DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicAdd Video ReplayStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> [VIDEO] Audi Multitronic CVT, cutie cu variatie continua

Forum Bot
post 23 Jan 2007, 16:29
Post #1


Membru autentic


Group: Bot
Posts: 1.618
Joined: 10 July 06




EvilOne: Un video foarte interesant despre cum accelereaza cutia CVT Multitronic de la Audi. Daca as vrea automata, asa ceva as lua. De remarcat si sunetul de V6.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Forum Bot
post 24 Jan 2007, 10:36
Post #2


Membru autentic


Group: Bot
Posts: 1.618
Joined: 10 July 06




ssilviu: Transmisia CVT este una perfecta. Consum minim, performante maxime. Un numar infinit de rapoarte. Mai adaug un film de prezentare al tehnologiei


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 24 Jan 2007, 18:00
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Interesant. smile.gif
Dar e cineva care vrea sa-mi explice si mie 2 lucruri?

Cum controlez eu acceleratia?

Si cum mentin viteza constanta?


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 24 Jan 2007, 18:20
Post #4


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Pai daca te uiti atent in al doilea film, nu exista trepte de viteza. Raportul este variat intr-o gama de valori infinite, date de variatia distantei dintre cele doua conuri de pe cele doua parti, cea care vine de la motor si cea care merge la roti. Ai pedala de acceleratie normala. Apasarea ei spune cu ce viteza sa mergi. Cand vrei goarna, o apesi la fund, motorul sare la turatia de CP maximi si pe urma se variaza doar raportul din cutie, turatia ramanand constanta. Cand insa tii pedala apasata constant, vrei sa mergi cu o anumita viteza, calculatorul variaza raportul din cutie astfel incat sa ai cel mai mic consum de combustibil. Cutia poate fi comandata si manual, fiind presetate 5 sau 6 trepte de viteze (adica computerul are niste pozitii ale acelor conuri, si in momentul in care schimbi viteze sare direct pe acele pozitii). In modul acesta cutia se comporta la fel ca una manuala.

De obicei vitezele se schimba de la niste padele din spatele volanului. Fain ar fi sa poti sa ai tu mai multe setari, de sport, consum...sa iti alegi numarul de trepte. Teoretic poti sa-ti alegi si 100. Sa conectezi laptopul si sa-ti configurezi numarul si tipul treptelor de viteze. Insa chestia asta e superflu. Pentru ca o cutie CVT este in acelasi timp cea mai economica si cea mai sportiva.

This post has been edited by ssilviu: 24 Jan 2007, 18:21


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 24 Jan 2007, 18:47
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Am inteles functionarea "de baza".

Si sa zicem ca merg in oras, si mia mult de 30 nu am unde sa merg, la ce turatie o sa mearga motorul?

De unde stie cutia daca eu vreau sa accelerez in continuare sau sa mentin viteza constanta?


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 24 Jan 2007, 18:52
Post #6


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Pai cursa pedalei are sa zicem 10 cm. Cate un cm pentru fiecare 20 de km sa zicem. Ai apasat 3 cm masina accelereaza pana la viteza corespunzatoare apasarii pedalei, adica 60 la ora. Daca apesi progresiv accelereaza cu cel mai bun raport intre acceleratie si economie de combustibil. Daca apesi brusc, uita de consum si accelereaza la maxim, la fel, pana la nivelul cursei.

Daca nu ma insel exista totusi setari pentru ea, gen sport si econimic prin care se schimba destul de multe variabile in ceea ce priveste acceleratia

This post has been edited by ssilviu: 24 Jan 2007, 18:53


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
juristul2000
post 24 Jan 2007, 19:41
Post #7


"Membru 20 cm record"


Group: Members
Posts: 793
Joined: 6 October 05
From: Oradea




Eu ma gandesc ca romanu daca se strica acea cutie cine o mai repara?Si cu cat?Dar performantele sunt notabile

This post has been edited by juristul2000: 24 Jan 2007, 19:41


--------------------
logan dacia Laurate 2005 - AR-07-RZV
20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!!
NU, da spaga!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 24 Jan 2007, 20:05
Post #8


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Decat un singur lucru se poate strica: Cureaua. Si ce inlocuieste.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 24 Jan 2007, 21:44
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Bun, si sa zicem ca dau talpa, si ajung la 200km/h, la un motor de 130Cp, viteza lui maxima cu o cutie in 6 rapoarte. De aici se mai pot modifica rapoartele pt. a mari viteza?

