Volan incalzit, cum se poate realiza?
![]() ![]() ![]() |
Volan incalzit, cum se poate realiza?
pfisztertiberiuc |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- TM-10-...
|
|||
Andrei LGN |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 12 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Se poate alimenta cu fir spiralat - in genul celui de la receptor telefon fix
![]() |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006 1.4 MPi
|
|
tedy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu as zice ca mai simplu se rezolva cu manusi.Asta chiar e un moft ,serios.
|
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#4
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Despre încălzire pentru măciulia schimbătorului de viteze sau a manetei de semnalizare nu deschide nimeni un post? Acestea sunt foarte reci iarna!...
Cred că ar fi mai de folos determinarea producătorului să doteze mașinile de pe linia de montaj cu conducte de aer cald (rece) pentru locurile din spate, pentru uniformizarea mai bună a temperaturii în habitaclu. |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
gonty |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 23 March 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE(șoferistul @ 1 Nov 2006, 16:51) Despre încălzire pentru măciulia schimbătorului de viteze sau a manetei de semnalizare nu deschide nimeni un post? Ba da, eu, ca mi-am pus cap de Prestige si ala are metal deasupra si dimineata e foarte rece, mi-i sa nu mi se lipeasca degetele cand va fi ger ![]() |
--------------------
Citroen
C4 2.0 HDI
2007, SX Pack
- IS96DEA
|
|
Vinti |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 1 June 06 From: Bucuresti / Militari ![]() |
am mers cu o masina cu incalzire in volan si e cam nasol ca e volanu' prea gros parca nu poti sa ti de el, nu exagerat de gros da se simte diferenta fata de un volan normal
|
--------------------
Opel
Vectra
c18nz
|
|
Dsign |
![]()
Post
#7
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ce aveti ma, eu am schimbator din aluminiu si otel, complet si nu am mai inghetat... vara am avut ceva dificultati, ca se incalzea prea tare. Solutia pentru iarna: manusile care se folosesc la sala de forta, alea cu degetele taiate, sau niste manusi de sofat...
This post has been edited by Dsign: 1 Nov 2006, 17:56 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#8
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Era o glumă cu schimbătorul de viteze și maneta de semnalizare. dus la extrem se poate solicita încălzirea airbagurilor, să nu dea cineva cu nasul în pînza rece, în caz de necesitate.
Cred că ar trebui să revenim la realitatea Merecedesului de Mioveni și să avem dorințe referitoare la calitatea vopselei, eliminarea greierașilor, motoare diesel mai puternice, scaune și banchetă mai confortabile, butoane de acționare a geamurilo cu impuls, chiar și încălzire în scaune (opțiune deja implementată, dar nu pentru RO), etc. |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
florinvfd |
![]()
Post
#9
|
![]() florinvfd Group: Members Posts: 163 Joined: 4 March 05 From: Bucuresti ![]() |
eu zic ca ati luat-o aiurea cu volane incalzite si maciulii
![]() concret..eu am o husa facuta dintr-un fel de burete si sa stiti ca nu e asa rece ca si plasticul de pe volan. Parerea mea e ca se merita o husa buretata pentru a nu mai simti volanul asa rece.. Iar maciulia..pastrati-o pe aia a masinii ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2006, Laureate bunul simt e cea mai buna regula de circulatie!
|
|
DFA |
![]()
Post
#10
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(tedy @ 1 Nov 2006, 16:21) Da, da, iarna niște mânuși din alea de piele sunt sfinte, nu simți nici volanul, nici schimbătorul!!! În loc să te complici să încălzești volanul pentru 10-15 minute până se încălzește în mașină mai bine îți cumperi o pereche de mănuși... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
pfisztertiberiuc |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 April 05 ![]() |
Domnilor
