DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu motoru refacut

Binox
post 29 Jul 2006, 18:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 6 July 04




De curand m-am apucat sa schimb arborele cotit din motor pentru ca era terminat, si nici nu se putea rectifica. Odata cu desfacerea motorului m-am gandid sa schimb si setul ca ala vechi avea ceva ani si ceva zgarieturi pe camasi. Cu toate piesele noi in posesie am purces la schimbarea lor. Totul a mers struna, arbore, camasi, pistoane etc si cand motorul era sus pe masina, si dupa ce am pus carburator, demaror ,alternator, etc . am pus apa in radiator .... si am constatat ca imi curge apa pe la chiulasa. De strans suruburile le-am strans bine ( in cruce ) dar tot curgea. Dupa ce am dat jos chiuloasa o chestie ciudata era ca garnitura nu prezenta semne de presare blink.gif
Aveti idee de ce nu s-a presat garnitura sau eventual de ce curge apa pe acolo?

This post has been edited by diaconuliviu: 9 Aug 2006, 07:26


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 29 Jul 2006, 20:49
Post #2


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Si eu zilele astea am facut motorul, iar azi il porni, si merge struna, doar ca se roteste arborele cam greu la pornire ( nu sunt probleme de la baterie ), probabil segmentiilor nu le este de ajuns uleiul pe care l-au capatat la "prima ungere manuala". Dar asta e alta problema...
On topic. Vezi ca blocul motor are o bucsa de ghidare a chiulasei, la mijlocul blocului. Vezi sa nu fie fisurata, sau poate sa nu mai fie suprafata plana. O alta cauza mai poate fi si garniturile de la baza cilindrilor, iar inaltimea cilindrilor sa fie peste limita admisibila fata de suprafata blocului. dry.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 29 Jul 2006, 23:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




chiulasa ovalizata ? ia verifica


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 30 Jul 2006, 18:34
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(Binox @ 30 Jul 2006, 05:27)
De curand m-am apucat sa schimb arborele cotit din motor pentru ca era terminat, si nici nu se putea rectifica. Odata cu desfacerea motorului m-am gandid sa schimb si setu ca ala vechi avea ceva ani si ceva zgarieturi pe camasi. Cu toate piesele noi in posesie am purces la schimbarea lor. Totul a mers struna, arbore, camasi, pistoane etc si cand motorul era sus pe masina, si dupa ce am pus carb, demaror ,alternator, etc . am pus apa in radiator .... si am constatat ca imi curge apa pe la chiuloasa. De strans suruburile le-am strans bine ( in cruce ) dar tot curgea. Dupa ce am dat jos chiuloasa o chestie ciudata era ca garnitura nu prezenta semne de presare blink.gif 
Aveti idee de ce nu s-a presat garnitura sau eventual de ce curge apa pe acolo?
*


Nu am inteles prea bine: curge afara sau in baia de ulei?
Oricum 99% sunt probleme cu asezarea chiulasei; trebuie verificata planeitatea chiulasei (cand s-a nenorocit arborele cotit e posibil sa se fi deformat si chulasa) sau inaltarea camasilor de cilindru (5-12 SUTIMI) S-au vazut cazuri cand camasile aveau depasire copioasa a acestei cote!! Atentie ca risti sa crapi blocul motor daca, in asemenea situatie, strangi "tare" !!!
Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 30 Jul 2006, 19:18
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(EUROPE_ @ 29 Jul 2006, 21:49)
Si eu zilele astea am facut motorul, iar azi il porni, si merge struna, doar ca se roteste arborele cam greu la pornire ( nu sunt probleme de la baterie ), probabil segmentiilor nu le este de ajuns uleiul pe care l-au capatat la "prima ungere manuala". Dar asta e alta problema...
On topic. Vezi ca blocul motor are o bucsa de ghidare a chiulasei, la mijlocul blocului. Vezi sa nu fie fisurata, sau poate sa nu mai fie suprafata plana. O alta cauza mai poate fi si garniturile de la baza cilindrilor, iar inaltimea cilindrilor sa fie peste limita admisibila fata de suprafata blocului. dry.gif
*



