Modificare garda la sol; recomandari pt. drumuri forestiere
![]() ![]() ![]() |
Modificare garda la sol; recomandari pt. drumuri forestiere
stfp |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 17 January 03 From: Bucuresti, Romania ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
MoneyTalks |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE Cum raspunsul va fi probabil nu (sau nu simplu) aveti alte recomandari pentru mersul pe drumuri forestiere? Evident in afara de cele evidente - ia-o incet, atentie la gropi si bolovani samd. Pai ar mai fi sa mergi pe jos ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
lucman72 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Renault Scenic RX4
|
-------------------- Lucman
|
|
DSops |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Raspunsul meu este evident nu si asta ti-o spun ca amator de mers prin bolovani. Singurul lucru cat de cat corect pe care ai putea sa il faci este sa pui niste tampoane de suprainaltare sub arcuri si sa castigi 2..3 cm ceea ce iti permite sa pui si cauciucuri cu talon inalt, dar va fi absolut insuficient. De altfel, cu cait creste garda la sol, cu atat tentatia de a merge pe drumuri mei grele creste. Eu am avut o berlina si am ramas dezamagit ca multe dintre drumurile accesibile cu berlina nu le mai pot face. In schimb pot aborda drumuri mai grele in ceea ce priveste inclinatia, atat la urcare cat si la coborare. Daca faci modificari mai mare vei avea probleme de stabilitate pe sosea si vei forta unele componente, cele mai importante fiind planetarele.
Parerea mea este sa o lasi cum este, sa alegi zonele accesibile, unde e greu sa ramai singur in masina si in plus exista si o experienta de abordare a drumului care iti permite sa mergi prin zonei aparent imposibile. Se pot invata multe din modul in care conduc padurarii si ciobanii. Pentru la vara eu vreau sa incerc o modificare: sa pun doua scuturi suprapuse cu un strat de cauciuc intre ele si sa schimb susuburile de 6 cu care este prins scutul. Din pacate in afara de scut se deterioreaza podeaua, puntes spate si pragurile. |
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
DomnulK |
![]()
Post
#5
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Pe berline se puneau inaltatoare , da rnu cresti garda decat cu maxim 5 cm dar pierzi din stabilitate in viraje stranse.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
Slider |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Eventual poti inchiria un TAF de la vreun ocol silvic! Si poti umbla pe unde vrei tu! :roll:
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
ADN |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 25 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Ca raspuns la ideea lui Dsops cu doua scuturi.
Asta toamna am facut TransAlpina ( de la sud la nord ) plus drumul de la Obarsia Lotrului pana la Voinesti pe drumul forestier de pe langa lacul Vidra si pot sa spun ca ideea celui de al doilea scut este foarte buna. In prima faza ar trebui lasat cu vreo 5 mm mai jos scutul initial ( se pot pune 4 tampoane mici de cauciuc pe cele 4 suruburi ), asta deoarece scutul este periculos de aproape de catalizator. In situatii normale nu ar fi mari probleme, dar eu , nu am fost atent si am spart un ditamai bolovanul. Scutul si-a facut cu prisosinta datoria, doar ca prin deformare a atins catalizatorul si am fost nevoit sa continui drumul pana la Voinesti si mai apoi in Bucuresti intr-un zgomot infiorator ( trepidatia esapamentului se transmite intregii caroserii ). Acum am doua scuturi astfel : catalizator-10mm-primul scut-5mm-al doilea scut. Al doilea il pun doar cand o iau iar pe munti, doar ca nevasta-mea nu mai vrea sa auda de astfel de expeditii. |
-------------------- |
|
DSops |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Felicitari, si eu am facut transalpina, dat cu dacia berlina si pot sa spun ca este adrenalina, nu gluma, mai ales dupa Papusa, unde mergi pe bolovani pe o chestie cu 10 cm mai lata ca masina, iar in dreapta e vreo 1000 m diferenta de nivel, iar pietrele sunt de regula ude. In schimb peisajul este magnific.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
FLEX |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Sinteti draguti sa detaliati un pic pe unde trece Transalpina asta? si Obirsia Lotrului ma intereseaza ... asta-vara am urcat pina sub Rinca din Baia de Arama si de acolo ar fi cica inca vreo 40 km de drum, ultima bucata pina la Obirsie cica e foarte grea ... pina sub Rinca am hirjiit scutul de vreo 2 ori, dar per ansamblu a fost neasteptat de usor ... oare ma pot incumeta mai incolo cu Matiz-ul?