This post has been edited by St: 24 Jan 2007, 21:45


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 24 Jan 2007, 21:56
Post #10


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




El modifica raportul pana cand iti atinge viteza maxima posibila. Care nu este neaprat egala cu cea de la o cutie manuala cu sase trepte


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 24 Jan 2007, 22:05
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




..pai si teoretic viteza maxima posibila este infinita......


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 24 Jan 2007, 22:23
Post #12


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Nu, viteza maxima este aia la care fortele de frecare sunt egale cu puterea motorului.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 24 Jan 2007, 22:40
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




So, chiar daca rapoartele din cutie ar fi mai mici, masina nu ar mai accelera...


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri123
post 24 Jan 2007, 23:12
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.620
Joined: 16 April 05
From: Cluj-Napoca




Impresionant clipul cu Audi. Insa parca se pierde ceva din placerea de a schimba viteze la acceleratie. Semeni cu soferul de troleu sad.gif

La fel, cel care mai explica tehnologia, insa nu pot sa nu remarc un lucru: era tampit soferul care conducea masina cu cutie normala? Sau era tampita cutia de la masina fara CVT? Nu au auzit de frana de motor?

Plus, de ce nu se fabrica totusi asa multe cutii CVT? Nu cred ca e chiar asa de super pe cat se prezinta in filmul al doilea.


--------------------
Renault Laguna 2 2006 2.0T dopat cu 30 ponei
Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 24 Jan 2007, 23:22
Post #15


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Nu s-au fabricat dintr-un motiv extrem de simplu. Era greu de realizat cureaua. Acum au aparut tot mai multe: Mercedes, Audi, Nissan, Mazda, Mitsubishi. Tehnologia in sine este destul de veche, dar a fost mai greu de implementat.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiD
post 24 Jan 2007, 23:49
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 21 July 05
From: Ro




O imagine cu principiul de functionare :
cvt-14.gif


--------------------
Renault Megane R26 2008 - XX-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RenaultMeganeCC
post 24 Jan 2007, 23:49
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 7 November 06




Mi se pare ca aceasta ''cutie'' este cam ca la scuterele automatice care accelereaza intr-una fara sa schimbe nicio viteza . Poate ma insel .


--------------------
renault renault 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 Jan 2007, 00:04
Post #18


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ca la bicicleta smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri123
post 25 Jan 2007, 00:18
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.620
Joined: 16 April 05
From: Cluj-Napoca




Cureaua aia are intr-adevar ceva forte de suportat daca asa functioneaza sistemul. Ma gandesc la presiunea pe laturile ei mai ales.


--------------------
Renault Laguna 2 2006 2.0T dopat cu 30 ponei
Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 25 Jan 2007, 00:30
Post #20


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




care e imeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeensa.



--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 25 Jan 2007, 00:50
Post #21


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Eu sper sa apara asa ceva pe Megane 3 si cand termin leasingul la cel actual sa ma inscriu instant pe lista de asteptare.

O descriere mai amanuntita:
http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm

This post has been edited by ssilviu: 25 Jan 2007, 00:52


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 26 Jan 2007, 01:13
Post #22


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




Impresionant si motorul, nu doar transmisia. wink.gif Murano Ultimate are CVT. Cine stie, poate va migra in interiorul grupului...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 26 Jan 2007, 01:23
Post #23


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(RenaultMeganeCC @ 24 Jan 2007, 23:49)
Mi se pare ca aceasta ''cutie'' este cam ca la scuterele automatice care accelereaza intr-una fara sa schimbe nicio viteza . Poate ma insel .
*



Nu te inseli.

