Problema cu indicatorul de benzina.
![]() ![]() ![]() |
Problema cu indicatorul de benzina.
Mircea Visan |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Duster Laureat
4x4 1.5dci
2010
|
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Salut! Am patit aceeasi problema Simbata. Am crezut ca mi-au furat benzina peste noapte si mi-au lasat vreun furtun in aer sau ca mi s-a spart rezervorul. Habar n-am de la ce e!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
nova |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 6 February 04 From: CT ![]() |
Problema rezervorului e cunoscuta si la DSN....niciodata nu stiu cata benzina e in rezervor. Niciodata nu pot sa fac full rezervorul.
|
--------------------
Dacia
SuperNova Clima 2001
- CT
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Problema rezervorului e cunoscuta si la DSN....niciodata nu stiu cata benzina e in rezervor. Niciodata nu pot sa fac full rezervorul. Nu vad legatura cu subiectul topicului...... !? :roll: |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Mircea Visan |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Oameni buni !!!
Inteleg sa coboare..... Dar sa mai urce din nou ![]() |
--------------------
Dacia Duster Laureat
4x4 1.5dci
2010
|
|
Marty |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
PAi tu nu intelegi ca si la mine a coborit dupa care a urcat ? Cred ca e o belea electrica, un fir, un contact... Sper sa nu fie vorba de bord ca ma apuca nervii!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
costi |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(\"nova\") Problema rezervorului e cunoscuta si la DSN....niciodata nu stiu cata benzina e in rezervor. Niciodata nu pot sa fac full rezervorul. Cum nu poti sa-l faci full ? bagi in el pina clancane pompa.. Ar putea fi un contac imperfect la sonda (in portbagaj) |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
miki |
![]()
Post
#8
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.214 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine! :shock: Dau in groapa => "cade " acul, dau in alta=> "se ridica". Cred ca este o "pana de contact" dar nu stiu daca sonda sau ceasul. Am desfacut capacelul de plastic din portbagaj (ala de acopera pompa si sonda)
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
La mine indicatorul merge absolut normal! Singura obiectie ar fi ca atunci cand am cca 24 l in rezervor imi indica cam 28-30 (adica se aproprie de trei sferturi) insa dupa ce consum 1-2 litri revine rapid la realism.
|
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
cosmin |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 4 June 03 From: Timisoara ![]() |
Eu cred ca baietii au proiectat eronat curba de etalonare (cea care pune in grafic raportul dintre valoarei rezistentei comunicate de sezorul de benzina si valoarea indicata pe bord de nivelul de benzina din rezervor). Stiu ca problema s-a mai discutat si ca e omniprezenta pe Solenza. Se observa ca in primul cadran (cel mai de sus) indicatorul coboara foarte greu dupa care, in cadranele 2 si 3 (intermediare) se observa o cadere brusca pentru ca in ultimul cadran (cel mai de jos) caderea sa fie lenta.
Faptul ca la un moment dat, atunci cand dai intr-o groapa nivelul de benzina creste sau coboara (in functie de locul in care este pozitionat senzorul de benzina in rezervor) se datoreaza in principal faptului ca cei de la Dacia n-au auzit inca de termenul de "damping" care e totusi cu brio aplicat la celelate indicatoare cu ac (vitezometru,tahometru). Totusi indicatoarele cu ac sunt vizibil imbunatatite. Imi amintesc cu nostalgie de acurile care vibrau in jurul valorilor indicate. Eu sunt absolut convins ca problema principala din topic e cauzata fie de un contact imperfect fie de intreruperea sporadica unui fir asa cum zicea si Marty. |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Domnilor, citi dintre cei care au raspuns pe acest topic au fost la subiect sau macar au SLZ ? Daca ma-ntelegeti ce vreau sa spun :wink:
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
miki |
![]()
Post
#12
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.214 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
EU! 8) Desi n-am slz :oops: Si am scris un "mesajus intreruptus"
Continuarea mesajului: Dupa ce am desfacut capacul am verificat "ochiometric" starea contactelor vizibile si este OK. Deasemena am aplicat citva pumni in bord ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
Marty |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ideea e ca intre indicatorul de DSN si cel de SLZ exista diferente! Spre deosebire de cel de DSN care la fiecare groapa incepe si baleiaza in toate directiile (dupa cum se misca benzina in rezervor), indicatorul de SLZ se pare ca trece printr-un montaj tampon care ii da o miscare liniara si nicidecum saltareata, plina de hopuri si hurducaieli.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Gogule ....eu zic ca poa' sa fie de la 2 treburi :
1. ori nu face bine contact mufa ... 2. ori s-a gripat plutitoru '.... |
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
miki |
![]()
Post
#15
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.214 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Al meu nu "baleia" deloc! S-a comportat foarte civilizat, cu variatii liniare in functie de nivelul de combustibil! Ma refer la fenomenul expus la inceputul topicului. Adica acul cade brusc, sta o perioada cazut si apoi la fel de brusc se "scoala" pina la nivelul corespunzator. Aceste variatii apar la datu-n gropi. Fenomenul a aparut dupa o perioada (trista) in care am fost nevoit sa merg cu rezervorul mai mult gol (cca1/3). D'aia banui totusi ca este ceva de la sonda (plutitorul).
