Franare in situatie limita!
![]() ![]() ![]() |
Franare in situatie limita!
skorpion |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 20 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
double cab 1,9D
2004
- B 24 FUN
|
|||
vijelie |
![]()
Post
#2
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
1. Da, ai probleme.
2. La viteze mai mici (zic eu sub 30km/h) nu mai conteaza aportul franei de motor. La viteze mai mari, te mai ajuta. 3. Repari masina (directie, frane, anvelope) si conduci cu atentie. Esti totusi cu o utilitara (papuc). |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Foarta de franare pe rotile din spate nu e uniforma, trebuie reglat, de asemeni daca circuli preponderent fara incarcatura, trebuie reglat repartitorul in consecinta, ca sa ai forta mai mare pe fata.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ngttrr |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 8 March 06 From: Tg.Mures ![]() |
FRANELE TALE AU PROBLEME URIASE!!!!!!
Primul pas ar fi sa verifici presiunea in pneuri, si in caz de diferente sa le aduci la nivelul recomandat de cartea tehnica! Daca problemele persista, du masina la un service sa-ti faci franele. Masina se roteste pe drum din cauza ca pe o parte prinde mai tare decat pe alta. E foarte grav caci poti creea niste accidente foarte urate. O masina fara ABS indiferent de generatie in momentul franarii de urgenta, momentul in care rotile se blocheaza trebuie sa-si pastreze directia si sa mearga in linie dreapta. Poti sa rotesti oricat volanul ca nu se va intampla nimic, masina se va duce ca "sania". E absolut necesar ca frana sa actioneze pe toate cele patru roti, altfel risti sa te invarti pe dum + eficienta franarii (deceleratia) este foarte scazuta. Teoretic e bine sa-ti cunosti astfel masina incat la franare sa fi la limita pierderii aderentei, asa poti micsora distanta de franare + ai control pe directie. Nu e bine sa apesi ambreajul decat dupa ce viteza a scazut destul de mult. La eficienta franarii se adauga si frana de motor care te ajuta si ea. Alta metoda, poate mai simpla decat sa pastrezi limita aderentei ar fi sa franezi energic, blocand rotile. In cazul in care nu poti opri in siguranta, in timpul derapajului rotesti volanul in directia in care vrei sa faci manevra de evitare si in momentul in care te apropii de obstacol eliberezi usor frana atat cat sa recapeti aderenta. Rotile fiind bracate intr-o directie masina va lua viraj destul de violent in acea directie dupa care redresezi... Nu e recomandat dar pe mine metoda asta m-a scapat de cateva ori... Bafta multa! |
--------------------
DACIA
Logan Laureate
2006 1.5 dci
- MS 07 JUX
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
trebuie sa scrie pe lateralul usii soferului.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vijelie |
![]()
Post
#6
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai grija cum franezi in drum spre Protectia Consumatorului...
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
rue |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
dezechilibrul pe spate:
- repartitor dereglat; - penetrare aer ininstalatie pe partea cu roata care nu franeaza suficient: va trebui sa verifici daca in acest timp nu s-au uzat diferit ferodourile pe spate. - verificare pierdere lichid (in borcan) si in caz pozitiv cautata pierderea pe instalatie: reper fiiind ramura rotii cu frana slaba. se verifica garnituri la pistonase. - reglaje dupa inlocuirea unor probabile placute, garnituri, aerisitor.. daca la tragerea franei de mana masina nu are tendinta cu derapaj e posibil ceva din aerisitor sau aer pe ramura. |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
nr_1 Frana pe spate la papus e belea in sarcina 0. Tamburii sunt imensi si blocheaza imediat.
