cum schimbi uleiul de la motor?, se poate face si acasa asa ceva ?
![]() ![]() ![]() |
cum schimbi uleiul de la motor?, se poate face si acasa asa ceva ?
cosmin_2300 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|||
pastrama |
![]()
Post
#2
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Poti sa-l schimbi acasa fara nici o problema...nu trebuie sa resetezi nimic. Desfaci capacelul de la baie, lasi sa curga, schimbi filtrul de ulei, inchizi capacelul de la baie, si torni uleiul nou...parca trebuie 2.9l cu tot cu filtru.
Bafta! |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#3
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
ms mult !!! credeam ca trebuie resetat ceva ...
|
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#4
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Inainte de a desface capacelul de la baie scoate joja si desfa capacul de la motor pe unde se baga uleiul (ulei 10W40 sau mai bun). Capacitatea cu tot cu filtru este de 2.9 l.
|
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
pastrama |
![]()
Post
#5
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Sa ai grija cand scoti filtrul...curge ulei din el si io am manjit tot pe acolo ca ma grabeam.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Ai nevoie de un patrat de 9 mm pentru buson. Busonul motorului este in stanga, privind masina din fata. Cel de pe mijloc (ca la berlina) este busonul cutiei de viteze.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#7
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
patratul este de 8
![]() Bafta! Vezi sa nu desfaci la cutia de viteze, am un vecin care a vrut sa schimbe uleiul la motor si a desfacut la cutie ![]() Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.394 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Stai linistit ca nu e primul. A pus si uleiul in motor pana a dat pe afara?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
DragosP |
![]()
Post
#10
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Hai mă că n-are cum să le-ncurce. Cel de la baia de ulei e sub scut, în față. Probleme o să aibă când încearcă să scoată filtrul.
![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#11
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
de ce o sa am probleme sa scot filtrul de ulei ? se scoate greu ?
![]() ![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.394 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ar trebui sa fie insurubat mai strans. De obicei se foloseste o cheie cu lant pentru a-l desface.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Asta daca nu ai aer conditionat, ca atunci nu ai loc sa bagi cheia cu lant nici la DSN (nu mai vorbesc la Logan...)
Se foloseste atunci fie o cheia cu picioare reglabile, fie o cheie dintr-o fulie cu niste suduri sa intre pe adanciturile filtrului. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
moshulik |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa - alt aspect - colectarea uleiului uzat - cel mai bine se face daca ai la indemana doua bidoane de-alea de apa plata de 5 litri. Culci unul din bidoane pe o parte, apoi tai o gaura pe partea superioara a bidonului (dopul il lasi insurubat). In felul asta bidonul e suficient de inalt incat sa intre sub masina si totodata are suficienta capacitate pentru a colecta uleiul. Asa... Dupa colectare - torni uleiul in celelalt bidon si ii strangi dopul, ca sa nu se risipeasca. Mai departe nu stiu ce se face cu uleiul, eu unul il arunc la ghena, asa, cu tot cu bidon, etans.
PS: doar la motocicleta imi schimbam uleiul, la masina nu m-am bagat niciodata, e o operatiunea murdara la care nu sunt riscuri daca mergi la "service". Atentie ! Sa nu mergeti la service-uri mari - pe mine m-a taxat o data cu 300 de mii parca. Cautati service-uri mici, de gen "vulcanizare" + schimb ulei. Aici costa in jur de 50-100.000 de lei. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
vladutz |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 2 January 06 ![]() |
Am inteles ca cel mai bine se schimba uleiul cand ai motorul cald ca sa curga mai repede.Si dupa ce il schimbi daca n-ai bani de ulei sintetic poti sa-ti pui un flacon de aditiv pentru ulei tot asa in motorul cald (in completarea uleiului) si apoi te plimbi cu masina ca sa se amestece cu uleiul.
|
--------------------
Dacia
1300
- PH-xx-BIC
|
|
lucian_radu |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 1 February 07 From: Ploiesti ![]() |
Am fost la un service pentru schimbul de ulei si al filtrului de ulei. Am fost surprins sa constat ca uleiul vechi a fost scos prin aspiratie prin orificiul jojei de ulei, iar busonul NU a fost desfacut.
Este posibil ca in baia de ulei sa fi ramas ulei vechi/pilitura/gunoaie pe care nu a reusit sa le absoarba (aspire) furtunasul introdus prin orificiul jojei ? Mesterul de la service a zis ca este ok - "furtunul ajunge suficient de bine in baia de ulei si absoarbe totul, fiind dirijat pe santurile de scurgere ale baii de ulei. Din uleiul nou a intrat ~ 2,600 L - pana s-a ajuns la indicativul max al jojei. Tinand cont de faptul ca in filtrul de ulei mai intra ceva ulei, sub presiunea motorului pornit, am sa verific maine nivelul uleiului dupa ce fac un drum mai lung - eventual mai completez pana la maxim. Care este parerea voastra despre aceasta procedura de a schimba uleiul? S-a mai intalnit cineva cu ea? Daca a ramas ulei vechi (100-300 ml) ne-scos din baia de ulei ce efecte nocive poate produce motorului in amestec cu uleiul nou introdus. Am folosit ulei ELF 10W40 (semisintetic). Uleiul vechi a fost ELF 5W40 (cred sintetic). Exista vreun efect negativ daca am folosit ulei ELF 5W40 si am trecut la tipul ELF 10W40 ? (am trecut de la sintetic la semisintetic ?). |
--------------------
Noul Renault
Symbol
2011/Expession 1.2 16v 75cp
- ph-30-l??
