DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O informatie, 352-14(fara poze)

amc
post 4 May 2006, 18:20
Post #1


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Am cutie frantuzeasca pe care scrie 352-14.
Vreau sa stiu si yo unde se incadreaza aceasta cutie, ce caracteristici are?
Daca aveti un tabel prin carti...

A doua "problema", am o cutie tot cu 4 care are rapoartele:9x34
I:13x47
II:19x43
III:25x37
nimic anormal pana aici, dar IV in loc de 31x32 cum e normal are28x29
de ce? ohmy.gif

This post has been edited by amc: 4 May 2006, 18:21


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 5 May 2006, 10:18
Post #2


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Asta confirma ce mi-a spus un mecanic cu experienta, si anume ca variante de combinare a rapoartelor au fost o multime...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 5 May 2006, 12:12
Post #3


Gangester


Group: Members
Posts: 4.291
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Cutiile frantuzesti au tr IV de 1.04 .
Cutiile mai noi ... de pe daciile nefrantuzesti au tr IV de 0.94 .

insa cutiile au fost o multime ... 29:28 ~= 32:31 . Aceslasi raport , alta combinatie ohmy.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 5 May 2006, 12:20
Post #4


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




E 1.03 resp 0.97, SiloS happy.gif .
Sunt extrem de curios daca au existat si alte rapoarte pt treapta 4, cine stie sa posteze va rog...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 5 May 2006, 13:29
Post #5


Gangester


Group: Members
Posts: 4.291
Joined: 23 February 04
From: Buzau




32 / 31 = 1.032 smile.gif 29 / 28 = 1.035 . Adevarul se pare ca e undeva la mijloc laugh.gif

Cat despre partea cu 0.97 sau 0.94 , am gresit si tu ai dreptate : este vorba de 0.97 smile.gif

Pe urma romanii au facut cutiile cu 5 trepte unde tr. 5 are rap 0.86 . Astea sunt cam proaste pentru ca dif dintre 4 si 5 este prea
mica .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 May 2006, 13:32
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sunt foarte multe Daciile cu treapta a cincea de 0.76, inclusiv a mea...asa e perfect..de 0.86 e cam aiurea...nustiu de ce s-au mai obosit...

This post has been edited by argon: 5 May 2006, 13:33


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 5 May 2006, 13:41
Post #7


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




32 cu 32 pare o alegere mai buna decat 29 cu 28 din punct de vedere al rezistentei angrenajului. 0,76 e prea departe de 1 pentru ce motor are dacia, practic nu prea poti obtine o repriza decenta decat in treapta a 4-a.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 5 May 2006, 13:42
Post #8


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Cutiile cu 0.86 la a 5-a ar fi fost perfecte daca aveau 1.03 la a 4-a-n loc de 0.97. Ar fi fost o etajare ideala. Dar nu s-a putut face asta din cauza ca 0.97 era raportul necesar pt viteza maxima cu motorul de 1400... Eu unul, ca utilizator obisnuit as fi acceptat compromisul.
0.76 la a 5-a a remediat problema diferentei mici 4-5, cu mentiunea ca astfel diferenta e poate putin prea mare, oricum, e doar o impresie personala, dintre cele 2 etajari o prefer clar pe cea din urma. Dar a ramas in continuare diferenta enorma dintre 3 si 4. Cel putin la cutia mea...

QUOTE(einstein1984 @ 5 May 2006, 14:41)
32 cu 32 pare o alegere mai buna decat 29 cu 28 din punct de vedere al rezistentei angrenajului. 0,76 e prea departe de 1 pentru ce motor are dacia, practic nu prea poti obtine o repriza decenta decat in treapta a 4-a.
*


Tu vorbesti serios? Ti se pare de preferat sa angreneze tot timpul aceiasi dinti? Eu nu cred. In ce priveste acordarea motorului cu acel 0.76, intr-adevar, e cam lunga treapta, d-aia au si trecut la 165/70 la pneuri. Eu am avut ambele rapoarte pe masina, si cu 0.76 mi-a scazut viteza maxima-ntr-a 5-a. Dar pt motorul de 1.6 e excelenta. Abia astept... icon_twisted.gif

This post has been edited by Muttley: 5 May 2006, 13:46


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 May 2006, 13:46
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(einstein1984 @ 5 May 2006, 14:41)
0,76 e prea departe de 1 pentru ce motor are dacia, practic nu prea poti obtine o repriza decenta decat in treapta a 4-a.
*




La motorul de 1300, intradevar, nu face fata prea bine, dar la motorul de 1400 merge perfect..iti spun sigur..nu am nici un fel de problema...singurul impediment e atunci cand e incarcata masina..trebuie schimbat mai tarziu din 4 in 5, dar la capitolul economie e foarte buna...
Cu maxim 2 persoane in masina, si fara bagaje, schimb a cincea la 50 km/h si accelereaza frumos..nu da in nas sau asa ceva...unii zic ca ar fi probleme, dar nu am remarcat asa ceva


QUOTE
cu acel 0.76, intr-adevar, e cam lunga treapta, d-aia au si trecut la 165/70 la pneuri

Nu vad legatura...cauciucurile alea sunt mai late, si opun mai mare rezistenta la inaintare..parerea mea..e adevarat ca au talonul mai mic..dar compenseaza latimea

This post has been edited by argon: 5 May 2006, 13:54


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 5 May 2006, 13:57
Post #10


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Cresterea rezistentei la inaintare datorata maririi cu 10 mm a benzii de rulare este insignifianta fata de cresterea de cuplu la roata datorata razei mai mici a pneului.