nr_2 O frana cu tambur si saboti simpli nu o sa franeze nici o data perfect echilibrat. nr_3 Daca se blocheaza doar una din rotile spate, iar cealalta dezvolta o forta de franare apropiata, nu te rasucesti, doar deviaza spatele putin. Fa ce ti-au spus baietii mai sus, si pune-ti un sac cu nisip in bena pentru siguranta ta. Papucul are o repartitie a maselor belea de belea cand e descarcat ![]() ![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
skorpion |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 20 June 06 ![]() |
Multam de sfaturi, o sa conduc dreak mult mai atent si poate ma duc la service. Cred insa ca mi-au mai ramas doar doua nelamuriri, la care va cer din nou un mic ajutor:
1. Faza cu repartitia maselor, repartitorul asta, e ceva care poate fi schimbat manual, ceva ce se poate schimba acasa sau numai la service? Sau deloc? 2. Se pare ca la instinct stau cat de cat bine: nu apas frana brusc indiferent de viteza si m-am redresat in Suri pe sosea destul de "bine". Dar, ca oricine, probabil, am invatat de la scoala ca in caz de frana sa calc mai intai ambreiajul si apoi frana. Probabil ca azi, in situatia de mai sus, am calcat precipitat doar frana, si apoi ambreiaj frana. Sa fie oare si asta o cauza a deraparii? Cum e mai bine sa franezi in situatii de urgenta? |
--------------------
dacia
double cab 1,9D
2004
- B 24 FUN
|
|
vijelie |
![]()
Post
#10
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
1. Acasa cu unul care se pricepe bine sau la service + piese de origine, ca eu am schimbat intr-o luna 2 repartitoare de ne-origine pana cand am luat de la Dacia unul dublu ca pret si nu mai face nicio problema de 2 ani de cand l-am montat.
2. Nu are nicio legatura derapajul cu combinatia pedala ambreiaj & pedala frana. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
skorpion |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 20 June 06 ![]() |
Am descifrat cate ceva din papagaliceasca aia franceza: limitator de frana in functie de greutate. Limitatoru asta se regleaza singur sau tot mecanicii tre sasi bage nasul?
|
--------------------
dacia
double cab 1,9D
2004
- B 24 FUN
|
|
vyper |
![]()
Post
#12
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
cel mai bine e sa incerci sa franezi astfel incat sa nu se blocheze rotile ca astfel o sa mai ai si directie!vezi ca s-ar putea sa fie tijele alea de despart sabotii pe spate sa fie mancata una mai mult decat cealalta si atunci logic ca nu mai prinde bine si daca o roata se blocheaza pe spate si una nu se roteste!a mea cel putin asa facea si era berlina
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#13
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Nu trebuie niciodata sa franezi pana la blocarea rotilor. Blocarea lor inseamna ruperea adrentei cu asfaltul si te duci sanie. Cea mai eficace franare este cea in care NU se blocheaza rotile ( de aia s-a inventat si ABS ), o astfel de franare presupune cunoastearea foarte bine a masinii si a distantei in care ea franeaza.
Daca masina trage intr-o parte in momentul in care se blocheaza toate rotile denota probleme la suspensii, care sunt stans legate de procesul de franare, se poate verifica in orice manual tehnic de reparatie. In momentul in care pe o parte suspensia actioneaza inegal si toate rotile sunt oprite la franare, masinca capata o tenta de alunecare laterala care produce rotirea masinii. Aceasta situatie se mai produce cand franele prin inegal, provocand blocarea unei roti inantea celeilate, imprimand un moment de forta care produce ruperea aderentei. Daca se produce acest fenoment masina capata inertie laterala si cum am sus mai sus in momentul in care se blocheaza rotile adrenta scade foarte mult. Atentie la cum franati ! This post has been edited by Dreamer: 13 Jan 2007, 09:59 |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Franarea eficienta a masinii la limita aderentei presupune retrogardari & varf calcai in timpul franarii cu mentinerea masinii in viteza. Daca rotile se blocheaza slabesti putin presiunea. E simplu.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
workarea |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Poate nu rezulta foarte clar, desi s-a mai spus: la frinarea de urgenta NU APESI AMBREIAJUL! Daca esti pe faza, il apesi abia la sfirsit, inainte sa-ti moara motorul. Daca nu, se opreste si motorul - nu e o tragedie. Tot daca esti pe faza, cind ai mai redus un pic viteza, faci frina de motor trecind intr-a doua.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Cine stie aplica chestia asta. Cine nu intreaba tot felul de minuni, dupa care iti spune ca nu e pilot de raliu. Chestia asta trebuia invatata in scoala de soferi.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Eu am un aro 320 (camioneta). Am fost cu tata sa o iau de la vopsit mai demult si la intoarcere eu am condus-o. Bine-nteles ca i-am dat mai tare ca n-o mai condusesem de ceva vreme. La un moment dat, mi-a franat unu in fata. Am calcat frana cat am putut (fara ambreiaj) si a franat perfect. Mentionez ca are tot tractiune pe spate si ca greutate cred ca de 2 ori cat papucul.
