probleme cu frina, frinare inconsecventa
![]() ![]() ![]() |
probleme cu frina, frinare inconsecventa
Remus66 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 ![]() |
|
||
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|||
DragosP |
![]()
Post
#2
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Aerisirea se face dacă (evident) există aer în circuitul hidraulic. Acest lucru este sesizabil printr-o deplasare elastică a pedalei de frână, chiar și până la podea, lucru mai evident în situația motorului oprit.
RECOMANDĂRI * Lichidul de frână va fi SAE J 1703 DOT 4. *În cazul înlocuirii lichidului este necesar a se spăla instalația cu un litru de alcool industrial (denaturat). * În timpul operației de aerisire, lichidul de frână din rezervor nu trebuie să scadă sub nivelul reperului de minim. Când se face aerisirea, o persoană va sta pe locul șoferului, și va apăsa pe pedala de frână, iar alta va face aerisirea la punctele de purjare, având un vas de aproximativ 500 ml., un tub elastic, transparent și lichid de frână pentru completare. Lichidul de frână care rezultată după efectuarea aerisirii NU SE VA REUTILIZA decât după 48 ore pentru a evita formarea de bule de aer în circuitul hidraulic ce va conduce la deplasarea elastică a pedalei de frână. MOD DE LUCRU Înainte de începerea aerisirii se va demonta de la pompă senzorul ICP,care va fi remontat la sfârșit. Se plasează pe șurubul de purjare un tub transparent cu extremitatea scufundată într-un vas cu lichid, procedându-se astfel: - se apasă ușor-moderat pe pedala de frână, se desface șurubul de purjare - menținându-se pedala apăsată la fundul cursei - după care se strânge șurubul, eliberându-se încet pedala. Se face această operație până la dispariția completă a bulelor de aer. Se face la fel în toate celelalte puncte de purjare/aerisire, având în vedere tot timpul existența lichidului de frână în rezervor. Ordinea în care se face aerisirea este (important): 1.,6. pompa de frână; 2. roată stânga spate; 3. roată dreapta spate; 4. roată drepta față; 5. roată stânga față. CONDIȚII Automobilul se află pe roți. Dacă rezervorul de benzină este gol, pe locurile din spate va sta o persoană sau două pentru a da posibilitatea deschiderii circuitului (trecerea unui debit de lichid mai mare prin limitatorul de frână). După ce s-au aerisit circuitele față și spate, se verifică dacă nivelul lichidului în rezervor se află în plaja de minim și maxim, Dacă nivelul este OK, se apasă pedala și timp de 30s nu trebuie să se simtă nici o deplasare a acesteia. Succes! L.E. În ceea ce privește senzorul ICP, găsești pe aici unde este și cum se resetează. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Stefan_B |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Salut - doua observatii:
1. NU se foloseste vaselina nici la cilindri, nici la asamblarea racordurilor. De fapt, nu se foloseste vaselina de loc in circuitul de franare! Eu as dat totul afara si as curata din nou. 2. Nu ai facut un test de frana. Sfatul meu calduros e sa mergi la un stand si sa repeti testul de cateva ori, pana te convingi care e problema, sau daca doar ti se pare. Nu te juca cu frana. Acum, ce sa fac, imi dau cu parerea ![]() Apropos - vinzi pompa centrala pe care ai schimbat-o? (discutam pe PM daca esti din Buc) |
-------------------- |
|
clr |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Cateva pareri si din partea mea (care nu sunt de specialist, atentie).
