BARA STABILIZATOARE amortizoare.
![]() ![]() ![]() |
BARA STABILIZATOARE amortizoare.
DomnulK |
![]()
Post
#1
|
||
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|||
i96nds |
![]()
Post
#2
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu stiam doar ca bucsele de la bara asta se duc in timp. Nu stiam ca sunt si masini fara asa ceva.... Eu zic ca ai deja asa ceva, doar sa schimbi bucsele din cand in cand, adica dupa un numar de gropi si borduri luate....
Poate gresesc, cine stie.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Marty |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Stefan, omul s-a exprimat gresit! E vorba de bara de rigidizare care se monteaza intre oalele de la amortizoare, in interiorul compartimentului motor.
O emeplificare gasesti la: http://images.cardomain.com/products/rac/R...RACH009BA_1.jpg |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Flavian |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 25 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Parca am vazut la Fred pe Nova aia suparata. Ia vezi aici http://www.daciaclub.ro/album_cat.php?cat_...r=DESC&start=12
Titlul imaginii Fred - nova tuning 1 |
--------------------
Renault Megane 2.2
Sedan 1.5dci
2006
|
|
Liviu |
![]()
Post
#5
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
mai precis uite aici :
http://www.daciaclub.ro/album_pic.php?pic_id=603 |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
FLEX |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
kAndrei, si cam ce ai dori tu sa obtii din montarea barei aleia?
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#7
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE kAndrei, si cam ce ai dori tu sa obtii din montarea barei aleia? o mashina care sa aduca cat mai putin cu un matiz, mai ales cand virez.....
In timp cica acele oale se deformeaza.....ma gandeam sa le mai rigidizez putin |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#8
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE mai precis uite aici :
http://www.daciaclub.ro/album_pic.php?pic_id=603 exact asa ceva cut sa cumpar......inclusiv pe spate.....stii de unde? |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
costi |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu sincer ma indoiesc de utilitatea ei. In afara de oarece rigidizare a caroseriei si poate ceva tinuta de drum.....
Liviu poate ne ajuti... |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#10
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai Costi tocmai tu ai spus-o. Rigidizarea caroserie si tinuta de drum. Nu te astepta acum ca sa fie ca un M3, dar nu se poate sa nu existe o imbunatatire simtitoare a tinutei de drum.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Eu am pus asa ceva (aproximativ) pe DSN, in spate. Acolo mi s-a parut ca e mai de folos din cauza zgomotelor provocate de diferite torsionari , exemplu cind coboram o bordura mai inalta si raminea o roata din spate ultima cocotata. Asta pe linga bancheta, care banuiesc tot din cauze de rigiditate exemplara a caroseriei se zbatea asa pe acolo. Rezultatul a fost promitattor. Daca poti sa faci treaba cu bani putini, fa-o.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Liviu |
![]()
Post
#12
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
QUOTE ....Liviu poate ne ajuti... ![]() ![]() In principiu ar trebui sa rigidizeze caroseria dar nu se va vedea o influenta vizibila decat in cazul unui impact lateral pe roata ![]() Plus de asta la DSN nu se poate pune asa ceva decat daca se renunta la filtrul de aer :roll: |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Marty |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Plus de asta la DSN nu se poate pune asa ceva decat daca se renunta la filtrul de aer :roll: Cine stie, cunoaste! E valabil si pentru Clio 1.4/8v! :wink: |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
FLEX |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE In principiu ar trebui sa rigidizeze caroseria dar nu se va vedea o influenta vizibila decat in cazul unui impact lateral pe roata Exact asta face, n-are nici o legatura cu stabilitatea; e o dotare ce imbunatateste siguranta pasiva, nu activa. QUOTE o mashina care sa aduca cat mai putin cu un matiz, mai ales cand virez Abia daca-i pui bara aia o sa aduca cu un Matiz ... prietenii stiu de ce ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#15
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE In principiu ar trebui sa rigidizeze caroseria dar nu se va vedea o influenta vizibila decat in cazul unui impact lateral pe roata Exact asta face, n-are nici o legatura cu stabilitatea; e o dotare ce imbunatateste siguranta pasiva, nu activa. QUOTE o mashina care sa aduca cat mai putin cu un matiz, mai ales cand virez Abia daca-i pui bara aia o sa aduca cu un Matiz ... prietenii stiu de ce ... Cum spui tu.......daca asta te face sa fii mai fericit...... Parerea mea e ca deja suntem off topic....shi ca sa confirm acest fapt iti pot spune doar atat: mai bine imi iau trabant decat sa conduc Matiz! |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
FLEX |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
kAndrei, chestia e ca nu sintem offtopic deloc cu aceasta discutie, pentru simplul motiv ca Matiz-ul are acea bara de RIGIDIZARE dintre amortizoare, dar asta nu-l impiedica sa se incline ca o baba beata in curbe, deci bara aia nu aduce nici un cistig in tinuta de drum, e doar o masura de protectie suplimentara impotriva deformarii habitaclului la impact.
