DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pompa de apa?

alinixovici
post 9 Feb 2004, 17:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 August 03
From: Bucuresti




053.gif
:Uite eu am intalnit o mare problema. M-am trezit cu o super umezeala pe cureaua de la alternator si prin toata zona (dupa cum a fost aruncata apa). sunt sigur ca este apa deoarece are gust de antigel 022.gif . La prima vedere imi pare sa fie pompa de apa. Ati mai patit si voi asa ceva?Tre sa o schimb? Stiti cum se face asta? Se poate schimba numai capacul si simeringul si rulmentul ca la modelele vechi?. Oricum am vazut ca nu este chiar simplu sa o schimbi partea cu masurat intinderea curelei de distributie mi s-a parut ucigatoare. De unde mama naibii sa iau eu aparat de masurat vibratii? :?:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 9 Feb 2004, 23:26
Post #2


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Se schimba numai capacul pompei. De fapt schimbarea este obligatorie la revizia de 60k. Cureaua se intinde cu diapazul si asa ceva gasesti numai prin service cred.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinixovici
post 10 Feb 2004, 04:32
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 August 03
From: Bucuresti




Sa inteleg ca nu am nici o sansa sa gasesc un diapaz decat la un service?
Ce service imi recomanzi? Sunt destul de sceptic in ceea ce priveste calitatea serviceurilor. De exemplu cand eram cu masina in garantie a inceput sa mi se aprinda becul rosu de la frana si remedierea gasita de indivizi fost scoaterea firului. Numai dupa scandalul de rigoare lu gica am reusit sa-l fac sa reseteze senzoru de la pompa. Alt exemplu..... cu masina veche cand am fost sa-mi schimbe planetarele idiotii nu au pus si sigurantele si era sa ma trezesc fara roti etc. etc. etc.

P.S. bineinteles ca erau serviceuri diferite


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 10 Feb 2004, 08:26
Post #4


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
M-am trezit cu o super umezeala pe cureaua de la alternator si prin toata zona (dupa cum a fost aruncata apa). sunt sigur ca este apa deoarece are gust de antigel. La prima vedere imi pare sa fie pompa de apa. Ati mai patit si voi asa ceva?Tre sa o schimb? Stiti cum se face asta? Se poate schimba numai capacul si simeringul si rulmentul ca la modelele vechi?.


Pompa de apa si cureaua de distributie sunt plasate ins patele unui capac de plastic, deci teroretic nu este posibil sa antreneze antigelul pana la cureaua de alternator. Fulia curelei de alternator este in afara acestui capac.... Cauta problema in alta parte... Daca presupunerea ta (pompa de apa) ar fi corecta, ti-as recomanda sa faci totusi operatiunea de schimbare la un service Dacia. Nu este vorba numai de diapaz, ci de intreaga operatiune de schimbare (da, schimbare!) a curelei de distributie, de pozitionarea ei, de preintindere, apoi intindere etc. La capacul pompei la DSN nu se poate schimba numai semeringul (si rulmentul)... oricum, nu vei gasi separat aceste repere.

QUOTE
De fapt schimbarea este obligatorie la revizia de 60k.


De unde pana unde este "obligatorie" aceasta schimbare? Eu nu am intalnit asa ceva nici in manualul de utilizare/garantie si nici in cel de reparatii asa ceva... Poate "este recomandabila"!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1234
post 14 Jun 2004, 05:30
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 17 May 04
From: lugoj




salut!
Am si eu o problema. De cateva zile cand se incalzeste foarte tare motorul, se aude la deccelerare un fel de vajait (huruit - nu pot sa-l descriu). Dupa mine, zgomotul se aude din zona curelelor (distributie, alternator). A mai auzit cineva un astfel de zgomot? Sa fie de la pompa de apa?


--------------------
dacia supermova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 14 Jun 2004, 18:08
Post #6


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




La mine se aude un huruit la decelerare de cand am eu masina ... si acum are 120.000 km ... nu are nici o problema .. eu unul cred ca "asa face toate" smile.gif ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adisemi
post 9 Sep 2004, 14:31
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 22 March 04
From: Timisoara




Salut,

poate imi dati si mie un sfat legat de racirea la DSN,
la 2-3 zile butoiasul de expansiune mi se goleste si nu gasesc pe unde picura.
Tocmai am schimbat surubul de purjare (cred ca asa se cheama, e de plastic si se face aerisirea circultului...) pentru ca vechiul surub nu exixta cand am cumparat masina (era ceva in loc).
Se poate sa se evapore apa, e cam ciudat sa se evapore la 2-3 zile un butoias de expansiune.

