Problema carburator, Carburatorul ineaca motorul
![]() ![]() ![]() |
Problema carburator, Carburatorul ineaca motorul
smith |
![]()
Post
#1
|
||
![]() neom Group: Members Posts: 87 Joined: 6 December 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1973
- once you go black...
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
"una din gaurile secundare pe unde intra aerul (una din cele neobturate de soc)"
Tradu asta, nu-mi dau seama de care gaura vorbesti. LE: te referi la cele doua orificii separate cu un perete de restul corpului? Prin ele se face si aerisirea cnc si se ia si o cantitate de aer. Daca inchizi aerul, ce sa mai traga motorul? Ce poate, adica benzina. L-ai curatat cu spray? Mai bine-l spalai sau il fierbeai. Si cum se spune si mai jos, aprinderea in ce stare e? This post has been edited by diaconuliviu: 6 Dec 2006, 14:49 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tgg2k |
![]()
Post
#3
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
dar filtrele in ce stare se afla?! avansul... nu mai stiu exact care, parca vacuumatic s-ar putea sa fie reglat prost.
PS. mi-am dat si eu cu parerea, daca am gresit nu sariti |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
smith |
![]()
Post
#4
|
![]() neom Group: Members Posts: 87 Joined: 6 December 06 ![]() |
@Liviu:
In schema, cum te uiti de deasupra la gura de admisie a carbului: alea sunt cele doua gauri/canale neobturate de soc, dup ele vine gaura mare pe care o astupa clapeta de soc. Nu stiu cum se numesc, n-am scheme la indemana si nici pozele de pe forum nu le gasesc. Daca astup una din gaurile alea se intampla fenomenul cu pricina (pe care nustu de ce dar l-as lega de intreruperile din sarcina). LE: si schema ![]() @tgg22k: Neah.... This post has been edited by smith: 6 Dec 2006, 14:49 Attached thumbnail(s) c01.jpg ( Size: 11.14k ) Number of downloads: 204 |
--------------------
Dacia
1300
1973
- once you go black...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, am editat mai sus.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
smith |
![]()
Post
#6
|
![]() neom Group: Members Posts: 87 Joined: 6 December 06 ![]() |
Curatarea am facut astfel: dat jos, am desfacut, scos jiglerele, curatat cu spray, suflat cu o pompa de bicicleta si "manual" cu gura, suflat si jiglerele, asamblat, montat la loc.
Am schimbat decat jiglorul de relanti ca-mi dadea un usor tremurat cel vechi (daca-l desurubam putin nu mai tremura). Aprinderea: era bine inainte sa-l dau jos, am mai reglat o data platina si avansul (initial credeam ca e ori de la avans ori de la condensator - am schimbat si condensatorul), am schimbat si bujiile cu unele noi (bujiile vechi erau afumate - mers prin oras doar dimineata si seara - aglomeratie, soc tras). Faza e ca am ramas in pana de idei (d-aia am si intrebat pe forum). Ce ma-sa are de-mi da reprize bune (cu 1a cel putin o calc la maxim fara probleme, la a doua foarte rar intrerupe, iar la a treia asa cum am zis si mai sus... intrerupe cam cand ating 3500-4000). Intreruperea e ca si cum as avea pedala calcata la maxim, turatia mare - peste 3000 si as trage socul: se gatuie, se ineaca. |
--------------------
Dacia
1300
1973
- once you go black...
|
|
os |
![]()
Post
#7
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Verifica pompa de benzina - si in general alimentarea cu benzina PINA la carburator (si "sita" sia mica de la intrarea in carburator).
Efecte asemanatoare cu ce descrii se ot produce daca pompa de benzina nu poate asigura un debit suficient (supape defecte, membrane, aspiratie neetansa, filtre colmatate). Nu inchide nici un canal de aer. Cred ca cel la care te referi este cel prin care se alimenteaza cu aer tubul emulsor. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
smith |
![]()
Post
#8
|
![]() neom Group: Members Posts: 87 Joined: 6 December 06 ![]() |
@ os: Da, despre canalul ala e vorba, ca-mi scoate benzina si prin gaurica de emulsie daca-l astup. (eu credeam in mintea mea ca poate se intampla ceva in timpul mersului, se obtureaza canalul ala si brusc incepe sa-mi toarne benzina in exces; acuma cine sa-l obtureze...)
