DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> robotel pornire, intrebare

horsewhisperer27
post 25 Feb 2007, 00:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




excl.gif

mi-am cumparat in seara asta o robotel de pornire ca cel din figura, 12 v, si 600mA, scrie pe cutie;
mai exista un model, mai mare, de 900 mA si cu compresor pt roti!

ce intrebare am:in instructiuni scrie:"masinile cu computer de bord pot fi afectate;cinsultati manualul!"

ce parere aveti?

de masini, ar fi vorba de o straineza(nu cred ca marca conteaza, are abs, esp, calculator si tot tacamu), si de un loganel.

ambele au computer de bord!
in manualul de instructiuni nu ma astept sa gasesc ceva specific!

ar avea ce sa se intample?
astept niste pareri avizate!
va multumesc!


Attached thumbnail(s)
incarcator.jpg ( Size: 309.4k ) Number of downloads: 170


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 25 Feb 2007, 02:11
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




greseala mea, nu aveau cum sa fie mA: 600 AMP,,,,


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 25 Feb 2007, 09:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




circuitele electronice ale masinii sunt proiectate sa functioneze pana la o anumita valoare maxima de tensiune (16-18V maxim)
un robotel deasta poate sa dea o tensiune mai mare sau sa dea niste varfuri de tensiune care ar putea sa afecteze sistemele electronice ale masinii.
ca sa nu fie probleme eu zic sa deconectezi o borna de la baterie si robotelul sa il folosesti numai pentru a incarca bateria nu si pentru a ajuta la pornire.


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danny_bb
post 25 Feb 2007, 11:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 17 February 07
From: Brasov/Slobozia




e bine sa nu faci experimente. mai bine limiteaza-te la incarcat bateria. ca banuiesc ca nu ai un tractor la care trebuie sa invarti 1 minut ca sa porneasca


--------------------
Dacia Break 1.6TD 1988, Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 25 Feb 2007, 12:49
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




Si eu am unul similar (nu acelasi model) si la mine scrie cam asa (citez din memorie): fisa + o pui la baterie iar fisa - undeva pe masa masinii. Daca pui fisa - direct pe baterie risti sa bulesti computerul la masinile cu computer...bla bla bla.
Am facut treaba asta si a mers o data, dar a doua oara nu a mai vrut sa mearga pana nu am pus fisa - tot pe baterie (poate sistemul de inchidere de la capota loganului nu face masa buna cu restul masinii, ca acolo am pus minusul). Oricum eu nu am avut probleme pana acum si sper sa nici nu am.
In ceea ce priveste supratensiunile date de un astfel de robotel, nu prea cred ca este posibil asa ceva deoarece inauntru e o baterie mica (ca de motocicleta) de 12 V si 20A (al meu are si un voltmetru montat pe el). Treaba cu 900 A la pornire cat e la mine pe cutie e o vrajeala (si cred ca si cei 600 ai tai sunt tot asa) sad.gif .

Edit later: cam asa arata cu adevarat unul de 610 A la pornire: http://www.autotech.ro/detaliu_produs.php?...&id=86&categ=40 deci ale noastre sunt 600 A chinezesti care e alta mancare de peste radmasa.gif .

Edit la edit: se pare ca modul asta de pornire se face si cand pornesti de la bateria altei masini. Am gasit si explicatia: cand pui la final borna - pot sa apara scantei. Daca bateria scapa gaze (de la acid, nu va ganditi la altceva) exista pericolul exploziei. De aceea borna - se cupleaza cat mai departe de baterie. Aici e fisierul PDF pe care l-am gasit: Attached File  jumpstart.pdf ( 680.2k ) Number of downloads: 15


This post has been edited by Petea: 25 Feb 2007, 13:15


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 25 Feb 2007, 13:41
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




1.faza cu borna in alta parte tot asa mi-am explicat-o si eu, prin scantei!
2.tensiune mai mare nu cred ca are de unde sa dea, l-am masurat si are 12,7 volti, nu vad de unde bateruita aia din el ar putea sa scoata , sa zicem, 25!

3.nu vad legatura exacta privind masinile cu CB: exista, sa zicem, masini pe injectie, cu calculator, si fara CB.

daca la alea nu s-a intampla nimic, ce sa aiba celelalte?

a te limita la incarcatul bateriei e greu intr-o pana , cine are timp sa stea ca sa se incarce bateria odata descarcata si sa porneasca pe fortele ei?
plus ca nu imi permit sa deconectez bateria, nu am codul cassului,si sa nu se bage careva cu idei de genu ca e furat, pur si simplu s-a ratacit pe undeva!

mai astept opinii! smile.gif

petea, tu cred ca ai din ala mai mare, care are si compresor de umflat rotile!


p.s. cu un voltmetru "din piata", unul profesional nu am inca, dar indicatia de voltaj este f corecta, am mai masurat cu el, imi rata deci 12, 7V.
pus pe pozitia de 10 A (mai mult nu are), arata 18, ceva!

inclin sa cred ce zice petea, valoarea spusa de el fiind 20A, si prin urmare nu intuiesc nici un pericol....voi?

