DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> inlocuire vitezometru dacia 1310 '93, mecanica vitezometru

tatuci
post 3 Jan 2007, 11:42
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 206
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Salut!

posed o dacie 1310 din '91-'93 (aragaz cu 4 ochi) si ma aflu intr-o mare dilema: vetezometrul are acul indicator cazut sub opritor si nu mai misca de nici o culoare.

in prima faza am inlocuit cablul care era rupt la celalat capat (rupt prin torsionare) dar nu am obtinu nici un rezultat (nu observasem ca acul e cazut sub opritorul de nivel 0)

am cumparat un alt vitezometru si merge perfect ... tinut in mana radmasa.gif

din pacate electricienii lu' peste de la service mi-au cerut un car de bani ca sa mi-l inlocuiasca..."domne'...pt asta tre sa dam jos tot bordu!"

din vecini si din manualul de service al masinii am aflat ca vitezometrul poate fi schimbat fara demontarea bordului, el fiind tinut in 3 cleme.

a mai facut cineva manevra asta? tinand cont ca intreaga operatiune sa face orbeste mi-ar prinde bine cateva sfaturi.

multam anticipat!

This post has been edited by diaconuliviu: 3 Jan 2007, 12:48


--------------------
Dacia 1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014) 1991/ 2001/ 2014 - B 84 TCI, B 47 BWU
Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 3 Jan 2007, 14:48
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




din pacate nu e asa, cei de la service au avut dreptate. trebuie dat jos bordul, macar partial, dar asta o poate face mai bine cineva cu experienta (asta inseamna sa nu desfaci toate firele ci doar sa il demontezi de la suruburile de prindere laterale si cele din fata de sub grilaj astfel incat sa iti permita sa scoti ceasul).

tot cadranul cu cele 3 ceasuri e prins in 3 cleme, dar ceasul vitezometru e componenta din bord si trebuie sa il desfaci de acolo, e mai complicat.

fiind la prima tentativa, daca te ocupi tu, cel mai bine e sa dai jos bordul de tot altfel e incomod. recomandare: tine firele de la comutatoare grupate impreuna si noteaza-ti pe niste biletele culorile ce la fire si corespondenta lor pe comutatoare.

alta recomandare: sub bord e nenorocire la orice Dacie, mai ales daca nu s-a umblat pe acolo niciodata. daca tii la ea, mai bine iti iei mai mult timp sa poti face curat pe acolo, sa poti organiza mai bine firele, poate sa reconditionezi/repari alte componente care nu iti functioneaza.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Jan 2007, 14:50
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




O recomandare generala: daca ai posibilitatea, fa poze, ca sa poti monta la loc fara probleme wink.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 3 Jan 2007, 16:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




eu am dacie din 98 si am scos ceasurile de acolo fara sa dau bordul jos. S-ar putea sa ai totusi altfel de bord ca la mine si sa nu fie posibila operatia asta.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axy89
post 3 Jan 2007, 17:43
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 15 April 05




1.demonteaza cablul de la vitezometru.
2.demonteaza cele 3 suruburi care fixeaza bordul de stalpul usii stangi.(acces putin mai dificil,dar posibil)
3.nu uita sa deconectezi si mufele care intra in bord.
4.roaga pe cineva mai cu muschi sa ridice de bord,din partea unde ai desfacut suruburile.
5.cu atentie,desfaci clemele care tin fixat panoul cu ceasuri de bord si apoi tragi panoul cu ceasuri inspre stalpul usii.
succes.


--------------------
dacia1310 model 1994 - cs89axy
Cine intreaba este prost pentru cinci minute, dar cine nu intreaba ramine prost o viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mester mic
post 14 Jan 2007, 22:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 10 January 07




Salut,
Bordul [adica scoica, suportul pentru "ceasuri"] poate ramane pe loc, nu trebuie demontat ca sa scoti de acolo ce te intereseaza pe tine. Insa [trebuie sa stii ce faci] nu este usor pentru ca ai de desfacut trei cleme [dar nu le vezi], trei mufe cu cabluri electrice [si aici grija mare caci ele "calca" pe un cablaj de plastic cuprat] si acel [vestit] cablu de acceleratie care este prins pe filet pe la jumatatea suportului de ceasuri. Dupa asta il poti scoate, fara sa fortezi, caci mai sunt niste fire pe acolo, e si motorasul de la stergatorul de parbriz... Ideea este ca daca ai rabdare il dai jos dar iti trebuie [B]foarte multa rabdare, indemanare si precizie sa-l pui la loc.


--------------------
RENAULT 12 1984 MLS - DJ-81-RXO
mai bine pierzi langa un om destept decat sa castigi alaturi de un prost
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 27 Jan 2007, 16:00
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




dai o bere si til montez eu


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 27 Jan 2007, 16:08
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ma gandesc totusi ca de pe 3ianuarie pana astazi l-o fi montat...Sau nu? biggrin.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 28 Jan 2007, 00:42
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




mai sti?


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-25-FOF
post 31 Mar 2010, 23:54
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 25 February 10




salutare la toti soferii de "babute"!am si eu o mare problema,acum 3-4 luni s-a dereglat acul de indica turatia motorului .indica valoarea+1000 de rot/min.acum vreo 3-4 zile acul ce indica viteza de deplasare nu a mai functionat.merg si nu stiu cu ce viteza rulez.daca stie cine-va si ma poate ajuta sa imi dea si mie un sfat.multumesc mult.


--------------------
Dacia 1310 1990 - B-25-FOF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 31 Jul 2010, 17:05
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Salutare! Am si eu o problema cu vitezometrul. Mi se invarte acul in toate sensurile, si in sensul acelor de ceasornic, si invers. Cateodata ramane blocat intr-un loc. Sa fie cablul de km sau ceasul?


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 31 Jul 2010, 17:08
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




cesul,adica mecanismul


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 31 Jul 2010, 17:31
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Oare sa fie arcul acela lamelat din spatele acului? Daca ar fi alta piesa mai am un ceas stricat de la care as putea sa iau sa pun pe asta. La cel vechi tot arcul lamelat era sarit si acul. Am fost acum si am scos cablul sa vad daca se invarte si invarte.


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 31 Jul 2010, 18:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




posibil cum spui tu incearc daca zici ca mi ai unul si vezi poate faci din 2 unu bun


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 31 Jul 2010, 18:48
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Ce "imi place" mie sa desfac bordu...off. Ms de raspuns ghitza! Vad eu cum fac


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 31 Jul 2010, 19:01
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




asta e ca sa faci,npc sper sa reusesti ceva,bafta


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2025 - 00:47
Forum Renault