DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> S-a stricat relanti-ul electronic!

MojoJojo
post 17 Jun 2004, 16:26
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 24 November 03
From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti




Nu stiu daca am scris corect relanti dar problema ramane.

Se intampla in felul urmator: cand pornesc masina motorul nu se mai tureaza ca inainte astfel ca, dupa cateva secunde, incepe sa "dea in gat", in acel moment, inainte sa "moara" motorul se tureaza pentru alte cateva secunde dupa care iar "da in gat" si inainte sa "moara" iar se tureaza si tot asa pana se incalzeste si se tureaza normal (rotund). Daca plec din loc pana ajunge la turatia normala motorul nu prea are forta necesara in treptele 1 si 2 decat la turatii mari!
Pana acum motorul nu s-a oprit niciodata!
Cred ca s-a stricat sau e pe cale sa se strice compensatorul acela electronic care tura motorul cand nu era cald!
Va rog sa iertati exprimarea stangace dar nu stiu altfel cum sa va comunic simptomele.
Mersi!


--------------------
Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 17 Jun 2004, 16:36
Post #2


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Se rezolva usor ..

Cel mai probabil ti s-a murdarit capul motorasului de reglare a relantiului (care are si rol de soc electronic <in combinatie cu calculatorul>).

Procedura este simpla: se da jos filtrul de aer (cu tot cu cutie), se demonteaza gatul de admisie de aer (pur si simplu se scoate), se demonteaza motorasul pas cu pas (doua suruburi imbus) si se curata. Apoi se moteaza totul la loc.

Daca vii la intalnire iti rezolv eu problema (daca e de acolo ... dar ai 85% sanse sa fie de acolo) smile.gif


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 18 Jun 2004, 10:14
Post #3


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Poate fi si o infundare partiala a injectoarelor!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ADY
post 18 Jun 2004, 10:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti-Dr Taberei




Pai poate sa fie si de la senzorul de turatie , dar ala face si pornirea mai greoaie


--------------------
DACIA LOGAN PREFERANCE 1.4 MPI - B-78-BMA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MojoJojo
post 18 Jun 2004, 12:33
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 24 November 03
From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti




Sa stiti ca porneste un pic mai greu ca de obicei (asta a fost primul simptom)...asa cum ziceam, masina se comporta (cand merg cu ea) ca daciile alea vechi cand pleci cu motorul rece...."da in gat" (altfel nu stiu caum sa me exprim) in treapta 1 si 2 - motorul nu are puterea decat daca turez (accelerez) puternic!

Voi cand va intalniti?


--------------------
Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 Jun 2004, 12:52
Post #6


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




QUOTE
Voi cand va intalniti?


Asta este CEL MAI BUN BANC DECAND SUNT EU PE FORUM smile.gif ....

Mai omule .. exista "Detalii despre intalniri" (in header-ul paginii) si sectiunea "INTALNIRI" .... chiar nu pot sa cred ca nu ai trecut macar cu vederea pe acolo ..... tongue.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Jun 2004, 20:57
Post #7


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




MojoJojo, deopcamdata ne intalnim joia la ora 20.00 in fata Academiei Militare, exact acolo nde se despart cele doua sensuri de mers.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusWsW
post 27 Jul 2004, 12:29
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 9 May 04




MojoJojo cum ai reparat in final defectiunea?Si eu am aceleasi simptome de la acelasi motoras....Explica-mi si mie te rog..........raman dator


--------------------
Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 4 Aug 2004, 01:40
Post #9


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




Am si eu ceva simptome asemanatoare, dar imi este teama sa demontez motorasul.....Sa nu il stric cumva. Ma poate ajuta cineva sa fac aceasta operatiune....cam cat timp e necesar pentru demontare si curatare si de ce solutii sau ustensile e nevoie pentru curatare? Multumesc!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
inconturnabil
post 4 Aug 2004, 10:09
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 14 July 04




Una din cauzele posibile ale mersului neregulat la ralanti este functionarea defectuoasa a contactului de ralanti,situat in motorasul de ralanti al corpului clapetei.
Pentru a evita demontarea motorasului de ralanti se poate face o diagnosticare cu ajutorul unui ohmetru astfel:
dupa oprirea motorului se debranseaza conectorul cablajului de la motorasul de ralanti, contactul fiind luat;
se branseaza un ohmetru la fisele 3 si 4 ale motorasului de ralanti si se masoara rezistenta.
Daca valoarea masurata este sub 50 ohmi atunci contactul este este bun;
Daca valoarea masurata este peste 50ohmi contactul de ralanti nu funtioneaza corect, in cazul acesta se demonteaza motorasul si se curata biggrin.gif


--------------------
ALFA ROMEO GIULIETTA 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 4 Aug 2004, 14:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti






--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 4 Aug 2004, 22:59
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




OK, am partial aceste simptome, plus ca soferul schimba filtrul de aer la 40k km. Nu face chiar asa rau da' are ceva ezitari la pornire. Ma gindesc ca e ceva jeg pe acolo.