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
Marty |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
MIe mi-a cazut de la plin pina pe rosu. O baleia el de la gropi, da' totusi, n-am dat in Groapa Marianelor incit sa baleieze in halul asta.....
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
cosmin |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 4 June 03 From: Timisoara ![]() |
Damping-ul tocmai asta face: linearizeaza miscarea acului respectiv.
Pe de alta parte nu cred ca era normal ca omul sa fi deschis un nou topic in care sa se planga ca in loc de 24 ii indica 28-30l. N-am facut altceva decat sa-i raspund la intrebare. Cat despre miscarea indicatorului de nivel de benzina trebuie sa recunosc ca in cazul Solenzei mele este lineara insa, crezand ca manifestarea respectiva (cu baleierea la trecerea prin gropi) are loc intr-o Solenza (topicul fiind inclus la Probleme tehnice Solenza) incepusem sa ma consider norocos. Raspunsul la prima problema pusa in topic l-ai dat tocmai tu, Marty. In momentul in care apar intreruperi (fie la intrare fie la iesire) senzorul furnizeaza sporadic valori invalide care sunt interpretate de controller ca fiind situatii limita. In acest caz acul trebuie sa mearga catre 0 si LED-ul de nivel scazut sa se aprinda. In acest caz pare a fi un "feature" si nu un "bug". |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#18
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Problema nu este de liniaritate ci de faptul ca indicatorul are miscari bruste, ceea ce nu este normal. Daca pe berline si pe DSN indicatoarele erau de tip reostat si orice baltacaire a benzinei in rezervor insemna o fluctuatia a acului indicator, la SLZ sistemul este mai complicat, tocmai cu scopul de a reduce aceste fluctuatii. Din cauza asta, la pornire acul nu creste imediat ci treptat, ca si in cazul indicatoarelor pentru tensiune la vechile berline. In cazul asta, cel mai probabil de vina este acel circuit care nu stiu daca este integrat sau nu in sonda. In toate cazurile, indicatorul din bord nu are cum sa fie de vina.
Din cate stiu eu si pe Nova este acelasi sistem si poate isi da si PaulP cu parerea. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu cum e la Dacia (hell, nu stiu cum e la masinile romanesti in genere) dar in mod normal exista doi senzori. Cel care proiecteaza nivelul de combustibil in grafic. Si cel care declanseaza aprinderea avertizorului de "minim". Deci daca SLZ merge pe acelasi principiu, atunci un contact imperfect pe circuitul indicatorului de benzina nu va declansa niciodata aprinderea concomitenta a ledului de avertizare benzina.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Mircea Visan |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca domnul BH07ATX are dreptate. Cand a ajuns acul la rosu, becul nu s/a aprins deloc. Oricum o sa trec perioada urmatoare pe la autocobalcescu sa remediez problema.
