DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cu A/C pornit, vajaie rau de la 2500 rpm in sus

iepurakis
post 16 Jun 2004, 10:04
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 16 June 04




Salut,

E primul meu post pe forumul asta, lucrez in IT, ma uit sub capota cam cum se uita un sofer profesionist prin codul sursa. De fel, sunt curios, asa ca atunci cand apare pe DSN-ul meu din 2001 cu 50k km pe bord cate o problema, vin aici si trag un ochean. De cele mai multe ori gasesc solutiile. :roll:

Sa va zic patzania mea. Se apropia de 50k km, si abia asteptam sa o duc in service. Imi cazuse scutu in plina strada cu 2 saptamani inainte, si cu 1 saptamana inainte de "soroc", am avut o revelatie: intorcandu-ma de la serviciu, cam o axa nord-sud de bucuresti, cu semafoare, pe la 7 seara asa, schimb intr-a doua si se aude un vajait cam ciudat, cand accelerez. Dau muzica mai incet si intr-adevar ma declar socat de zgomot. Temperatura parea ok. Dupa vreo trei strazi, vad ca acul de la temperatura o ia razna in sus. Cum nu imi trecuse niciodata de limita aia de pornire a ventilatorului, m-am speriat un pic, am tras pe dreapta, am ridicat capota si... caldura mare! Eu stiam ca ventilatorul pleaca cand e A/C-ul activat. la mine nu mai pleca deloc, nici cu, nici fara.

Bun. M-am dus la service, am relatat problemele. Mi-au facut ei revizia "clasica" si au zis ca e ok si cu ventilatorul ca era arsa piesa aia cu senzor de pe radiator.

Am luat fericit masina si n-am facut juma de bucuresti ca iar zgomotul ala teribil, iar dau muzica incet, iar ridic capota, iar nu merge ventilatorul.

Exasperat, o duc inapoi la service. Iar verifica, iar spun baietii: "se rezolva, era ceva electric". Ma duc sa o iau, verific cu ei de fata ca pleaca ventilatorul la liniuta de pe ceas, plec, iar fericit.

Pe drum, iar vajait. Descopar cu stupoare ca daca decuplez A/C-ul vajaitul dispare si motorul merge brici. Am hotarat sa renunt la A/C. Dar azi dimineata, venind fara A/C... ghiciti ce mi s-a intamplat? S-a dus acul peste liniuta... si ventilatorul meu... n-a mai pornit.

Acum: in speranta ca nu v-am enervat cu lungimea acestui post, va rog si eu doua lucruri:

- recomandati-mi un service bun pe partea electrica (daca ar fi prin nordul bucurestiului ar fi perfect);
- e clar ca vajaitul care imi apare la ~2500 rpm are legatura cu A/C-ul. Pentru asta imi dati o solutie? sau macar ce ar putea fi? Am mai vazut pe unele posturi ceva cu "glisiera compresor", sau "cureaua" dar nu sunt sigur ca simptomele erau aceleasi. E vorba de un vajait-shuierat, asa. Un fel de astm bronshic, ca o respiratie bolnava. si doar cand accelerez.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Jun 2004, 21:11
Post #2


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Daca nu ma inseala pe mine memoria, la cele cu A/C GMV-ul are doua trepte. In momentul in care pornesti compresorul de A/C ventilatorul porneste automat pe treapta 1, indiferent de temperatura motorului. S-ar putea ca la tine sa nu mai porneasca si atunci sa se incalzeasca prea tare.Verifica relee si sigurantele din compartimentul motor sa vezi daca functioneaza ca lumea.

Gajaitul compresorului se poate datora si faptului ca a ramas fara ulei sau mai ai, dar foarte putin. Asa s-ar explica si faptul ca motorul trage mai greu (depune un efort mai mare sa antreneze compresorul) si deci se incalzeste si mai repede.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 18 Jun 2004, 21:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Uruitul compresorului este normal intre anumite limite si anormal daca le depaseste. Cauze posibile: 1. prea mult freon, 2. rulmenti compresor terminati (daca nu ai pornit iarna macar o data la 2 saptamani, s-au dus rulmentii). 3. compresor defect. 4.tubulatura freon gatuita / obturata. 5. altceva.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 20 Jun 2004, 17:11
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




am si eu aceeasi problema, dar pe o solenza care abia are 1 luna si ceva si 3000 Km. Pe la 2000Km a inceput acest vajait la AC. Nu apare intotdeauna, dar cand apare se aude foarte, foarte clar si stresant si masina trage mai greu. Saptamana viitoare voi fi in service pentru remedierea partii drepte a masinii avariate in parcare smile.gif si schimbat ulei plus alte verificari. Cu ucazia asta am sa vad si daca poate sa-mi zica cineva ceva de AC.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 20 Jun 2004, 22:57
Post #5


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Un harait metalic e oricum normal chiar si cand compresorul functioneaza bine. Este zgomotul lui de functionare care din pacate gadila urechile datorita insonorizarii facute cu mult simt de raspundere. Daca haraitul se accentueaza sau devine insuportabil atunci inseamna ca e o problema cu compresorul. Numai sa nu faceti ca Marty, sa va schimbe compresorul cu unul si mai zgomotos.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iepurakis
post 21 Jun 2004, 13:10
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 16 June 04




Hello again smile.gif

Sod, thanks pentru remarca, numai ca nu toata lumea isi pune la masina numere care trebuie sa insemne ceva... la mine e o prescutare de la MCTL laugh.gif era un banc pe vremuri...

revenind la lucruri serioase, multumesc pentru raspunsuri. Intr-adevar, la o verificare atenta, am (re)constatat ca ventilatorul nu pornea. Nici macar pe turatia pentru A/C. Intr-adevar, se incingea si de la asta aparea shuieratul acela infernal.

Am descoperit siguranta de 40A de langa GMV prajita. Dar rau! mi-am facut o programare pentru electrica la IPSO (apropo, stie cineva despre ei? sunt buni?). Miercuri ma duc acolo. Pana atunci insa, am apelat la metoda neaosa... mi-am cuplat o sarma de cupru in mufa de la ventilator si merg cu A/C-ul pornit... nu se mai incinge, nu mai suiera... nu mai face nimic. La mine se pare totusi ca e o problema pe circuitul electric si imi face un fel de scurt pe undeva...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 21 Jun 2004, 15:14
Post #7


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ca sa revin cu o intrebare si mai neaosa? De ce nu ai schimbat siguranta? Sau ai schimbat-o si se arde intr-o veselie. Daca e asa, atunci ori ai un scurt pe undeva, ori releul e busit, ori nu face masa undeva ca lumea si cand face masa se prajeste si siguranta.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iepurakis
post 21 Jun 2004, 15:17
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 16 June 04




Am schimbat-o.... de cateva ori :oops: insa se prajea intr-o veselie... releul iarasi e ok, pt ca am incercat cu unul identic si face la fel. mai ramane varianta cu masa si cu scurtul! va povestesc miercuri dupa ce merg la IPSO...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 07:08
Forum Renault