motoare : 1.2 vs 1.4 benzina, care e mai bun la consum?
![]() ![]() ![]() |
motoare : 1.2 vs 1.4 benzina, care e mai bun la consum?
axabrt |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.960 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|||
vijelie |
![]()
Post
#2
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, ala de 1.4 trage mai usor decat cel de 1.2, fiindca e mai puternic...
(cam ca Loganul 1.4 vs 1.6) Ce naiba, chiar trebuie sa ascultati toate basmele? |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
stuiberv |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Nu stiu cum e la Polo, dar iti pot spune cum e la Fiesta.
Am condus Fiesta de la Iasi la Brasov. Motorul de 1.2, 75 CP. Pot sa iti spun ca in depasiri, desi retrogradam, nu prea avea repriza. Si cand sa renunt, prindea turatia optima, dar nu tinea prea mult, cam 100 - 150 ture e palierul. Legat de consum, e cam la fel, a mea consuma cam 8 - 9 in oras, sora mea cu Fiesta tot cam asa. Puteti sa radeti, dar prefer solniza mea unui Fiesta cu motor de 1.2. |
--------------------
Papuci
marimea 43
3 ani bocanci
- is xx undoitrei “All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM maintenance manual, 1925 |
|
axabrt |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.960 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
uite exact asta cautam.vreau si eu opinii de la cei care au condus motoare de 1.2. Si eu aveam impresia ca sunt cam putini 3 cilindri, si consumul cade tot acolo pana la urma...
Vrea cineva sa isi ia si de aia.Eu i-am zis sa ia de 1.4 Ca parere personala, cel mai echilibrat motor performante/consum e cel de 1.6, insa nu toti avem bani... |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Motorul de 1.2 de pe fabia este mult prea puturos. Daca e acelasi si pe polo, mai bine lipsa
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Are 55 de cai..cam putin , pana si D1310 are 62...si diferenta prea mare de greutate nu este.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SerbanS |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 449 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
55 sunt putini dar totusi nu ii poti compara cu berlina pentru ca e vorba de o alta tehnologie - oricum din cate stiu de exemplu skodele fabia care au motorul asta sunt cam slab dotate asa ca nu prea merita
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dci 80 cp Dynamique + clima
2006 A studia și a nu gândi este o risipă. A gândi și a nu studia este periculos.
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cand sunt date valorile de cuplu si putere, nu mai e vorba de nici o tehnolgie, un motor slab e un motor slab, poate sa fie facut si de NASA, tot 50 de cai are.
Nu vad unde e tehnologia, hai sa o luam logic, *Dacia 1300(r12), conceptie 1960 are 1289 cc si 54 de cai. *Skoda Fabia junior conceptie moderna are 1198 cc si tot 54 de cai, unde-i tehnologia ? Sa inteleg ca tehnologia consta in performanta pastrarii aceleiasi puteri cu doar 90 cm cubi in minus? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bj |
![]()
Post
#9
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pe fabia sunt doua tipuri de motoare de 1,2: unu de 55 de cai si unu de 64, HPT care inseamna High Torque Power. HTP-ul asta se zice ca are avantajul ca iti da cuplu de la turatii mai joase (decat cele normale pentru benzinare).
Personal am mers in drive test cu o fabie de 55 de cai si mi s-a parut o masina cinstita. Cei care au varianta de 64 de cai se declara foarte multumiti de motor. Daca te obisnuiesti cu el chiar iti place. Cuplul maxim vine de undeva in jur de 3000 de ture si de acolo reprizele sunt foarte bune. |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
Diac |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
M-am dat si eu cu o Fabia 1,2 si 55cai. Comparativ cu DSN si LGN de 1,4 se misca altfel. Adica simti ca e mai puturoasa doar cand o calci mai tare, in depasiri trebuie mai multa atentie si retrogradare. Urca repede in ture, mai repede decat la DSN, LGN, dar fiind mai silentioasa, nu deranja, din punct de vedere al zgomotului. In oras insa e destul de fasneata. Consumul in oras, conform computerului de bord era cam de 9 - 9,5 la suta, dar nu stiu cat de relevant era, depinde mult de conditiile de trafic.
Ideea e ca daca mergi normal, prudent, legal, e o masinuta excelenta. Nu pot sa zic de consum sau performante in afara pentru ca era inca in rodaj si nu am mers prea tare. |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
Eu am condus Twingo (primul model) de 1,2 L si 55 CP si in oras este foarte placut. Motorul se potriveste bine cu greutatea masinii (sub 900 kg). Probabil singurul repros important pe care as putea sa il aduc motoarelor de cilindree si putere mica este ca depasirile nu se pot face in mod "alert".