QUOTE(R19/16v @ 25 Jan 2007, 00:04)
Ca la bicicleta smile.gif
*



Tu te inseli amarnic! radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 26 Jan 2007, 02:04
Post #24


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu stimabile, nu ma insel deloc!
Vrei sa dai repede din picioare si sa mergi incet, folosesi foaia mica si pinionul mare. Vrei sa dai incet din picioare si sa mergi repede, folosesti foaia mare si pinionul mare. N-ai deloc imaginatie smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 26 Jan 2007, 03:32
Post #25


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




QUOTE(R19/16v @ 26 Jan 2007, 03:04)
Vrei sa dai incet din picioare si sa mergi repede, folosesti foaia mare si pinionul mare.

s/pinionul mare/pinionul mic smile.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Jan 2007, 10:40
Post #26


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




CVT-ul lui Audi e facut de LUK, si foloseste un lant special, nu o curea (ca CVT-ul lui Nissan). Chiar si cele de curea sunt de 2 tipuri: Push Type si Pull type.
Nici una din ele nu trece de vreo 400 Nm transmisi. Insa una din astea sare lejer de 600 Nm si sunt folosite pe la anumite limuzine prezidentiale blindate.
ssilviu, CVT-ul nu e tocmai sportiv pentru ca are probleme cu timpii de raspuns. Daca vei cinduce vreuna, incearca sa accelerezi brusc, sa franezi, si sa accelerezi din nou. O sa vezi la ce ma refer.
Controlul vitezei de deplasare se face ca la orice masina cu transmisie automata. Se tine cont de pozitia acceleratiei si viteza cu care e apasata pedala, de turatia motorului, de viteza de deplasare si toate astea se baga intr-un computer cu retele neuronale si fuzzy logic care decide ce raport de transmitere sa foloseasca (un CVT cu curea poate ajunge la 0,6:1 ) si cat safie sarcina motorului (adica uneori accelereaza masina fara sa creasca turatia motorului ).

This post has been edited by einstein1984: 26 Jan 2007, 18:32


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 26 Jan 2007, 10:50
Post #27


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(R19/16v @ 26 Jan 2007, 02:04)
Nu stimabile, nu ma insel deloc!
Vrei sa dai repede din picioare si sa mergi incet, folosesi foaia mica si pinionul mare. Vrei sa dai incet din picioare si sa mergi repede, folosesti foaia mare si pinionul mare. N-ai deloc imaginatie smile.gif
*



Poti sa faci o comparatie cu vehiculele de teren, care au reductor.
Reductorul ar fi foile pedalier, iar pinioanele, ar fi rapoartele din cutia de viteza.
Chiar daca ai multe rapoarte, ele sunt totusi fixe.
La CVT, raportul este variabil in permanenta... rezulta ca a ta comparatie nu e bine facuta wink.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 26 Jan 2007, 17:52
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Intrebare: DIn ce este confectionata cureaua?


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 26 Jan 2007, 18:25
Post #29


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(einstein1984 @ 26 Jan 2007, 10:40)
  ssilviu, CVT-ul nu e tocmai sportiv pentru ca are probleme cu timpii de rapuns. Daca vei cinduce vreuna, incearca sa accelerezi brusc, sa franezi, si sa acce;erezi din nou. O sa vezi la ce ma refer.
 

In 93 williams au implementat-o in F1. Era cu cateva secunde mai rapida. Si Bernie a interzis-o icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Jan 2007, 18:32
Post #30


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




St, cureaua poate fi facuta dupa mai multe tehnologii. Una din ele ar fi cu niste elemente trapezoidale de otel, unite cu cauciuc. Alta ar fi din benzi de otel circulare, fara sfarsit si cauciuc (tip Van Doorne, adica push-type belt).
ssilviu, cu o floare nu se face primavara. Au avut un prototip care a facut niste ture de circuit. Nu a alergat in cursa.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicAdd Video ReplayTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 08:57
Forum Renault