DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu presiunea

The_Saint
post 14 Feb 2007, 19:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 14 February 07




sad.gif Salut. Am si eu o problema si nu ma pricep deloc. Poate ma ajuta cineva si pe mine.
Am o dacie 1310 din '90. Motorul imi cam mananca ulei dar nu asta e problema. Azi dimineata cand am pornit-o becurile din bord de la ulei si apa au ramas aprinse iar presiunea la ulei este la 2. M-am speriat si nu am mai pornit-o deloc. Aseara m-am plimbat cu ea prin oras si nu avea nici o pb. In bord nu era aprins nimik iar presiunea era la 4. Ce ma surprinde e ca nu stiu ce a patit asa deodata. Nu am mers tare cu ea si nu pot sa inteleg. Ce ar trebui sa-i fac? Pot sa o pornesc, nu stric nimika? Trebuie sa merg la mecanic sau as putea sa rezolv singur problema? Si cam cat ma ajunge toata distractia asta?


This post has been edited by diaconuliviu: 15 Feb 2007, 13:29


--------------------
Dacia 1310 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 14 Feb 2007, 19:48
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Verifica nivelul de ulei! Poate ai scurgeri!


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali vtk
post 14 Feb 2007, 20:31
Post #3


Membru cu trotineta


Group: Members
Posts: 221
Joined: 8 November 06
From: Braila




Verifica pinionul care antreneaza pompa de ulei s-ar putea sa aiba canelurile duse. Dai delcoul jos si extragi pinionul il verifici daca este cazul(mai mult ca sigur)il inlocuiesti cu altul nou .

This post has been edited by vali vtk: 14 Feb 2007, 20:31


--------------------
DACIA 1300 1980 - BR-15-DNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 15 Feb 2007, 08:49
Post #4


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Păi stați puțin, el zice că are presiune la ulei 2 atm. , nu văd unde-i problema?

The_Saint, dacă te referi la martori care se aprind când pui contactul, este normal, dar după ce motorul pornește martorii trebuie să se stingă. La tine cum e?
Din moment ce spui că ai presiune 2 atm. martorii ar trebui să se stingă.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 15 Feb 2007, 11:21
Post #5


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Cati kilometri ai cu uleiul ... nu cumva trebuie schimbat ? wink.gif

This post has been edited by Dreamer: 15 Feb 2007, 11:21


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo9hrb
post 15 Feb 2007, 12:44
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 12 December 06
From: Ploiesti




Daca la bord iti arata presiune si totusi becurile sunt aprinse, schimba sonda de ulei. Aia care comanda becul.


--------------------
Dacia MCV/Sandero 2008 - PH-10-DBV, PH-10-PAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 15 Feb 2007, 12:51
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Tu aveai 2 la relanti sau cand accelerai?


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Feb 2007, 13:20
Post #8


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




sau pompa.cat de uzat e motoru


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
The_Saint
post 15 Feb 2007, 15:10
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 14 February 07




Pai presiunea e la 2 la relanti dar chiar daca accelerez presiunea tot asa ramane. Nu se modifica deloc. Becurile raman aprinse dupa ce porneste motorul, nu se sting, tocmai asta e problema. Uleiul nu cred ca trebuie schimbat, am cam 1500 km de la ultimul schimb, si am schimbat si filtrul atunci. Motorul intradevar trebuie segmentat dar stau cam prost momentan cu banii. Am verificat si uleiul si e cu 1mm deasupra nivelului. Totusi ma gandesc ca e pompa de ulei dusa. sad.gif . Stie cineva cam cat ma ajunge alta?


--------------------
Dacia 1310 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 15 Feb 2007, 16:02
Post #10


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Daca ai presiune 2 la relanti nu cred ca este dusa pompa ... ia verifica tu monocontactul si eventual schimba-l ... eu pana am gasit unul bun ... am schimbat vre-o 7 ... mai am 3 in portbagaj ... dar nu sunt bune...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Feb 2007, 12:04
Post #11


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai am un preten care are motorul facut( radmasa.gif ) si are la 3000rpm 1 bar;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
map3tz2003
post 18 Feb 2007, 19:56
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 1 August 06




Cum zicea Dreamer...cati km ai cu uleiul?si in general nu conteaza numai numarul de km...uleiul are si el niste proprietati care se mai modifica in timp. Sfatul meu:schimba uleiul si o data cu el schimba si filtrul.E foarte important sa schimbi si filtrul in acelasi timp(iti zic din experienta personala biggrin.gif ) Succes. mandru.gif


--------------------
Dacia CL1300 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
The_Saint
post 19 Feb 2007, 15:10
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 14 February 07




biggrin.gif S-a rezolvat !!!! biggrin.gif Era pinionul ala de sub delcou foarte uzat. Am luat unul nou si acum am presiunea la 6. Multumesc frumos pentru sfaturi.