Mersi,
adi


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 9 Sep 2004, 14:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Ar trebui sa vezi pe unde pierzi, antigelul lasa urme si mirosuri. De evaporat e imposibil. Uita-te atent la motor cu capota deschisa sau sub el dimineata. Trebuie sa dai de urme


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 9 Sep 2004, 15:17
Post #9


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




adisemi, din pacate aproape sigur te incadrezi intr-unul din cele mai comune defecte la sn, si anume:
1. ori ai radiatorul spart
2. ori ai caloriferul spart

1. trebuie sa se vada ca e uda o zona
2. da drumul la caldura si la aeroterma si vezi daca miroase ciudat (unii zic ca miroase a ciorba, anyway, sa nu miroasa ciudat).


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flavian
post 10 Sep 2004, 07:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 25 April 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE

1. ori ai radiatorul spart  
2. ori ai caloriferul spart  


Daca nu se vede pe unde curge sau nu se simte miros de antigel, atentie la garnitura de chiulasa. Un caz asemanator am vazut la Servis Cluj Feleac si asta era.


--------------------
Renault Megane 2.2 Sedan 1.5dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 10 Sep 2004, 08:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Eu am radiatorul spart si nu se vad urmele decat daca te uiti foarte atent. Acuma e adevarat ca la mine nu pierde mult, in trei luni abia a scazut la jumatate. La mine se vad urmele la imbinarea cu partea laterala. Nu m - am agitat prea tare pana acum, ca in toamna fac oricum 2 ani si trebuie sa schimb antigelul (+radiatorul evident)


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-19-WYU
post 10 Sep 2004, 13:10
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 6 August 04
From: Bucuresti




Eu am umplut vasul de expansiune (pana la limita max normala) si dupa o saptamana in care am mers aproape 1500 km prin toata tzara scazuse nivelul in bidonash cam cu 1.5 cm poate 2 cm. Poate putetzi sa-mi spunetzi si mie daca e normal sau am si io vreo problema. Mentiune: cu temperatura motorului nu am avut probleme.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006 - B ?? ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 11 Sep 2004, 16:50
Post #13


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Depinde. Daca desfaci capacul de la vasul de expansiune o sa auzi un fasait si o sa vezi cum creste nivelul in vas. Pui capacul la loc, pornesti motorul si dupa cava timp o sa scada. Daca ai masurat nivelul din vas atunci cand ai pus antigel si nu te-ai uitat dupa sa vezi cat scade (din cauza presiunii) atunci e normal sa costati ca e mai putin. Daca nivelul era asa dupa ce s-a facut presune atunci nu e normal sa scada atat de mult.

Oricum, vezi daca gasesti urme de curgere a antigelului pe la furtune (le vezi usor, ca se formeaza o substanta alb-portocalie cu aspect de infloritura) sau daca iti miroase in masina a antigel (semn ca radiatorul din bord se cere schimbat).


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adisemi
post 4 Oct 2004, 10:20
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 22 March 04
From: Timisoara




a trecut ceva timp dar sa va spun ce am observat :
urme de antigel nu am gasit dar cand motorul e incalzit si intra ventilatorul in functiune am vazut ca scade nivelul in vasul de expansiune astfel dupa 200-300 de km se goleste un vas de expansiune.
My feeling e ca radiatorul e busit pe undeva, ce credeti ?

Masina mea are venerabila varsta de 123000 km si la revizia de 120000 am schimbat curelele (distrib + alternato +compresor) dar nimeni nu mi-a zis ca tre sa schinb si pompa de apa (sau poate doar capacul.....).
Deci stie cineva exact daca e musai sa schimb si daca asta implica si altceva ? (schimbarea curelei, sper ca nu ?)
Cum pot sa-mi dau seama daca e busita pompa de apa ?

Mersi,
adi


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 4 Oct 2004, 10:35
Post #15


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




In mod normal se schimba si capacul pompei de apa cind schimbi kit-ul de distributie. Nu stiu sigur dar cred ca nu-ti vor da jos cureaua de distributie.

P.S.: La 120 de mii ti-au schimbat DOAR CURELELE? Nu ti-au schimbat si intinzatorul ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adisemi
post 4 Oct 2004, 15:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 22 March 04
From: Timisoara




am uitat sa specific ca si intinzatorul, stii cumva cum pot sa verific daca e in regula cu pompa de apa ?
poate ca problema mea e de la pompa .....

mersi oricum pt raspuns
adi


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusWsW
post 15 Oct 2004, 15:31
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 9 May 04




ADISEMI,spune-mi te rog daca ai mai umblat pe la curele,rola intinzatoare si alte kestii pana la 120.000km!Sunt curios sa stiu daca le-ai skimbat la 60.000.Nu stiu daca e adevarat si vreau sa te intreb...mersi


--------------------
Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 00:30
Forum Renault