Primele chestii care se verifica!, Daca motorul merge prost!!!
![]() ![]() ![]() |
Primele chestii care se verifica!, Daca motorul merge prost!!!
dkrysty |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|||
AKKA |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 29 June 06 ![]() |
Salut!
Avansul cat mai mare..inseamna rotirea delcoului in sensul acelor de ceasornic(daca stau in partea cu volanul,deci stanga) sau invers?Zici ca un semn bun pt un avans corect sunt detonatiile acelea la teava de esapament?..dar eu cam la orice Dacie am observat ca sunetul la toba nu e tot timpul constant(cand motorul este la relanti)..de ce oare? This post has been edited by diaconuliviu: 22 Aug 2006, 12:51 |
--------------------
Dacia
Berlina
1984 1310
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(AKKA @ 22 Aug 2006, 13:36) Salut! Avansul cat mai mare..inseamna rotirea delcoului in sensul acelor de ceasornic(daca stau in partea cu volanul,deci stanga) sau invers?Zici ca un semn bun pt un avans corect sunt detonatiile acelea la teava de esapament?..dar eu cam la orice Dacie am observat ca sunetul la toba nu e tot timpul constant(cand motorul este la relanti)..de ce oare? Avans mai mare e in sens invers acelor de ceasornic!!! (de pe partea cu volanul ca pe partea cealalta nici nu ajungi cred). Din ce am observat in primul rand de la bujii... ex am 3 seturi de bujii noi: - bosh (350.000 o groaza de bani)-se simt detonatii iar bujia nu e caramizie e neagra..., - brisk culoarea e buna dar tot mai da cate o neregularitate, - sinterom dar de acelea noi "nu stiu cum"... 21 cica de 1400 (dar facute prost am vazut electrodul sau cum se cheama sudat stramb si merge neregulat tare motorul). In schimb am niste bujii sinterom mai vechi ...18 folosite pe cand aveam o dacia 1300 de cel putin 6 ani care merge perfect regulat fara sa fi umblat la vreun reglaj!!! Deci doar am schimbat cele 4 seturi de bujiile ... toate reglate la 0,65mm) ce concluzie tragi deci??? Am vazut ca pot sa ajustez detonatiile prin scaderea avansului dar nu e o solutie ca pierd din putere... dar motorul sa mearga destul de bine... |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dkrysty @ 22 Aug 2006, 13:51) Avans mai mare e in sens invers acelor de ceasornic!!! (de pe partea cu volanul ca pe partea cealalta nici nu ajungi cred). Din ce am observat in primul rand de la bujii... ex am 3 seturi de bujii noi: - bosh (350.000 o groaza de bani)-se simt detonatii iar bujia nu e caramizie e neagra..., - brisk culoarea e buna dar tot mai da cate o neregularitate, - sinterom dar de acelea noi "nu stiu cum"... 21 cica de 1400 (dar facute prost am vazut electrodul sau cum se cheama sudat stramb si merge neregulat tare motorul). In schimb am niste bujii sinterom mai vechi ...18 folosite pe cand aveam o dacia 1300 de cel putin 6 ani care merge perfect regulat fara sa fi umblat la vreun reglaj!!! Deci doar am schimbat cele 4 seturi de bujiile ... toate reglate la 0,65mm) ce concluzie tragi deci??? Am vazut ca pot sa ajustez detonatiile prin scaderea avansului dar nu e o solutie ca pierd din putere... dar motorul sa mearga destul de bine... Mai baieti nu va mai agitati voi cu bujiile BOSCH la 300k ROL sunt toate turcesti asa ca sa ma iertati. Doar nu vrei sa imi spui mie ca la banii aia sunt originale. Stii cat costa bujiile BOSCH originale? 150 RON bucata nu setul. Da, ai citit bine atat costa. Asa ca alea la 300k ROL nush ce vor sa fie. Nu contest ca alea turcesti pot fi mai bune decat alea romanesti dar nu prea cred. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
dkrysty |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 22 Aug 2006, 13:56) Mai baieti nu va mai agitati voi cu bujiile BOSCH la 300k ROL sunt toate turcesti asa ca sa ma iertati. Doar nu vrei sa imi spui mie ca la banii aia sunt originale. Stii cat costa bujiile BOSCH originale? 150 RON bucata nu setul. Da, ai citit bine atat costa. Asa ca alea la 300k ROL nush ce vor sa fie. Nu contest ca alea turcesti pot fi mai bune decat alea romanesti dar nu prea cred. Sincer nu stiu daca sunt originale sau nu dar sunt luate de la un magazin unde nu are produse dacia, sunt doar din import pt masini straine, si le-am luat acum 2 ani!!! am auzit ca cele turcesti sunt 150 toate 4! au la magazinul din coltz!!! Poate sunt turcesti... dar la ce pret ai vazut bujii bosh normale bc7? stiu ca sunt si de 800.000 dar cu 4 electrozi si alte modele... Ideea pe care voiam sa o subliniez e ca la dacie cel mai bine si regulat a mers motorul cu ce am spus... |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Sinterom 14np18 sunt cel;e mai bune pentru motorul de Dacie, indiferent daca e de 1300 sau de 1400.
