DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Limitare turatie, (temp)

R19/16v
post 8 May 2006, 15:40
Post #1


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Avand in vedere ca nu mai tin minte cu cine ma certam pe topicul ala care vad ca intre timp a disparut sunt nevoit sa postez aici respunsul idiot pe care mi l-a oferit vocea clientuli smile.gif)

La intrebarile:
La ce valoare se situeaza limitarea de turatie la Dacia SupeRNova? Dar la Logan 1.4? Dar la Logan 1.6?
Variaza valoarea respectiva in functie de treapta de viteza in care se afla masina? Variaza in functie de altceva?

mi s-a raspuns:


Referitor la solicitarea dumneavoastra, va comunicam urmatoarele: pentru aceste tipuri de vehicule, motoarele nu au limitare de turatie. Astfel, pentru protectia si fiabilitatea motorului nu se recomanda atingerea turatiei maxime date de constructor.


wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif

am rugamintea sa fie lasat macar o zi ca sa fie citit de cel care m-a sfatuit sa apelez la VC (memria mea de elefant n-a reusit sa tina minte nickul lui, cu parere de rau...)


va multumesc



--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 8 May 2006, 15:52
Post #2


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Eu sunt! smile.gif
Te-au păcălit. Pe bune.
Da' nu ne certam, cel puțin nu eu.
Iar în ceea ce privește diferența de limitare a turației la dci-ul tău și mpi-urile noastre: tu o ai limitată numai la 4000 (sau cât ziceai) pen'că la diesel e mai simplu să faci limitarea direct din pompă (mecanic sau nu, depinzând de pompă). De aici și diferența de comportament a motoarelor în limitare: mpi-urile fac pâc pâc pâc, dci-ul rămâne frumos la turația de limitare.

L.E. Cum îl/o chemă pe operatorul de la VC care ți-a dat răspunsul ăsta idiot, așa cum bine l-ai caracterizat?


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 8 May 2006, 15:57
Post #3


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




asaaa! tu!! biggrin.gif
ma tot uitam la PaulP dar nu semana avatarul biggrin.gif
oricum, e de-a dreptul idiot raspunsul lor, e dat de un exemplar feminin si nici nu ma mai chinui sa mai intreb smile.gif asa o fi cum ziceti voi ca prea sunteti multi si prea sunteti hotarati smile.gif)

acum poti sa il si stergi ca te vaz moderator smile.gif

salut


Late edit:

Cu deosebit respect,
Elena Ponea
Agent Servicii Client

buna explicatia smile.gif pe R19 mi-e mila sa il chinui pe la turatii d-alea... smile.gif

This post has been edited by R19/16v: 8 May 2006, 15:59


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 8 May 2006, 15:59
Post #4


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Nu-i pe "tarlaua" mea, da' nici nu știu dacă ar trebui șters.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 8 May 2006, 20:58
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dragos, dieselul e comonrail, pompa merge la 1/2 din turatia arborelui cotit si are debit in consecinta (cilindreea pompei * turatia arborelui pompei). Limitarea se face din ECU, prin comanda injectoarelor (ele nu sunt lasate sa injecteze de mai mult de 2000 de ori pe minut, indiferent de cat de rau se storceste pedala de acceleratie).
La MPI, se taie aprinderea (eventual si injectia, nu cunosc amanuntele sistemului), iar la revenirea sub turatia de limitare avem un amestec mai bogat.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 8 May 2006, 21:34
Post #6


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Nu neg că e așa cum spui la dci, oricum e mai simplu de menținut turația constantă decât la mpi.
Iar la mpi se taie injecția, nu aprinderea; doar nu arunc benzina nearsă pe țeava de eșpament, nu?


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 8 May 2006, 21:44
Post #7


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu, face rateu in evacuare! Nu stiu exact cum e sistemul la Dacia, dar in scopuri de control al tractiunii la unele motoare se taie doar aprinderea.
Si da, e mai usor la diesel .


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 9 May 2006, 12:36
Post #8


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




QUOTE(DragosP @ 8 May 2006, 18:22)
Eu sunt!  smile.gif
Te-au păcălit. Pe bune.
Da' nu ne certam, cel puțin nu eu.
Iar în ceea ce privește diferența de limitare a turației la dci-ul tău și mpi-urile noastre: tu o ai limitată numai la 4000 (sau cât ziceai) pen'că la diesel e mai simplu să faci limitarea direct din pompă (mecanic sau nu, depinzând de pompă). De aici și diferența de comportament a motoarelor în limitare: mpi-urile fac pâc pâc pâc, dci-ul rămâne frumos la turația de limitare.

L.E. Cum îl/o chemă pe operatorul de la VC care ți-a dat răspunsul ăsta idiot, așa cum bine l-ai caracterizat?
*


Asta am zis si eu , era mai bine sa nu se taie injectia ci sa ramana la o turatie constanta , ar fi fost si mai util . De aceea am zis ca la mpi practic nu e o limitare de turatie ( am fost bagat cu afirmatia asta la BULA ) ci doar o oprire a injectiei pentru a proteja motorul . Daca sa zicem ca motorul nu se putea tura mai mult de 6200 , ajungea si ramanea acolo , da era o limitare a turatiei .

This post has been edited by big2003: 9 May 2006, 12:37


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 9 May 2006, 15:16
Post #9


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(big2003 @ 9 May 2006, 13:36)
...
Daca sa zicem ca motorul nu se putea tura mai mult de 6200 , ajungea si ramanea acolo , da era o limitare a turatiei .

Și cum crezi că s-ar putea face asta? Crezi că sunt niște piticuți mici în cilindri care împiedică pistoanele să facă mai multe curse?
Dacă ai viteză mare și retrogradezi forțat într-o treaptă inferioară de turație, poate sări urgent turația peste turația de limitare, caz în care, la mpi-urile de pe Dacii, motorul intră-n frână de motor, după care, dacă insiști face hâr hăr. smile.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 May 2006, 20:42
Post #10


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Corect. Daca se inchidea doar clapeta de acceleratie si cineva retrograda aiurea, motorul se ducea in balarii la 7000 rpm, dar avea benzina si scanteie.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:06
Forum Renault