DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Comportament anormal

DaSnakepit
post 16 Jan 2007, 22:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Salut. Am o Dacia Solenza Clima din 2003, 41000 km, toate reviziile pana la 30.000km facute mai putin schimbat bujiile. Pana de curand masina a mers foarte bine insa dupa ce am facut un drum lung si am alimentat de la alta benzinarie decat cea de unde alimentam de obicei am observat cateva lucruri anormale:
1. Trebuie sa turez mai puternic motorul ca sa schimb vitezele fara sa trepideze masina. La relanti motorul merge foarte bine, acul de la turometru indicand aprox 700 rpm fara trepidatii anormale.
2. Acum doua zile mai aveam aprox 10l de benzina in rezervor si cand am plecat de la servici masina trepida destul de puternic. La relanti masina se comporta normal. Am ajuns la o benzinarie, am facut plinul si masina si-a revenit.
Stiu ca s-a mai discutat pe forum despre trepidatii la masina insa din marea lor majoritate reiese ca si la relanti trebuie sa existe acele trepidatii iar la mine la relanti nu e nici o problema.
O alta problema ar fi ca din cand in cand in timpul mersului simt foarte usor ca masina are tendinta sa fuga de partea din spate ca si cum ar derapa. Este o smucitura foarte usoara care nu afecteaza directia insa ma deranjeaza.
In curand voi merge cu masina la mecanic insa pana atunci orice sfat e binevenit.
Va multumesc anticipat.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 16 Jan 2007, 22:07
Post #2


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




1. Benzina proasta -> avans dereglat -> trepidatie in sarcina sau la relanti
2. Verifica sa nu ai unul din sabotii de frana(spate) blocat. Alte probleme mai ai?

P.S. N-ar fi rau sa schimbi totusi si bujiile, nu costa o avere si imbunatatesc mersul motorului.


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seba3621
post 16 Jan 2007, 22:08
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 11 October 05
From: Timisoara




1. De ce nu ai schimbat bujiile? Costa aprox 20RON. E cea mai ieftina solutie care o poti incerca, plus ca oricum trebuiau schimbate.
2. Nu am idee de la ce ar putea fi.


--------------------
Dacia Solenza 1.4mpi Clima 2004 - TM 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 16 Jan 2007, 22:12
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Bujiile le schimb in weekend, pur si simplu am uitat de ele fiindca nu mi-au facut probleme. Sper sa fie doar de la ele problema, ar fi prea simplu.
Am uitat sa mentionez ca sunt al doilea proprietar, am cumparat masina cand avea 36.000km acum 3 luni.
Benzina pe care am folosit-o de cand am cumparat-o este numai Rompetrol Efix 95 EURO 4

Daca unul dintre sabotii spate ar fi blocat nu ar trebui ca senzatia de derapaj sa fie permanenta?

This post has been edited by DaSnakepit: 16 Jan 2007, 22:17


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seba3621
post 17 Jan 2007, 11:18
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 11 October 05
From: Timisoara




Efix pun si eu si nu am avut probleme, deci nu cred ca e de la benzina. Daca nu merge cu bujiile ar mai fi niste cauze posibile. Verifica daca s-a schimbat filtrul de aer, daca nu schimba-l, incearca sa cureti motorasul pas cu pas (da search ca era un topic).
In privinta instabilitatii pe spate nu stiu ce sa zic; la Solenza puntea spate e foarte simplista si nu prea are ce sa se strice; totusi verifica prinderile de la telescoape (nu ar strica si un test amortizoare, poate agata), cuzinetii elastici sub nici o forma nu au cum sa se duca asa repede. In principiu verifica sa nu fie ceva destrans pe acolo. Bafta.


--------------------
Dacia Solenza 1.4mpi Clima 2004 - TM 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 17 Jan 2007, 11:42
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Cu Efix nu am avut nici eu probleme insa la acel drum am alimentat de la un partener Rompetrol. Primul lucru pe care l-am observat dupa ce am facut plinul a fost lipsa de putere a motorului, ma chinuiam sa depasesc camioanele pe europeana apoi a aparut problema cu trepidatul. Crezi ca e posibil sa am apa in rezervor? Ma gandeam sa cumpar o solutie pentru dizolvat apa. Filtrul de aer s-a schimbat la 30.000km si il voi schimba si eu in weekend alaturi de bujii, cred ca tot atunci voi face si o curatare la motorasul pas cu pas. O sa-l rog pe mecanic sa se uite la amortizoare si la franele de pe spate.
Merci pentru sfat smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 17 Jan 2007, 17:22
Post #7


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu am mers mult mai mult decat masina ta si nu am avut nimic la motorasul pas cu pas. Nu umbla la el decat daca esti sigur. Altfel... lasa-l in pace.

La un motor nou nu are sens sa umbli la bujii decat dupa 50.000 km. Din motive de revizii se schimba totusi la 30.000. Dar sigur nu e de la ele. Eu le-am schimbat la 43.000 si aratau super-bine, poate mai mergeau inca 20.000 km.