--------------------
Dacia 1310 90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 19 Feb 2007, 15:27
Post #14


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(map3tz2003 @ 18 Feb 2007, 19:56)
Cum zicea Dreamer...cati km ai cu uleiul?si in general nu conteaza numai numarul de km...uleiul are si el niste proprietati care se mai modifica in timp. Sfatul meu:schimba uleiul si o data cu el schimba si filtrul.E foarte important sa schimbi si filtrul in acelasi timp(iti zic din experienta personala biggrin.gif ) Succes.  mandru.gif
*



pai la orice carte de reparatii specifica ca la schimbul de ulei sa se schimbe si filtrul de uleiul.........

maine poimaine apare unu care o sa zica ca e bine sa deblochezi volanul inainte sa pleci de pe loc sau sa apesi ambreiajul inainte sa o bagi in viteza cand vrei sa pleci de loc............


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 19 Feb 2007, 20:46
Post #15


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(The_Saint @ 19 Feb 2007, 15:10)
biggrin.gif  S-a rezolvat !!!!  biggrin.gif  Era pinionul ala de sub delcou foarte uzat. Am luat unul nou si acum am presiunea la 6. Multumesc frumos pentru sfaturi.
*




Salut.........poti detalia operatiunile?

As vrea sa fac operatiunea si eu si nu stiu cum.........nu vream sa am parte de ,,palpitatii,,

Ce costuri au fost?

Cum se ,,pune la punct,, delcoul dupa aia?

Cu ce se extrage pinionul?

Merci anticipat,

Autom


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Feb 2007, 09:54
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(AAlpine1 @ 19 Feb 2007, 15:27)
pai la orice carte de reparatii specifica ca la schimbul de ulei sa se schimbe si filtrul de uleiul.........

maine poimaine apare unu care o sa zica ca e bine sa deblochezi volanul inainte sa pleci de pe loc sau sa apesi ambreiajul inainte sa o bagi in viteza cand vrei sa pleci de loc............
*



E o teorie ca un filtru se poate schimba o data la doua schimburi de ulei daca nu se circula prin praf sau in conditii "majoritar oras" sau zone cu mult praf sau temperaturi ridicate ale motorului SI DACA se foloseste la schimb ACELASI tip de ulei (Era si prin acel vechi Ordin 14 al MTTc, cu consumurile specifice scris). In acele carti, daca citesti, scrie ca se pun 3 l la schimb cu filtru si 2,75 l la schimb fara filtru. Sau, capacitatea baii si capacitatea filtrului, deci este acceptabila asta. La cit costa un filtru, chiar daca ar rezista filtrul ala doua schimburi de ulei, mai bine SU+SF concomitent, din motive de prevedere.
Acele teorii ar functiona in cazul unui motor bun, ulei bun si filtre de calitate. La calitatea filtrelor de la noi, mai bine il schimbi odata cu uleiul.

This post has been edited by diaconuliviu: 20 Feb 2007, 09:55


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 20 Feb 2007, 10:16
Post #17


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(diaconuliviu @ 20 Feb 2007, 09:54)
E o teorie ca un filtru se poate schimba o data la doua schimburi de ulei daca nu se circula prin praf sau in conditii "majoritar oras" sau zone cu mult praf sau temperaturi ridicate ale motorului SI DACA se foloseste la schimb ACELASI tip de ulei (Era si prin acel vechi Ordin 14 al MTTc, cu consumurile specifice scris). In acele carti, daca citesti, scrie ca se pun 3 l la schimb cu filtru si 2,75 l la schimb fara filtru. Sau, capacitatea baii si capacitatea filtrului, deci este acceptabila asta. La cit costa un filtru, chiar daca ar rezista filtrul ala doua schimburi de ulei, mai bine SU+SF concomitent, din motive de prevedere.
Acele teorii ar functiona in cazul unui motor bun, ulei bun si filtre de calitate. La calitatea filtrelor de la noi, mai bine il schimbi odata cu uleiul.
*



de ce te rezumi numai la carti tehnice scrise de romani sau pentru dacie ??????????????????????????????????????

ai citit vreo carte de bmw (chiar de prin 79), mercedes, renault, pejo, sa vezi ce scrie la revizii ???????