Imbunatatirea tinutei de drum s-ar putea face prin montarea unei bare STABILIZATOARE mai rigida, dar asta presupune diminuarea simtitoare a confortului la rulare. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#17
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Confort?!? La ce e bun....oricum bucurestiul e "neted" si " Perfect"
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Probabil , ca fara acea bara de ridigizare , tinuta Matiz-ului ar fi fost si mai proasta . Si totusi , chiar nu se poate adapta ceva fara sa se renunte la filtrul de aer ???
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#19
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Orice curbura a acelei bare creste mult elasticitatea ei si nu pentru asta e conceputa.
Referitor la utilitatea ei, eu cred ca ar trebui sa creasca intr-o oarecare mica masura stabilitatea in curba. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Care se apuca sa faca ??? Care stie pe cineva care sa faca ceva acceptabil la pret bun ? E adevarat ca nici tiganie nu vreau , dar nu cred ca are de ce sa coste mai mult de 1 mil o astfel de bara .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cetatzeanu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 6 August 04 From: Bucuresti, oras lovit. ![]() |
de mult ma bate si pe mine gandul sa pun o bara - teava patrata - in spatele banchetei din spate.
la nova vedeam cum se deformeaza caroseria cand coboram o bordura inalta si auzeam niste gemete deloc incurajatoare.....la solnitza e la fel..... mare lucru nu cred ca voi castiga nici la stabilitate si nici la tinuta de drum; atata doar ca va fi mai rigid habitaclul in partea din spate unde nu are nici-un element de structura care sa preia deformarile pe laterala....a! si ar mai avea o utilitate - cel putin ptr. mine - ; de bara cu pricina pot sa agat o "trusa", ceva in care sa tin toate tampeniile obligatorii - gen triunghi, trusa, extinctor, etc. etc. - care danseaza distins prin portbagaj..... tot ce trebuie e in primul rand un tinichigiu destept care sa cunoasca structura de rezistenta a masinii si sa mai si vrea sa faca o treaba buna...si bani. |
--------------------
solenza confort AC
---------
- ---------- ghinion de nesansa, suntem romani.
|
|
spiridon |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Eu mi-am pus bara pe spate, dar cu peripetii . Am luat o teava rectangulara de 40 mm , am masurat, am dat gauri de 10 mm, am desfacut piulitele si am montat-o. M-au ajutat 2 prieteni la impins de masina in jos la faza prinderii piulitelor.
Bara rectangulata am taiat-o oblic la capete ca sa am acces sa pun piulitele. Ceva de genul: /---------\ Acum urmeaza o parte buna si 2 rele: partea buna-excelenta comportare pe orice fel de drum si in special pe teren accidentat, se schimba practic tinuta masinii si atentie...dispar 90 % din scirtiieli !!! Partile rele: bara e totusi cam mare si cam ia din portbagaj si cel mai nasol este ca bara amplifica un fisiit al amortizoarelor (Monroe pe ulei) care in cele din urma devine extrem de suparator si enervant. Asa ca a 2-a zi am trecut la actiune: am facut rost de o bara rectangulara de 20 mm (am fost cam sceptic -ca e prea mica) si am pus-o pe oala amortizoarelor imediat dupa piesele ce prind spatarele, inspre scaune. Am dat gauri de 8 mm (intii cu 5 mm) in bara si in oale am pus saibe mari (diametru de 20 mm) de o parte si de alta, am pus silicon pe saibe si pe suruburi si am strins. Rezultatul e la fel de bun ! Suruburile sunt de 8 mm cu cap de 13. Merita incercat pentru ca nu costa mare lucru (100k si 1 ora de lucru) ! Am mai pus un cui de Solentza si am facut o antifonare cu folie PEE sub scaunele din spate, in portbagaj, in portiere si sub toate plasticele masinii si... "am limuzina" la un pret derizoriu. Nu spun ca de aprope 5 ani ma chinui sa scap de zgomote si ... in cele din urma am reusit ! Vreau sa fac si in fata , asa ca o sa studiez problema ! This post has been edited by spiridon: 31 Mar 2006, 21:56 |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
tuneam |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
spiridon, pune te rog si tu niste poze ca nu inteleg cum ai pus bara aia.
