Probleme cu relantiul !!! HELP !!!
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu relantiul !!! HELP !!!
Robert SLZ |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|||
costi |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Spray Contact. 100.000 ROL. Carrefour raion electrice auto.
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
OK, mutzam, asta e bun sa dau si pe mufele de contact de la calculator ? Iar cu motorasul pas cu pas, cum pot sa il curat ?
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Pentru motoras cauta la tutoriale, parca era ceva despre curatare. Dar, eu zic ca daca dupa schimbul de ulei si bujii a aparut problema, acolo ar trebui cautata cauza - ai pus ulei si bujii potrivite?
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
costi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Fiind un spary de contacte el, banuiesc ca nu are ce sa-i strice calc-ului. Eu mi-am luat sa fie la indemina la cum am facut si cu WD-40-ul.
Uleiul ca uleiul eu ma gindeam mai degraba la bujii. Daca nu te descurci singur fa-i o diagnoza pe calculator, la un service. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Am fost de 2 ori la service, pe calc, la diferite firme. Toti au zis ca merge bine, nu-i problema, dar nu merge rotund. Am schimbat si bobina, si fisele, si bujii, am pus si Bosch si dalea de 60.00 romanesti, tot nu-i descoper problema. Unii au zis ca poate ar fi din catalizator. Se poate ? Citind aici pe forum, m-am gandit sa nu fi de la acel motoras, l-as curata, dar nu stiu cum.
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
fion98 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
motorasul pas-cu-pas se ocupa de "tinerea" ralentiului. Sper sa nu gresesc, dar sursa trepidatiilor este putin probila motorasul. Daca ralentiul este tinut corect fara fluctuatii la valoarea impusa (750--850 tor/min) atunci e OK.
Si mie mi-au aparut trepidatiile la ralenti dupa ce am schimbat bujiile. Acum s-au accentuat si mai tare, deci o sa trebuiasca sa pun bujii recomandate de producator. |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai si mersul asta cu fluctuatii de turatie de 700 - 800 rot/min de la ce sa fie oare :?:
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
fion98 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
pai daca ralentiul nu-ti sta la o anumita valoare (intre 750 -850) si are fluctuatii, e posibil sa fie de la motoras. Sau mai bine ai curata tot senzorii si contactele care dau informatii calculatorului. :cry:
|
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#10
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai si cum sa fac asta ? Si care ar fi acesti senzori ? |
||
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|||
Sergiu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Ai fluctuatii de turatie? Pai spune asa... Motorul poate trepida si din alte cauze decat fluctuatii. In plus fluctuatii inseamna ca el totusi schimba cantitatea de aer, altfel ar fi constant prea mic sau prea mare.
Dar, daca ai ulei sau bujii care nu corespund (adica proaste, cel putin pentru masina ta), cu motorasul ala mare lucru nu o sa faci... Problema a aparut imediat dupa schimb? (am avut si eu o problema, care a aparut dupa o revizie si care a disparut dupa urmatorul schimb de ulei, dar nimeni nu s-a gandit ca ar fi de la ulei. in rest am schimbat bujii, filtre, tot - si nici o ameliorare) Sau - poate injectoarele? |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Uite cum s-a intamplat. La un moment dat pe la 50000 am schimbat uleiul (mentionez ca folosesc numai ELF 10W40 de cand am cumparat masina) apoi, am schimbat filtrul de aer, apoi, cel de benzina, si am zis sa schimb si bujiile. In loc de ce era pe masina originale, am pus Bosch. Dar inainte de a le monta, am dat 2 chei pe gol ca cica sa scot mizeria daca ar fi fost (asa mi-a zis cineva). Dupa toata distractia asta a inceput sa nu mai mearga rotund motorul, da fluctuatii de turatie, se vede si pe turometru, nu mar, dar se simte ca nu merge rotund, ( 650 - 800). Vazand asta, am incercat cam toate variantele care le stiam, am schimbat iar bujiile, am pus la fel ca cele dinainte, am schimbat fisele, bobina, am fost la 2 serviceuri diferite pe calculator, si tot nimic. Ce ar mai putea fi ??
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
Flavian |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 25 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Bosch e de vina. Incearca cu bujiile vechi sau cu altele noi dar din cele recomandate de "producator" ( EYQUEM), iar daca apare o schimbare in bine asta e. Vad ca ai cam facut aceste operatiuni.