Mesajul era: "rog pe cei cu experienta sa-mi spuna parerea lor despre solutia propusa (rezistenta + husa) si, daca o considera potrivita, cum s-ar putea alimenta rezistenta" Unele raspunsuri suna cam: "Eu as zice ca mai simplu se rezolva cu manusi" "încălzire pentru măciulia schimbătorului de viteze sau a manetei de semnalizare nu deschide nimeni un post? Acestea sunt foarte reci iarna!..." "...calitatea vopselei, eliminarea greierașilor, motoare diesel mai puternice, scaune și banchetă mai confortabile..." Parca unele mesaje nu prea au legatura cu topicul, sau? ![]() Acuma, serios vorbind, am intors si eu problema pe diverse fete, nu e o idee de moment care mi-a venit fiindca nu aveam ocupatie; am si spus ca e al 2-lea an in care am problema asta. Nu contest ca exista probleme mai importante la o masina in general si la un Logan in special, insa importanta problemelor e subiectiva: pentru cineva care are probleme la piciorul drept un "cruise control" e foarte important, pentru cineva care are de multe ori pasageri in spate conducetele de aer sunt importante, pentru cineva cu probleme la maini un volan incalzit e important, pentru altii claxon pe volan, declansarea automata a stergatoarelor cand se stropeste parbrizul, temporizator variabil la stergatoare, etc. Ca sa elimin scepticismul, voi preciza ca am incercat varianta "husa" si nu e suficienta, iar varianta "manusi" nu e aplicabila in cazul meu din motive, sa zic, obiective. Nu e scopul topicului sa fac o expunere de motive pentru care mi-as dori volan incalzit, dar daca trebuie... Ca sa fiu mai specific cu privire la neclaritatile mele vis-a-vis de solutia propusa de mine: - nu cunosc caracteristicile tehnice ale unei rezistente: - putere/amperaj: de unde s-ar putea alimenta? - temperatura dezvoltata: nu se incinge prea tare? - exista astfel rezistente care sa fie drepte? daca nu, una "ondulata" e destul de flexibila incat sa fie intinsa de-a lungul volanului? - exista rezistente destul de lungi pentru a acoperi macar partial lungimea volanului? - nu stiu cum s-ar putea alimenta rezistenta (in caz ca exista una potrivita). Am citit un topic despre claxon pe volan unde se zicea ceva la un moment dat depre un contactor cu arc, insa nu mi-e clar de unde pot lua asa ceva si cam ce presupune montarea lui. Nu astept "pomana", am vazut insa ca multi domni de pe acest forum au facut multe modificari foaret reusite la Logan si ii rog daca pot si vor sa-mi raspunda la intrebarile de mai sus. Accept si opiniile care critica ideea mea ca fiind inutila/exagerata, imi rezerv insa dreptul sa precizez ca acestea sunt imi absolut inutile (fara suparare ![]() inca o data, multumiri pentru ajutor |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- TM-10-...
|
|
cg_ivan |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 March 05 ![]() |
Incerc sa-ti raspund macar la o parte din intrebari.
Ca rezistenta poti folosi un fir de nichelina, care se gaseste. Ma refer la fir drept, nu la rezistente bobinate elicoidal. Eu as infasura intai volanul cu banda de teflon (pentru a nu risca deformarea lui), peste care as bobina un fir de nichelina drept. In ceea ce priveste dimensionarea, trebuie sa te hotarasti intai ce putere vrei sa disipe rezistenta. Cred ca este suficient o putere de 25W. Stiind puterea poti calcula rezistenta (in Ohmi) necesara cu formula R=U*U/P, adica in cazul tau R=144/P. Dupa ce ai aflat valoarea rezistentei si ai facut rost de nichelina, iti trebuie un multimetru digital (150.000 ROL). Intinzi firul, pui o sonda pe capatul lui, si te plimbi cu cealalta pana ohmetrul iti indica rezisteenta pe care o doresti. Tot ce ai de facut in continuare este sa bobinezi rezistenta peste teflon, nu inainte de a lipi la capetele firului cablurile prin care il vei alimenta. Eu unul, inainte de a bobina firul l-as indoi intai in doua, ca sa ma asigur ca ambele capete vin in aceeasi pozitie. Alimentarea rezistentei este bine sa fie comandata printr-un buton amplasat in bord si as recomanda si utilizarea unui mic releu, pentru a nu risca topirea butonului (la 25W este necesar un curent de peste 5A, prea mare pentru butoanele obisuite). Marea problema este cum pozezi firul care face legatura intre releu si volan. Aici exista mai multe solutii, care tin insa de indemanare si de cat esti dispus sa investesti. Sper sa fie cat de cat util ce am scris aici. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-00-XXX Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului. |
|
prody |
![]()
Post
#13
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Mergi la dezmembrari si vezi daca gasesti masini mai adevarate care vin cu asa ceva din fabrica. Multe sunt busite rau si au airbagurile sarite, iar volanul fara airbag nu intereseaza pe nimeni sa cumpere, asa ca poti obtine un pret bun. Apoi il desfaci si incerci sa refolosesti instalatia de incalzire sau macar sa o copiezi pe Logan. Daca m-ar fi interesat, as fi studiat si eu aspectul, dar nu doresc asa ceva, consider ca se incalzeste destul de repede inauntru si problema cu frigul e la picioare, nu la maini.
|
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#14
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Noul Corsa are ca si optional incalzire in volan. E un punct de pornire..