Eu zic ca e de la benzina proasta..... Baga un curatator de injectoare si atat.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 17 Jan 2007, 18:10
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Bujiile le schimb, deja le-am cumparat. Am luat Bosch Super Plus si filtru de aer. In weekend o sa iau si un curatator de injectoare. Imi puteti recomanda o firma anume? Din ce am vazut prin magazine predomina 2+2 si Gasite. Mie mi-e teama sa nu fie ceva pe la injectoare ca alea costa destul de mult smile.gif.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 17 Jan 2007, 18:22
Post #9


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(i96nds @ 17 Jan 2007, 17:22)
La un motor nou nu are sens sa umbli la bujii decat dupa 50.000 km. Din motive de revizii se schimba totusi la 30.000.
*


Cum vine asta "din motive de revizii" ? Ce-ai vrut sa spui ?

QUOTE(i96nds @ 17 Jan 2007, 17:22)
Dar sigur nu e de la ele. Eu le-am schimbat la 43.000 si aratau super-bine, poate mai mergeau inca 20.000 km.
*


Mai mergeau si 30.000 ! Dar cum mergeau ? Si la mine la 30.200 km aratau foarte bine, dar, sa fim seriosi, au cam trecut vremurile alea cand scoteam din chiulasa bujii afumate. Poate ca s-au mai schimbat si standardele de cand cu sistemele astea inteligente de injectie. Si mai e ceva: este 5,6 RON/bucata.

QUOTE(i96nds @ 17 Jan 2007, 17:22)
Eu zic ca e de la benzina proasta..... Baga un curatator de injectoare [...] .
*


Aici ai dreptate !

DaSnakepit: Schimba-i bujiile si fa-i un test CLIP !!! Din ce stiu eu este vreo 35 RON ! La motorasul ala nu te baga tu daca nu stii foarte bine ce faci !!!

LE: ai postat inaintea mea si n-am vazut biggrin.gif . De ce ti-ai luat Bosch ? Alea Eiquem pe care le pun aia in service ce au ? De curiozitate, cat au costat alea Bosch ?
Injector cleaner poti pune de care vrei, in principiu e cam acelasi lucru.

This post has been edited by mao: 17 Jan 2007, 18:35


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 17 Jan 2007, 18:40
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




La magazinul de unde le-am luat eu nu aveau originale asa ca am luat Bosch smile.gif. Alea Eiquem sunt foarte bune si as fi luat daca gaseam smile.gif. Bujiile Bosch m-au costat 30 lei. Il cunosc pe partronul magazinului si daca am probleme cu ele mi le schimba.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 18 Jan 2007, 10:05
Post #11


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Am vrut sa spun ca in perioada garantiei esti obligat sa faci reviziile prevazute, altfel pierzi garatia. Asa ca mergi la 30.000 la revizie si daca mai esti in garantie esti obligat sa le schimbi.
Cum ziceai si tu, au trecut vremurile cu bujiile afumate, de aia ziceam ca mergeau bine mersi inca 20.000. Un motor nou nu are voie sa deterioreze bujiile in 60.000 km. Inlocuirea la 30.000 e preventiva, nu corectiva. Pretul lor nu e mare asa ca se recomanda sa le inlocuiti.

Ceea ce am vrut de fapt sa subliniez este ca defectul tau nu cred sa provina de la bujii, ele fiind OK.

Incearca injector Cleaner - Casite. Si 2+2 e bunicel.

Cand schimbi bujiile sa mergi intai la vulcanizare sa dai cu aer comprimat sa zboare albinele de pe acolo, sa nu cada in motor.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 18 Jan 2007, 10:16
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Operatiunea o pot face acasa, am compresor. Culmea este ca azi masinuta a mers exemplar, dupa ce ieri seara tot drumul de la munca pana acasa, 12 km, l-am facut cu trepidatii smile.gif.
i96nds, nu crezi ca pot sa am probleme pe la injectoare sau catalizator?
Merci


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 18 Jan 2007, 22:24
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Pe sticlutele de Injector Cleaner scrie ca un flacon trateaza pana la 80L de benzina. Tinand cont ca rezervorul de Solenza este doar de 43L este ok sa pun un flacon intreg la un plin sau sa pun jumate?
Merci


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 Jan 2007, 22:38
Post #14


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




smile.gif
Stai linistit, baga un flacon intreg la un plin si mai da-i unul peste vreo cateva mii de km.

Dar, totusi, e cam anormal, asa, deodata sa se schimbe comportamentul motorului. Fa-i si un test computerizat in service ! Cine stie ...

Catalizatorul trebuie sa-si faca treaba cel putin 100.000 km, n-as prea crede ca asa, brusc, s-a intamplat ceva cu el ... si nici la injectoare, ele se infunda incet-incet, iti scade puterea, creste consumul, etc. Poate sa fie o eroare de citire a unei sonde, care sa "pacaleasca" injectia ...

Altceva: mergi asa, mai batraneste ? Adica pe la ce turatie schimbi treapta de viteza ?