Deci nu trebuie sa-ti fuga de spate daca pui frana si nici sa calci ambreiajul pt ca pierzi ajutorul pe care ti-l acorda motorul. Dar asta cred ca stiati ![]() |
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
driverx |
![]()
Post
#18
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
@ag02cws
Ahh...deci stai sa inteleg. Daca tie in conditiile alea (care sunt si ele discutabile cat de tare vede fiecare o franare de urgenta) NU ti-a fugit fundul inseamna ca nici lui nu ar trebui sa ii fuga sub nici o forma? Bai, da' ce gandire de gradinita aveti unii. Pai pana acum lumea si-a racit tastatura degeaba pomenind de distributii ale greutatii, de eficienta tamburilor, toate astea insumate cu o masina goala in spate. Papucii goi nu stau bine pe drum in viteza din cauza curului mult mai usor fata de bot, mai ales la Dacie treaba asta fiind amplificata rau din cauza ca motorul sta IN FATA puntii fata. Deci daca le topaie in mers fundul, ce mai putem zice de franari de urgenta, situatii in care exista un transfer de greutate catre fata....deci, pentru cine nu a (nu scriu ce ca incalc regulamentul) acea greutate care oricum e mica pe puntea spate...va fi si mai mica. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Crede-ma ca nici a mea nu era plina si motorul tot in fata il are... Si e "un pic" mai greu (3200). Iar daca unii avem gandire de gradinita cand credem ca o masina (oricare ar fi ea) nu ar trebui sa fuga de spate in caz de franare, ce gandire au altii care cred cu adevarat ca asa ar trebui sa se intample?
Acu daca tu pui frana, nu deblochezi deloc rotile, nici nu le tii drepte si-ti fuge de spate, nu mai e de la repartizarea greutatii, ci de la sofer ![]() PS: Nu vreau sa intru in nicio polemica. |
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
O polemica pe tema asta ar fi foarte folositoare. La o franare de maxima urgenta exista foarte multe variabile care destabilizeaza o masina fara ABS.
Ai fi surprins sa afli ca franele de dacie dupa o franare violenta de la 120 kmh, fara blocat de roti, ajung deja sa aiba fading mare. A doua franare dupa cca 30 sec de la prima (timpul necesar accelerarii la 120 kmh) este dezastruoasa dpv al distantei, care creste cu aprox 50%. La a 3-a franare in acelasi regim, repetata imediat, discurile sunt violet, din placute iese fum. Totul se petrece in cca 3 minute maxim. @ag02cws: "Acu daca tu pui frana, nu deblochezi deloc rotile, nici nu le tii drepte si-ti fuge de spate, nu mai e de la repartizarea greutatii, ci de la sofer" Cand rotile din fata sunt blocate poti vira linistit, masina isi continua trasa pe care s-a inscris. Cat timp rotile ramana blocate bracarea lor ramane fara influente asupra masinii. Asta e o cunostinta elementara despre franarea fara ABS. Eliberarea ulterioara a pedalei de frana si reluara rularii/invartirii rotilor directoare induce de obicei subvirare puternica in prima faza. De aici depinde de drum si de reactia soferului. Incepi sa vezi rolul unei polemici aici ? Eu da. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Ai dreptate in ce priveste rotile din fata blocate. E de ajuns sa ne gandim ca nu mai ai directie daca blochezi rotile pe gheata. Mea culpa...