1. Punctul 2 din postul lui Stefan. 2. O observatie la ceea ce a spus DragosP: cauta in Probleme tehnice CLT sfaturile lui Dyda referitoare la aerisire. Recomandarile din diversele posturi ale lui: aerisierea la pompele cu patru conducte nu se face prin metota pedala. Explicatiile le gasesti tot in posturile lui. 3. Concluzia la care am ajuns eu (cel putin dupa 'experimentele' pe masina mea): este foarte greu sa gasesti la noi un lichid de frana de calitate, care sa-si pastreze cat de cat propietatile indiferent de temperatura de lucru. E posibil sa ai frane 'beton' cand e mai racoare afara, iar cand s-a mai incalzit, sau dupa o intrebuintare mai intensa sa-ti dea senzatia de fading (sau cum naiba se scrie). De altfel acest aspect mi-a fost sugerat de multi mecanici. Eu unul am incercat diverse marci, dar nici una nu m-a multumit pana acum. |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
Remus66 |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 ![]() |
Va multumesc frumos,
dar totusi care ar putea fi eplicatia in afara fenomenului de fading (la care nu cred ca am ajuns), pentru faptul ca din cind in cind si in mod aleator frina este relativ ineficace fara o alungire a cursei pedalei, dupa care in mod miraculos isi revine? Am citit despre multe situatii in care pedala se inmuia dupa citeva zile sau saptamini dar raminea moale nu-si mai revenea si aici sunt perfect de acord cu ipoteza patrunderii aerului in instalatie. Dar la mine nu este asa! S-a mai intilnit cineva cu o situatie de genul acesta? |
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
i96nds |
![]()
Post
#6
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa schimbi supapa de pe servofrana. E un plastic alb ce costa sub 10 lei noi. Se schimba usor. Eu as banui ca tie nu iti trage aer cum trebuie ca sa faca presiunea corespunzatoare pe circuit.
Nu garantez ca e de la asta. Insa tinand cont de costul scazut al operatiunii pe care o vei face tu singur in 3 minute, fara service, eu zic ca merita incercat!!! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Remus66 |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 ![]() |
Am schimbat mai demult acea supapa si nu cred ca este de acolo deoarece problema a aparut exact in momentul in care am schimbat pompa de frina am golit si reumplut instalatia de frinare si ma rog toate celelalte operatii pe care le-am mai descris in primul post al acestui topic.
|
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
sil_111 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(Remus66 @ 3 May 2006, 20:51) Am schimbat mai demult acea supapa si nu cred ca este de acolo deoarece problema a aparut exact in momentul in care am schimbat pompa de frina am golit si reumplut instalatia de frinare si ma rog toate celelalte operatii pe care le-am mai descris in primul post al acestui topic. Buna, Am avut aceeasi problema ca si tine. Intitial am evitat sa ma duc la service pentru ca frana nu-mi tinea complet aleator. Imi era rusine sa ma duc la service iar mecanicul s-o testeze si sa-mi spuna ca mi se pare mie si ca masina merge ok. Pana la urma, sambata trecuta am fost la DACOSERV in Militari. Mecanicul s-a uitat sa nu-mi scape lichid pe la vreo roata dupa care mi-a zis ca e de vina pompa de frana si ca au mai fost si altii inaintea mea cu aceeasi problema. Am schimbat pompa(160 RON pompa + lichid + manopera) si intr-adevar problema a disparut. Garantia la pompa de frana e de 18 luni. Cam asa am rezolvat eu problema. O zi buna! |
--------------------
Dacia
Supernova
- NT-05-RHU
|
|
Remus66 |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 ![]() |
Salut tuturor,
am gasit in sfirsit rezolvarea problemei. Saptamina trecuta am fost la tara unde este liniste si am luat iarasi fiecare roata la puricat. Totul era in regula, nimic blocat nici o scurgere de lichid, surpriza aparind la ultima roata cea de pe dreapta spate si anume am constatat ca tija de plastic de pe puntea spate care trebuia sa actioneze limitatorul fortei de frinare era scoasa din acesta si atirna acolo sub capacul de tabla. Am reintrodus-o la loc in pirghia limitatorului si acum totul este O.K. Din punctul meu de vedere moderatorii pot inchide acest topic. Va multumesc tuturor care ati incercat sa ma ajutati cu sfaturile voastre. |
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
DragosP |
![]()
Post
#10
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Bine. Dacă se dovedește că nu asta era cauza, un PM și redeschidem.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:35 |