Curea, Alternator, elice, pompa benzina
![]() ![]() ![]() |
Curea, Alternator, elice, pompa benzina
FLP |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|||
mihai0070 |
![]()
Post
#2
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai normal cureaua te uiti al ea si vezi cum se invarte cu motorul pornit si daca sti ca este uzata atunci cumpara una si stai cu ea in porbagaj si daca este sa se rupa o schimbi... la nova in carte parca scria ca: cureaua cand este intinsa intre pompa de apa si alternator la o apasare usoara trebuie sa faca o burta de 7 mm (apasare cu surubelnita)
eu stiu ca o curea tine cam 50.000 km in conditii normale adica fulii drepte nu ovalizate sau descentrate si rulmenti la alternator capac pompa apa si fulie motor sa fie buni nu uzati .... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#3
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Ti-a raspuns mihai0070 la intrebare. Cat despre schimbatul curelei, eu sunt dintre cei care considera aceasta curea (sau mai bine zis schimbarea ei) este o chestiune de mentenanta. Schimb-o pentru ca nu e scumpa una, sau macar intinde-o pe cea pe care o ai. Daca ea se plaseaza in parametri corecti de intindere, va functiona corect si acel ansamblu pe care il angreneaza.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
FLP |
![]()
Post
#4
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Aha, deci e posibil cu timpul ea sa aiba nevoie si de intindere. Chiar daca nu s-a rupt, sa mai fie nevoie sa fie intinsa din cand in cand
This post has been edited by FLP: 17 Oct 2006, 00:11 |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
mirceas |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
pai o poti intinde atat cat iti permite cursa alternatorului.
oricum, referitor la intrebarea ta, exista o scula speciala de masurat tensiunea curelei de transmisie. e ca o tija care are perpendicular pe ea o gradatie. tija se pune un capat pe fulia alternator, celalalt capat pe fulia pompei de apa, se apasa pe gradatie cat permite cureaua si se masoara tensiunea (depinde de caz, trebui sa fie x mm). unii zic ca ar conta facuta ca la carte, desi o singura data de cand ma stiu am vazut un asa masurator pus in aplicare. o intindere prea mare ar afecta capacul pompei de apa (se uzeaza mai repede) si alternatorul. o intindere slaba iti poate afecta incarcarea (cureaua patineaza si iti "fura" din rotatia fuliei alternator). personal am reglat cureaua mereu la ochi, apasand cu degetul pe ea. daca la tine s-a intins exagerat eu zic ca e de proasta calitate. de obicei o curea incepe si se mananca si in cel mai rau caz se rupe, dar sa se largeasca prea mult nu ar trebui. am mereu minim una de rezerva, face cativa lei (si le prefer pe cele de fartec, nu m-au lasat niciodata). |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
De regula prima reintindere se face dupa citeva sute de km - asta din experienta - acea perioada care sa permita eventualelor denivelari sa se "taseze". Dupa asta, se verifica periodic la 1000-2000 km. Tot din experienta, dupa inca o intindere, perioada de mentinere in starea intinsa va scadea deoarece elementele textile din ea se rup.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cam la 20.000km e bine sa o schimbi.cat despre intindere nu e nevoie;)daca o strangi bine la inceput nu e nevoie pe parcurs,acu depinde si ce marca e cureaua.in orice caza nu sunt de acord cu curea dintata:) cum mai pun unii;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Gresit, eu am schimbat cureaua si am intins-o bine, si in 200 km era lalaie, scartaia, si putea invarti de elice usor, in gol. Am intins-o inca o data, si de 4000 km e OK, nu s-a mai lasat.
Ea se intinde in asa fel, incat atunci cand invarti cu mana elicea, sa antreneze motorul, dar doar intr-un sens, daca merge in ambele sensuri e prea intinsa...intr-un sens e normal sa patineze. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gti98 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salut!
Argon are experienta vasta si raspunsul lui e excelent! Dar raspunsul in timp al curelei depinde si de calitatea ei. Prea intinsa "oboseste" si ea si rulmentii pompei de apa si alternatorului, prea lejera nu antreneaza suficient. Personal o intind cu moderatie. Testarea se face cu dispozitivul ala pe care eu l-am vazut doar in poza din cartea "Dacia1300", sau "la ochiometru" Oricum, e bine sa ai o curea de rezerva (se tine in dublura capotei motor) Daca iti crapa, musai trebuie sa-i pui ceva. Referitor la durata de viata a unei curele, e foarte variabila: exemplare corespunzatoare calitativ au functionat 100k km sau 10 ani, altele au cedat dupa cateva luni sau cateva mii de km. Nu e grav tehnic, ca atunci cand iti plesneste cureaua de distributie la Oltcit, dar doar modelele mai recente au semnalizare optica (un beculet rosu pe voltmetru care se aprinde cand alternatorul nu produce curent cu contactul pus; asta se aprinde la fiecare pornire si se stinge cum a pornit motorul, inaintea becurilor de la presiunea uleiului), asa ca exista riscul sa-ti fiarba apa (ma rog, antigelul) din motor din lipsa de pompare. De-aia are masina bord, sa mai urmarim cate ceva din parametrii motorului. Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
GTI, de acord cu tine in afara de locul de depozitare al curelei; dupa ce una s-a "copt" de la caldura degajata de motor mai ales pe perioadele de oprire, am mutat-o in portbagaj.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cc_silviu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 19 June 06 ![]() |
salut
mie mecanicul dupa ce mi'a schimbat setu motor au uitat sa stranga calumea surubul dela alternator si dupa doua trei ture cu masina prin oras pe la 4-5000 rpm ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- CT-10-VDC Dacia Black
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Vezi ca-s 2, si trebuie amandoua stranse, unul e cel de reglaj, si celalalt e la axul pe care oscileaza alternatorul. Amandoua au rol de strangere.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#13
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
deci nu mai stiu firma dar dupa ce am montat-o nu am mai restrans-o din simplul motiv ca nu mai e nevoie si am si dispozitiv;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#14
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o problema: mi-am pus fulie mica pt pompa de apa, iar acum nu mai pot sa intind cureaua. alternatoru sta prins in varf la intinzator, dar degeaba. m-am gandit sa pun niste suruburi mai lungi cu niste distantiere la prinderea intinzatorului si a alternatorului, dar vreau o solutie mai "solida" si mai comoda. la daciile noi care au fulie mica din fabrica cum este?
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Curea mai scurta?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#16
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
si parca fulia mica o pui pe alternator nu pe apa
??????????? |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Exista si fulii mici de pompa.
Cu fulie mica de alternator nu-s probleme cu intinderea. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
buna idee. nu mi-a dat prin cap
![]() |
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#20
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e vreo fulie la alternator sau pompa de apa mai mare in diametru decat cea de berlina clasica?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cc_silviu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 19 June 06 ![]() |
le'am strans pe amandoa, normal
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- CT-10-VDC Dacia Black
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:44 |