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
am citit si eu aici si vreau sa zic 2 vorbe numai: giija IMENSA la manevra aia de rotire a volanului cat timp rotile sunt blocate si apoi eliberarea franei cu volanul bracat!!!!!
riscati sa va RASTURNATI! dupa parerea mea manevra e absolut nerecomandata soferilor fara experienta indelungata! desigur vorbesc despre viteze ceva mai maricele, dar la 30 la ora oricum discutia nu isi mai are rostul! o usoara smuncitura se va simti in cel mai bin caz la o rotire foarte usoara a volanului! la o viteza de 95 km/h si o tura si ceva rasusire de volan, cu o dacie(si gred ca si cu un logan) rezultatul nu poate fi decat unul singur!prost!si in momentul ala ireparabil! |
-------------------- fan VAG!
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#23
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(skorpion @ 12 Jan 2007, 16:13) . Dar, ca oricine, probabil, am invatat de la scoala ca in caz de frana sa calc mai intai ambreiajul si apoi frana. Cum e mai bine sa franezi in situatii de urgenta? pai ala de la scola de soferi...de-i zice elevul ..."instructor" isi proteja masina, de aia iti zicea sa apesi intai ambreiajul. asa fac toti! cel mai bine e sa apesi mai intai frana si cand motorul da sa moara debraiezi si o scoti pe liber sau bagi in treapta de viteza necesara! This post has been edited by kAndrei: 24 Jan 2007, 03:27 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(rue @ 12 Jan 2007, 12:07) dezechilibrul pe spate: - repartitor dereglat; [...] Repartitor dereglat in sensul cresterii fortei de frinare provoaca blocarea AMBELOR roti spate, deci mai putin dezechilibru. Acel dezechilibru stinga-dreapta e dat de forta INEGALA pe rotile spate, deci, piston gripat, saboti/tambur unsi pe o parte, autoreglaj defect, furtun gomflat, etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
antheus |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 11 November 06 From: Giurgiu,Romania ![]() |
Mai el a intrebat ce sa faca sa franeze mai bine....uite cum faci frate...te inveti sa folosesti frana de motor....daca este o situatie limita.. iti bagi picioru in ea de cutie de viteze si de motor si bagi direct a 2-a sau 1-a...ca da-l dracu de fier nu se merita sa faci puscarie pt el...de altfel...du-o la verificat si vezi ca la papuc ar trebuii sa macar 10 kile in bena ca nu iti actioneaza repartitorul bine daca e usoara
|
--------------------
Dacia
1310
1997 Berlina
- GR-01-VSU
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#26
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Autorul topicului o fi aflat rezolvarea problemei din ianuarie și până acum...
Apoi, treapta I să o cuplezi tu când ai ceva viteză ![]() ![]() Problema cu "fieru' și pușcăria" nu se pune așa... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Psyche |
![]()
Post
#27
|
![]() In Thrust We Trust Group: Members Posts: 663 Joined: 22 May 06 From: Suceava ![]() |
trepta I nu intra la foarte multe dacii, atunci cand ele se afla in miscare. si chiar daca ar intra, risti sa distrugi motorul, care nu e indicat. nu mai bine faci decelerare progresiva folosind frana de motor?? (presupunand ca esti in tr. IV, schimbi in a treia si franezi fara ambreiaj, apoi a doua si frana fara ambreiaj si de aici ar trebui sa fie simplu)
|
--------------------
Dacia/Vw
1300/Golf GT
1977/1996 SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 00:56 |