Probleme la frane!!!
![]() ![]() ![]() |
Probleme la frane!!!
morpheusdj1 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 11 June 04 From: Bacau ![]() |
|
||
-------------------- Noi sa fim sanatosi
|
|||
yonutz84 |
![]()
Post
#2
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
sal... mirosul de ars poate fi de la ambreiaj in principiu nu ar avea nimik dar incearca sa evitzi asa ceva ca se toceste ferodoul de pe discul de ambreiaj shi v-a trebui sa il schimbi iar la frana nu ma bag incearca sa faci o verificare in service, daca ramai fara frane la o viteza superioara peste 100km /h e nashpa tare
|
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
2006
- IS-07-XXX
|
|
Dyda |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Fii mai explicit unde vine supapa respectiva ce ai folosit ca s-o dai afara
In momentul cind ai dat supapa afara a iesit lichid de frina |
-------------------- Kox
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Supapa la care se referea Morpheus este supapa aia de plastic in care intra furtunul de aer care vine de la motor. Daca se duce respectiva supapa, fie simti ca tremura masina cand pui frana (efect similar il obtii si de la discuri stricate), fie nu franeza deloc, pedala fiind teapana. O asemenea supapa costa in jur de 20-30.000 lei si se schimba in 30 de secunde.
Morpheus, daca ai scos supapa si si-a revenit, inseamna ca aia a fost de vina. Dar la fel de posibil este sa fi fost de vina si membana. Mergand cu turatii mari, ai bagat aer mai mult in servofrana si membrana s-ar fi putut sa fie mai obosita si sa nu reziste la presiune, scapand aer (de aici si presiunea mai mica). Cand ai scos supapa aia, presiunea din servo a ajuns la nivelul celei atmostefrice si si-a revenit. Incearca sa nu mai mergi asa turat pana nu ii faci un test. Despre mirosul de ars, ala e de la ambreiaj. Nu s-a stricat nimic, dar, din nou, daca iti pastrezi stilul de condus il pui pe butuci. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
morpheusdj1 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 11 June 04 From: Bacau ![]() |
Bogdan, despre ce mebrana e vorba. Aia de la supapa? Daca e asa am una in garaj, o schimb, da-o bainii de porcarie. Numai de la aia sa fie.
Despre test cam ce propui? Sa ma duc la service? |
-------------------- Noi sa fim sanatosi
|
|
Dyda |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Cu permisiunea domniilor voastre tin sa precizez ca servofrina este un mecanism de amplificare frinare si nu are implicatii directe in circuitul de frinare. Scoate furtunul din servo obtureaza-l cu o bujie cum a mai facut cineva pe alt topic si vei observa ca frina functioneaza in continuare nu va curge lichid nu intra aer in instalatie ci efortul de apasare pedala este mai mare
Ce s-a intimplat la morpheus este cu totul altceva , banuiesc ca a cam incins frinele si s-a produs fenomenul de vaporilooc adica a fiert lichidul. Fiind vapori in circuit stiti bine ca se comprima mai mult un gaz decit un lichid Umblind la Clapeta asa se numeste supapa lichidul s-a racit si frina cit de cit a revenit |
-------------------- Kox
|
|
morpheusdj1 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 11 June 04 From: Bacau ![]() |
Dyda, acum totul este ok. A mers taicameu cu ea pana la Piatra Neamt si inapoi (stau in Bacau) si totula fost ok.
Intrebarea mea este totusi, daca a fiert lichidul ala nenorocit de frana a fiert....a stricat ceva pe undeva sau nu are nimik? |
-------------------- Noi sa fim sanatosi
|
|
Dyda |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Nu a stricat nimic numai ca trebuie sa faci aerisire ceva mai mult
|
-------------------- Kox
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu, in general este o combinatie de fierbere lichid frana (d'aia se tot vorbeste de umezeala din sistem si de schimbatul lichidului) si efectul de "obosire" al placutelor/discurilor. Am fost eu foarte istet si dupa ce am facut revizia si am schimbat placutele si lichidul, am mai frecat nitel masina ("sa se aseze") si m-am dus la munte. Greutatea in masina a fost mai mare decat cea cu care eram obisnuit (inca doua persoane, un total de 4). In oaresce criza de timp, m-am apucat sa dau forja pe coborarea de la Cheia-Babarunca-Sacele. La un moment dat, subsemnatul a constatat pe propria piele ce inseamna obosire frane: pedala avea o cursa oarecum normala, nu se blegise foarte tare (oricum, impingeam eu mai tare in ea), insa franele tineau cam din parti, apreciez ca le scazuse eficacitatea cu vreo 50%. Cand am oprit in Brasov la o benzinarie, erau jentile din fata super-incinse si putzea la greu a fier incins.
