Repartizare forta de franare...., FRANA...
![]() ![]() ![]() |
Repartizare forta de franare...., FRANA...
kostin2579 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 December 06 From: Colentina ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2008/1,2 / 16V
- B-04-xyz
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ca la carte o faci intr-un service, dotat cu aparatura necesara, merge si dupa ureche cu rezultate excelente, dar daca nu esti sigur pe ceea ce faci o lasi balta, ca nu-i de joaca cu franele. Prin urmare, reglezi parghia repartitorului prin incercari repetate cu probe de drum pana nu se blocheaza spatele cu masina goala..dar totusi sa prinda. Daca vezi ca blocheaza mai desfaci putin piulita si tot asa. Binetles ca in prealabil te asiguri ca limitatorul de frana e functional, si neblocat, ca daca nu e ala bun, degeaba te chinui sa-l mai reglezi din parghie.
La tamburi, daca ai cu autoreglare nu nesita reglaje, daca ai model vechi, reglezi din excentrice distanta corespunzatoare dintre ferodou si tambur. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kostin2579 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 December 06 From: Colentina ![]() |
1.unde este si cum arata limitatorul de frana...
2.la tamburi nu stiu daca este sau nu cu autoreglaj, dar pt frana de mana am reglat din excentrice.. a fost la inceput reglata prea strans si tinea frana la al 3-lea dinte, dupa care a mai fost umblat si acum tzine undeva mai sus, dar fara a bloca rotile, plecare de pe loc fiind posibila dar cu o oarecare dificultate.. tot de acolo se poate regla si pt a tine frana mai bine si pe spate??? |
--------------------
Renault
Symbol
2008/1,2 / 16V
- B-04-xyz
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Repartitorul fortei de franare se afla sub masina, pe puntea spate, mai aproape de roata din dreapta...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Repartizare fortei de franare este in general 70% fata / 30% spate
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#6
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Din care excentrice ai reglat tu frana de mana ? Este masina din semnatura ? Ca daca-i asa, eu stiu ca frane cu autoreglare se fac de mai devreme de '86. Unde ai umblat de fapt ?
Franele cu autoreglare au un sistem cu 2 piese dintate in partea opusa celei de actionare a franei de mana. Inspre fata masinii. Frana de mana stiu ca trebuie sa tina bine in jur de 9 dinti. 3 dinti "e" prea putin. Ca sa descoperi repartitorul, urmaresti conductele care ies din cilindri. Piesa in care ele se-ntalnesc este repartitorul de franare. Regleaza-ti frana de mana si dupa aia, daca nu esti multumit, schimba si repartitorul. Eu asa am facut. Dar, totusi, revin: excentrice pe de o parte si servo pe de alta parte ? klaus are dreptate, cam aia e proportia, dar n-ar trebui sa-ti faci griji daca ai tot sistemul de franare perfect functional. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
workarea |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
1. Ai grija ca "ferma" sa nu insemne teapana, in sensul ca rotile trebuie sa se blocheze doar in ultima instanta, jos (vezi si ce zice Argon). Pina in punctul ala trebuie sa ai o frina progresiva, elastica, dar eficienta. Cel mai "ferma" e exact in punctul dinainte de a bloca. O frina care blocheaza rapid este ineficienta - si foarte periculoasa.
2. Treaba aia cu autoreglajul e cam in teorie. In practica, poti intilni si multe sisteme care sint cica cu auto, dar se regleaza tot ad labam. 3. Daca ai rabdare, hai sa vezi cam ce inseamna o masina cu frinele in parametri fata de valorile teoretic admise (intre paranteze). Iti copiez de la un rezultat de-al meu la standul de frine: EFICIENTA FRINARII serviciu 73% (>=50%) urgenta 36% (>=25%) stationare 25% (>=18%) DEZECHILIBRU FRINARE DINAMICA serviciu fata 3% (<=20%) serviciu spate 1% (<=20%) stationare 22% (<=50%) DISTRIBUIRE FATA/SPATE La asta n-are rost sa-ti dau toate detaliile, cert e ca forta de frinare imi iesise 61,5% fata / 38,5% spate. Daca te uiti acolo, vezi ca toleranta parametrilor acceptati este foarte mare. Deci tu poti lua ITP-ul pe bune fara sa ai o frina grozava. Eu nu prea cred, sincer, ca la limita parametrilor alora dintre paranteze o masina mai frineaza cit de cit eficient, in conditiile in care a mea cu valorile alea de mai sus frina asa si-asa in acel moment, dupa aprecierea mea ochiometrica. De exemplu valoarea maxima acceptata la dezechilibru mi se pare enorma. In fine, ca ne-am lungit si plictisim: te rog sa nu te superi pe mine, dar tu, daca nu stii unde e limitatorul - deci nu ai o foarte mare experienta in mecanica auto -, ar fi bine ca la finalul operatiei sa te duci la un service si sa soliciti stand de frine. Macar sa stii ca te incadrezi in parametrii aia, asa cum sint ei. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
kostin2579 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 December 06 From: Colentina ![]() |
Binenteles ca pentru o reglare corescta ma voi duce la un service, dar pt cultura mea generala am intrebat care sunt proportiile si cum se regleaza, pt ca nu vreau sa ajung acolo si sa imi dea tipii de acolo cine stie ce explicatii SF... Repartitorul stiu unde este si cum arata, este nou, schimbat inainte de ITP, la fel si pistonasele de pe rotile din spate, pompa de frana si "butelia" de servo... Frana este destul de eficienta, dar totusi nu este la fel ca una de pe o Dacie din 2000 de exemplu... Ceea ce doresc sa stiu este daca regland frana de la rotile din spate, obtin o franare mult mai eficienta, bineinteles la limita blocarii rotilor(spate) in caz de urgenta(franare brusca).