This post has been edited by Muttley: 5 May 2006, 13:58


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2006, 15:40
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Muttley, sti cumva in a cincea, cu raport de 0,76, la 3800 de ture ce viteza am?!
Ca am calculat eu ceva da nu sunt sigur..cert e ca vitezometrul meu ma duce de nas...si nu ca pe restu...nu urca de 130..desi viteza cred ca e mai mare..adica imi arata mai putin..ambreajul e OK, nu patineaza !

This post has been edited by argon: 7 May 2006, 15:44


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 May 2006, 15:45
Post #12


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Reali 139 km/h.
Pe ceas, 144...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2006, 15:47
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




chestia e ca pe ceas nu urca acu de 130, desi turometru se apropie de 4000..adica nu mai urca de 3800-3850 rpm...ma miram eu de la o vreme de ce nu mai trece de 130, da azi m-am gandit sa ma uit si la turometru..

This post has been edited by argon: 7 May 2006, 15:48


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 8 May 2006, 16:54
Post #14


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(amc @ 4 May 2006, 19:20)
Am cutie frantuzeasca pe care scrie 352-14.
Vreau sa stiu si yo unde se incadreaza aceasta cutie, ce caracteristici are?
Daca aveti un tabel prin carti...

A doua "problema", am o cutie tot cu 4 care are rapoartele:9x34
I:13x47
II:19x43
III:25x37
nimic anormal pana aici, dar IV in loc de 31x32 cum e normal are28x29
de ce? ohmy.gif
*


Intrebare!!!
Pinionul de pe secundar tr. IV cu 32 dinti, nu merge inlocuit cu unul de 29 dinti?
Sa iasa raportul de 31x29 adica 0,93! wacko.gif


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 May 2006, 17:02
Post #15


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




NU categoric!
Distanta dintre arbori ramanand aceeasi, pinioanele nu vor mai angrena. happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 8 May 2006, 17:12
Post #16


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




si ce ai zice daca diametrul pinionului de 32, respectiv 29 este acelasi?!?

This post has been edited by amc: 8 May 2006, 17:13


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 May 2006, 17:16
Post #17


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Tocmai vroiam sa editez, intr-adevar ceva e ciudat...
Daca 31x32 si 28x29 se monteaza pe arbori cu aceeasi distanta intre ei, e clar ca danturile sunt diferite! Pasul dintre dinti nu este acelasi.
Eu spun ca danturile nu-s compatibile, parerea mea... Totusi, cel mai bine iti dai seama cu pinioanele in mana...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 8 May 2006, 17:22
Post #18


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Mai mult ca sigur ca pasul nu este acelasi si de aici(daca merge) poate aparea zgomot mai intens sau chiar vibratii!
Nu stiu daca se gaseste la magazin pinion de 29 sa-l compar cu cel de 32?!?

This post has been edited by amc: 8 May 2006, 17:25


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 May 2006, 17:28
Post #19


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Eu zic ca nu merge, diferenta de pas e prea mare, sa incerci sa angrenezi pinioanele alea ar fi... wacko.gif
Pt linistea ta, mergi la magazin si compara-le, pinion de 29 se gaseste sigur...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 8 May 2006, 18:17
Post #20


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Pinion de 29 se gaseste numai pentru ca se foloseste la cutiile de Nova, la fel tot pentru tr.IV .
Nu aveau pinion de 32, cica nu se mai gaseste!
Apropo ce pinioane se folosesc la Nova?

This post has been edited by amc: 8 May 2006, 19:19


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 May 2006, 15:00
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu se pot schimba direct acele pinioane.. MODULUL difera.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 10 May 2006, 15:42
Post #22


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




de unde sti?


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 May 2006, 06:39
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere





1. Ia compileaza putin, de ce la cutiile vechi se foloseste expresia "cu modul marit"?
2. Stii vreun pic din calculul rotilor dintate? Acea formula "magica" Dd=mz?
3 Ai vazut vreodata cutie 4tr demontata, mai veche si mai noua?

Asta in privinta modulului, in ce priveste schimbarea unei PERECHI de pinioane la o cutie, alta decit tr 5, implica schimbarea trenului fix care, la rindul sau implica schimbarea restului pinioanelor de pe trenul mobil.

This post has been edited by diaconuliviu: 11 May 2006, 06:44


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 11 May 2006, 09:16
Post #24


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Am arbore secundar cu rapoarte normale(de cutie 4 trepte)difera insa pinionul la IV care are 29 de dinti in loc de 32.
Singura modificare care trebuie s-o fac este sa schimb arborele primar cu unul care are 31 in loc de 28 dinti.
Diametrul pinioanelor este acelasi la 29d si la 32d, asa ca singura chestie de verificat este pasul dintilor(care nu este identic,dar apropiat),in ce fel m-ar incomoda(zgomot,trepidatii,mers greoi))

This post has been edited by amc: 11 May 2006, 09:19


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 May 2006, 10:27
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pai daca diametrul e acelasi iar numarul diferit, pe lungimea 2piD identica, vei avea 29 sau 32, modul diferit, pas diferit. Ce se va intimpla? Dupa blocajul iminent vei avea o balta de ulei sub masina generata de spargerea carcasei cutiei.
Nu crezi? Incearca. Nu ma intreba de unde stiu, personal n-as face/n-am facut.
Cind vrei sa schimbi acel tren fix, verifica si celelalte pinioane.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 19:51
Forum Renault