Dacia cu motor pe metanol
![]() ![]() ![]() |
Dacia cu motor pe metanol
einstein1984 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
vis-a-vis |
![]()
Post
#2
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Prin anii 80 majoritatea taxiurilor din Bucuresti mergeau cu metanol.
Unii au vrut sa ciordeasca cu furtunul din rezervoare si au orbit. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
in anii 80 cand benzina era pe rationata pe cartela, unii cetatebi puneau metanol in loc, fara nici o modificare, si mergea.
De asemenea, se poate obtine un fel de biodiesel dintr-un amestec de ulei de bucatarie, metanol, si alcool, tot pe vremea lui Ceausescu isi are originile, invetiv romanul... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Merge metanolul si fara modificari, dar givrajul va fi o problema precum si pierderea de putere (putere calorica la jumatate fata de benzina). E nevoie de o crestere a debitului de combustibil. Restul modificarilor le stie cineva?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
din cate stiu se foloseau si 2 garnituri de chiulasa
|
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu aveau nici un motiv sa miscsoreze raportul de comprimare. Metanolul are CO/R 107, mult mai bun decat benzina.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
De metanol injectat in pistoane eu stiu doar ca se folosea la motoarele Messerschmitt-urilor in WWII, si anume atunci cand se dorea un boost pentru iesirea din situatii de urgenta(inamic in coada). Practic, la mersul lor, sa zicem la 10.000 de ture se injecta metanol in piston, impreuna cu combustibilul normal. Dar se mai punea ceva, pentru a nu se gelatina amestecul din cauza aerului prea rece, si anume glicol. Acele motoare erau V12 inversat, cu injectie!!!!
Nu cumva aceasta este piesa lipsa din puzzle-ul vostru? Repet, acele avioane mergeau pe kerosen, iar in situatii de urgenta foloseau aceasta injectie pentru a capata un boost.Cautati pe net Me109 engine (sau Bf 109 engine) sau DB600, Db601, DB602, pana la 605. Sincer, oare merita sa bagi glicol si metanol in Dacie?Poate doar sa te joci cu ea...E tehnologie din anii'40, destul de invechita! P.s.:impreuna cu metanolul se injecta si apa. Nu stiu de ce.Amestecul era deci:kerosen, metanol, apa, glicol. Cautati pe net cu atentie, m-am jucat cu machete de asa ceva ani de-a randul, stiu ce vorbesc. http://w1.1396.telia.com/~u186104874/db605.htm (la partea cu GM-1) This post has been edited by mircea-daniel: 28 Apr 2006, 20:47 |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
madcos |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
nu este tehnologie invechita.se foloseste la diverse curse(dragstere,moto...).este destul de periculos dar...si ce daca
![]() |
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Pai daca se folosea pe dacii, ce modificari trebuie?Nu doar bagi metanol+glicol si asta e?...Sau nu am inteles eu?
|
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Axll |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 11 December 05 ![]() |
de mers merge dar pt. cit timp... remine de vazut. eu te sfatuiesc sa maresti un pic jiglerul principal si sa mai stringi aerul, si amesteca cu benzina in raport de 1 la 3 ( 1 benzina si 3 metanol ).
oricum pregatestete cu bani de refacut motorul ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1300
- BZ 04 BJL am vrut mai mult...decit normal...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#11
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Stai lejer ca nu explodeaza motorul. Poti folosi un amestec de 85% metanol si 15% benzina, dar trebuie sa ai grija ca metanolul sa nu manince piesele de aluminiu, zincul din rezervor si garniturile de cauciuc. Metanolul accepta dozaje mult mai bogate decat benzina, dar are si nevoie de ele. In plus, metanolul are obiceiul sa dileueze uleiul, marind uzura in zona primului segment si in partea de sus a cilindrului.
Topicul asta nu se vrea un tutorial, ci vreau doar sa aflu cat de mult au modificat oamenii aia motorul de Dacie. Daca motorul ala de Messerschmitt cu 19 litri si 12 cilindri depasea 2800 rpm, se facea bucati. Cum naiba sa duci un priston de 124 mm diametrul la 10 000 rpm? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
tata a mers cu metanol intr`o vreeme...acum vro 3-4 ani (dacia 1310 din 83) imi aduc aminte ca ii consuma enorm ,parca vro 20%si singura modificare era pe la jigloarele alea ...nu ma pricep sa va zic exact
da' mergea de mers !! |
--------------------
x
y
2009
|
|
SiloS |
![]()
Post
#13
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
mircea-daniel , ai dreptate la partea cu avioanele , mai putin cand vine vorba de un motor v12 de 19 L din 1940 care sa mearga cu 10.ooo de ture
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
andutzu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Si de unde luat metanol fratilor?! Ar trebui sa se gaseasca pe toate drumurile daca vrei sa faci ceva modificari la motor (jiglere) daca faci un drum lung te cari cu canistrele dupa tine sau cu un ser de jigloare...?