This post has been edited by mao: 18 Jan 2007, 22:46


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 19 Jan 2007, 09:20
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




In oras schimb de obicei viteza pe la 2300rpm si afara pe la 3000rpm. Consumul e destul de bun zic eu, 8l/100km in oras si 6l/100km in afara.
Schimbarea de comportament a coincis cu plinul facut, s-ar putea sa fi fost benzina murdara sad.gif. Catalizatorul nu cred ca are probleme , am turat-o aseara pe loc pana la 4200RPM pe loc si 3500rpm in mers si nu dadea semne ca nu ar mai putea sa duca. De accelerat se accelereaza bine, cand apas mai tare acceleratia masina reactioneaza imediat.
E posibil sa fie vreo bujie care nu da scanteie permanent sau un injector cu ceva mizerie sad.gif.

This post has been edited by DaSnakepit: 19 Jan 2007, 09:22


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 19 Jan 2007, 10:53
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Mergi cu benzina aia pana se aprinde becul, fa plinul de la Petrom cu 99+ sau de la rompetrol si cred ca o sa-si revina.
Daca nu isi revine, atunci mergi la service sau adauga alte prostii.
Eu am avut un Tico inainte(carburatie) si am patit-o de la Mol , in asa hal ca sta turat la ralanti si nu puteam sa opresc motorul decat cu frana in viteza. Dupa ce am terminat benzina aia am alimentat de la Petrom si nu au mai fost probleme.


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 19 Jan 2007, 14:40
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Din benzina aia nu stiu cat a mai ramas, am mai pus vreo 20l de atunci. Vad ca in ultimele zile a inceput sa mearga mai bine, nu mai trepideaza asa puternic dar este in continuare deranjant. Sper ca solutia de curatzat injectoare sa rezolve problema.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 19 Jan 2007, 22:06
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




De bine ce am laudat-o azi iar si-a dat in petec. Trepidat puternic, plecat greu de la intersectie .... cand ma gandesc ca in urma cu doua saptamani plecam primul din intersectie si acu m-a depaseste si o bicicleta ........ sad.gif(. Trepida si in a 3-a la 40km/h, cand ajungeam la 50km/h in a 3a inceta trepidatul. Asta e, maine schimb bujiile, filtrul de aer si pun injector cleaner. Doamne Ajuta sa fie bine.

This post has been edited by DaSnakepit: 19 Jan 2007, 22:06


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 20 Jan 2007, 10:56
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Am schimbat bujiile si filtrul de aer. Cu masina pornita am scos pe rand fisele de la bujii si surpriza, pistonul 4 (cel de langa cutia din care pleaca fisele) nu functioneaza desi fisa ii da scanteie. Acum presupun ca e vorba de un injector infundat pe care cred ca o sa-l schimb. Nu stiu daca mai are rost curatirea cu ultrasunete. sad.gif Se pare ca eu de vreo 2 sapt mergeam in 3 pistoane sad.gif


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 20 Jan 2007, 11:48
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Asa simplu era daca puneai un tester CLIP ; iti identifica pe loc problema.
In general pentru probleme de aprindere si mers neuniform asta (testerul) este cea mai corecta metoda.
Eu zic totusi sa cureti injectorul ala (asta daca nu e arsa bobina).


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 20 Jan 2007, 11:58
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Luni am programare la mecanic si o sa vad acolo daca mai are rost sa-l curat sau sa-l schimb. Curatzarea cu ultrasunete am vazut ca se poate sa o fac degeaba cum au fost unele cazuri pe forum. Oricum o sa-i pun azi si o solutie de curatzat injectoare cu toate ca sunt 0.1% sanse sa-i mai faca ceva.
Bujiile de pe masina erau la fel ca cele pe care le-am cumparat, Bosch Super Plus. Oricum trebuiau schimbate.
Merci.

This post has been edited by DaSnakepit: 20 Jan 2007, 12:00


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 23 Jan 2007, 00:25
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Sambata seara am pus o solutie de curatat injectoare in rezervor ( Casite Injector Sting ) si injectorul mort a inceput sa dea semne de viatza. Am fost la mecanic azi si acesta mi-a recomandat sa dau o forja la un drum lung ca sa se desfunde bine si daca nu merge sa ma duc la un service sa mi le curete profesional. Sambata se pare ca o sa-mi fac de drum smile.gif. Sper sa se rezolve.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaSnakepit
post 2 Feb 2007, 12:57
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 15 September 06




Problema s-a rezolvat. Se pare ca solutia de curatat injectoare chiar si-a facut treaba. Masina merge ca atunci cand am cumparat-o, se infige cand calc acceleratia, nu mai tremura cand schimb vitezele la 2000rpm. La inceput cand am pus solutia de curatat nu am observat nici o modificare dar in timp dupa ce am facut cateva drumuri in afara orasului si am turat-o mai puternic a inceput treptat sa isi revina.
In concluzie va recomand o solutie de curatat injectoare din cand in cand, nu se vand chiar degeaba.
Va multumesc pentru sfaturi.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th May 2025 - 04:32
Forum Renault