blocare frine fata
![]() ![]() ![]() |
blocare frine fata
irinel75 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX MEGANE SEDAN 2 / 1.5 dci 102CP
|
|||
viulian |
![]()
Post
#2
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Man, si eu doar ce scapai de probleme cu franele. E de la pompa de frana. Poate mai ai garantie la ea daca ai cumparat-o si du-o inapoi (cu conditia sa nu aiba filetele stricate).
Este POSIBIL ca pompa chiar noua sa nu functioneze - adica eu azi am schimbat-o si cand am fost sa cumpar vanzatorul mi-a zis de la inceput sa am grija cum montes pompa ca sa nu distrug filetele, caci altfel nu mi-o mai poate schimba. Fara sa-l intreb eu nimic de garantie, etc.. Singur a zis-o. Parerea mea e sa mai dai 750.000 sa mai iei o pompa sau sa-l rogi pe mecanic daca nu are una temporara sa mergi putin cu masina sa vezi cum e.. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
driverx |
![]()
Post
#3
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
viulian,
Nu prosti lumea sa cumpere gunoaie. Pompa mea noua a cedat dupa 3 luni. I-am schimbat garniturile si pare sa mearga acuma. Anyway. M-am ars destul cu lichidu de frana asta din Oradea. Oi fi eu din Oradea, dar lichidu asta sucks rau de tot. La urmatoarea problema la frane, schimb toate garniturile si pun ceva lichid ca lumea. Stiti voi unul? Cineva mia spus de 2 + 2 :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
MoGas |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca franele raman blocate, pot fi 2 cauze:
1. Jocul liber al pedalei de frana e reglat gresit, nu e eliberat orificiul de descarcare a sistemului de franare. 2. Etrierele au mizerie intre piston si cilindru si raman partial gripate. Daca sunt etriere noi si necuratate, e posibil sa fi ramas span din fabrica, romanii isi cam bat joc de marfa. Daca doar fata ramane infranata, cred ca 1 cade, ar fi fost infranat si spatele. |
-------------------- |
|
viulian |
![]()
Post
#5
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
DriverX, la ce gunoaie te referi ?
Pompa de Satu Mare e aia originala, de pe masina (cel putin la dacia mea din 97 cu pompa de Satu Mare a venit). Nu am zis nimic de lichid de frana.. eu am lichid 2+2 (dot 3) si e OK. Nu stiu cat de bun sau rau e.. Eu i-am recomandat sa _testeze_ daca e de la pompa noua inlocuind _temporar_ pompa noua cu una veche dar despre care mecanicu stie ca functioneaza.. Daca nu s-a inteles asta, asta e. Bine ca zisesi ca am lamurit-o acuma.. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
irinel75 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
dragilor...etriere noi..toate alea...ma gindesc sa nufie ceva legat de reglaje ale tijei pedalei de frina sau tija de la servo catre pompa..ma rog mi-e si frica sa fac aerisire k lumea sa nu se blokeze iar..
|
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|
MoGas |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
A curatat cineva etrierele alea inainte de montaj? Daca nu, e posibil sa fie un fel de kinder cu surprize, adica mizerie. Crezi ca le spala cineva de jeg in fabrica? :roll: Ca sa nu mai zic ca pot fi defecte, adica sa nu revina pistonul la eliberarea pedalei. (vazut de mine).
|
-------------------- |
|
sofer_catastrofa |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 4 December 05 ![]() |
Aceeasi problema o am si eu.
Am montat pompa de frana noua in service, si dupa 1 saptamana am vazut ca sunt incinse rotile din fata. am curatat etrierele, am schimbat placutele de frana, apoi iar mi se blocau. am schimbat pompa, si am aceeasi problema. trebuie sa ma duc iar la service, sa vad ce poate fi. e posibil sa fie de la servofrana, sa se deregleze tija aia sau cum i-o zice. |
--------------------
Dacia
1310
- GL-04-BZH
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Da' pistonasele din etrieri le-ai scos si curatat/schimbat?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
valibb |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 5 June 05 From: BAIA MARE ![]() |
Irinel 75 trebuie sa reglezi tija de la servofrana cea care impinge pistonasele de la pompa de frana , distannta dintre tija si pompa de farana difera de la o pompa la alta
|
--------------------
dacia
1310
Berlina 99 vali
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Sfat. Am schimbat vreo 5 pompe de frana, si 2 servo pana acum. Demonteaza etrierele, scoate pistoanele si spala spanul, care exista in mod sigur. Apoi demonteaza pompa de frana de pe servo. Ai nevoie de putina vopsea alba. Pui putin pe tija din servo care impinge in pistonul principal al pompei. Atentie ! Pui putina vopsea ! Apoi montezi pompa, strangi ambele suruburi si demontezi mediat. Daca pe cilindrul pompei e vopsea, mai infiletezi putin capul tijei impingatoare din servo. Stergi urma de vopsea si repeti operatiunea. E cel mai simplu si rapid mijloc de reglare. Eu l-am folosit cu succes.