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#15
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai inteles mare lucru din topicul asta. Nu te pune nimeni sa pui masina pe metanol, dar vreauEU sa aflu cum au facut romanii Dacia sa mearga pe metanol. Ca la americani am vazut cum au facut Taunus sa mearga.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Faza cu 10.000 de ture am pus-o sincer mai mult la intamplare. Nu imi mai aduc aminte exact puterea maxima data de motor(DB604 de ex), la ce altitudine, etc, dar mereu am timut minte armamentul:1tun 20mmMg151/20 bot si 2 mitraliere Mg17 de incadrare.Plus pachetul"Kanonenvogel", adica alte 2 tunuri Mg151/20 pe aripi, sau diverse bome pe burta, iar in situatii extreme rachete de Nebelwerfer prinse sub aripi.
Asta ca sa se stie ca pe forumul asta nimeni nu ma intrece la tehnica militara WWII ![]() ![]() ![]() ![]() Taunus cum merge pe Metanol? Chiar sunt curios...Tot glicol foloseste ca anticoagulant? This post has been edited by mircea-daniel: 1 May 2006, 23:09 |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#17
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi matale, pe pamant pe unde circula taunusul temperatura nu scade sub -94 de grade cat e temperatura de inghet a metanolului. La 12 000 de metri o fi mai frig.
Taunusul folosea un amestec numit M85, cu 15% benzina , amestec care era facut in fabrica (asa era livrat) si avea un senzor de calitate a combustibilului pentru a putea merge pana la benzina 100% (se ajusta injectia si avansul). Motorul lui ME Bf 109 era un Jumo210, 12 clindri inversati, vreo 650 CP (la decolare, functie de vresiune varia) la 2700 rpm, si 19,7 litri cilindree. Am vazut unul la muzeul militar, alaturi de un RR Merlin. Gigantica bestie! Armamentul: Armament 2Ś13 mm MG 131 machine guns 1Ś20 mm MG 151/20 cannon (or 1x 30 mm MK 108, G-6/U4) 1Ś300 l (78 US gal) drop tank or 1Ś250 kg (550 lb) bomb or 4Ś50 kg (110 lb) bombs (G-6/R1) 2ŚWfr. Gr.21 rockets (G-6 with R2) 2Ś30 mm MK 108 underwing cannon pods (G-6 with R4) 2x 20 mm MG 151/20 underwing cannon pods (G-6 with R6) Dar sa revenim on topic. Stie cineva vreun sofer care sa fi condus taxi prin anii 80 in Iasi? Iasi sau alte orase unde taxiele ardeau metanol. This post has been edited by einstein1984: 2 May 2006, 14:40 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#18
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
einstein1984 merg mai bine motoarele cu metanol, ca eu sunt incepator, am auzit, dar nu am prea fost interesat. Adica mai bine in ce sens...??? Se tureaza mai repede, sau aici intervine economia, e mai ieftin metanolul???
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
1 tona de metanol e 285$. 1000L de benzina sunt 550$. Chiar si cu un consum de 1,8 ori mai mare pe metanol, tot e mai ieftin.
Treaba e ca metanolul cand se vaporizeaza raceste extrem de bine amestecul, rezista foarte bine la detonatii (rapoarte de comprimare de 16:1 sunt perfect posibile), singurele emisii nocive (altele decat cele de CO2, CO, NOx)sunt cele de formaldehida (mai "sanatoase" decat benzenul sau 1,3 butadiena). In plus metanolul accepta dozaje foarte bogate sau foarte sarace. Cu un motor turbo ar merge genial, nici nu ar avea nevoie de intercooler. Impreuna cu un coleg pregatim o lucrare pe subiectul asta. Cand terminam si o prezentam, poate pun aici o parte din ea. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 2 May 2006, 19:26) Zi'mi te rog si mie unde gasesc benzina cu 15 000 litru sa pregatesc toate canistrele si sticlele de plastic ce le am... De asemenea zi'mi cine iti vinde tie ca persoana fizica metanol..ca-s tare curios This post has been edited by argon: 2 May 2006, 19:42 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#21
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pretul e 550$ pe 1000l, nu 15 000 litrul. Adica e en-gross la poarta rafinariei si fara accize si tva. Altfel comparatia nu are rost.
