pompa de apa?
![]() ![]() ![]() |
pompa de apa?
alinixovici |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 18 August 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#2
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Se schimba numai capacul pompei. De fapt schimbarea este obligatorie la revizia de 60k. Cureaua se intinde cu diapazul si asa ceva gasesti numai prin service cred.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
alinixovici |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 18 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Sa inteleg ca nu am nici o sansa sa gasesc un diapaz decat la un service?
Ce service imi recomanzi? Sunt destul de sceptic in ceea ce priveste calitatea serviceurilor. De exemplu cand eram cu masina in garantie a inceput sa mi se aprinda becul rosu de la frana si remedierea gasita de indivizi fost scoaterea firului. Numai dupa scandalul de rigoare lu gica am reusit sa-l fac sa reseteze senzoru de la pompa. Alt exemplu..... cu masina veche cand am fost sa-mi schimbe planetarele idiotii nu au pus si sigurantele si era sa ma trezesc fara roti etc. etc. etc. P.S. bineinteles ca erau serviceuri diferite |
-------------------- |
|
AL |
![]()
Post
#4
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE M-am trezit cu o super umezeala pe cureaua de la alternator si prin toata zona (dupa cum a fost aruncata apa). sunt sigur ca este apa deoarece are gust de antigel. La prima vedere imi pare sa fie pompa de apa. Ati mai patit si voi asa ceva?Tre sa o schimb? Stiti cum se face asta? Se poate schimba numai capacul si simeringul si rulmentul ca la modelele vechi?. Pompa de apa si cureaua de distributie sunt plasate ins patele unui capac de plastic, deci teroretic nu este posibil sa antreneze antigelul pana la cureaua de alternator. Fulia curelei de alternator este in afara acestui capac.... Cauta problema in alta parte... Daca presupunerea ta (pompa de apa) ar fi corecta, ti-as recomanda sa faci totusi operatiunea de schimbare la un service Dacia. Nu este vorba numai de diapaz, ci de intreaga operatiune de schimbare (da, schimbare!) a curelei de distributie, de pozitionarea ei, de preintindere, apoi intindere etc. La capacul pompei la DSN nu se poate schimba numai semeringul (si rulmentul)... oricum, nu vei gasi separat aceste repere. QUOTE De fapt schimbarea este obligatorie la revizia de 60k. De unde pana unde este "obligatorie" aceasta schimbare? Eu nu am intalnit asa ceva nici in manualul de utilizare/garantie si nici in cel de reparatii asa ceva... Poate "este recomandabila"! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
sorin1234 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 17 May 04 From: lugoj ![]() |
salut!
Am si eu o problema. De cateva zile cand se incalzeste foarte tare motorul, se aude la deccelerare un fel de vajait (huruit - nu pot sa-l descriu). Dupa mine, zgomotul se aude din zona curelelor (distributie, alternator). A mai auzit cineva un astfel de zgomot? Sa fie de la pompa de apa? |
--------------------
dacia
supermova
|
|
Liviu |
![]()
Post
#6
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
La mine se aude un huruit la decelerare de cand am eu masina ... si acum are 120.000 km ... nu are nici o problema .. eu unul cred ca "asa face toate" smile.gif ...