Acum referitor la pompa de benzina: am schimbat membrana, am suflat corpul superior, am schimbat sita. Din pacate nu am cum sa masor debitul benzinei. Asa la ochi curge ca la robinet, nu intrerupe jetul, nu face stropi (daca ar lua aer pe undeva, ar stropi, n-ar curge jet continuu). |
--------------------
Dacia
1300
1973
- once you go black...
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ba ai cum sa masori debitul!
Cu motorul cald, scoti furtunul din carburator si-l bagi intr-o sticla, pornesti motorul la relanti, pana se opreste singur. Trebuie sa-ti scoata 4-600 ml. Pentru problema ta, incearca cu alt set de fise, macar aia centrala schimb-o. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
smith |
![]()
Post
#10
|
![]() neom Group: Members Posts: 87 Joined: 6 December 06 ![]() |
Mersi argon, uite ca la metoda cu sticla nu ma gandisem. O sa schimb de florile marului si fisele, da nu cred ca e din ele.
LE: ca idee, cata benzina in ml tre sa fie in camera de nivel constant? (daca scot cu seringa de exemplu) This post has been edited by smith: 6 Dec 2006, 15:57 |
--------------------
Dacia
1300
1973
- once you go black...
|
|
os |
![]()
Post
#11
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Nu e foarte relevant cita benzina ai sa gasesti la un moment dat. Pemtru ca:
In vreme ce motorul lucreaza, benzina este aspirata continuu din CNC (prin jicloare etc). Debitul aspirat este in functe de puterea ceruta de la motor (care la rindul ei depinde de turatie si de sarcina). Pompa de benzina trebuie sa poata sa acopere cantitatea aspirata in toate regimurile. Altfel se intimpla urmatorul fenomen: la regimuri mici pompa reuseste sa mentina nivelul in CNC. La regimuri mari, debitul aspirat in motor creste - si daca acesta depaseste ceea ce poate sa furnizeze pompa, CNC se goleste partial sau total. Dar motorul continua sa se roteasca (pentru ca e cuplat la transmisie). Orice conducator normal, atunci cind are de a face cu intreruperi majore - ce face? Ia piciorul de pe acceleratie si incearca sa vada cum poate frina in siguranta. In aceste momente debitul pompei de benzina devine mia mare decit cel asiprat (pentru ca, in situatia in care clapeta de acceleratie este inchisa, se absoarbe in motor o cantitate mult mia mica de benzina). Urmarea: nivelul in CNC se restabileste, motorul isi reia functionarea normala. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
smith |
![]()
Post
#12
|
![]() neom Group: Members Posts: 87 Joined: 6 December 06 ![]() |
Just, mersi de exlicatie. Ramane de vazut ce e cu pompa.
|
--------------------
Dacia
1300
1973
- once you go black...
|
|
os |
![]()
Post
#13
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Nu e neaparat sa fie de la ce am spus eu, dar e o sansa.
Nu uita de filtre (inclusiv cel de la intrarea in carburator). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
@Os, daca la relanti iti da 500 de ml sa zicem pana se opreste motorul, sigur pompa aceea va asigura debitul necesar la orice regim de turatie.
Totusi o parte infima din debitul asigurat de pompa ajunge in carburator, restul se intoarce pe retur. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
In camera de nivel constant, cu nivelul corect reglat, trebuie sa ai 23 - 25 ml.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
wolffy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 May 06 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
- IS-01-MLP
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cu o seringa de 30-40 si un ac.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
wolffy |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 May 06 From: Iasi ![]() |
QUOTE(argon @ 6 Dec 2006, 21:36) aha, vreau sa fac si eu operatiunea asta. Si daca totul e in jurul acelei valori de 23ml inseamna ca totul e ok din pct de vedere al reglajului carburatorului pentru un consum bun. Cum e mai bine sa procedez? pornesc motorul .. si apoi opresc si scot furtunu ce intra in carburator, si apoi scot capacul si masor? sau dau la cama manual si apoi scot capacul de la carb? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
- IS-01-MLP
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
vezi ca problema ta a avut-o si ct03nut..dai search ..ii dadea in nas intra 3-a pe la 90 si parca a rezolvat cumva..
na ca iti dau eu ![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
Hotice |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 6 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Hello, hello. Am si eu o pb similara, oarecum. Mi se innegresc bujiile ff repede, si in general sunt simptome ca de motor care merge innecat...bag talpa in ea, si se inneaca. Dupa 1-2 Km se innegresc de zici ca au 10 ani de functionare. Si benzina se consuma ca la Hummer...
