Avans initial mare-puteremare?da...de ce?, Sti cineva explicatia???
![]() ![]() ![]() |
Avans initial mare-puteremare?da...de ce?, Sti cineva explicatia???
dkrysty |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|||
Smeagol |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Dinamica arderii.
Functie de viteza motorului, daca ai avansa mai mare, amestecul atinge presiune maxima in momentul in care ansamblul biela - cranckshaft se afla la 90deg. Cu mai putine cuvinte - are timp amestecul sa bubuie taman atunci cand trebe' daca ai avans mare, la viteze mari de rotatie. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
avans initial mare-> motoru va avea viata scurta ! scanteia se produce prea devreme, explozia la fel, prea mare solicitarea in camera de ardere si la capul pistonului, la supape de asemenea..crede-ma, nu se merita sa duca motorul jumate din cat ar trebuii in mod normal pentru 1-2 cai in plus.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Posibil si curbe de avans reglate spre limita minima sau chiar mai jos. Prin suplimentarea avansului total din static se ajunge la curbe bune.
Alta explicatie ar fi ca amestecul sarac arde lent; daca masina e reglata economic-gituit, necesita avansuri mai mari. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Smeagol |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Ceea ce a spus argon se intampla la turatii mici.
Cu un avans pozitiv prea mare poti obtine un fenomen deosebit asemanator cu knock-ul. Ideea de baza este ca la turatii mici, scanteia vine prea repede, vine bubuiala, apoi pistonul fortaza biela perpendicula pe arborele cotit. Uzura mare a cuzinetilor si a segmentilor. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Depinde ce indeamna turatii mari..
Avansul mare am observat ca-si spune cuvantul in special la relanti, adica rateuri..un fel de tusa in toba..si "tresarirea" motorului..concomintent cu tusa, se intampla exact ce a zis Smeagol. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#7
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Si se merirta sa ai avansul mare la motor, ( vorba lui argon ) pentru 2,3 cai putere.
Decat sa cante ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mda...dupa experimente indelungi cu avans marit/scazut, am observat ca reglarea lui la 0, dupa semnuld e pe volanta, cu becul, e un compromis foarte bun la toate regimurile de turatie, si motorul nu are de suferit.
Ce am mai remarcat de-a lungul timpului, la cate dacii am reglat avansul, daca nu merge calumea la 0 grade, motorul nu e in stare buna, si trebuie sa compenseze uzurile cu un avans marit/micit dupa caz, binenetles toate astea in ipoteza ca distributia nu e sarita cu 1-2 dinti. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(Smeagol @ 18 May 2006, 16:08) Dinamica arderii. Functie de viteza motorului, daca ai avansa mai mare, amestecul atinge presiune maxima in momentul in care ansamblul biela - cranckshaft se afla la 90deg. Cu mai putine cuvinte - are timp amestecul sa bubuie taman atunci cand trebe' daca ai avans mare, la viteze mari de rotatie. Merci !!! |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
argoane cum e cu avansul ala "micit"
![]() in general cu avans marit motorul trage bine la turatii joase si cu avansul "micit" trage mai bine la turatii inalte. oricum reglarea avansului e strans legata de multi factori cum ar fi amestec,benzina folosita,etc This post has been edited by marius-gabriel: 21 May 2006, 17:14 |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#12
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
totusi sa nu privim ca -1,0,1 avansul asta.
o masina poate fi avansata/devansata mai mult sau mai putin. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
gti98 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 22 May 2006, 08:35) Pai constructorul la pus la 0 grade, inseamana ca motorul la avansul teoretic are randamentul maxim. Parerea mea ![]() Puteti fi convinsi ca, hm, constructorul a "scobit" indelung chestiunea! Avansul fixat de el, prin reperele date de uzina e, ca peste tot in tehnica un compromis intre performanta si uzura. Puterea ar putea fi crescuta cu niste procente, prin marirea avansului, dar e nevoie de o benzina cu cifra octanica mai ridicata. "Avansul" la aprindere e necesar pentru cresterea randamentului motorului deoarece amestecul aer-benzina are o anumita viteza de ardere ("finita") si randamentul maxim cere ca atingerea PMI de catre piston sa coincida cu presiunea si temperatura maxima, respectiv terminarea arderii. Arderea variaza ca timp de la o unitate la vreo 2,5 (respectiv la sarcini maxime, fata de relanti), in timp ce viteza pistonului variaza de la 1 la mai mult de 10 unitati (tot invers proportional cu turatia). Asta cere ca la turatii mari, aprinderea sa se faca mai "devreme", deoarece pistonul se misca (mult) mai repede (corectia "centrifugala", cu turatia) Gradul de "saracire"sau, din contra, de "imbogatire" a amestecului influenteaza si el viteza de ardere: amestecul sarac arde mai lent decat cel bogat (corectia prin depresiune-vacuumatica) Un avans "micit" conduce la un mers "linistit", "rotund" al motorului la relanti, precum si la porniri usoare chiar la turatii mici, de exemplu la manivela!...Dar inseamna in acelasi timp randament redus, demaraje greoaie, lenese, consum marit de benzina si supraincalzire "inexplicabila" a motorului. Avansul marit favorizeaza un mers galopat, nervos, tendinte la detonatie, si el incalzeste excesiv si solicita pistoanele si lagarele . Voi hotarati!!! Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 06:58 |