DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> lipsa putere dupa ce aprind proiectoarele

silverboy3
post 16 Nov 2006, 19:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




Salut!
Pana acum am citit pe forum pentru mai toate problemele pe care le-am avut cu Solenza mea Rapsodie 33200 KM, dar am acum o problema foarte ciudata care mi separe o tampenie, aseara am iesit cu masina in oras si mi-am aprins proiectoarele si farurile logic, am observat ca nu mai am putere si trebuie sa pas mai tare pedala ca sa merga asa cum vreau eu si cum merge defapt fara farurir si proiectoare aprinse, am ajuns la destinatie si cand am parcatato am observat urmatorul lucru, dupa ce am oprit poriecroarele motorul si-a revenit la turatia normala adica 800 de rot/min si merge normal, cum am aprins proiectoarele din nou a inceput sa trepideze si sa isi piarda din putere, parca era o dacie normala cand umblii la relantiu si il lasi lalimita sa nu se opreasca motorul, nu am fost alservice inainte sa intreb pe forum daca cienva a mai patit asa ceva, in mare cam asta e problema. Va multumesc pentru ajutor daca aveti cum sa imi dati un sfat sau o idee.


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 16 Nov 2006, 19:53
Post #2


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Salut!

Parerea mea este ca legaturile la proiectarele tale nu au fost bine facute pentru ca din cate stiu eu rapsodia nu vine cu instalatie de proiectare din fabrica.

Ai pus si relee pe acele proiectoare sau ai facut legaturile proiectoarelor ?


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silverboy3
post 16 Nov 2006, 19:56
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




deci proiectoarele le-am luat din fabrica, eu nu am facut nici o legatura faza e ca nu cred ca am mai patit asa pana acum, sau cel putin nu am simtit eu


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 16 Nov 2006, 20:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




daca nu ma insel au existat 2 variante de rapsodie. Majoritatea variantelor fara proiectoare. Unele variante de rapsodie au avut proiectoare si inca ceva,dar nu mai stiu ce.

oricum, interesanta problema pe care o ai , daca ai avea un scurt ar trebui sa se arda siguranta. Ai incercat sa vezi daca are acelasi simptom daca pornesti dezaburirea? sau alt consumator mai mare? Ar trebui o verficare atenta cu un aparat de masura a intregului circuit.

This post has been edited by david79: 16 Nov 2006, 20:54


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 16 Nov 2006, 21:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Daca motorul ajunge sa "simta" consumatorul atunci inseamna ca acesta consuma un curent exagerat de mare si pentru ca probabil motorul nu "simte" decit o sarcina de peste 1 CP (~0,7 KW !!!!) vezi unde "zboara" puterea asta ca proiectoare de asemenea wattaj nu am auzit sa fie instalate pe masini de serie.

This post has been edited by Reed: 16 Nov 2006, 21:18


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silverboy3
post 16 Nov 2006, 21:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




deci faza e ca nu a mai facut pana acum faza asta, am aprins faza scurta si nimic am aprins casetofon, faza scurta si nimic, am aprins proiectoare si hop motorul face altfel si turatia se schimba deci pana acum mentionez ca nu am avut probleme cu asa ceva si va spun sicer ca folosesc proiectoarele pentru ca am o bola pe gropi si tin mult la masina, e luata cu bani munciti de toata familia, bateria e noua noutaam schimbat bateria din fabrica cu un rombat tornado de 50 de mA plus 20 la suta curent de pornire si becul e pe verde la baterie, ma gandesc sa nu fie de la alternator sau bobina de inductie, sau o siguranta cine stie


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 16 Nov 2006, 22:18
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




masoara cu un voltmetru cat incarca alternatorul cand ai motorul pornit, si cat ai in momentul in care aprinzi proiectoarele ( cu motor pornit )


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silverboy3
post 16 Nov 2006, 22:21
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




exact asta am sa fac maine sa vad care e faza poate asa o sa vad si eu ce tensiune am si ma duc cu ceva concret in service


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 17 Nov 2006, 01:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




1 poate are totusi becuri de 100wati in proiectoare si chiar simte alternatorul oricum bateriile de 55 ah mi se par mici
2 la dacia mea 1310 am becuri de 100 w in faruri si 100 w in proiectoare si alternator de 50 A si totusi se simte si eu m-am speriat prima data dar un electricean mi-a zis ca e normal sa scada turatia motorului cu pana la 100rot/min atunci cand aprind toate luminile
3 incearca sa maresti un pic relantiul 50-100 rot pe min


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Nov 2006, 09:10
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




post-336-1110552475.gif In primul rand incearca tu sa maresti relantiul la SLZ, se face de la carburatorul din portbagaj, pe dreapta mai in spate, in al doilea rand iti doresc si tie ce le faci celorlalti participanti la trafic cu farurile alea de 100 de w.

nu incurajez off-topic-ul dar de data asta trebuie sa recunosc ca sunt 100% de acord cu argon....

