Schimbatorul de viteze vibreaza cam tare la relanti
![]() ![]() ![]() |
Schimbatorul de viteze vibreaza cam tare la relanti
JORJ |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 4 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4 Perla
- B -XX - XXX Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept Nu claxonez decat daca e absolut necesar Folosesc proiectoarele doar cand e ceata |
|||
AL |
![]()
Post
#2
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
un motor e normal sa vibreze... vibratiile se transmit... asta este... impaca-te cu ideea.... ai luat logan si nu alta masina de lux facuta sa nu simti vibratii... vibratia nu are nici o legatura cu rodajul... poate avea insa cu benzina... o benzina mai buna face motorul sa mearga mai "rotund"... oricum, cand este motorul rece, pana se incalzeste, orice la masina, la orice motor, vibratiile sunt putin mai accentuate datorita regimului care nu e cel optim...
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
gheghe |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Chestia asta cu vibratul este deosebit de subiectiva si de greu de cuantizat. Ce e vibratie de tractor pentru unul e imobilitate totala pentru altul. Asteapta sa mai faci cateva sute de km macar ca sa-ti formezi o parere clara si cred ca apoi, singura solutie, este sa te sui in mai multe Loganuri sa simti pe propria piele daca este vre-o diferenta.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
paull2002 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 18 October 04 From: Timisoara ![]() |
eu am luat azi masina si am un temur la maneta e viteze sar se simte si in masina,mentionez ca ma mers si cu alt logan si nu face chiar asa de tare ca la meu,al meu parca nici putere nu are,am bagat benzina de la mol de 98,suspectam benzina pe care o avea masina in momentul ridicarii,am facut 50 km dar nu mi se pare norma ca un sa faca si una sa nu faca,cei asta loterie?
nu mi se pare normal ca una sa vibreze, si alta sa nu vibreze,benzina are buna,in mers nu demareaza ca si una la fel,acelasi model de motor,identica,sa fie ceva cu injectoarele?ma tot gindesc si nu gasesc explicatia. |
--------------------
LOGAN
PREFERENCE 1,4 PERLA
- TM 23 PAU
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa te mai relaxezi cca 1000 km, poate chiar 3000 km, si dupa aceea sa faci comparatii...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
RABADU |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 7 June 05 ![]() |
Ma gandesc eu ca dupa 50 km nu ar trebui sa ne asteptam la reactii
energice de la masina.Cam de la 3000 incolo se mai schimba datele problemei. Eu am jumate si pot sa spun ca e o diferenta fata de primele sute. Maneta aia face parte din categoria ,, asa e la toate''. |
--------------------
DACIA
LOGAN PREFERANCE 1.4
- MM05XXX ,,Oamenii invata din greseli . Oamenii destepti invata din greselile altora. "
|
|
Mano |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 14 April 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- IS xx xxx
|
|
paull2002 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 18 October 04 From: Timisoara ![]() |
deci sa mai astept,ok ,azi am pornit motorul am ridicat capota si motorul vibreaza tare,se vede la ochi ca danseaza,pina si berlina mea mergea mai rotund.mai astept si daca tot asa voi merge la service.
si mai o chestie,cu motorul pornit,scoasa din viteza are un hiriit la cutie,calc ambreiajul nu se mai aude,asta era si la berlina,ma asteptam ca la logan sa nu se mai auda. |
--------------------
LOGAN
PREFERENCE 1,4 PERLA
- TM 23 PAU
|
|
rayn3 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 3 May 07 ![]() |
Eu am ridicat masina in 7 iunie 2007 si pot sa va zic ca si la mine vibreaza cam tare maneta schimbatorului de viteze, atunci cand este in ralanti, deocamdata am vreo 830KM la bord, mai este pana la 2000-3000KM Asta este, ma conoslez cu ideea ca nu doar a mea are simptoma asta
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007/1.6 MPI
|
|
aliuta2000 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 17 April 07 ![]() |
problema asta poate sa intre in categoria "Asa face la toate",dar vibratia e normala mai ales ca elementele de legatura intre schimbatorul de viteze si cutie sunt rigide neavand elemnte elastice de interconectare care sa amortizeze vibratia.
Banuiesc ca la masinile scumpe exista aceste module de conectare care preiau vibratiile. asa ca ....... |
--------------------
Renault
-Megane 3
2014
- -
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Ba nu chiar toate ... a mai fost discuția asta de curand pe un alt topic ... chiar am studiat la mașina mea și am observat că la relanti (motor cald, fără A/C pornit) nu trepidează deloc schimbatorul, se simte dacă pun mână pe el ca un fel de bâzâit/zumzăit foarte ușor ... nu știu dacă înțelegeți ce vreau să spun ... nu știu cum să descriu ... e ca și cum ai ține un țânțar în palmă ... adică vibrează foarte, foarte repede dar foarte fin. Nu știu dacă puteți să vă închipuiți senzația ... practic nu trepidează ... benzina este OMV Carrera 100. La mașina de serviciu însă se schimbă situația ... dar acolo e MOL Tempo 95 și este mai uzată.