Restul sun placebo, si bani aruncati degeaba, tot o scanteie intre 2 parti metalice stiu sa faca toate. Am incercat Bosch, Brisk, NGK, si nu am fost multumit...dar am ramas cu banii dati. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mirceas |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
eu merg cu Brisk (15 NY si nu mai stiu ce) de ani de zile si fara cea mai mica problema. cred ca de 2 ori le-am curatat pana acum si asta pentru ca nu aveam ce face, imi place sa o intretin.
QUOTE(argon @ 22 Aug 2006, 13:07) Sinterom 14np18 sunt cel;e mai bune pentru motorul de Dacie, indiferent daca e de 1300 sau de 1400. Restul sun placebo, si bani aruncati degeaba, tot o scanteie intre 2 parti metalice stiu sa faca toate. Am incercat Bosch, Brisk, NGK, si nu am fost multumit...dar am ramas cu banii dati. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
am cumparat pentru mine acum 2 luni sinterom np21 si aveau electrodul cat de cat drept, nu am dat mare importanta..nu mi-a sarit in ochi nici o neregularitate..ce am observat insa e ca partea de contact care intra in fisa este din acelasi metal cu restul electrodului si nu se desurubeaza, dar merge foarte bine
am cumparat acum 2 saptamani tot sinterom np21 din acelasi magazin iar electrozii erau decalati..strambi iar partea care intra in fisa era galbena..cupru sau nu stiu ce aliaj si se desuruba ... de ce au acelasi cod cand se fapt sunt diferite ? |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
AKKA |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 29 June 06 ![]() |
QUOTE(ct03nut @ 22 Aug 2006, 14:46) am cumparat pentru mine acum 2 luni sinterom np21 si aveau electrodul cat de cat drept, nu am dat mare importanta..nu mi-a sarit in ochi nici o neregularitate..ce am observat insa e ca partea de contact care intra in fisa este din acelasi metal cu restul electrodului si nu se desurubeaza, dar merge foarte bine am cumparat acum 2 saptamani tot sinterom np21 din acelasi magazin iar electrozii erau decalati..strambi iar partea care intra in fisa era galbena..cupru sau nu stiu ce aliaj si se desuruba ... de ce au acelasi cod cand se fapt sunt diferite ? Fratilor..de 2saptamani imi fac draci cu un jaf de dacie:))..adica a mea!:) Dadea in nas..se accelera aiurea-adica inconstant si fara vlaga-s-au uitat si si-au dat cu parerea atatia 'meseriasi':)..pana cand azi am descoperit buba! Un om batran dupa ce s-a uitat la ea si a incercat cateceva si-a dat seama ca daca scoti primele 3bujii abia daca se aude vreo modificare la mersul motorului!!! Doar a4a era ceva mai buna..dar bujiile sunt noi ,scanteieste,benzineste:)) si omu a zis:Jocul la culbutori!! Si cred ca are mare dreptate pt ca la Dacia lui daca scoti fisele pe rand se aude clar schimbarea mersului la motor.Mie imi baga compresia in evacuare..vai de capu meu!!:) Deh..asa e cand te duci la altii sa-ti regleze anumite chestii..dar e greu sa le stii pe toate in viata!Oricum ,maine imi iau inima in dinti si ii reglez eu pt ca omu mi-a zis cum si sper sa reusesc..015 pe admisie,020 pe evacuare.. Asa ca:mare atentie la acest mic mare 'detaliu'-jocul la culbutori!!! Bafta tuturor! |
--------------------
Dacia
Berlina
1984 1310
|
|
danny_b |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(AKKA @ 22 Aug 2006, 18:20) Fratilor..de 2saptamani imi fac draci cu un jaf de dacie:))..adica a mea!:) Dadea in nas..se accelera aiurea-adica inconstant si fara vlaga-s-au uitat si si-au dat cu parerea atatia 'meseriasi':)..pana cand azi am descoperit buba! Un om batran dupa ce s-a uitat la ea si a incercat cateceva si-a dat seama ca daca scoti primele 3bujii abia daca se aude vreo modificare la mersul motorului!!! Doar a4a era ceva mai buna..dar bujiile sunt noi ,scanteieste,benzineste:)) si omu a zis:Jocul la culbutori!! Si cred ca are mare dreptate pt ca la Dacia lui daca scoti fisele pe rand se aude clar schimbarea mersului la motor.Mie imi baga compresia in evacuare..vai de capu meu!!:) Deh..asa e cand te duci la altii sa-ti regleze anumite chestii..dar e greu sa le stii pe toate in viata!Oricum ,maine imi iau inima in dinti si ii reglez eu pt ca omu mi-a zis cum si sper sa reusesc..015 pe admisie,020 pe evacuare.. Asa ca:mare atentie la acest mic mare 'detaliu'-jocul la culbutori!!! Bafta tuturor! ATENTIE LA REGLARE !Daca culbutorii au cavitate se regleaza mai rau cu lera.Trebuie rotita tija impingatoare de mai multe ori sa vezi cum e jocul, daca nu au cavitate, atunci motorul sa aiba cca.21 grade celsius si poti regla corect cu lera. Asezarea culbutorilor: E1A1-A2E2-E3A3-A4E4 Reglarea :E1 atacat complet -se regleazaA3 si E4 E3 atacat complet -se regleazaA4 si E2 E4 atacat complet -se regleazaA2 si E1 E2 atacat complet -se regleazaA1 si E3 E o schema de reglaj buna .Poate foloseste si altora.Succes! |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