|
|
NicuEne |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 2 May 05 From: Curtea de Arges ![]() |
regula este sa schimbi totdeauna calitatea uleiului in sus ...semisintetic la sintetic
|
--------------------
dacia
Logan Laureate
2008
|
|
lucian_radu |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 1 February 07 From: Ploiesti ![]() |
Care este efectul in timp, daca am facut deja schimbul de ulei, de la tipul ELF 5W40 la ELF 10W40 ?
Am aflat tarziu ca regula de trecere este de la uleiul semisintetic la cel sintetic. Cu ELF 5W40 am circulat ~ 7000 Km dar inaintea lui am folosit numai 10W40. Din cate am observat cu uleiul ELF 10W40 motorul este mai zgomotos (se aude ceva tacaneli metalice) fata de cum mergea cu 5W40. - Ce imi recomandati sa fac acum ? Pot circula in continuare cu ELF 10W40 (macar~5000 Km si la urmatorul schimb in 2008 sa pun 5W40 sau pot sa raman la 10W40); - sau trebuie sa fac din nou, urgent, schimbul de ulei cu 5W40 si sa raman pe tipul acesta. Ce efecte negative are asupra motorului daca raman si circul cu ELF 10W40 in continuare ? |
--------------------
Noul Renault
Symbol
2011/Expession 1.2 16v 75cp
- ph-30-l??
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Acuma mergi asa, nu cred sa influenteze motorul.
La urmatorul schimb sa pui 5W. Verifica nivelul, 2.6 litri mi se pare cam putin. Interesanta si metoda de schimbat uleiul, nu cred ca e prea buna, dar macar e mai curata. Una e sa te bagi sub masina, mai ales la dacii, unde iti vine uleiul peste maini si alta e sa ai o pompa care sa-ti scoata uleiul. Totusi nu vad cum ar putea trage toata mizeria de pe fundul baii. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
lucian_radu |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 1 February 07 From: Ploiesti ![]() |
Am verificat uleiul dupa vreo 50Km - si am completat cu vreo 300 ml - (probabil volumul filtrului). Deci am bagat 2,9 L ulei ELF 10W40 si am nivelul citit pe joja la gradatia maxim.
Multumesc celor care mi-au raspuns si bafta tuturor posesorilor de DSN - sa aveti drumuri lipsite de probleme ! |
--------------------
Noul Renault
Symbol
2011/Expession 1.2 16v 75cp
- ph-30-l??
|
|
iuly89ct |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu masina... Group: Members Posts: 404 Joined: 30 September 07 From: Constanta ![]() |
daca nu se desface filtrul de ulei cu mana incearca cu o curea (de alternator de exemplu)care nu-ti trebuie(daca ai).o infasori bine pe filtru(in cruce te sfatuiesc) si tragi invers acelor de ceasornic->spre stanga.beleaua cu busonul de la cutie am patit-o si eu...am mers 80km fara ulei la cutie si peste nivel la motor.noroc ca si-a dat seama un var de-al meu si mi-a pus ulei la cutie.si am schimbat iar uleiul la motor.
|
--------------------
BMW
525d E60
2006 "Nu e niciodata prea tarziu pentru a nu face nimic". Confucius
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
bal |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 19 August 07 ![]() |
Referitor la busonul de la baia de ulei, dupa ce am constatat ca nu se potriveste patratul de 1310 l-am desfacut cu un maner de usa. La prima incercare s-a rupt din dreptul orificiului unde intra boltul(cuiul), dar apoi a mers bineinteles cu ajutorul unei tevi folosite ca prelungitor.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 laureat
- BRXXBAL
|
|
rue |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.709 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
gata revizia la lungan, facuta la szeged la 1 an.
platit 10 000 de ft. (40 euro)/ am platit cu cardul maestro de brd si la dacia HU si la magazine. efectiv revizia de un an e doar un control. ce e in romania cu uleiul la 15 000 sunt barbi. la unguri uleiul se schimba cu filtre si alte alea la 30 000 km sau 2 ani la loganele MPI. au zis ca ei comanda masinile cu elf 5w40 si asta asa se foloseste si apoi. niste romani erau la revizia de un an cu 60 000 km.... o facusera deja si pe aia de 30 000 si au zis ca au schimbat cum au zis ungurii si no problem. |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
iuly89ct |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu masina... Group: Members Posts: 404 Joined: 30 September 07 From: Constanta ![]() |
eu mi-am cumparat din Carrefour cu 8 lei cheie pt desfacut busonul de la baia de ulei.are 2 capete,unul de 8 si unul de 10 mm.si e in forma de bara indoita,ma refer ca ai forta sa tragi mai cu forta cand desfaci.
|
--------------------
BMW
525d E60
2006 "Nu e niciodata prea tarziu pentru a nu face nimic". Confucius
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 00:25 |