This post has been edited by i96nds: 17 Nov 2006, 09:32


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 17 Nov 2006, 09:26
Post #11


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Eu nu am proiectoare iar becurile nu stiu cat au. Sunt Phillips Vision +. Dar si cu becurile vechi cele originale facea la fel, cand le aprind se aude cum mananca puterea motorului. Si toti cu care am vorbit au spus ca e normal. Acum chiar sa aprind farurile in mers si sa o turez mai tare ca sa mearga masina nu se intampla. La relanti e altceva. Oricum e un zgomot care se aude doar cand pornesti luminile dupa care se regleaza singur motorul. Si la mine sta pe la 600 ture la relanti indiferent ca am luminile stinse sau aprinse doar sa nu fie motorul rece.

This post has been edited by 2dor: 17 Nov 2006, 09:26


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silverboy3
post 17 Nov 2006, 09:48
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




ok, in sfarsit o persoana care amai patit asa ceva, eu chiar m-am speriat de faza asta cu proiectoarele, azi ma duc invizita si la service sa vad ce zic astia de la iatsa galati


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 17 Nov 2006, 12:57
Post #13


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu zic sa nu te panichezi prea tare. nu are ce sa fie defect. Daca calculatorul dicteaza cresterea turatiei in limitele normale, e bine. E normal sa apara o scadere a puterii atunci cand ai multi consumatori cuplati. Insa daca aceasta scadere e compensata, e OK.

Nu cumva vin si ceva probleme cu ambreiajul? Asculta cand e liniste, la relanti, care e intensitatea zgomotului, cu diversi consumatori cuplati. Daca apesi ambreiajul si scade...


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silverboy3
post 17 Nov 2006, 18:46
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




ba da, ai dreptate daca apas ambreiajul si am farurile aprinse atunci dispare un zgomot si motorul se aude mai fin, faza e ca si cand nu am farurile aprinse si apas ambreiajul dispare un zgomot de trancanit si motorul se aude fin, am intrebat la service si a zis ca e normal sa faca asa bla bla ca nu are nimic ca asa fac toate, explicatie in 2 lei, faza e ca azi am mers din nou cu proiectoarele aprinse si sa simtit mai putin fluctuatia de turatie si in mers nu se mai simtit deloc.


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
samson
post 17 Nov 2006, 19:18
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 12 November 06




cred ca 95% din solenza au aceasta buba, a mea face la fel de vreo 20000 km si nu a declansat alte probleme, asa ca nu-ti face griji; disparitia zgomotului cand apesi ambreiajul este alta buba a solenzei


--------------------
dacia solenza 2004 europa - b-37-syz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 17 Nov 2006, 19:23
Post #16


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Si eu am sesizat problema asta. Cand aprind proiectoarele sau farurile simt o usoara scadere in turatie, cand masina e la relanti. Am crezut ca mi s-a parut mie, dar am testat si chiar asa e. Cam ciudata faza. Precizez ca turatia la relanti isi revine la normal dupa ce le-am aprins.


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Nov 2006, 22:09
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




Daca are pe proiectoare becuri de 50 W si farurile tot 50 W asta inseamna un curent de aprox 17A mai ia si aprinderea alternatoru si restul plus 2-3 A daca bateria este cit de cit incarcata.
Mai este posibil sa fie cadere mare de tensiune intre + baterie si + releul de incarcare (alimentarea lui ) sau pur si simplu alternatorul defect (diode perii etc )