AKKA |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 29 June 06 ![]() |
QUOTE(danny_b @ 22 Aug 2006, 19:50) ATENTIE LA REGLARE !Daca culbutorii au cavitate se regleaza mai rau cu lera.Trebuie rotita tija impingatoare de mai multe ori sa vezi cum e jocul, daca nu au cavitate, atunci motorul sa aiba cca.21 grade celsius si poti regla corect cu lera. Asezarea culbutorilor: E1A1-A2E2-E3A3-A4E4 Reglarea :E1 atacat complet -se regleazaA3 si E4 E3 atacat complet -se regleazaA4 si E2 E4 atacat complet -se regleazaA2 si E1 E2 atacat complet -se regleazaA1 si E3 E o schema de reglaj buna .Poate foloseste si altora.Succes! NU cred ca era de la culbutori..le-am lasat chiar jocul mai mare..sa fiu sigur..dar tot nu prea se simte mare lucru cand scot fisele pe rand de la bujii..e normal asa ceva?Am strangulat si furtunul de la servofrana dar tot la fel! Si la accelerare tot cu datu in nas si progresie inconstanta-imi vine sa-i dau foc!! La relanti cam da mici detonatii in toba..cand si cand..si daca pun mana la toba impinge gazele(la relanti) destul de tare!E normal asa ceva? Poate sa fie colectorul de admisie fisurat si sa ia aer fals pe acolo? Daca ar fi chiulasa ovalizata(sa presupunem) ar putea face nazuri la accelerare? Imi mananca zilele masina asta..tot mai buna e bicla:)) |
--------------------
Dacia
Berlina
1984 1310
|
|
danny_b |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(AKKA @ 23 Aug 2006, 13:14) NU cred ca era de la culbutori..le-am lasat chiar jocul mai mare..sa fiu sigur..dar tot nu prea se simte mare lucru cand scot fisele pe rand de la bujii..e normal asa ceva?Am strangulat si furtunul de la servofrana dar tot la fel! Si la accelerare tot cu datu in nas si progresie inconstanta-imi vine sa-i dau foc!! La relanti cam da mici detonatii in toba..cand si cand..si daca pun mana la toba impinge gazele(la relanti) destul de tare!E normal asa ceva? Poate sa fie colectorul de admisie fisurat si sa ia aer fals pe acolo? Daca ar fi chiulasa ovalizata(sa presupunem) ar putea face nazuri la accelerare? Imi mananca zilele masina asta..tot mai buna e bicla:)) Inclin sa cred ca e proasta benzina.Ar fi bine daca ai masura si compresia sa stii cum stai cu motorul .Ar putea fi si aer fals tras pe sub talpa carburatorului care poate sa fie curba.O verifici cu o rigla .Daca ai detonatii in toba s-ar putea sa fie si avansul la aprindere de bai.Putin prea intirziat.Cam la asta ma gindesc eu. |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
dacis |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
INTREBARE: ce se intampla daca culbutorii se regleaza la distante mai mari (0,25 - 0,30). Spun asta ca la mine este si pardalnica de scobitura...
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
danny_b |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Treaba e simpla.Nu-ti mai deschid corect supapele,ele nemaifiind impinse de culbutori.Si adio mers motor.Daca ai cavitati in culbutori, atunci reglezi fara lere lasind un joc aproximativ,sa nu poti introduce lera usor.Dar asta o face un meserias.Poate sa iasa bine.Mai sus am dat o schema buna de reglaj.
|
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am si eu un sfat verificati si jocul de la delco ca eu am patit la fel pornea greu mai ales cind era motorul cald si mergea destul de prost intrerupea la relanti dar nu gaseam problema schimbind setul se bujii de citeva ori si degeaba
verificarea jocului se face in sensul indicat de sageti daca este mare si modifica distanta platinei e posibil sa mearga prost This post has been edited by bygy007: 19 Nov 2006, 00:24 Attached thumbnail(s) Copy_of_DSC00540.JPG ( Size: 61.61k ) Number of downloads: 310 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacis |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dannyt |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 30 July 06 ![]() |
Chiar ...
ca nici eu nu stiu ce inseamna si eu ar cam trebui sa ii reglez... da no. Si cand imi dau seama ca e atacat complet? |
--------------------
Dacia
Break
1987 1300
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:21 |