Frana imi tine eficient undeva APROAPE de podea. In cazul franarii "la rece" (mototul oprit), pedala se opreste undeva pana in mijlocul cursei. p.s. Sunt INCEPATOR ! ! ! ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2008/1,2 / 16V
- B-04-xyz
|
|
SiloS |
![]()
Post
#9
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
In ce parte rotesc piulita de la repartitor ca sa slabesc frana pe spate ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
workarea |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Asa, la service sa ceri neaparat stand de frine inainte de interventie si dupa. Bine, in principiu ei sint obligati sa faca daca tu ceri pe comanda "verificarea si reglarea sistemului de frinare". Iar sistemul tau de frinare este acelasi cu cel de la Dacia din 2000. Da, reglarea frinei pe spate ar trebui sa amelioreze frina. Pe fata oricum nu prea ai ce regla. Aerisire, alea.
Cursa pedalei s-ar mai putea si ridica, la o adica. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kostin2579 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 December 06 From: Colentina ![]() |
Multumesc tuturor !!
WORKAREA, imi poti recomanda cumva un service unde pot face tot ceea ce este necesar, dar sa fie si rezonabili la pret?? Nu vreau pomana, dar nici sa ma jupoaie ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2008/1,2 / 16V
- B-04-xyz
|
|
vyper |
![]()
Post
#13
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
fratilor parerea mea cea mai buna este ca trebuie scos repartitorul ala pe spate!daca esti bine repartizata frana masina nu se da de "fund" deloc!si va spun sincer ca inainte nu aveam frana sa blocheze nici la a 10 pedala...acum am niste frane in comparatie cu ce aveam...superbe!mai are cineva repartitoru ala anulat?
![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
workarea |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Kostin, nu prea ti-as recomanda un service anume, nu-mi asum raspunderea. Plus ca experientele mele cu service-urile sint diverse si interesante. Dar iti zic asa - tu intelegi ce vrei: 1) Nu te duce la service de maidan. 2) Service-urile din reteaua Dacia au proceduri clare. In ceea ce priveste preturile, sint standardizate pe ore de manopera. Verificarea si reglajul sistemului de frinare nu te rup in nici un caz la buzunar. Daca ei constata ca trebuie inlocuite piese, iti aduc la cunostinta si se adauga pe comanda daca esti de acord. Intrebi preturile si, daca ti se par mari, poti veni cu piesele tale (noi).
Ce-ar insemna verificarea frinei, in afara de chestiile gen placute, ferodouri, scapari de lichid, conducte/furtune: pompa scapa presiune? ai aer in instalatie? daca da, de unde? pe spate repartitorul isi face treaba? autoreglajul isi face treaba? (probabil ca nu, si atunci se regleaza manual). Si mai e si reglajul frinei de mina. Important: pastreaza toate hirtiile de la ei: comanda, facturi, rezultat de la standul de frine. Daca se intimpla ca dupa citeva zile/saptamini sa nu fii multumit de rezultat, te intorci la ei si le arati hirtiile alea, faci iar stand de frine, iar ei vor trebui sa-ti dea o rezolvare (iti zic din experienta). Nu recomand nimanui sa elimine piese standard de pe masina, mai ales de la sistemul de frinare. Repartitorul ala trebuie deblocat/reglat/inlocuit, in nici un caz eliminat. This post has been edited by workarea: 26 Jan 2007, 01:38 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
ferrari |
![]()
Post
#15
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
daca elimini repartitorul de pe puntea spate sau il blochezi o sa ti se blocheze rotile pe spate foarte usor si asta spre deosebire de ce spun altii nu inseamna frana buna(eficienta). eu am avut repartitorul blocat (asa am cumparat masina) si nu imi placea cum franeaza........asa ca l-am repus in functiune si acum e mult mai bine
|
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Din experienta proprie:
1 cu repartitor pe direct=frana tine jos 2 cu repartitor montat (nou) frana tine sus si este mai eficienta de ce? rolul repartitorului este urmatorul limiteaza presiunea lichidului pt puntea spate implicit o franare mai mica pe rotile din spate, in lipsa repartitorului se franeaza in cel mai bun caz 50/50 % intre punti, cu repartitor presiunea pe puntea spate este limitata repede la o anumita valoare si restul presiunii actioneaza asupra rotilor din fata astfel se ajunge la un 70/30 % a fortei de franare. De ce zic ca este mai eficienta cu repartitor, ganditiva la o presiune de 50% pe fata apoi la aceeasi forta de apasare la o presiune de 70% pe fata, trageti concluzia. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 13:01 |