This post has been edited by bygy007: 17 Nov 2006, 22:10


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silverboy3
post 17 Nov 2006, 22:44
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




deci nu cred ca alternatorul este stricat pentru ca mie imi incarca bateria cum trebuie, am bateria de vreo 4 luni pe masina si am fost la padure cu masina( am stat o noapte la lumina fazei scurte, dimineata aveam bateria descarcata era becul ala pe negru, dupa vreo 2 zile am controlat bateria din nou si este becul pe verde de atunci deci concluzia este ca incarca, cu pornirea nu am probleme, deci nu cred ca este de la alternator


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
icsu
post 17 Nov 2006, 23:22
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 20 December 05
From: Bucuresti




Salut! Nu te speria este un defect "asa face toate".Am probat si la masina mea si la a unui prieten si la fel face cand cuplez dezaburirea sau proiectoarele.Relantiul tinde sa scada dar este compensat imediat de calculator si ajunge din nou la 800ture/min si se aude zgomotul acela specific, un fel de "sbarrrrr".
Cu multi consumatori porniti (aeroterma, faruri, proiectoare, dezaburire, radio-cd etc) si la mine se simte diferenta de putere (mai mult la plecarea de pe loc), nu e mare dar se simte...
Adevarata distractie incepe cand mai dau drumul si la ac, acolo sa vezi fenomen, zici ca vrei sa pleci de pe loc cu frana de mana trasa...Dar m-am obisnuit, trebuie turat motorul putin mai mult si aia e...


--------------------
renault clio symbol 1.4/2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silverboy3
post 18 Nov 2006, 00:02
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




Dap, perfecta dreptate asa trebuie sa fac si eu la plecarea dupa loc, trebuie sa turez mai tare motorul, oricum bine ca am lamurit si problema asta ca am zis ca iar ma rupe de bani, deabia am schimbat evacuarea toata ca la 33 de mii era toata ruginita si sparta la camera detenta la imbinarea dintre toba si teava care vine de la motor, am luat evacuare tot de origine adica crowel si acum merge un pic mai bine se simte la plecarea dupa loc si treptele 1 si 2 un pic mai nervoasa, sper sa ma tina tot 33 de mii ca e ok.


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 18 Nov 2006, 18:44
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




In regim de relamti motorul primeste cantitatea minima de benzina cat sa dezvolte cuplul necesar "invingerii" fortelor de frecare din motor si cutia de viteze! Si doar atat! daca ar primii mai multa benzina s-ar tura in gol. Deci situatia aceasta este caracterizata de o "instabilitate" pronuntata, instabilitate, care este "gestionata" de calculator. Orice interventie ,cat de mica ar fii ea, in aceasta situatie duce la de perturbarea acestui echilibru in cazul nostru scaderea relantiului. Pentru restabilirea echilibrului in noile conditii trebuie sa intervina calculatorul. Deci daca turatia nu reuseste sa se stabilizeze dinou la valoare de 800, inseamna ca sunt probleme la senzori (turatie) sau motorasul pas cu pas... Parerea mea!


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
echosektor
post 6 Dec 2006, 14:16
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 16 April 04
From: Bucuresti




Am avut si eu exact aceeasi problema ca a ta...Aprindeam farurile, proiectoarele si masina devenea f lenesa.

Sub filtru de aer este un motoras de relanti, care regleaza debitul de benzina. Ala e murdar si tija aia nu mai poate functiona corect. Eu am fost la un service si mi-au curatat jucaria aia.
O alta problema s-a dovedit a fi injectoarele infundate. Masina era lenesa in general, dar dupa ce am curatat (manual) injectoarele e mai sprintena, se infige cum trebuie si nici nu se simte cand aprind farurile si proiectoarele.


--------------------
null
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 6 Dec 2006, 22:56
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Inainte de cele cateva imbunatatiri facute se simtea si la mine acea aprindere de proiectoare , dar asta este normal , pentru ca proiectoarele consuma aproape cat farurile . Parerea mea este ca ar trebuie sa verifice cablurile de alimentare ale proiectoarelor si masa lor ! Apoi sa curete motorasul pas cu pas si chiar si senzorul de turatie ( stiu ca nu are de-a face .. ) dar daca tot e pe curatat ar face bine sa-l curete si pe ala ! Altfel eu nu am simtit niciodata ca masina devine mai lenesa ... oare daca dati drumul al A/C ce mai simtiti .. ca nu se mai misca smile.gif) ? Stiu ca voi nu aveti A/C ... dar totusi ...


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 13:36
Forum Renault