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
danutzu_nid |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 27 February 07 From: bucuresti ![]() |
oameni buni la mine si dupa 10 mii km vibreaza schimbatorul ...la alte loganuri am vazut ca nu face asa...in sfarsit la service zik ca asa 'face toate' tre sa existe o solutie
|
--------------------
dacia logan
logan 1.4
2006 laureate plus
- b-xx-nid
|
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Depinde cu ce alte loganuri ai facut comparatia. Ca unele au schimbator pe cablu.
Mai relevant era sa te uiti la motor cum vibreaza comparativ cu al tau. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
danutzu_nid |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 27 February 07 From: bucuresti ![]() |
pai am vazut la 1.5 dci ca nu vibreaza ,cu toate ca la dci motoru e mai zgomotos ca la 1.4 (motorul nu vibreaza ,merge normal) ....in alt caz tot la 1.4 la fel ca al meu nu vibra deloc de asta nu stiu ce se intampla...totusi e ceva nu ?mentionez ca toate cele care le-am mentionat sunt de fabricatie 2006
21 Aug 2007, 14:13: sorry de exprimare ...mentionez ca cele mentionate 21 Aug 2007, 14:16: si inca o chestie ciudata cateodata cand dau drumul la aerul conditionat face urat de tot vibreaza ca la vechea dacie ,dar nu mereu ..ce poate fi ??? This post has been edited by danutzu_nid: 21 Aug 2007, 13:16 |
--------------------
dacia logan
logan 1.4
2006 laureate plus
- b-xx-nid
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#15
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
diesel-ul are schimbatorul pe cablu. de aia nu vibreaza la el
|
--------------------
.
.
.
|
|
avathan |
![]()
Post
#16
|
eu. Group: Banned Posts: 586 Joined: 16 March 05 From: Buc ![]() |
La Loganul meu vibra(vibreaza) ...
si nu stiu de ce dar cred ca exact dci-urile au schimbator pe cablu... |
--------------------
a
Rosu
1800
- @ unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
|
|
danutzu_nid |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 27 February 07 From: bucuresti ![]() |
pai si ce trebuie sa fac ca e cam aiurea sa vibreze mai mereu ,ce sa le zic la service???sfaturi
|
--------------------
dacia logan
logan 1.4
2006 laureate plus
- b-xx-nid
|
|
avathan |
![]()
Post
#18
|
eu. Group: Banned Posts: 586 Joined: 16 March 05 From: Buc ![]() |
te vei obisnui nu prea ai ce sa faci ...
|
--------------------
a
Rosu
1800
- @ unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
|
|
Lostboy |
![]()
Post
#19
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
QUOTE si nu stiu de ce dar cred ca exact dci-urile au schimbator pe cablu... pai daca il credeai pe klaus si pe mine si pe multi altii care au spus de mult ca diesel-ul are schimbatorul pe cablu erai sigur acum. nu? |
--------------------
.
.
.
|
|
avathan |
![]()
Post
#20
|
eu. Group: Banned Posts: 586 Joined: 16 March 05 From: Buc ![]() |
sincer nu prea am urmarit topicurile de pe dci... si nici pe aici nu am prea intrat in ultimile cateva luni (cateva >6) ...
e prima data cand am auzit acum si pare de bun simt din mai mult motive ![]() ![]() |
--------------------
a
Rosu
1800
- @ unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu toate dCi-urile au schimbator pe cablu. In mod sigur alea de pe MCV, insa pe sedanuri mai sunt "scapate" si unele pe cabluri "de la export".