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
DSops |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Nu stiu ce poate Matizul, dar te asigur ca este foarte greu si nu prea ai peste tot posibilitate sa te intorci. Dupa parerea mea de la Rinca pina sus este mai greu decat in continuare . Propunerea mea: mergi la Ranca, urci cu piciorul (2..3 ore) si dupa aceea te hotarasti. Nu ai ce pierde, cu piciorul admiri mai bine piesajul, iar cu masina ai parte de aventura. Atentie: trebuie sa fii familiar cu mersul pe pietris mare + bolovani + un pic de noroi + ce mai da Domnul ca el stie mai bine decat noi. De asemenea poti intreba de starea drumului care este circulat, in special de masini de teren.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
FLEX |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Asa deci, multumesc! dar Transalpina?
Eu ma bazez pe ecartamentul si ampatamentul mic, consolele scurte, ca s-o strecor cumva printre obstacolele peste care nu pot trece... singura chestie care as face-o ar fi sa demontez aparatorile de noroi si sa pun cauciucurile M+S ... si la 3.5m lungime cred ca gasesc undeva s-o intorc, daca se inmoaie inima in mine ... Motorul trage bine si e destul de elastic in tr. I, racirea e buna ... oi vedea ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
DSops |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Pai asta e transalpina! Sebes-Novaci. Oricum Obarsia Lotrului - Sebes este crima dupa ce incepe "asfaltul", dar se poate merge usor la Voineasa sau Petrosani.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
FLEX |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
OK! e o varza in capul meu rara ... din Novaci, deci ... ma uit pe o harta si ma dumiresc, multumesc mult!
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Crisman |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 24 February 04 From: Iasi ![]() |
Eu am mers cu DSN in muntii Rodnei pe niste drumuri imposibile si masina s-a descurcat foarte bine. In zonele mai dificile te sfatuiesc sa mergi singur in masina, si ai grija ca este mai greu de coborat decat de urcat pe aceste drumuri cu bolovani in diametru de 30-40 cm.
Bafta! |
-------------------- |
|
Crisman |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 24 February 04 From: Iasi ![]() |
Poate ar mai fi bine de stiut ca dupa vreo 6 luni de la mers pe munte cu masina am facut o diagmosticare pe calculator la un Service Dacia pentru ca aveam un injector infundat si printre altele mi-a spus ala ca ca motorul a fost sopraincalzit cu cateva lumi in urma.!?!
|
-------------------- |
|
costi |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai si care este problema ? L-ai supraincalzit si comp-ul tine minte toate prostiile pe care i le faci si te da in git lu' nenea de service....
![]() |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
DSops |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Ce inseamna motor supraincalzit? S-a aprins felinaru rosu? Eu am urcat cu ea vara pe caldura mare + clima + incarcatura pe drumuri forestiere la limita de aderenta a rotilor si nu mergea ventilatorul permanent. Cum ai reusit sa o supraincalzesti? La service ce a zis? Este problema lor si trebuie sa o rezolve. Eu nu as sta asa linistit, este posibil sa ai probleme de racire (termostat, pompa, senzor).