Concluzia mea: DSN-ul asa cum e el, e o masina tare faina, insa este doar o masina de serie. Nu are un sistem de franare de performanta iar coborari in forta cu masina incarcata sa faca sinucigasii. Niciodata sa nu confunde cineva mersul sportiv pe serpentine aflate in plan orizontal, cu coborarea pe serpentine, franele standard nu pot absorbi atata energie. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
AC |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
morpheusdj1, nu are legatura mirosul de ars de la ambreiaj cu slabirea franelor! verifica asta cu atentie, nu e de gluma.
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
AC |
![]()
Post
#11
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
interesant, inseamna ca performantele masinilor dacia au scazut...alea before '90 cum de puteau?? laugh.gif |
||
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|||
emircea |
![]()
Post
#12
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Din colectia lui Stan Patzitul:
1. Lichidul de frana poate sa fie orice, cu conditia ca temperatura lui de fierbere sa fie peste 300 grade Celsius. 2. De obicei, aerul nu intra in instalatia de frana (e, cat de cat, etansa). Lichidul de frana folosit este insa HIGROSCOPIC, adica absoarbe apa. Care vaporizeaza pe la 100 grade. Pe unde intra? exista o supapa de regularizare a presiunii cu cea atmosferica, pur si simplu absoarbe umezeala din aer. Frana incinsa => apa in stare de vapori (gazoasa) => frana elastica. Concluzie: frane aerisite oridecate ori se simte pedala elastica, fara nici o discutie! (altfel, subsemnatul era sa rada pe 2 tanti de pe trecerea de pietoni din motivul de mai sus) Cum se aerisesc? Vedeti topic-urile mai vechi, sunt super explicate. 3. Instalatia de franare se recomanda sa fie spalata anual cu alcool tehnic. (golit complet lichid de frana; umplut instalatie cu alcool tehnic, aerisit la fiec. roata; golit alc. tehnic, pus lichid de frana nou, aerisit pana nu se mai simte miros de alc. tehnic) Dupa asta, aerisirea se face cam la 2 saptamani si se completeaza instalatia cu lichid (3*2 sapt. aerisire, apoi oridecate ori devine elastica). |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
GabiS |
![]()
Post
#13
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 February 04 From: Ploiesti/Bucuresti ![]() |
Servo foloseste depresiunea din galerie, nu presiunea. Ea trebuie sa traga de membrana aia(spre motor), pentru ca asta este sensul in care se apasa pedala. Sigur ti-a fiert lichidul de frana, dar mirosul ar putea fi si de la frana, nu numai de la ambreiaj. Apropo, sa nu te puna dracul sa incerci sa pui mana pe discuri sa vezi daca ti s-au incalzit franele, ca iti ramane mana lipita acolo. |
||
-------------------- |
|||
OCEBE |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
si eu as inclina sa spun ca a fiert lichidul fe frana dar in conditiile astea cum de si-a revenit frana "testata cu scrasnet" fara pic de aerisire ?
oricum, trebuie inlocuit neaparat lichidul de frana! si n-ar strica o verificare a tuturor cauciucurilor din instalatia de franare; nu cred ca-s imune 100% la fierberea lichidului! |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#15
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Pe topicul http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=1595&start=25 am strans ceva caracteristici de pe la lichidele de frana. Peste 300 de grade Celsius e destul de greu de gasit, eu tot ce am vazut au fost niste lichide dubioase din cutii ce probabil au zacut prin depozite cu anii. Iar acest 300 este la "uscat". Daca trage umezeala, ai sanse bune sa scada punctul de fierbere drastic... |
||
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|||
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:04 |