Nu toate motoarele de 1,2 au 3 cilindri. Cel de Renault are 4. Cel de VW&co. are 3 |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 MPI Ambition - 2005
- BV
|
|
SiloS |
![]()
Post
#12
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Eu am in familie o Skoda Fabia 1.2 htp . Nu are nimic deosebit masina , in afara de consum care este foarte mic . Cutia de viteze parca este imprumutata de pe o masina de curse , are treptele foarte scurte .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
bulan |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
QUOTE(klaus @ 18 Oct 2006, 11:24) Cum am timp:mai trec pe la cate un dealer,mai arunc un ochi,mai schimb o vorba cu agentii de vanzari si uite asa trece mai usor ziua de munca.Agentii de vanzari m-au informat ca pe ibiza,fabia si polo este acelasi motor bineinteles ala de 1,2 in trei cilindri.Si cum pe toate cutiile cu piese de schimb scrie:audi vw seat skoda asta inseamna ca lucreaza in cooperare si nu ar fi de mirare. |
--------------------
a
b
c
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ca sa raspund la intrebarea initiatorului topicului:
Daca o luam comparativ, 1.2 vs 1.4, fara sa ne luam si de alte date, gen greutate, cutie de viteze, etc, rezulta ca este mai economic cel de 1.2, deoarece intr-un piston mai mic intra mai putin amestec. Simplu. Daca punem ori unul, ori celalalt motor pe o masina grea, la sarcini mari, motorul de 1.4 va consuma mai putin deoarece va fi mai putin solicitat decat cel mic. La sarcini mici, turatii scazute, mers batraneste, va consuma mai putin cel de 1.2, deoarece nu va fi fortat in acest caz. |
--------------------
.
.
.
|
|
colombina29 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Oct 2006, 12:16) Nu vad unde e tehnologia, hai sa o luam logic, *Dacia 1300(r12), conceptie 1960 are 1289 cc si 54 de cai. *Skoda Fabia junior conceptie moderna are 1198 cc si tot 54 de cai, unde-i tehnologia ? Tehnologia consta mai degraba in calitatea materialelor folosite! Ce ziceti de motorul de 1.2 16V de la vechiul Albea? 80Cp, cuplul la 4000rpm. |
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
Dic |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 4 January 04 From: Bucuresti ![]() |
VW ori nu stie sa faca motoare mici fasnete, ori nu doreste pentru a nu concura motoarele mai mari ale aceluiasi producator. Iata o mica comparatie de motorizari mici pe benzina:
Peugeot: 1.0, 68CP Citroen: 1.1, 60CP (4 pistoane) VW/Skoda: 1.2, 55CP (3 pistoane) VW/Skoda: 1.2, 64CP (3 pistoane) Opel: 1.2, 80CP (4 pistoane) Renault: 1.2, 75CP (4 pistoane) Concluzia este ca numai motoarele de la Opel si Renault se ridica la pretentiile unui 1.4, restul sunt micute jucarii pentru deplasat in oras. |
--------------------
Dacia
DSN Rapsodie x 2
2001
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
motoru' de pe seat ibiza de 1.2 e in 3 cilindrii sau in 4? nu de alta da' fuge al dracu' de tare..si are 65 de cai
|
--------------------
x
y
2009
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
motorul 1.2 de pe ultimul model de Seat Ibiza este acelasi cu VW Polo si Skoda Fabia, deci 3 cilindri
|
--------------------
Dacia
Logan
1.6 MPI Ambition - 2005
- BV
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
si modelul vechi? colegul meu il are de cam 2 ani..(sau aproape)
|
--------------------
x
y
2009
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#20
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 21 Oct 2006, 16:47) Ca sa raspund la intrebarea initiatorului topicului: Daca o luam comparativ, 1.2 vs 1.4, fara sa ne luam si de alte date, gen greutate, cutie de viteze, etc, rezulta ca este mai economic cel de 1.2, deoarece intr-un piston mai mic intra mai putin amestec. Simplu. Serios ? De unde ai ajuns la concluzia ca intr-un piston mai mic intra mai putin amestec ? |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
colombina29 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa ![]() |
|
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
Dic |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 4 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Exact, Colombina29!