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
ADN |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 25 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(\"FLEX\") Sinteti draguti sa detaliati un pic pe unde trece Transalpina asta? si Obirsia Lotrului ma intereseaza ... asta-vara am urcat pina sub Rinca din Baia de Arama si de acolo ar fi cica inca vreo 40 km de drum, ultima bucata pina la Obirsie cica e foarte grea ... pina sub Rinca am hirjiit scutul de vreo 2 ori, dar per ansamblu a fost neasteptat de usor ... oare ma pot incumeta mai incolo cu Matiz-ul? Dupa Ranca, inspre nord, incepe Transalpina cea cu bolovani. Pana la Ranca este asfalt. Cred ca merge cu Matizul pentru ca am vazut un Tico care mergea de mama focului saltand din bolovan in bolovan. |
-------------------- |
|
ZaiR |
![]()
Post
#19
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
nu compara tico cu matizul ca diferenta este cer pamant am avut amandoua shi vreau sa spun ca la tico in afara schimbului de ulei al sabotilor shi filtre nu am pu s decat benzina in 30.000 Km ,pe cand la matiz sunt mult mai multe probleme cum ar fi suspensii ,pivoti asa ca iti dau un sfat .sa nu te duci cu matizul pe drumuri grele ca o sa ajungi sa cotizezi la serviceul lu' tata
Si aceste trase care la faceti cu DSN nu vi se par cam dure poate nu credeti ca va trebuie 1 Jeep?...parerea mea este ca daca ai un lucru ar trebui sa ai grija de el ca asa il tii si sa mearga in conditii bune nu sa mearga de la service la service |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
DSops |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
ZaiR, parerea mea este ca ai si nu ai dreptate.
1. Ai dreptate atunci cand sustii ca de un lucru trebuie sa te ingrijesti pentru ca sa fii multumit de prestatiile lui. 2. Nu ai dreptate atunci cand imi ceri sa iau un jep. De unde bani? 3. De ce crezi ca am luat Dacia? Pentru ca piesele de schimb sunt relativ ieftine, se gasesc usor, servisul nu este pretentios iar asigurarile mai ieftine. In plus, vreau sa ma serveasca pentru toate tampeniile si sunt constient ca asta ma va costa suplimentar. Asa cum unii o forjeaza, altii demareaza / franeaza cu scart, altii cara cartofi, fiecare este constient de cheltuielile suplimentare sau reducerea perioadei de exploatare in conditii deosebite. Nu sunt genul de om care isi lustruieste masina de doua ori pe zi, iese cu ea numai pe timp frumos si sta noaptea la geam sa nu o fure sau zgarie cineva. Oricum Dacia nu se preteaza la defilare si lux. 4. Din pacate, experienta mea spune ca o masina nu sufera aproape de loc pe drumuri forestiere si printre bolovani (exceptie fiind eventualele lovituri / zgarieturi pe care un sofer cu experienta stie sa le evite daca vrea), in schimb se deterioreaza foarte rapid din cauza gropilor din carosabil, care sunt luate de obicei in viteza relativ ridicata. |
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
FLEX |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
DSops, cum sa-ti spun ... MULTUMESC!
PS: am urcat mai sus de unde se termina asfaltul la Rinca , pina la platoul de sub virf... daca eram singur, cred ca ma scormonea Aghiuta sa ma duc pina la Obirsia Lotrului, dar eram 5, dintre care un copil de 8 luni ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
razvancc |
![]()
Post
#22
|
![]() membru...de partid Group: Members Posts: 93 Joined: 9 September 03 From: cateodata...bucuresti!!! ![]() |
dupa ce am "rupt" 4(patru) Dacii- de la firma- pe diverse drumuri, anul trecut pri noiembrie m-a mancat in c*r rau de tot si am luat-o si eu pe transalpin. Partea proasta, adica EU, a fost ca eram singur si pe linga asta mai se si intunecase. A fost, cred, singurul drum pe care doream sa-l fac de o gramada de timp, si pe care m-am jurat ca nu o sa mai merg niciodata. Se poate merge si cu dacia, pt. doritori, dar RECOMAND nu cu masina personala, ca eu eram cu un Nissan si gemea saracu din toate incheieturile, cred ca nici el nu ar mai vrea vreodata pe drumul ala
![]() |
--------------------
renault/nissan
megane sedan/navarra
1.6 16v/ 2.5 turbo Gratitude is merely the secret hope of further favors.
|
|
FLEX |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Bine, imprumut RX4 al sefului! hihihihi!