Oricum, multumesc frumos, pentru cei ce au avut amabilitatea sa imi raspunda. Mircea Visan |
--------------------
Dacia Duster Laureat
4x4 1.5dci
2010
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#21
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La SLZ este posibil sa fie doi senzori, asa cum a spus si BH07ATX. La restul Daciilor, exista numai o singura sonda care comanda si evolutia acului pe scala si aprinderea becului, astfel incat la gropi mai mari cand e putina benzina in rezervor si cand acul ajunge pe rosu se aprinde si becul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Ov |
![]()
Post
#22
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
nope, si la daciile "mai vechi", tot 2 senzori sunt, doar ca sunt incorporati amandoi in acelasi loc, adica in sonda litrometrica. Daca te uiti la o sonda de 1300 (fara bec) o sa observi ca iese un singur fir. Daca te uiti la o sonda mai noua, o sa vezi ca ies 2 fire (unul pt nivel si unul pt bec) :wink:
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Xilviu |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 23 March 04 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o intrebare: cati litri mai sunt in rezervorin momentul in cand se aprinde becul?
|
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2005, 1,5dci
|
|
laurh |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
asta s-a mai discutat pe undeva
eu cred ca vreo 5 |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#25
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
S-a mai discutat si sunt cam 5 litri cand se aprinde becul, vreo 7-8 litri cand acul e pe rosu si 10 litri la prima dunga alba groasa.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Mirciulici |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 23 May 03 ![]() |
Fratilor, nu stiu cum e cu liniarizarea, dar la mine e groasa rau... Initial mi se pareau suspecte indicatiile mizeriei care se ocupa cu benzina, dar la un moment dat a comis-o atat de rau ca m-am enervat de-a binelea. Eram la limita rosie in drum spre peco.... Cand, la un moment dat, acul de benzina incepe sa urce, si urca, si urca si urca... Ajunsese la 3/4 din rezervor!!!!! In contextul in care abia daca mai aveam benzina sa ma tarasc... Apoi, dupa aceasta intamplare, a luat-o complet razna... Fac 200 km de la plin, si indicatorul nu se misca deloc din pozitia full.... Abia astept sa ucid pe cineva la service
![]() |
-------------------- Always listen to experts. They'll tell you what can't be done and why.
Then do it. -Robert Heinlen |
|
i96nds |
![]()
Post
#27
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Readuc in actualitate acest topic.
Am patit si eu acum. Mergeam pe drum european fara gropi, cu viteza relativ constanta. Deodata s-a aprins becul galben si acul cel mare a ajuns pe 0, adica la baza zonei rosii. Am mers cativa km dupa care acul "s-a sculat" la loc, ca sa folosesc expresia unui coleg de pe forum. E clar ca e un contact imperfect. Dar unde e? Sa fie in portbagaj? Sau in zona motorului/bordului???? Nu prea am gasit un raspuns pe forum de la cineva care a rezolvat. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
crocky |
![]()
Post
#28
|
![]() daciot/renaultist Group: Members Posts: 214 Joined: 4 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Am gasit topicul asta, dar nu vad nici o concluzie pe aici.
De trei zile ma "omoara" indicatorul ala de benzina, cade pe 0 apoi isi revine... As vrea sa ma uit la traductorul ala de la revervor, sau ce e, dar nu stiu cum ajung la el. |
--------------------
Dacia/Renault
Sandero Stepway II/Laguna II
0.9TCe/1.9dCi
|
|
bion |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Relax man. Mie imi face cu intermitente chestia asta de cand am masina.A fost studiata la diverse service-uri si concluzia a fost ca in fctie. de banii clientului se vor inlocui pe rand sonda cablajul bordul si se rezolva problema. Defectul imi apare la viteze peste 60/h iar in momentul in care reduc, litrometrul reintra incet in fctie
![]() ![]() Cu stima bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crãpa-le-ar Domnul ficaşii
ªi setea ogoi-le-ar cu venin, Cãci n-au pãreche-n lume blestemaşii Crîºmarii care toarnã apã-n vin ! |
|
crocky |
![]()
Post
#30
|
![]() daciot/renaultist Group: Members Posts: 214 Joined: 4 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Am mai observat ca face numai de pe la jumatate in jos, cand e plin nu face...
|
--------------------
Dacia/Renault
Sandero Stepway II/Laguna II
0.9TCe/1.9dCi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 18:15 |