Ca ai dat cateva chei pt. curatare e bine. Si ar mai fi bateria. Daca e uzata, calculatorul mareste turatia pt. a creste tensiunea (sau cam asa ceva). |
--------------------
Renault Megane 2.2
Sedan 1.5dci
2006
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai ma repet, dar am zis mai sus ca am schimbat iar bujiile, le-am pus si pe cele vechi, am cumparat si altele noi, si tot la fel. Oare e posibil sa fi intrat mizerie undeva ?
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
Flavian |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 25 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Scuze, eram cu "capu-n traista". Mai citeste o data ca am scris.
|
--------------------
Renault Megane 2.2
Sedan 1.5dci
2006
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
E destul de noua bateria. Nu stiua ce sa mai zic.
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
AL |
![]()
Post
#17
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
hmmm.... Greu de apreciat buba.... poate iti faci timp sa vii la o intalnire a forumistilor... amanunte gasesti in partea de sus a forumului
http://www.daciaclub.ro/intalnire.php poate se rezolva sau macar te vei alege cu ceva sfaturi, idei etc... Pe de alta parte, din dorinta de a avea o comunicare cat mai buna, te rog sa initiezi pe viitor subiectele de discutie la locul potrivit... in acest caz, exista sectiunea Probleme DSN... aici se discuta in general despre piese, componente etc. Rog moderatorii acestei sectiuni sa mute topicul la locul lui. Multumesc. |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Multzam fain Al, am recunoscut ca am gresit unde am postat subiectul, dar asa-i la inceput, pana ma obisnuiesc. Oricum merci de ajutor. Chia mi-as dori sa particip la o intalnire, dar ca membru nou se poate ?
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
AL |
![]()
Post
#19
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Stai linistit...se poate... e dreptul la libera asociere smile.gif ... esti binevenit, si poate reusim sa iti rezolvam si problema...
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
ADN |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 25 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Oameni buni, asa va purtati voi cu noii veniti. Omul nu este inca familiarizat cu functionarea forumului.
Iaca link-ul cu pricina http://daciaclub.ro/viewtopic.php?t=691 Si nu uita ca.....butonul rosu, CAUTARE, face miniuni |
-------------------- |
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#21
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
MULTZAM PENTRU APARARE ! |
||
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|||
Valentin |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote]Daca ralentiul este tinut corect fara fluctuatii la valoarea impusa (750--850 tor/min) atunci e OK.[/quote]
Asa o fi la Nova da la DSN eu stiam ca relatiul e undeva injurul valorii de 950 rot/min |
-------------------- |
|
Valentin |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Intebare: la SN se poate regla relantiul?
|
-------------------- |
|
AL |
![]()
Post
#24
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Teoretic da, practic nu.... trebuie sa ai un cod si softul original de programare a calculatorului.... din cate stiu eu, nici cei de la service-uri nu-l au.... este vorba de un cod care permite modificarea valorii de consemn a unor parametrii, printre care si turatia de relanti....
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Valentin |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Am observat ca unele DSN au relantiul mai mic si de-asta eram tare curios. Am una la servici in treapta a III-a la 50 km/h are cam 2200-2400 rot/min.
|
-------------------- |
|
MariusWsW |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
Sigur poate sa fie din motorasulo crac cu crac sau pas cu pas.Tot aia e.Desfaci motorasul si vezi ca are un cap de metal care se invarteste si ai grija sa nu-l rasucesti ca il dereglezi.Te duci cu el la un service la cineva si-i zici sa se uite daca nu cumva e dereglat si apoi il pui la loc.Cureti si locasul unde intra capul de la motorassi-l pui la loc.Dup-aia ai grija ca intre electrod si bucata aia de metal de la bujii sa fie de 0,9 nici mai mica nici mai mare si foloseste doar EYQUEM nu altceva ca are alti parametri de caldura.Vezi sa nu cumva sa fie deplasat si corpul clapeta de la cele 2 semne.Spor la lucru.
Relantiul o fi el electronic dar motorasul ala poate nu-si face treaba cum trebuie. |
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Daca are la 50 km/h o anumita turatie in treapta a III-a ce are asta cu relantiul fratilor? Mai degraba imi suna a turometru sau vitezometru dereglate.
Relantiul este de 750 rpm (in mod normal, nu vorbim de motor rece, clima, tensiune joasa in circuitul electric). Ce se vede pe ceas (un fel de 900) e o alta mancare de peste. Dar daca pui testerul, o sa arate clar 750. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 16:53 |