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
ZaiR |
![]()
Post
#24
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
"De ce crezi ca am luat Dacia? Pentru ca piesele de schimb sunt relativ ieftine, se gasesc usor, servisul nu este pretentios iar asigurarile mai ieftine. In plus, vreau sa ma serveasca pentru toate tampeniile si sunt constient ca asta ma va costa suplimentar"
Dsops - Dacia / Daewoo piesele nu sunt ieftine pt calitatea lor sa sti si tu ca nu sa schimbat absolut nimic la aceste dacii ca, calitatea pieselor doar ca au mai fost desfiintate mai multe cooperative care erau la pamant in rest doar au schimbat ambalajul ...pe mina m-a intrebat un baietas din targ :Ce filtru de aer vrei? de Buzau? sau de Buzau in alt carton pe care scrie piese de origine franceza? care era 130.000 / 260.000 deci piesele parerea mea e doar au crescut pretul linga cele de la Daewoo, serviceul nu pot sa zic decat ca il vezi mult mai des, iar asigurarea este mai ieftina din cauza valorii masinii si nu numai valoarea ca bani dar si ca,caliatate... si stai linistit ca nu sunt nici eu nu sunt o persoana care tina masina in fata blocului si in 20 de ani sa aiba 50.000Km am (3 monumente in fata blocului) ...oricum vorbele care le-ai pus pe topic sunt interesante si merita luate in seama si de alti participanti la topic |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
VladG |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE pe mina m-a intrebat un baietas din targ :Ce filtru de aer vrei? de Buzau? sau de Buzau in alt carton pe care scrie piese de origine franceza? care era 130.000 / 260.000 Aceeasi poveste am patit-o si eu cu filtrul. Piesa e absolut identica. |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
Valahya |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 27 June 05 ![]() |
QUOTE(DSops @ 4 Mar 2004, 20:11) Nu stiu ce poate Matizul, dar te asigur ca este foarte greu si nu prea ai peste tot posibilitate sa te intorci. Dupa parerea mea de la Rinca pina sus este mai greu decat in continuare . Propunerea mea: mergi la Ranca, urci cu piciorul (2..3 ore) si dupa aceea te hotarasti. Nu ai ce pierde, cu piciorul admiri mai bine piesajul, iar cu masina ai parte de aventura. Atentie: trebuie sa fii familiar cu mersul pe pietris mare + bolovani + un pic de noroi + ce mai da Domnul ca el stie mai bine decat noi. De asemenea poti intreba de starea drumului care este circulat, in special de masini de teren. Am facut si eu Transalpina pe data de 23.06.2005 cu un matiz. Intradevar este o aventura off road. |
--------------------
Daewoo
Matiz
- ct-11-Leo
|
|
kid88 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu SRN Comfort am urcat pana la Ranca ceas...asfalt tot super,...dar de colo unde sunt vilele alea...era un drum jalnic....dar am avut curajul sa urc pana in varful muntelui si apoi sa cobor in partea cealalata....la Obarsia Lotrului si am tot coborat si am ajuns la o intersectie...stanga sau dreapta...si am facut dreapta....si am mers vre-o ora si cand colo se infuda...si a trebuit sa ma intorc si trebuia sa fac la stanga...si apoi am mai coborat pana am ajuns la Obarsia Lotrului, une am stat 2 zile...si a 2`a zi am avut parte si de un super spectacol...deoarece au fost curse de motociclisti p`acolo...mai vb...bye
|
--------------------
Bicicleta
Shimano
- No Nr Dacă unu e mai prost ca tine fă-te că nu-l vezi !!!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:37 |