Bafta ! |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
gomez99 |
![]()
Post
#15
|
Fan TICO Group: Members Posts: 154 Joined: 26 October 05 From: Bucuresti ![]() |
eu nu mi-am pus problema asta pentru ca port manusi. dar ma gindeam ca daca materialul din care e facut volanul retine cumva caldura un timp, cu ce a postat cg_ivan s-ar putea incropi un fel de inel dintr-un profil U, care sa se fixeze pe volan si sa se alimenteze de la bricheta. timp de 2-3 minute pina se dezgheata parbrizul ar incalzi volanul. dupa care se deconecteaza si se baga sub scaun. ramin suflantele de aer cald directionate pe volan, ca sa creeze un fel de microclimat.
|
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005 Daewoo Tico AC 1999
Nu intreba ce poate face Dacia pt tine, intreaba ce poti face tu pt Dacia |
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
de asemenea ar fi foarte utila si incalzirea pedalelor si nu in ultimul rand a levierului franei de mana.nu de alta da' sa nu ramai cu mana lipita de la ger pe frana de mana.cat despre pedale este foarte riscanta apasarea lor la rece deoarece se pot sparge ( am citit pe net ca sunt casante la temperaturi sub 0 grade C ) succes !
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
raqzvan |
![]()
Post
#17
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Stau si ma gandesc cum ar fi: dimineata, -5 grade in masina si .. volanul fierbinte, aburind.
![]() This post has been edited by raqzvan: 8 Nov 2006, 06:05 |
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
pegas |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
deh, one man's garbage, another man's treasure...
si mie mi-ar placea sa am volan incalzit, dar nu stiu daca am rabdarea/priceperea pentru a face eu asta. odata rezolvata problema alimentarii, s-ar putea face si comenzi pe volan pentru radio... |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
dar daca se indreapta aeratoarele din bord catre volan? nu v-ar veni aer cald la maini, manete semnalizare / stergatoare?
Ca eu asa fac si nu-mi mai ingheata nimic. Dar cred ca solutia e valabila doar pentru 1.6 ![]() |
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
ce are 1.6 in plus fata de 1.4 de baga mai multa caldura?
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
cg_ivan |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 March 05 ![]() |
QUOTE(pegas @ 8 Nov 2006, 07:46) Radioul poate fi comandat prin atasarea unui modul wireless pe volan. Nu am cautat, dar s-ar putea sa se gaseasca astfel de produse gata facute. O alta solutie poate fi achizitionarea unui radio cu telecomanda si montarea telecomenzii pe volan (dupa recarcasare.) |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-00-XXX Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului. |
|
florinvfd |
![]()
Post
#22
|
![]() florinvfd Group: Members Posts: 163 Joined: 4 March 05 From: Bucuresti ![]() |
ca tot e vorba de incalzire...
am inteles ca diesel are si aeroterma electrica pt ca motorul se incalzeste mai greu. la astea pe benzina se incalzeste relativ repede (dupa ~1km de mers) dar ar fi interesant sa putem pune si o aeroterma electrica sa bage cald chiar de la pornirea motorului... ce ziceti? |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2006, Laureate bunul simt e cea mai buna regula de circulatie!
|
|
R@du |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 06 From: Piatra Neamt ![]() |
Tara arde si babele se ........
![]() |
--------------------
Renault
Renault Megane Scenic
'98
|
|
raqzvan |
![]()
Post
#24
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Pentru cele 5 minute pana se face cald in masina, eu zic sa investiti in caciula si manusi. Metoda garantata.
![]() This post has been edited by raqzvan: 8 Nov 2006, 22:32 |
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
cg_ivan |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 March 05 ![]() |
Acum ceva timp se inventase un dispozitiv numit "acumulator de caldura" sau cam asa ceva.
Era vorba de un cartus care avea un compus chimic capabil de a reactiona atat endoterm cat si exoterm. Se incarca de la agentul de racire, in timpul rularii. Caldura acumulta putea fi folosita la pornire cand motorul era rece. Am vazut o singutra data asa ceva, pe o masina de pompieri din Germania, dar s-ar putea sa se mai gaseasca. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-00-XXX Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului. |
|
ToPser |
![]()
Post
#26
|
![]() Tico`s Master Group: Members Posts: 161 Joined: 9 June 05 From: Medgidia ![]() |
hahaha
![]() volanul incalzit e un mare moft , daca vroiati asa ceva trebuia sa va luati rolls... din kkt vreti sa faceti bici , sa mai si pocneasca ? mai greu... scuzati-mi expresiile dar cam asa este.. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2005
- 21 YNE Audi A ocho , quattro dos , benzinas.
|
|
raqzvan |
![]()
Post
#27
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Rationamentul e corect. Nu poti sa faci din kkt bici. Care sa mai si pocneasca?!... Niciodata!
![]() ![]() This post has been edited by raqzvan: 10 Nov 2006, 09:50 |
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
pegas |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
pai de unde "peste 5A" ca mie imi ies 2A. e necesar si in acest caz releu?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
f-prot |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 16 November 06 ![]() |
Asi avea si eu o intrebaer: cum influienteaza aceasta rezistenta functioanarea airbagului, adica oare nu poate sa apara o functionare defectuasa a acestuia? Sau cind se deschide sa-ti propteasca rezistenta incinsa pe frunte? Ma rog, se poate intimpla?
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 1.6 MPI 16v
- PH-69-ION
|
|
DFA |
![]()
Post
#30
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
![]() |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:07 |