Am desfacut corpul ala cu clapeta de admisie si am vazut 2 chestii acolo. Unu cu 2 si un cu 4 (sau mai multe :roll: ) fire. Plus ca am observat ceva sigilii.

Care e motorasul (dupa numarul de fire, ca din postul de la Tutoriale n-am inteles)?
Ce e chestia ailalta?
Unde e MAF la masina asta?


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 5 Aug 2004, 08:06
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Este unul cu 3 fire (potentiometrul clapetei) si unul ca 4 fire (sau mai multe) - motorasul. Potentiometrul este pus in continuarea axului clapetei, motorasul nu.

MAF nu este, are MAP si este in galeria de admisie (cred).


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MojoJojo
post 5 Aug 2004, 15:44
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 24 November 03
From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti




Eu pana acum n-am rezolvat nimic. Am incercat sa desfac pe acolo dar mi s-a parut prea complicat pentru indemanarea si cunostintele mele tehnice!...Relantiul si-a mai revenit; cred ca s-a mai desfundat motorasul cu pricina. Dar motorul tot n-are putere atunci cand e rece.
O sa ma duc la service sa curat injectoarele si motorasul ala...si poate sa schimb si bujiile si va anunt daca s-a schimbat ceva in bine.


--------------------
Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 9 Aug 2004, 09:41
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




se poate deregla ceva la motorasul asta daca-l desfaci.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victoriousgoofy
post 19 Aug 2004, 15:53
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 19 August 04
From: Bucuresti




Stimati colegi...

Cam aceeasi problema, nu la dimensiunile lui MOJO, o am si eu. Numai ca la mine nu e o chestie permanenta. Sunt zile cand motorul nu o 'ia' nici la a 5-a cheie. Eu il las cu contactul pus cam un mineut si pana la urma porneste. Bineinteles ca nu se mai tureaza cum o facea in tineretele lui (are 97k km). Totusi, chetia asta nu se repeta mereu. Ce parere aveti?


--------------------
Renault CLIO Symbol 2005/Fidji 1.5 dCi - B-47- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 19 Aug 2004, 16:06
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Vezu su senzorul de turatie/contactul de la bobina de inductie...


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 19 Aug 2004, 16:35
Post #18


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Mihai_E,

ce ai spus tu era o intrebare sau o afirmatie ?


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 19 Aug 2004, 22:39
Post #19


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Mihai, nu are ce sa se deregleze. Indiferent de pozitia pe ax, acesta revine automat in pozitie neutra la 8 secunde dupa oprirea motorului. Toata treaba e sa nu il pui pe dos sau nu ii rupi/indoi ceva (greu, dar nu imposibil). Mufa sigur nu a cum s-o pui gresit, ca nu se poate pune decat intr-o anumita pozitie, cea corecta.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 20 Aug 2004, 08:13
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Aceeasi problema enuntata in topic am avut - o si eu. Pornire greoaie si mers tremurat dupa pornire, "dadea in nas" pana se incalzea. Curatarea motorasului nu a rezolvat mare lucru. Am curatat ieri injectoarele si azi dimineata totul era Ok.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victoriousgoofy
post 20 Aug 2004, 14:46
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 19 August 04
From: Bucuresti




Si pe unde e senzorul ala de turatie?...


--------------------
Renault CLIO Symbol 2005/Fidji 1.5 dCi - B-47- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MojoJojo
post 20 Aug 2004, 15:25
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 24 November 03
From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti




maine ma duc la service sa curat injectoarele si ceva senzori...sper sa nu ma jegmaneasca aia pe acolo. Ma duc la Autocenter Venerei. O sa va anunt ce s-a intamplat.


--------------------
Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 23 Aug 2004, 07:35
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE
Si pe unde e senzorul ala de turatie?...

http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=1626


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MojoJojo
post 26 Aug 2004, 15:40
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 24 November 03
From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti




Am fost la sevice, m-a costat 850 000 + 100 mii spaga la mecanic. Sunt multumit pentru ca acum merge mai bine. Puterea motorului parca s-a imbunatatit, nu mai "da in gat" la turatii mici....cat despre relanti, asa cum va mai spuneam, isi revenise singur cu ceva vreme in urma!!!! Nu sunt multumit ca aprinderea e tot cam lenesa (putin mai bine ca inainte); astia la service mi-au zis ca n-ar fi de la bujii...pentru ca bujiile se schimba la vreo 30 - 40 de mii de km (eu am 46 000 si deja le-am schimbat pe la 25 000).

Daca nu o sa ma zgarcesc o sa merg si la un test pe calculator dar mi-e teama ca astia imi iau banii si-mi zic ca motorul e ok!!!


--------------------
Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:30
Forum Renault