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
spiridon |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
pozele:
bara_torsiune_spate_002.jpg ( Size: 383.63k ) Number of downloads: 58 bara_torsiune_spate_003.jpg ( Size: 309.38k ) Number of downloads: 61 bara_torsiune_spate_005.jpg ( Size: 201.57k ) Number of downloads: 42 |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
bogdanescu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 21 August 03 From: Bucuresti ![]() |
pt. fata:
http://www.tuning.fr/ts_shop/product_list....category_id=12& http://www.ultimate-suspension.com/ultimat...?marque=RENAULT hmm... chestiile alea doua incercuite de mine sint cumva rupturi in tabla? Attached thumbnail(s) bara_torsiune_spate_005.jpg ( Size: 110.23k ) Number of downloads: 31 |
--------------------
renault
megane 2.2 sedan 1.5dci 80cp
2006
|
|
spiridon |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
bogdanescu,
bara propusa de mine costa sub 3 Euro (asta daca nu o gasesti pe undeva) si 1 ora de munca in folosul personal, sigur cine isi permite sa dea comanda de bare la francezi, "ca va" (cum spun ei) ! Acum eu cred ca de fapt bara pusa de mine rigidizeaza caroseria foarte slaba pe spate a DSN-ului( aripile spate spre in sus), pe linga functia de rigidizare a oalelor. Ceea ce ai inconjurat tu nu sunt rupturi in tabla este de fapt o piesa din taba de o forma mai speciala in care se prinde amortizorul (sudata de oala mama). Sistemul pus de mine e "optional" , la mine a dat rezultate foarte bune si sigur ca poate fi imbunatatit (chiar eu mai am citeva idei...) |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
bogdanescu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 21 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Bara propusa de tine e ok si nu am nimic de comentat la ea. Probabil ca o sa aplic si eu metoda ta pt. ca si solnitza mea zici ca se rupe cind cobor sau urc o bordura. Linkurile alea le-am dat pentru ca zicea cineva mai sus (mai exact Liviu acu' vreo 2 ani) ca nu se poate pune pe fata decit daca dai jos filtrul de aer). Sa nu crezi ca eu as fi atit de cazut in bila sa dau atitia bani pe o bara nenorocita. Oricum alea nu cred ca se potrivesc 100% dar ne putem 'inspira' din design-ul lor (par examplu flansele alea de la capete cu prindere in mai multe puncte si forma barei care sa ocoleasca filtrul). Pentru spate ar fi de studiat un sistem care sa permita demontarea relativ usoara a barei (in caz ca vrei sa transporti ceva mai voluminos si trebuie rabatata bancheta). Eu m-am gindit la o fixare cu suruburi din alea cu fluturas in capat (cum sint cele care cu care se fixeaza spatarul banchetei la solenza), problema e ca ar trebui sudate piulitele de caroserie pe interiorul oalei. In rest... Succes! |
--------------------
renault
megane 2.2 sedan 1.5dci 80cp
2006
|
|
ATTOL |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 23 June 06 ![]() |
salut.
au disparut pozele puse de spiridon? n-am reusit sa le gasesc nici cu functia search... |
--------------------
Dacia
Supernova
2002 - Clima
- (SH)
|
|
DragosP |
![]()
Post
#29
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Pozele lui spiridon au dispărut în urma unui defect software provocat.
![]() Scrie pe undeva pe la "Probleme forum". Din păcate, n-au fost backup-uri făcute suficient de des pentru a putea fi restaurate. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
NicuEne |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 2 May 05 From: Curtea de Arges ![]() |
este buna ideea lui Spiridon cu teava rectangulara ,sper sa iasa ceva ...o sa-mi pun si eu (din cauza vibratiilor nu se duce filetul la telescoape ?)
|
--------------------
dacia
Logan Laureate
2008
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:34 |