This post has been edited by horsewhisperer27: 25 Feb 2007, 14:16


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 25 Feb 2007, 19:30
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




Al meu nu are compresor ci are o lanterna cu bec normal. Este alt model fata de al tau, o idee mai mare si are un mic voltmetru inclus in el (facut probabil in alta parte a Chinei radmasa.gif ). Stiu ca are o baterie de 12 V si 20 A pentru am fost suficient de curios ca sa-i scot suruburile de la spate si sa ma uit inauntru.
Problema care presupun ca poate sa apara la calculator este cea a unui contact imperfect pentru mai mult timp (adica un arc voltaic timp de cateva secunde) care sa produca fluctuatii 0...12V foarte rapide. Am avut o placa de baza care s-a ars astfel (fie-i circuitele usoare), pentru care ii "multumesc" si acum companiei de electricitate.


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 25 Feb 2007, 19:49
Post #8


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(horsewhisperer27 @ 25 Feb 2007, 13:41)
p.s. cu un voltmetru "din piata", unul profesional nu am inca, dar indicatia de voltaj este f corecta, am mai masurat cu el, imi rata deci 12, 7V.
pus pe pozitia de 10 A (mai mult nu are), arata 18, ceva!
*


tu ai masurat amperajul in paralel?! blink.gif


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Feb 2007, 19:54
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu în paralel... în serie cu o rezistență foarte mică...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 25 Feb 2007, 20:00
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




,,,,si ar fi gresit?

oricum, toata ziua n am avut ce face asa ca am desfacut jucaria:

are inauntru o baterie cam de marimea celei de motocicleta, pe care scrie:[SIZE=7] 12v. 10 Ah.[SIZE=1]


asadar cred ca este foarte ok, nu?cu ce ar fi mai rau decat pornirea cu cabluri de la o alta baterie?ca nu vad cu ce!


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 26 Feb 2007, 16:39
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




In primul rand intensitatea (amperajul) se masoara totdeauna in serie. Si niciodata in gol. Iar acea valoare masurata nu e relevanta deoarece nu indica capacitatea bateriei ci doar caracteristicile consumatorului cuplat la baterie. Daca schimb consumatorul se schimba si intensitatea masurata. Utilizarea unui consumator cu rezistenta foarte mica, hmm, asta suna a scurt circuit. Eu nu recomand nimanui experiente de genul asta pe bateria proprie, mai bine se pune mana pe surubelnita, se desface robotul si se citesc caracteristicile bateriei aflate inauntru.


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 27 Feb 2007, 00:20
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




pai asta am si facut, mai tarziu!
se cam incalzisera firele voltmetrului, e drept, n-am avut idee ca e gresit!
da atunci pozitia aia pt amperi ce mai masoara?


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 28 Feb 2007, 20:28
Post #13


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(horsewhisperer27 @ 27 Feb 2007, 00:20)
da atunci pozitia aia pt amperi ce mai masoara?
*


amperaj mic biggrin.gif (bine ca nu l-ai bagat in priza tongue.gif )...
ca sa poti masura intensitati mari ale curentui electric iti trebuie alte scule...nu ce gasesti pe piata la bani putini...
cu ce ai tu poti masura amperaj de ordinul mA...cu ce intensitate sa incarca bateria de la mobil...cat trece printr-un bec de lanterna...chestii din astea.
si: allways in serie!!! wink.gif


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 28 Feb 2007, 21:05
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




si cum leg aparatul in serie cu robotelul/priza?
sa stii ca am vrut sa masor si la priza icon_mrgreen.gif !

si de ce numai miliamperi?
are o pozitie de 10A! sad.gif

acusi imi iau si scula profesionala 090.gif


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 1 Mar 2007, 20:05
Post #15


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(horsewhisperer27 @ 28 Feb 2007, 21:05)
si cum leg aparatul in serie cu robotelul/priza?
sa stii ca am vrut sa masor si la priza icon_mrgreen.gif !
si de ce numai miliamperi?
are o pozitie de 10A! sad.gif
*


pai aparatul il legi cel mai simplu in felul urmator: bagi stecheru' de la robotel intr-un prelungitor....desfaci stecheru de la prelungitor (ia si tu unu fara impamantare sa-ti fie mai simplu smile.gif ..de prelungitor vorbesc)....acuma un fir de la prelungitor il bagi in priza unu il legi la o sonda a aparatului de masura...cealalta sonda o bagi in priza, de preferat in gaura ramasa libera.....nu uita sa dai drumu la robotel si la aparatu' de masura smile.gif
pentru masurat amperaj mare....mai bine imprumuti decat sa cumperi....


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 1 Mar 2007, 20:47
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




Voltajul este o caracteristica a bateriei. Amperajul este o caracteristica a consumatorului si valoarea masurata nu are nici o legatura cu valoarea maxima la care rezista bateria. Nu ai cum sa gasesti amperajul maxim la care tine o baterie masurand cu ampermetrul. E ca si cum ai incerca sa masori valoarea unei sigurante (valoarea maxima, pe care daca o depasesti se arde). Nu o poti face decat arzand siguranta. Alftel, masuratoarea este inutila. Asa ca sfatul eu este sa nu faci incercari pe bateria proprie si mai bine sa te bazezi pe ce scrie pe eticheta bateriei.


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 2 Mar 2007, 01:56
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




asta si aveam de gand, intrebam ca sa stiu!
va multumesc!


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 3 Mar 2007, 11:02
Post #18


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(Petea @ 1 Mar 2007, 20:47)
Nu ai cum sa gasesti amperajul maxim la care tine o baterie masurand cu ampermetrul. E ca si cum ai incerca sa masori valoarea unei sigurante (valoarea maxima, pe care daca o depasesti se arde). Nu o poti face decat arzand siguranta.

sa nu exageram...e vb de o baterie nu de un generator....exista testere wink.gif


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 03:11
Forum Renault