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 20 Feb 2007, 10:17
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




@autom: Mai intai aliniezi volanta la semn, astfel incat pistonul 1 sa fie in compresie. Ca sa stii asta, scoti capacul delco si te uiti daca luleaua se afla in dreptul fisei 1. Desfaci surubul care tine delcoul, scoti delcoul, dupa care scoti pinionul cu un surub lung de 12. Ai grija cand pui pinionul nou, acesta are crestatura excentric. Cand montezi pinionul crestatura sa fie perpendiculara pe axa cu came si plasata in stanga axei geometrice a pinionului.
Montezi delcoul la loc, strangi surubul si...atat.
Nu este greu, dar si eu am patit-o cand am facut prima data...n-am aliniat volanta la semn, si bineinteles n-am mai stiut care a fost pozitia delcoului si nici a pinionului. Daca esti atent, e simplu. smile.gif
Bafta

This post has been edited by tabek: 20 Feb 2007, 10:17


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Feb 2007, 10:34
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(AAlpine1 @ 20 Feb 2007, 10:16)
1.de ce te rezumi numai la carti tehnice scrise de romani sau pentru dacie ?
2. ai citit vreo carte de bmw (chiar de prin 79), mercedes, renault, pejo, sa vezi ce scrie la revizii ???????

1. Pentru ca dadeam o explicatie la acea teorie a schimbarii filtrului la doua schimburi de ulei despre care ai lasat sa se inteleaga ca nu exista. Ei bine, exista, asta voiam a scoate in evidenta. Dupa care am spus ca se recomanda schimbare simultana.
2. La cit se schimba uleiul la acele masini straine?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 20 Feb 2007, 11:24
Post #20


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(diaconuliviu @ 20 Feb 2007, 10:34)
1. Pentru ca dadeam o explicatie la acea teorie a schimbarii filtrului la doua schimburi de ulei despre care ai lasat sa se inteleaga ca nu exista. Ei bine, exista, asta voiam a scoate in evidenta. Dupa care am spus ca se recomanda schimbare simultana.
2. La cit se schimba uleiul la acele masini straine?
*



2 la mert cobra (parca este mercedes 123 sau 124 tipul) schimbul de ulei + filtru de ulei + filtru de aer + filtru de motorina (nu visati filtru de polen) la 5000 de km recomandat de fabrica sau 7500 maxim.... asa e si la bmw,audi,vw, volvo.....modele mai vechi dar aceeasi generatia cu dacia (ma refer la ani nu la tehnologie)


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 21 Feb 2007, 09:55
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Hehe, la noi, cel de aer parca la 15000. Bine, nu sustin ca la noi e praf mai putin, dar acea necesitate este si functie de acele zone cu praf, fara praf, "brazda", etc.
Se pare ca ceilalti is mai precauti, lucru care nu strica.
Bine, citeam pe undeva pe la "muci" parca, de cineva care schimba uleiul la 1500 km, circulind cu 20W40 RO, ordinar. Pai pe ala il costa mai mult filtrele decit uleiul.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 21 Feb 2007, 13:59
Post #22


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




cand dadeam jos filtru de aer la mercedes dupa 5000 de km de mers in bucuresti si prin tara era imbacsit din galben era negru........cred ca gura prin care tragea aerul era mult mai mare.......

la motorul de alpine cand aveam 4 carburi nu am avut deloc filtre si nu am avut probleme niciodata cu praful......dar numai ture isi lua saracu motor dar ma tinut numai 35000 de km de rupt in doua.....

This post has been edited by AAlpine1: 21 Feb 2007, 14:01


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 21 Feb 2007, 15:54
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pe al meu (de aer) cindva l-am "simtit" cind a aparut un strat fin de praf/namol pe clapeta de soc. De atunci, schimb la 10-15 mii, sa n-am probleme.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:08
Forum Renault