Desigur daca ai schimbat si servo, dupa ce ai lamurit reglajul tijei de mai sus, verifici daca e bine reglata cursa pedalei dupa ce ai aerisit complet circuitul cu o roata din fata in aer. Nu trebuie sa frece decat usor (cat e si normal) placutele pe disc. Daca freaca dai inapoi jumatate de tura. Intai verifici musai si obligatoriu prima chestie ! Bafta ! |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#12
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Da, da, de acolo este. Tija aia impingatoare de la servo este cauza ! Am patit-o si eu ! Etrierele, oricat de murdare ar fi si de blocate, nu infraneaza rotile. Cel mult produc niste zgomote mai ciudate, asa cum patesc eu la Solenza acum ... Singura cauza este existenta unei presiuni din instalatie, fie ea si foarte mica (inginereste vorbind
![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
goku |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 20 October 08 ![]() |
Asa am patit si eu acum 1 saptamana si eu am pompa simpla si nu cred ca ar avea pompa ceva fiind noua si repartitorul la fel. Faceam pedala si dupa vreo 20 se facea pedala tare rau de nu mai puteai sa apesi. Acum o sa iau conducte noi pe fata plus o pompa simpla de la dezmembrari si sa speram ca nu mai infraneaza rotile pe fata . A o sa schimb si teul de la punte si asta e tot sistemul de franare si poate asa o sa mearga.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1974
- B 03 HRM
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(goku @ 29 Mar 2011, 20:59) Asa am patit si eu acum 1 saptamana si eu am pompa simpla si nu cred ca ar avea pompa ceva fiind noua si repartitorul la fel. Faceam pedala si dupa vreo 20 se facea pedala tare rau de nu mai puteai sa apesi. Acum o sa iau conducte noi pe fata plus o pompa simpla de la dezmembrari si sa speram ca nu mai infraneaza rotile pe fata . A o sa schimb si teul de la punte si asta e tot sistemul de franare si poate asa o sa mearga. Sschimba-i te rog eu si furtunele de cauciuc dintre conducte si etrier pe fata,eu am patit-o odata din cauza lor. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
goku |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 20 October 08 ![]() |
Am schimbat si alea si nimik, face la fel.
|
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1974
- B 03 HRM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(MoGas @ 24 Mar 2004, 16:00) Daca franele raman blocate, pot fi 2 cauze: 1. Jocul liber al pedalei de frana e reglat gresit, nu e eliberat orificiul de descarcare a sistemului de franare. 2. Etrierele au mizerie intre piston si cilindru si raman partial gripate. Daca sunt etriere noi si necuratate, e posibil sa fi ramas span din fabrica, romanii isi cam bat joc de marfa. Daca doar fata ramane infranata, cred ca 1 cade, ar fi fost infranat si spatele. Nu cade "1", de regula reglaj prost al jocului mentine circuitul fata blocat si doar rareori pe cel spate. Depinde de arcul de rapel al pistonului aferent spatelui. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]() ![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Blocata poate sa ramana, din tija lunga de la serva (cum s-a spus), din tija de la peda, lunga si tine apasata si pe cea de la servo. De aceea trebuie verificata intai cea de la peda, sa aiba cativa mm cursa goala, dupa care apasa pe cea de la servo, iar cursa goala de 1mm, si apoi apasa pistonul pompei. In schita, e figurat pistonul, cu supapa inchisa, si la retragere se loveste de splint, care o deschide si lichidul, deci presiunea iese in vasul de lichid al pompei. Dacxa tija e lunga (cea de la servo) , nu mai poate lasa pistonul sa se retraga total, sa se poata deschide supapa, deci va ramane pompa in presiune si etrierul blocat pe disc. E drept, cu presiune mai mica, dar incalzindu-se, lichidul se dilata si presiune din instalatie creste. Acum se spala si rulmentii de vaselina, care se topeste si se face ca uleiul.
Alta varianta e, ca pistonul sa ramana blocat pe cilindru, din trei motive, unul cate unul, sau toate odata: garnitura s-a inmuiat pentru ca e cauciuc prost sau lichid "frate", si cand pistonul se retrage, antreneaza si putin din marginea garniturii, prinzand-o intre el si cilindru, ca o foita foarte subtire, atat cat incape dar e, si nu se mai misca. Alta e, sarea de aluminiu (oxid) care se umfla pana blocheaza pistonul , calandu-l, si ultima, partea de contact cu placuta, s-a mutilat asa fel, incat nu calca perpendicular pe placuta, si se inclina in cilindru, cu atat mai mult, cu cat iese mai mult afara. Placutele se uzeaza trapezoidal, si cand sunt schimbate, daca nu se baga pe strung pistonul, la prima apasare si ramane blocat, facandu-va sa schimbati pana, si masina. Degeaba acuzati pompa, pedala, piciorul... ca de indata ce uzura placutelor e trapezoidala, sau a discului, nu puteti pune placute noi, pana nu rectificati ce e defect. Urmariti schita, si puteti deduce ce am spus aici Attached thumbnail(s) frana.JPG ( Size: 15.65k ) Number of downloads: 251 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
maho |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE PH-06-BOA Posted Yesterday, 22:13 ...pistonul sa ramana blocat pe cilindru, din trei motive,... cand pistonul se retrage, antreneaza si putin din marginea garniturii, prinzand-o intre el si cilindru, ca o foita foarte subtire, atat cat incape... Corect, ai dreptate, (patit personal ![]() Se poate schita la o scara mai mare ? Merci. This post has been edited by maho: 2 Apr 2011, 08:21 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ghitza |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
cand schimbi garnitura de presiune de la etrier vezi cum o pui ca nu se pune asa cumda la ochi,are o pozitie (este o schema pe aici pe forum tot de BOA atasata cu pozitia ei )dar multi nu se uita cand o monteaza si vine si se plange ca sa gripat pistonu sau pierde lichid
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
maho |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Pai nu le-am schimbat eu (garniturile etrier), (eu mai mult cu "
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
L-am micsorat, pana l-a primit. Si asa e praf forumul, virusat, ca da 20 de clicuri singur, si la beak inebunesc pana se realizeaza (pe cand si noi?).
2 Apr 2011, 14:11: Nu e de la mine, clantane de zici ca taie la vie. This post has been edited by PH-06-BOA: 2 Apr 2011, 14:11 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 16:43 |