E normal sa stringa putin motorul daca ai schimbat si cuzinetii.Ai grija sa nu-l fierbi!Fa-i rodajul cum trebuie si o sa mearga bine.Daca vezi ca urca alarmant temperatura ,opreste-te putin pina se raceste.Si eu am patit asa si m-am oprit citeva minute pina s-a mai racit , mai cu seama ca acum e vara si aerul e cald si nu mai poate raci optim radiatorul.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 30 Jul 2006, 19:37
Post #6


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(danny_b @ 30 Jul 2006, 20:18)
E normal sa stringa putin motorul daca ai schimbat si cuzinetii.Ai grija sa nu-l fierbi!Fa-i rodajul cum trebuie si o sa mearga bine.Daca vezi ca urca alarmant temperatura ,opreste-te putin pina se raceste.Si eu am patit asa si m-am oprit citeva minute pina s-a mai racit ,  mai cu seama ca acum e vara si aerul e cald si nu mai poate raci optim radiatorul.
*


Am sa tin cont de asta. Si-a mai dat drumu`. A inceput sa se roteasca mai usor, doar la rece ca la cald... se roteste greu, de fapt nu pot sa il rotesc de la palele ventilatorului. Maine reglez tot ce e de reglat, culbutorii, avansul, carburatorul, si cam atat. Motorul porneste foarte repede, la sfert de cheie, de fapt la o juma de rotatie a arborelui blush.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Binox
post 30 Jul 2006, 21:14
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 6 July 04




QUOTE
Nu am inteles prea bine: curge afara sau in baia de ulei?
Oricum 99% sunt probleme cu asezarea chiulasei; trebuie verificata planeitatea chiulasei (cand s-a nenorocit arborele cotit e posibil sa se fi deformat si chulasa) sau inaltarea camasilor de cilindru (5-12 SUTIMI) S-au vazut cazuri cand camasile aveau depasire copioasa a acestei cote!! Atentie ca risti sa crapi blocul motor daca, in asemenea situatie, strangi "tare" !!!
Bafta!!


Apa curge in afara chiuloasei dar cred ca a ajuns si in baie apa.
Aveti idee de o metoda de verificat planeitatea chiuloasei ? THX

PS : cum fac daca e sa bag camesile mai adanc din moment ce ele nu au intrat cand am strans suruburile unsure.gif ?

This post has been edited by Binox: 30 Jul 2006, 21:15


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 30 Jul 2006, 22:21
Post #8


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(Binox @ 30 Jul 2006, 22:14)
Apa curge in afara chiuloasei dar cred ca a ajuns si in baie apa.
Aveti idee de o metoda de verificat planeitatea chiuloasei  ? THX

PS : cum fac daca e sa bag camesile mai adanc din moment ce ele nu au intrat cand am strans suruburile  unsure.gif ?
*


Pai fi atent, mai intai te uiti bine la chiulasa sa vezi pe unde curge, iar daca ai dat-o jos planeitatea se verifica in felul urmator, pui chiulasa pe o suprafata dreapta , de preferabil geam din sticla ca ala e drept. Iei o lera de 0,5 mm si o "bagi" la jumatatea chiulasei, daca intra asta inseamna ca e ovalizata si trebuie rectificata.
Daca chiulasa nu e ovalizata, posibil ca, garniturile de la baza cilindrilor sa fie de vina. Nu ai ce sa faci la cilindri, in caz ca e de acolo, singura solutie ar fi sa demontezi setul ca sa scoti garniturile ( in plus daca ai 1300 ).


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 30 Jul 2006, 22:31
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Binox @ 30 Jul 2006, 22:14)
Apa curge in afara chiuloasei dar cred ca a ajuns si in baie apa.
Aveti idee de o metoda de verificat planeitatea chiuloasei  ? THX

PS : cum fac daca e sa bag camesile mai adanc din moment ce ele nu au intrat cand am strans suruburile  unsure.gif ?
*



Planeitatea o verifici cu o rigla.Daca ai fanta (se vede lumina) inseamna ca e curbata si trebuie rectificata.Camasile au sub ele distantiere din hirtie sau inele din cauciuc.Depinde ce motor ai.Empiric se verifica cu unghia :sa agate putin cind misti degetul.Asta pt. cei cu experienta.Sa nu fie cu minus ca e problema.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 30 Jul 2006, 23:01
Post #10


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(danny_b @ 30 Jul 2006, 23:31)
Sa nu fie cu minus ca e problema.
*