Daca construiesc eu o " metanolarie", cine ma opreste.? Ce , metanolul e monopol de stat? Ar fi vorba de aplicarea solutiei la scara industriala, nu de cativa nebuni care toarna diluant in rezervor. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu-ti da tie nimeni benzina la poarta fabricii cu 550 $ tona.
au incercat si altii ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Am pile in consiliul de administratie, pretul e din sursa oficiala. De dat dau, dar pentru benzinarii, care o revand. Daca o foloseai in masina , plateai TVA, acciza, etc.
Si e 550 coco pe 1000 de litri, ca tona de benzina are vreo 1100-1150 de litri, in fuctie de temperatura. Dar hai sa comparam cu pretul de pompa, la 1,3 $ pe litru (ipotetic) ar fi 1300$ mia de litri. Fata de 400$ pentru 1800 de litiri de metanol, suficienti pentru a produce aceiasi cantitate de lucru mecanic ca si benzina de mai sus. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
interesanta treaba asta:) din cate stiu eeu mai toate monster truck-urile pt show-uri merg pe metanol;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Shosetu |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am gasit o stire dar Etanolul e in rolul principal
http://news.softpedia.com/news/Masina-care...-ro-17072.shtml |
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#26
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Masini care puteau merge pe metanol 85% erau produse prin SUA la inceputul anilor 90 (taunusul mentionat mai sus si altele). Metanolul am impresia ca e un combustibil mai bun pentru MAS decat etanolul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
QUOTE(mircea-daniel @ 2 May 2006, 00:07) Faza cu 10.000 de ture am pus-o sincer mai mult la intamplare. Nu imi mai aduc aminte exact puterea maxima data de motor(DB604 de ex), la ce altitudine, etc, dar mereu am timut minte armamentul:1tun 20mmMg151/20 bot si 2 mitraliere Mg17 de incadrare.Plus pachetul"Kanonenvogel", adica alte 2 tunuri Mg151/20 pe aripi, sau diverse bome pe burta, iar in situatii extreme rachete de Nebelwerfer prinse sub aripi. Asta ca sa se stie ca pe forumul asta nimeni nu ma intrece la tehnica militara WWII ![]() ![]() ![]() ![]() Si sistemul de injectie de metanol se numea MW50 parca, si eu am copilarit cu avioanele tancurile si vapoarele din WW1&2. Interesant de spus este ca pe langa MW50, Bf109 mergea cu benzina cu CO normala(CO 96 mai exact) fata de Spitfire care mergea cu CO mare(CO 110), iar bf109 avea injectie mecanica (nu-i taia alimentarea la suprasarcini negative cum facea la Spitfire). Accept oricand un topic despre WW2 sa ne batem in cunostinte. Scuze de offtopic. ONtopic- am un prieten care merge pe metanol cu o janghina de Dacie, si inca mai trage. PS DB604 nu stiu daca a existat, iar DB600, 601, 603, 605 aveau cilindree de la 30litri in sus si supercharger. |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
alexblondul |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Nedisciplinat Group: Members Posts: 335 Joined: 4 February 06 From: Lizeanu - Stefan Cel Mare ![]() |
dar tot nu am inteles ... ce are in plus metanolul asta ??? daca am avea o benzina cu cifra octanica de 100 ar fi mult mai bine ...
|
--------------------
Dacia
1310
1986 TLX
- B 12 SVE Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#29
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(alexblondul @ 16 May 2006, 15:42) dar tot nu am inteles ... ce are in plus metanolul asta ??? daca am avea o benzina cu cifra octanica de 100 ar fi mult mai bine ... QUOTE(einstein1984 @ 2 May 2006, 19:26) 1 tona de metanol e 285$. 1000L de benzina sunt 550$. Chiar si cu un consum de 1,8 ori mai mare pe metanol, tot e mai ieftin. Treaba e ca metanolul cand se vaporizeaza raceste extrem de bine amestecul, rezista foarte bine la detonatii (rapoarte de comprimare de 16:1 sunt perfect posibile), singurele emisii nocive (altele decat cele de CO2, CO, NOx)sunt cele de formaldehida (mai "sanatoase" decat benzenul sau 1,3 butadiena). In plus metanolul accepta dozaje foarte bogate sau foarte sarace. Cu un motor turbo ar merge genial, nici nu ar avea nevoie de intercooler. Impreuna cu un coleg pregatim o lucrare pe subiectul asta. Cand terminam si o prezentam, poate pun aici o parte din ea. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
alexblondul |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Nedisciplinat Group: Members Posts: 335 Joined: 4 February 06 From: Lizeanu - Stefan Cel Mare ![]() |
ok ... acum am inteles ... dar ce facem cu motorul ... supapele si alte elemente ... rezista ... presupun ca are o ardere mai puternica decat benzina
|
--------------------
Dacia
1310
1986 TLX
- B 12 SVE Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 06:56 |