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
adisemi |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 22 March 04 From: Timisoara ![]() |
Salut,
poate imi dati si mie un sfat legat de racirea la DSN, la 2-3 zile butoiasul de expansiune mi se goleste si nu gasesc pe unde picura. Tocmai am schimbat surubul de purjare (cred ca asa se cheama, e de plastic si se face aerisirea circultului...) pentru ca vechiul surub nu exixta cand am cumparat masina (era ceva in loc). Se poate sa se evapore apa, e cam ciudat sa se evapore la 2-3 zile un butoias de expansiune. Mersi, adi |
-------------------- |
|
costi |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Ar trebui sa vezi pe unde pierzi, antigelul lasa urme si mirosuri. De evaporat e imposibil. Uita-te atent la motor cu capota deschisa sau sub el dimineata. Trebuie sa dai de urme
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
adisemi, din pacate aproape sigur te incadrezi intr-unul din cele mai comune defecte la sn, si anume:
1. ori ai radiatorul spart 2. ori ai caloriferul spart 1. trebuie sa se vada ca e uda o zona 2. da drumul la caldura si la aeroterma si vezi daca miroase ciudat (unii zic ca miroase a ciorba, anyway, sa nu miroasa ciudat). |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Flavian |
![]()
Post
#10
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 25 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca nu se vede pe unde curge sau nu se simte miros de antigel, atentie la garnitura de chiulasa. Un caz asemanator am vazut la Servis Cluj Feleac si asta era. |
||
--------------------
Renault Megane 2.2
Sedan 1.5dci
2006
|
|||
clr |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am radiatorul spart si nu se vad urmele decat daca te uiti foarte atent. Acuma e adevarat ca la mine nu pierde mult, in trei luni abia a scazut la jumatate. La mine se vad urmele la imbinarea cu partea laterala. Nu m - am agitat prea tare pana acum, ca in toamna fac oricum 2 ani si trebuie sa schimb antigelul (+radiatorul evident)
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
B-19-WYU |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 6 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am umplut vasul de expansiune (pana la limita max normala) si dupa o saptamana in care am mers aproape 1500 km prin toata tzara scazuse nivelul in bidonash cam cu 1.5 cm poate 2 cm. Poate putetzi sa-mi spunetzi si mie daca e normal sau am si io vreo problema. Mentiune: cu temperatura motorului nu am avut probleme.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2006
- B ?? ???
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#13
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Depinde. Daca desfaci capacul de la vasul de expansiune o sa auzi un fasait si o sa vezi cum creste nivelul in vas. Pui capacul la loc, pornesti motorul si dupa cava timp o sa scada. Daca ai masurat nivelul din vas atunci cand ai pus antigel si nu te-ai uitat dupa sa vezi cat scade (din cauza presiunii) atunci e normal sa costati ca e mai putin. Daca nivelul era asa dupa ce s-a facut presune atunci nu e normal sa scada atat de mult.
Oricum, vezi daca gasesti urme de curgere a antigelului pe la furtune (le vezi usor, ca se formeaza o substanta alb-portocalie cu aspect de infloritura) sau daca iti miroase in masina a antigel (semn ca radiatorul din bord se cere schimbat). |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
adisemi |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 22 March 04 From: Timisoara ![]() |
a trecut ceva timp dar sa va spun ce am observat :
urme de antigel nu am gasit dar cand motorul e incalzit si intra ventilatorul in functiune am vazut ca scade nivelul in vasul de expansiune astfel dupa 200-300 de km se goleste un vas de expansiune. My feeling e ca radiatorul e busit pe undeva, ce credeti ? Masina mea are venerabila varsta de 123000 km si la revizia de 120000 am schimbat curelele (distrib + alternato +compresor) dar nimeni nu mi-a zis ca tre sa schinb si pompa de apa (sau poate doar capacul.....). Deci stie cineva exact daca e musai sa schimb si daca asta implica si altceva ? (schimbarea curelei, sper ca nu ?) Cum pot sa-mi dau seama daca e busita pompa de apa ? Mersi, adi |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
In mod normal se schimba si capacul pompei de apa cind schimbi kit-ul de distributie. Nu stiu sigur dar cred ca nu-ti vor da jos cureaua de distributie.
P.S.: La 120 de mii ti-au schimbat DOAR CURELELE? Nu ti-au schimbat si intinzatorul ? |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
adisemi |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 22 March 04 From: Timisoara ![]() |
am uitat sa specific ca si intinzatorul, stii cumva cum pot sa verific daca e in regula cu pompa de apa ?
poate ca problema mea e de la pompa ..... mersi oricum pt raspuns adi |
-------------------- |
|
MariusWsW |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
ADISEMI,spune-mi te rog daca ai mai umblat pe la curele,rola intinzatoare si alte kestii pana la 120.000km!Sunt curios sa stiu daca le-ai skimbat la 60.000.Nu stiu daca e adevarat si vreau sa te intreb...mersi
|
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 00:30 |