Treaba e clara: nu se pot compara cu cele cu comanda pe cabluri. Insa comparativ cu unul tot la fel, cu comanda prin levier/tija, vibratia e data de vibratia motorului. Daca 2 motoarele vibreaza la fel, insa la schimbator se simte unul mai tare si unul mai putin, inseamna ca ala la care se simte mai putin are jocuri in imbinari. Din acest punct de vedere la cel care se simte mai tare e mai bine. Insa o vibratie prea mare poate denota un mers mai putin rotund al motorului (in cazul benzinei probleme cu aprinderea sau cu injectia) sau mai plauzibil o benzina mai proasta. Ca solutii, dupa parerea mea, pentru reducerea vibratiilor: benzina mai buna (dar cred ca nu merita doar ca sa eliminati din vibratii...) sau greutati pe maneta de comanda pentru a-i creste masa inertiala. Eu pusesem niste plastilina epoxidica de se face ca pietroiul si a avut efect. Nu fabulos, dar vizibil. Insa puteti incerca sa puneti altceva. Inclusiv o masa inertiala de se pune pe conducta de la compresor, ca e mai grea decat platilina epoxidica. Si o puneti pe plastilina epoxidica, ca are gaura interioara mai mare decat tija schimbatoruluii. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#22
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(klaus @ 21 Aug 2007, 15:00) Insa puteti incerca sa puneti altceva. Inclusiv o masa inertiala de se pune pe conducta de la compresor Auzi bai ? Pune si copyright-ul, ca asta este ideea mea cu greutatea de la ac.This post has been edited by IRONICK: 21 Aug 2007, 14:17 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Na mai,ca sa nu mai tipi asa: © Ironick
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
QUOTE(danutzu_nid @ 21 Aug 2007, 11:51) Cred ca nu ai apucat sa conduci masini 4x4 diesel sa vezi cum vribreaza un schimbator la asaceva,daca nu iti tragi piciorul cand opresti motorul risti sa iti iei un shimbator peste picior,sincer ma indoiesc ca iti vibreaza in halul ala. Dupa un timp te vei obisnui cu vibratia respectiva,am si eu o intrebare...ce masina ai condus inainte de acest Logan? |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
danutzu_nid |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 27 February 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(LC_TM @ 21 Aug 2007, 15:35) Cred ca nu ai apucat sa conduci masini 4x4 diesel sa vezi cum vribreaza un schimbator la asaceva,daca nu iti tragi piciorul cand opresti motorul risti sa iti iei un shimbator peste picior,sincer ma indoiesc ca iti vibreaza in halul ala. Dupa un timp te vei obisnui cu vibratia respectiva,am si eu o intrebare...ce masina ai condus inainte de acest Logan? am avut o dacie 1300 din aia frantuzeasca super buna masina.....loganu l-am luat acum un an ,nu zik merge bine dar chiar e nasoala vibratia aia ,de teren am condus mai multe si singura care mi sa parut ca vibreaza foarte tare era o toyota hillux dar avea si motoru de2.5 si poate ca de aia vibra tare ...dar la un logan de 1.4 e cam aiurea...pe langa asta mai am si un ford fiesta 1.4 motorina ..jos palaria nu se simte absolut nimic ...oricum incerc sa ma obisnuiesc cu ideea |
--------------------
dacia logan
logan 1.4
2006 laureate plus
- b-xx-nid
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
@danutzu_nid: Aha...pai si eu vbeam de motoare 2.5 si mai mari puse pe 4x4.
De vibrat vibra si a mea,dar nu m-am gandit sa fie vreo problema nici griji nu mi-am facut,e o chestie normala sa vibreze. Vezi ca la ford s-ar putea sa ai o surpriza si sa fie schimbatorul pe cablu,daca e generatie mai noua. |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
costit |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 26 April 05 ![]() |
In afara de vibratia de la relanti schimbatorul meu capatase in circa trei ani de utilizare (si 40.000km) si un joc destul de mare. Prin joc inteleg ca putem "balangani" maneta pana sa ajunga sa intampine rezistenta pe o distanta liniara de circa 1 centimetru.
M-am dus cu aceasta problema la service cu o luna inainte de expirarea garantiei extinse si dupa ce am dus munca de convingere cu mecanici, inginerul servicului, reprezentantul de la garantii am reusit sa ii conving sa imi schimbe maneta pe garantie. Dar a trebuit sa fiu insistent si sa trec peste raspunsuri de genul: "asa fac toate", "noi ce sa ii facem", "asa face in timp". Concluzia pe foaia in care constatau defectul a fost ca la monatare nu s-a gresat ca lumea bucsa din capatul manetei dar mecanicul mi-a marturisit (dupa ce a schimbat maneta) ca e o problema destul de comuna din cauza ca bucsa respectiva e de calitate proasta. |
--------------------
Dacia
Logan
- B-39-***
|
|
giroc20 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 10 June 07 ![]() |
Klauss a dat explicatia foarte clar si detaliat pentru cauza aparitiei vibratiilor:
- motoarele de 1.4 litri au toate comanda cutiei de viteze prin bare. - restul motoarelor au comanda pe cablu Toate comenzile sunt facute la DURA Timisoara. Stiu pt. ca aici lucrez. Deci nu mai mergeti la service sa va plangeti ca saracii n-au cum sa va ajute....asa a fost conceputa masina...poate pe viitor vor trece tyoate pe cablu (greu de crezut stiind ca inca se fac investitii in dispozitive pt. producerea comenzilor prin bara) Multa bafta |
--------------------
nu am
nu am
nu am
|
|
klaus |
![]()
Post
#29
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(giroc20 @ 15 May 2008, 13:34) - motoarele de 1.4 litri au toate comanda cutiei de viteze prin bare. - restul motoarelor au comanda pe cablu E, nu chiar toate. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
giroc20 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 10 June 07 ![]() |
Din cate stiu eu, cutiile de viteze pentru motoarle de 1.4 au comanda prin bara, cel putin pentru productia interna
|
--------------------
nu am
nu am
nu am
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 14:18 |