Stau si ma intreb, daca ar fi scos un 1.2 FSI cu 4 pistoane poate l-ar fi avut pe la 70-80CP. Dar de ce naiba VW face motorase 1.2 de jucarie? Pentru ca se poate mai mult. LE: De fapt daca ar scoate un 1.2 mai performat ar concura direct pe cel de 1.4 (care are 80CP pe Polo). De fapt VW, in afara de 1.4 TSI (un motor geniu) are motorizarile mici (1.2, 1.4) de jucarie. This post has been edited by Dic: 22 Oct 2006, 18:01 |
--------------------
Dacia
DSN Rapsodie x 2
2001
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
@sefu_alx:
daca masina are doar 2 ani, atunci trebuie sa fie ultimul model (adica nu s-a mai scos altul de atunci). Si are 3 cilindri. Cel mai simplu este sa arunci un ochi sub capota... sa vezi cate bujii are ![]() This post has been edited by mitzaciobanu: 22 Oct 2006, 18:46 |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 MPI Ambition - 2005
- BV
|
|
mih95 |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 22 October 05 ![]() |
Am mers si eu cu un Fiat Punto de 1.2l . Parere personala: E o masina foooaaaarte cuminte, am incercat si un " pedal to the floor".... n-am inteles nimic din masina aia
![]() A, uitasem: mi-a placut directia, in modul "CITY" ON TOPIC: cred ca un motor de 1,4l e de preferat celui de 1,2l . |
--------------------
.
.
.
|
|
bar0n |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 December 04 ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Oct 2006, 12:16) Cand sunt date valorile de cuplu si putere, nu mai e vorba de nici o tehnolgie, un motor slab e un motor slab, poate sa fie facut si de NASA, tot 50 de cai are. Nu vad unde e tehnologia, hai sa o luam logic, *Dacia 1300(r12), conceptie 1960 are 1289 cc si 54 de cai. *Skoda Fabia junior conceptie moderna are 1198 cc si tot 54 de cai, unde-i tehnologia ? Sa inteleg ca tehnologia consta in performanta pastrarii aceleiasi puteri cu doar 90 cm cubi in minus? QUOTE(colombina29 @ 21 Oct 2006, 22:56) Tehnologia consta mai degraba in calitatea materialelor folosite! Ce ziceti de motorul de 1.2 16V de la vechiul Albea? 80Cp, cuplul la 4000rpm. dar ce parere aveti de poluare? incearca sa faci motorul din 1960 sa respecte euro4 (asa cum era el atunci cu tehnologia aia deci sa n-aud de injectie si sonde lambda) si vei ramane cu vreo 10 cai putere ![]() nu zic ca ar fi vreo super tehnologie in motorul ala de 1.2 dar este un motor care misca masina si de altfel un motor de buget. daca vrei tehnologie vezi toyota VVTL-i de 1.8 192 cai sau honda i-VTEC 2.0 240 cai. This post has been edited by bar0n: 23 Oct 2006, 00:01 |
-------------------- |
|
sefu_alx |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
QUOTE(mitzaciobanu @ 22 Oct 2006, 19:44) @sefu_alx: daca masina are doar 2 ani, atunci trebuie sa fie ultimul model (adica nu s-a mai scos altul de atunci). Si are 3 cilindri. Cel mai simplu este sa arunci un ochi sub capota... sa vezi cate bujii are ![]() asa o fi..dar nu e deloc lenta..a mers si cu 170,are demaraj bun.. |
--------------------
x
y
2009
|
|
mihye |
![]()
Post
#27
|
![]() Group: Members Posts: 316 Joined: 4 May 06 From: TM ![]() |
Adevarat ce zice barOn, twingo-ul meu are 4cil 8 valve 1149cmc, doar 60cp dar euro4! Iar cel cu 16v 75cp si euro3. Se descurca mult mai bine ca un logan 1,4 ajutandu-l si greutatea de 890kg, poate si cutia. Consumul e 5% afara si 6,5% in oras.
|
--------------------
Fiat
GP
2008
|
|
hash |
![]()
Post
#28
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Am descoperit ca se poate comanda Toyota Prius si in Romania. Consum urban: 5%, si extraurban sub 4.5,
|
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
M-am dat cu un Corsa, model mai vechi, 2000-2001, motor de 1000 cc 3 pistoane si 12 V, cred ca e o motorizare mai rara, ca n-am prea vazut... merge suuuper, si dpdv al taxelor e masina perfecta
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
axabrt |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.960 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
si cam cat costa toyota prius???
cam 25000 Eu? Si unde o incarc cu curent? Ca eu stau la bloc... |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:45 |