Am schimbat carburator, bobina de inductie, 5 seturi de bujii, condensator platina (germania), si nimic,,,face la fel. Nu mai stiu ce sa ii fac... de reglat mi-a reglat-o un mecanic, la avans, etc...platina am pus-o singur, cred ca am respectat distantele... Oare sa fie tot din amestec, sa nu isi faca carbu' treaba? Sau din supape, sa nu se deschida cum trebuie evacuarea (sau complet) A. app. Dacia e din 77, 1300, are set motor nou. |
--------------------
Dacia
1300
1977
|
|
smith |
![]()
Post
#21
|
![]() neom Group: Members Posts: 87 Joined: 6 December 06 ![]() |
La tine e altceva la mijloc, bujiile afumate inseamna amestec bogat.
Vezi nivelul camerei de nivel constant, incearca cu alt set de jiglere (desi din ce ziceai tu carburatorul e nou). Poate ca mecanicul nu ti-a reglat-o chiar bine ![]() Daca mergi pe distante scurte in oras si motorul nu apuca sa se incalzeasca (folosesti socul mult) bujiile se afuma (tot din cauza amestecului bogat - aici n-ai ce-i face oricat de bine ar fi reglat). Daca dupa o proba de mers la drum lung bujiile au culoarea normala inseamna ca reglajele sunt bune. |
--------------------
Dacia
1300
1973
- once you go black...
|
|
Hotice |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 6 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu folosesc deloc shocul, stiu ca le innegreste. O tin putin turata pana se incalzeste. Nu am verificat camera de nivel, o sa fac si asta. In schimb jiclorul de ralanti mi s-a parut a avea ceva ciudat..A intrat pana la capat, si stiam ca trebuie sa ramana cam de o saiba intre capatul surubului si carb. Nu stiu ce sa zic, mi se pare prea simplu sa fie ceva marunt..cum ar fi reglajele...de asta imi e frica. Carbu nu e nou, e SH, dar face EXACT la fel cu amndoua, si..nu or avea amandoua aceeasi buba (oare?)
|
--------------------
Dacia
1300
1977
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#23
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Ai verificat pompa de benzina? Și returul poate fi înfundat. Verifică dacă cuiul poantou închide bine. Carburatorul spui că e sh, este posibil, mai ales dacă nu l-ai verificat.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Hotice |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 6 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Dap, am verificat returul in pompa, am scos furtunul in timpul mersului, si arunca benzina, destul de multa...cat despre cuiul poantou, habar nu am ce inseamna. E chestia aia din carb,de nivel constant? Legat de plutitor? Daca da, cum se verifica si se ajusteaza?
|
--------------------
Dacia
1300
1977
|
|
oviss2006 |
![]()
Post
#25
|
![]() Oviss Group: Members Posts: 90 Joined: 10 August 06 ![]() |
QUOTE(Hotice @ 7 Dec 2006, 21:32) Dap, am verificat returul in pompa, am scos furtunul in timpul mersului, si arunca benzina, destul de multa...cat despre cuiul poantou, habar nu am ce inseamna. E chestia aia din carb,de nivel constant? Legat de plutitor? Daca da, cum se verifica si se ajusteaza? ti capacul carbului cu plutitorul in sus si tre sa-ti intre intre plutitor si si capac(sa aiba si garnitura, sa nu o dai jos) exact o tigare si ai facut reglajul.se regleaza prin indoirea clemei de care e prins plutitorul(iti dai tu seama) pt a-ti da seama daca cuiul poantou iti obtureaza cum trebe, ti capacul in aceeasi pozitie ca mai sus, cu furtunul de alimentare bagat si dai la cama. daca iese benzina inseamna ca nu tine. inca ceva:pt verificarea returului scoti furtunul si dai la cama iar benzina va trebui sa fie aruncata la aproximativ 40-50cm ca sa spui ca nu e returul infundat si dupa aceea iei pompa de pneuri, pui pe cineva sa tina bine furtunul la teava returului ce duce catre rezervor si ii dai la pompa pana observi ca mere mai usor. PS iti garantez 100% ca problema ta este una din cele de mai sus(mai ales returul) |
--------------------
dacia
libertalogan
1990/1325-2007/1.4mpi
- VL02RIS/VL28GOD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:08 |