Da asta e grav...
danny_b eu am pus chiulasa pe blocul motor, asa de curiozitate, si am pus o lanterna, si se vedea lumina, sau fanta de lumina, si chiulasa mea nu e ovalizata, probabil ca e in limitele normale maxim 0,05 , imi rectific greseala blush.gif .
Oricum motorul meu merge bine, nu are scapari de gaze pe la chiulasa.
@Binox vazi sa nu fie fisurata chiulasa.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 30 Jul 2006, 23:23
Post #11


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




In scoala ne-au invatat sa curatam bine filetele interioare in care intra prezoanele de la chiulasa , pt ca daca acolo ramane mizerie nu se strang prezoanele cum trebuie ba chiar cica ar putea crapa blocul .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 31 Jul 2006, 13:43
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(EUROPE_ @ 30 Jul 2006, 20:37)
Am sa tin cont de asta. Si-a mai dat drumu`. A inceput sa se roteasca mai usor, doar la rece ca la cald... se roteste greu, de fapt nu pot sa il rotesc de la palele ventilatorului. [...]

Cind ai montat arborele si bielele, ai verificat rotirea dupa fiecare stringere de capac (palier sau biela)? E posibil ca unul sau mai multi cuzineti sa aiba stringere in loc de joc.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 31 Jul 2006, 14:34
Post #13


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Da am verificat, si merge usor.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danielM
post 8 Aug 2006, 16:45
Post #14


Membru fidel


Group: Members
Posts: 22
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




planeaza chiuloasa si nu mai ai probleme (chiuloasa ar trebui planata la fiecare schimbare de set motor)


--------------------
DACIA 1300 1981 - B2XBOG
Nu am avut bani de masina asa ca mi-am luat o Dacia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 8 Aug 2006, 18:41
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




suruburile nu se strang in cruce . . . .


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 1993 - B 79 VIT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 8 Aug 2006, 23:13
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Se strang suruburile in cruce sau circular dar numai incepand din centru(asa scrie in carte).La demontat se incepe din exterior spre centru.Eu personal am schimbat garnitura de chiulasa folosind o cheie de roti in cruce(cap de 17).Nu recomand,dar cate chei dinamometrice functioneaza cum trebuie?Si mai conteaza si cate suruburi ai rupt la viata ta.Prima data am mers 40 de mii...obisnuiam sa merg cu apa de la robinet pe timp de vara si asta a dus la corodarea chiulasei in apropierea supapelor.Am schimbat garnitura fara sa planez chiulasa si am mai mers aprox 15mii fara probleme dar am renuntat la motor pentru ca era ff vechi(`83) si arborele era pe terminate.

Binox.am patit si eu la un motor sa intre foarte greu cilindrii(nu mai spun la scos pe cei vechi).Solutia :iei o bucata de lemn profil patrat,o pui deasupra cilindrului si dai cu un ciocan.Mai intai verifici sa fie baza blocului curata.Pozitia corecta e la nivel cu blocul s-au mai putin de o lama de ras peste.

This post has been edited by gabi1: 8 Aug 2006, 23:30


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 10 Aug 2006, 19:52
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(diaconuliviu @ 1 Aug 2006, 00:43)
Cind ai montat arborele si bielele, ai verificat rotirea dupa fiecare stringere de capac (palier sau biela)? E posibil ca unul sau mai multi cuzineti sa aiba stringere in loc de joc.
*



Bine, dar cu tot motorul montat, apare rezistenta in cursa de compresie, care, la un motor nou sau proaspat reparat e destul de mare (etansari bune!), chiar daca s-a rotit usor fara bujii. Deci e normal, nu-i defect nimic.
Drum bun!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 10 Aug 2006, 21:06
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(danielM @ 8 Aug 2006, 17:45)
planeaza chiuloasa si nu mai ai probleme (chiuloasa ar trebui planata la fiecare schimbare de set motor)
*


Rectificarea nu e o operatiune de intretinere curenta ca s-o faci la fiecare schimbare a setului !
Se rectifica doar daca este absolut necesar. In limitele specificate in manualul de service. Dupa rectificare trebuie neparat utilizata o garnitura de chiulasa mai groasa, pentru mentinerea raportului de compresie corect.


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 06:10
Forum Renault