DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> "Pamant" in motor - solutii pt. spalare eficienta?

stroe adrian
post 10 Mar 2004, 09:30
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 21 February 04
From: Mangalia




Salutare tuturor.
M-am uitat de curand prin motorul meu si nu mica mi-a fost surpriza dupa ce am dat capacul culbutorilor jos, sa gasesc acolo o gramada de "pamant".
Cam ce variante as avea sa-i trag o spalare eficienta?
Cineva mi-a zis sa bag in motor 1L de benzina iar peste el 2L de ulei ieftin, si sa il las 20 min pornit, dupa care sa fac iar schimbul de ulei si sa bag din ala mai bun. Cica din cauza uleiurilor parafinate sa face mizeria aia acolo. Aceieasi persoana mi-a zis sa bag ulei de motor diesel, cica are niste aditivi care nu strica nimic la Dacia. Nu prea cred asta.
Exista si variante mai bune pentru curatare?
Merci anticipat.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 10 Mar 2004, 09:46
Post #2


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Nu benzina nene ci motorina. Vrei sa te sinucizi?! Sti ce se intampla cu carterul cand intra prea multa benzina in ulei shi asta se aprinde?! Pai explodeaza, noroc ca se afla in partea de jos a motorului.
Mai bine mergi la magazin shi ia un 2+2 pt curatat motoru(cea mai buna varianta). Citeste instructiunile de pe cutie. Apoi schimbi uleiul cum stiai.
Noroiul de la colbutori provine de la un filtru de aer cu multe "gaurele" sau din cauza capacului colbutori strambat sau fara garnitura. Dupa ce il pui la loc pe capac izoleaza cu silicon negru 2+2 special pt garnituri.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mosoru
post 10 Mar 2004, 09:48
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 24 January 04
From: craiova




eu zic sa o lasi asa pina la prima segmentare sau schimbare de set si atunci cu totul demontat poti sa le faci bec pe toate.
pamintul pe care l-ai mentionat sa stii ca este in tot motorul,in zonele pe unde circula uleiul,nu numai in chiulasa.


--------------------
Dacia 1310 - DJ-02-TWW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 10 Mar 2004, 12:44
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




mai poti sa faci asa:

Dai jos capacul de la culbutori si cureti manual p'acolo tot ce se poate.

Bagi un schimb (cu tot cu filtru) de ulei romanesc de kko si mergi 100-200km cu el, dupa care il schimbi cu un ulei mai bun (schimbi iar si filtrul).

Dar cea mai buna solutie e cea a lui mosoru, :wink:


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adumitrachy
post 10 Mar 2004, 13:00
Post #5


Membru autohton


Group: Members
Posts: 915
Joined: 27 January 04
From: Iasi




Poti face in 3 feluri:
1)Sa dai jos capacul la curbutori shi sa speli pe acolo manual
2)Cand faci schimbul de ulei, da drumul la uleiul vechi, dupa care baga 2 l de motorina shi lasa motorul pornit cam 5 min
3)Incearca cu un aditiv

Toate ideile astea au mai fost zise si mai sus


--------------------
Dacia 1310 L Audi B4 quatro 1998 / 1991 - IS 04/84 DLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 10 Mar 2004, 13:57
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Noroiul ala nu se va spala cu ulei ieftin, ca n-are aditivi detergenti. Multi zic ca motorina ar face minuni, eu n-am incercat. Poti incerca aditivi de spalat motorul. Pe viitor pune-i si tu ulei de marca, nu "bunica" icon_mrgreen.gif . Cu ulei bun si fara consum de ulei, pana spre 100 mii km nu vei avea depuneri.
Cauza formarii acelei paste negre este calitatea proasta a uleiului care se deterioreaza in timp si formeaza tot soiul de lacuri si gume.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 10 Mar 2004, 16:29
Post #7


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Deci Adriane ai primit 3 rezolvari.
Alege.
Eu am ales varianta cu motorina (2l in motor, pornit 10 min, schimbta uleiul) si cea cu MotorFlush (scrie pe cutie cum se procedeaza, dar e asemanator).
Cea de-a treia (desfacut tot, spalat, remontat) e cea mai buna dar costa.
Succes la treaba.

Gata, ca ne repetam la infinit cu aceleasi solutii icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 10 Mar 2004, 17:16
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




spalarea motorului nu stiu cat de mult te va ajuta.s-ar putea sa ai surpriza sa te trezesti ca iti curge uleiul dupa pe la toate simeringurile.
sfatul meu e sa faci un schimb de ulei daca e cazul si sa te apuci sa strangi bani cel putin pt o segmentare, ocazie cu care speli si motorul si vezi ce mai e pe-acolo de facut..


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Mar 2004, 19:21
Post #9


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Daca nu vrei sa incerci diferite amestecuri poti lua direct o soltie speciala care se cheama "engine flush" si care se baga in motor, se lasa cateva zeci de minute sa mearga, dupa care se chimba uleiul. Insa solutia (ca de altfel si restul amestecurilor gen ulei+motorina) au dezavantajul ca indeparteaza si stratul de calamina de prin motor care functiona pe post de garnitura. Daca motorul e nou sau recent facut nu are nimic, dar daca e mai vechi si s-a dat pe ului nu e o idee buna. Cea mai potrivita dar si mai anevoioasa metoda e desfacutul motorului, curatatul lui si inlocuirea eventualelor piese defecte.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 11 Mar 2004, 10:02
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Atentie insa la un lucru: Daca mobilizezi brusc toate mizeriile din motor, exista riscul sa se colmateze filtrul de ulei, caz in care supapa acestuia descarca, deci mizeriile vor intra direct in circuitul de ungere. Va rezulta infundarea acestora. Acum alegerea e a ta.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 11 Mar 2004, 10:09
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




am avut si eu motorul imbacsit; am dat degeaba o gramada de bani pe tot felul de solutii de curatat si pe uleiuri ca pana la urma de ce mi-a fost frica n-am scapat: am demontat motorul si l-am curatat "gospodareste"; prost am fost ca m-am increzut in toate solutiile alea = timp si bani pierduti aiurea.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stroe adrian
post 11 Mar 2004, 10:53
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 21 February 04
From: Mangalia




Merci tuturor pentru ajutor.
O sa incerc intai cu 2+2, daca nu merge o sa ma apuc de demontat. :cry:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 11 Mar 2004, 11:28
Post #13


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Ok, pina atunci...
Stingerea icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 13:30
Forum Renault