DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum se completeaza cu lichid de racire?, am curatat vasul

ungureanub
post 30 Jan 2007, 21:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 16 January 07




Salut.

Am scos vasul unde se pune lichidul de racire intrucat era extraordinar de murdar pe dinauntru. Era un fel de substanta, de consistenta vaselinei, foarte "grasa" si foarte murdara. Nu imi explic ce s-a intamplat de a ajuns asa!! (Poate imi spuneti voi daca stiti.)

Am spalat vasul, l-am facut ca nou si acum , nu stiu exact care este procedura prin care pun lichid nou, la loc? Cat sa pun? Se pune si in radiator? Cum realizez presiunea?

Daca sunteti amabili, va rog sa imi explicati pas cu pas.

Multumesc.



--------------------
Dacie Berlina 1400 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_doditoiu
post 30 Jan 2007, 22:08
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 20 January 06




In mod normal ar trebui aerisita odata ce ai scos furtunelul din vas din lichid,i-a aer.Pune in borcan lichid cam 3\8 din capacitatea lui,i-al din pozitia initiala si ridica-l cat poti de sus linga capota.Binenteles cu capacul montat. Apasa energic pe furtunul cel gros de la radiator la motor, avand vasul cat de sus iti permite , apoi desurubeaza aerisitorul de la motor.daca nu iese aer ci numai lichid , desfa si aerisitorul de la instalatia de climatizare, si asteapta pana nu mai scoate deloc aer. Apoi fara sa mai scoti furtunelul din lichid pui borcanul la locul lui.daca mai trebuie completat fa-o cu grije sa nu iti i-a aer iarasi.


--------------------
autoutilitara dacia duble cab 1.9D - vl 04 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 2 Feb 2007, 11:17
Post #3


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




fa treaba asta cu motorul pornit, ca sa deschida si termostatul pentru climatizare


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali vtk
post 2 Feb 2007, 23:07
Post #4


Membru cu trotineta


Group: Members
Posts: 222
Joined: 8 November 06
From: Braila




Aerisirea instalatiei de racire se face cu motoru pornit si in felul urmator:
1.se pune in borcan lichid circa 2/3
2. se scoate furtunasul care intra in borcan de la capacul boscanului si se strange capacul
3. cu motorul pornit de preferet cat mai cald sa deschida termostatul si robinetul de la climatizare deschis se ridica borcanul in sus si in pozitie inversa fata de modul sau de functionare normala(cu ,C#$%^ in sus rolleyes.gif )
4. se slabeste surubul de aerisire de al motor pana incepe sa iasa lichid de racire si se lasa sa curga pana nu mai ies bule de aer,dupa care se strange
5. se slabeste surubul de aerisire de la returul climatizarii pana incepe sa curga lichid si se lasa sa curga pana nu mai ies bule de aer,dupa care se strange
6. cu borcanul in aceasta pozitie (susul in jos)strangulati futunul de legatura dintre borcan si radiator cat mai aproape de borcan
7. cu furtunul strangulat intoarceti borcanu' in pozitia initiala si desfaceti capacul
8.montati furtunasul care intra in borcan in stutul din capac si il introduceti in borcan ,aveti grija ca sa fie suficient lichid in borcan si capatul furtunului sa fie cufundat in lichid
9. eliberati furtunul de legatura dintre radiator si borcan pe care in acest timp la-ti tinut strangulat
10. strangeti capacul borcanului,apasati pe furtunul de la radiator la pompa de apa sa iasa aerul din furtunasul din borcan,montati borcanul pe pozitia de lucru wink.gif

This post has been edited by vali vtk: 2 Feb 2007, 23:10


--------------------
DACIA 1300 1980 - BR-15-DNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo9hrb
post 2 Feb 2007, 23:56
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 12 December 06
From: Ploiesti




Asta e valabil pentru masina ta, care are furtunas din capac. Eu, de pilda, am furtunasul pe fundul borcanului. Asta nu-l mai intorci, ca trage aer. La fel si @ungureanub, are model mai nou. Furtunul care vine din radiator se conecteaza la un stut pe fundul borcanului, nu pe capac.


--------------------
Dacia MCV/Sandero 2008 - PH-10-DBV, PH-10-PAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ungureanub
post 2 Feb 2007, 23:59
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 16 January 07




QUOTE(yo9hrb @ 2 Feb 2007, 23:56)
Asta e valabil pentru masina ta, care are furtunas din capac. Eu, de pilda, am furtunasul pe fundul borcanului. Asta nu-l mai intorci, ca trage aer. La fel si @ungureanub, are model mai nou. Furtunul care vine din radiator se conecteaza la un stut pe fundul borcanului, nu pe capac.
*



corect!!!

In mare asa am facut... Numai ca nu l-am intors sa prinda aer. Acum merge BOBOC. daca nu ar arde atat ulei....

Acum nu mai am timp sa ma mai ocup. Dar la vara promit ca o sa ii fac si o segmentare....


--------------------
Dacie Berlina 1400 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_doditoiu
post 3 Feb 2007, 10:10
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 20 January 06




Merge cu furtunasul si daca il are pe sus ,si e chiar mai bine ppt. ca nu exista deloc aer.Lichid din vas isi i-a prin absortie,si daca vrei sa se aeriseasca bine stranguleaza si furtunul care vine de la pompa de apa la caloriferul de caldura .Acela care trece pe sub filtru de aer.astfel lichidul este obligat sa treaca prin calorifer.


--------------------
autoutilitara dacia duble cab 1.9D - vl 04 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 3 Feb 2007, 11:00
Post #8


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




io stiam ca dupa ce faci aerisirea capacu nu se strange foarte tare ca in caz de fierbere sa poate da afara lichidu astfel...va face poc borcanu!cel putin asa stiam io...


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 5 Feb 2007, 08:31
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Depinde de masina ... la nova trebuie strans bine ... circuitul este sub presiune si pe capac scrie 120 asta inseamna ca la 120 grade se deschide o supapa si lasa presiunea sa iasa ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 5 Feb 2007, 10:49
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Acel 120 arata presiunea de deschidere, nu temperatura. Si cred ca scrie 1200, ultimul "0" fiind sters sau ascuns sau prost poansonat.
1200 mbar/ 800 mbar. Sint presiunea de deschidere la supapresiune pentru evacuare si de deschidere a supapei de readmisie, la racirea lichidului. Adica e supapa dubla.

This post has been edited by diaconuliviu: 5 Feb 2007, 10:53


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 5 Feb 2007, 11:39
Post #11


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




daasa este ai dreptate scuze gresala mea ... scrie 1.2/08 dar se vede foarte prost si am interpretat 120 ... ultima cifra de genul 8 abia ca am vazut-o ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 5 Feb 2007, 12:03
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




nu stiu sigur, dar oare circuitul de racire nu are tendinta de a se autoaerisi?..ma refer ca dupa ce s-a facut manual aerisirea, chiar daca nu a iesit chiar tot aerul din instalatie, tinde sa iasa singur prin vasul de expansiune..nu stiu sigur, nu dati cu piatra, doar intreb...


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 5 Feb 2007, 12:14
Post #13


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




La nova asa este ..se aeriseste singura ...nivelul borcanului este mai sus de cat circuitul de apa si din aceasta cauza se produce aerisirea ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 21:07
Forum Renault