problema ceas plafoniera, are leg cu bobina ?
![]() ![]() ![]() |
problema ceas plafoniera, are leg cu bobina ?
mcm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 2 May 06 From: TM ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
- AR-04-MHS
|
|||
gti98 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(mcm @ 4 Sep 2006, 02:04) Va salut pe toti. M-am exprimat si eu candva referitor la stingerea ceasului din plafoniera odata cu aprinderea luminilor. Imi consuma prea mult ? Nu stiu. De asemenea am observat ca din cand in cand imi cadea turometrul. M-am gandit ca e ceasul defect. Am suspectat de asemenea si bobina si aeroterma. Am mutat ceasul pe alimentare permanenta si nu se mai stingea odata cu aprinderea luminilor. Azi am constatat ca se stinge. Am schimbat bobina si totul a revenit la normal. Ce legatura are ceasul din plafoniera cu bobina ? Sau poate cu releul de la alternator ? Ca asta a ramas ultimul pe care-l suspectez. Este normal sa scada turatia pe turometru cand aprind luminile ? Am suspectat de problema inclusiv blocul de lumini. In Ceas intra astfel - firul negru - masa , firul albastru - +12 V permanent , firul rosu + 12 V ACC , firul alb - legatura cu pozitiile. De asemenea pe ACC am cuplata si aeroterma. Daca mutam, (inainte sa schimb bobina) aeroterma pe 12 V permanent nu mai aveam aceasta problema. Acum cu bobina schimbata e ok. Puteti sa-mi spuneti daca are trebui sa schimb si releul regulator ? E normal sa scada (un pic) turatia la aprinderea farurilor, deoarece alternatorul preia mai multa putere mecanica pentru a acoperi consumul de energie necesara pentru becuri Parerea mea (!) e ca exista o problema de contact in cablaj, sau, dar mai putin probabil, un defect in ceasul propriu-zis; ceasul e compus dintr-un subansamblu (practic e un singur circuit integrat) care trebuie alimentat permanent si care are un consum nesemnificatv, de ordinul unui miliamper sau mai putin, elementul de afisare (chestia luminoasa) care consuma 95% din energia absorbita (adica vreo 50-70 de miliamperi; oricum, destul de putin) si se alimenteaza pe pozitia ACC, si un divizor rezistiv care reduce luminozitatea afisorului cand se aprind pozitiile (in ideea ca e noapte si intensitatea "de zi" e prea mare si deranjeaza). Daca ceasul se stinge dar nu pierde ora, exista o intrerupere pe cablajul de la ACC sau poate un defect in ceas care produce stingerea completa a afisajului in loc de reducerea luminozitatii la aprinderea farurilor. Parerea mea e ca la reglajul de luminozitate se poate renunta (oricum, variatia de luminozitate e mica iar afisajul e destul de departe de unghiul normal de privire). Mai complicat e cu comanda din cheie a aprinderii afisajului, dar nu cumva ai o problema la contactul cu cheie? Bobina de inductie se alimenteaza pe alt circuit (unde se face alimentare doar pe pozitiile M si D ale contactului, spre deosebire de Acc (de la accesorii) alimentate de pe pozitia ACC si M (dar NU si D!)) Succes la investigatii si remedieri!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
bobina de inductie ete alimentata direct nu trece prin sigurante ,ceasul tabloul de bord turometrul este trecut prin sigurante din ce ai spus eu suspectez o legatura poasta la tabloul de sigurante sau chiar o siguranta care nu face contact bine
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Acuma, intre noi fie vorba, chestia cu aprinsul ceasului numai cand e pus contactul, e o tampenie. Cele cateva zeci de mA pe care le absorb LED-urile din afisaj nu pot descarca bateria, din contra, unii zic ca o tin "mai fresh" cu un mic consumator. Imi aminteste de "licuricii" cu 2 led-uri care erau tare la moda in vremea lu' Ceasca, pentru a tine bateria in forma. Sigur ca acel curent atat de mic nu tine bateria in forma, dar cu certitudine nici nu o descarca. Eu am construit deja mai multe cesuri electronice cu PIC16F84 si sfisaj pe LED-uri, care merg continuu, fara nici o problema. Asa ca si ceasurile acelea de bordpot fi transformate cu succes intr-unul cu 2 fire, care sa mearga continuu.
PS. Am reparat un astfel de ceas facut de Malvina, si vreau sa va zic ca nu e un singur integrat, sunt vreo 3 MMC-uri pe acolo. Nu am facut reverse-engeneering ca nu mi se merita, atata timp cat eu obtin un astfel de ceas, cu precizie superioara Malvinei, cu un microcontroller. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 9 Sep 2006, 15:56) [...] PS. Am reparat un astfel de ceas facut de Malvina, si vreau sa va zic ca nu e un singur integrat, sunt vreo 3 MMC-uri pe acolo. [...] Ceasurile initiale aveau MMC 351-orologiu/driver, MMC 4511 sau 4543-decodor-afisor si vreo 7-8 tranzistoare, pentru comanda catozilor/anozilor. Acel al 3-lea MMC aparut probabil e o arie de tranzistoare, inlocuitorul acelor tranzistoare initiale. Eu am facut unul care merge bine, fara acea arie, doar un tranzistor pentru comanda doar la contact a ":" |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 22:54 |