Nu porneste de la -3-4 grade in jos, cand ajunge la zero grade porneste
![]() ![]() ![]() |
Nu porneste de la -3-4 grade in jos, cand ajunge la zero grade porneste
Aldor |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|||
Aldor |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Am zis o tampenie mai sus, deci aprinderea pana la urma nu e OK deloc. De ieri nu mai reusesc sa pornesc deloc masina. Aprinderea s-a stricat de pe o zi pe alta. Am verificat tot ce am putut: bujiile sunt ok, sunt practic noi, am verificat si nu sunt ude deloc, platina, capac delco la fel sunt OK, am dat jos si condensatorul sa vad daca nu cumva a facut scurt, degeaba. Invarte electromotorul, dar nu da scanteie deloc. Ce mai pot sa verific?
Am dat jos aprinderea tranzistorizata si am incercat pe aprinderea clasica, si nu misca nici asa deloc. Deci ma gandesc ca atunci cade si varianta cu aprindere tranzistorizata stricata. Deci nu mai poate fi decat bobina de inductie? Asta pot s-o verifi cumva, sau numai prin inlocuire? PS. Ma mir totusi ca a ramas condensatorul acolo, daca proprietarul anterior a trecut pe aprinderea tranzistorizata. Deci din cate am inteles condensatorul pot sa-l dau jos de tot? This post has been edited by Aldor: 16 Dec 2006, 15:48 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Unele aprinderi electronice utilizeaza si condensatorul. Daca a functionat cu el nescos, nu are rost sa il scoti, aceasta va evita sa il repui daca trebuie sa treci de pe electronic pe clasic.
Verifica daca, atunci cand pui contactul (becuri rosii bord aprinse), ai 12 v pe borna 15 a bobinei - adica daca bobina e alimentata. De asemenea, verifica daca izolatorul de textolit al platinei (cilindrul de textolit de pe axul de fixare) este in stare buna. Sper ca ai pus si saiba izolatoare de sub siguranta de fixare a platinei, dupa remontare. O alta cauza posibila ar fi ca, datorita uzurii palpatorului de pe axul delcoului, platina sa nu se mai deschida suficient - se efectueaza un nou reglaj. Atentie! De cele mai multe ori, la montarea unei aprinderi electronice (in functie de schema aprinderii), se intervine si asupra reglajului distantei de la platine, micsorand distanta la 0,15-0,2 mm. Aceasta deoarece aprinderea electronica nu mai are nevoie de comanda cu curent mare, deci nu exista riscul sudarii sau perlarii contactelor) ca in cazul clasic. Daca se comuta de pe electronic pe clasic, trebuie refacuta (verificata) distanta la platini. O a treia cauza posibila este ca bobina sa piarda inalta tensiune, daca este foarte prafuita si afara este umezeala; se face punte de la fisa de inalta tens a bobinei spre una din borne; |
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
Aldor |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Mersi pt. sfaturi. La platina totul e in regula, este reglat cu trebuie. Din pacate nu am aparat de masura sa vad daca am 12V pe bobina. O sa incerc sa fac rost de una si daca o sa fie 12V pe bobina cand pun contactul, atunci cred ca o sa iau o bobina noua.. si sper sa nu fie bani aruncati pe geam. Ca nu stiu ce altceva as mai putea face.
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Vezi ca e posibil sa ai tensiune pe bobina cand pui contactul dar nu si atunci cand actionezi demarorul(contact defect).Poti folosi pt verificare si un bec de 12v.
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
Aldor |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
QUOTE(gabi1 @ 16 Dec 2006, 19:40) Vezi ca e posibil sa ai tensiune pe bobina cand pui contactul dar nu si atunci cand actionezi demarorul(contact defect).Poti folosi pt verificare si un bec de 12v. In cazul asta nu ar trebui sa porneasca daca o imping? Ca am incercat si asta. Plus avea intotdeauna un mers neregulat la relanti, adica oscila turatia vreo 100-200 ture la relanti, si asta din cate am citit in forum putea sa fie semnul unei bobini defecte. This post has been edited by Aldor: 16 Dec 2006, 19:48 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Incearca in felul urmator:roteste arborele motorului astfel incat platina sa fie inchisa,pui contactul iar cu o surubelnita departezi platina de contactul fix in timp ce fisa centrala de la bobina trebuie sa o tii la cativa milimetri de masa sau pui o bujie.Ar trebui sa ai scanteie la fiecare departare de platina.
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
Aldor |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Mersi, incerc dimineata. N-o sa fie usor, ca e tare greu sa rotesc motorul cu mana. Deci ce inseamna daca o sa am scanteie asa acolo?
De abia cateva zile am fost cu masina la servis ca ma lasase un rulment, m-a costat un milion si acum iar ma lasa.. gabi1 - ti-am trimis un mesaj privat This post has been edited by Aldor: 16 Dec 2006, 21:44 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Aldor |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Problema s-a rezolvat cu o bobina de inductie noua (27 lei).
Merci de ajutor! |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 07:55 |