Placa de Presiune la Nova, Cum se poate afla deca este uzata (fara demontare)
![]() ![]() ![]() |
Placa de Presiune la Nova, Cum se poate afla deca este uzata (fara demontare)
mihai0070 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|||
apollo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Oricum trebuie sa schimbi discul de ambreiaj?Nu?Eu asa stiu.
Ca sa scapi de o grija , schimba rulmentul , placa si discul si dupa aia stai linistit. Din cate stiu, din rigiditatea pedalei simti placa. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#3
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Hmmm ... discul este bun ... nu patineaza si merge ok (nu trebuie schimbat)... dupa schimbare cablu ... pedala este moale si pinde undeva dub jumate ... cupleaza bine (zic eu) dar are cursa falsa cam mare 25% din cursa pedalei ... cu cablul intins la maxim (din piulita si contrapiulita) si am lasat un joc de 3 - 4 mm la furca ... vitezele se schimba mai usor acum nu noul cablu ... dar tot scartaie putin (posibil arcul de la pedala cablul fiind nou)... acum intreb pedala trebuie sa fie moale si usor de alasat sau trebuie sa fie tare ... , pedala mea este moale si usor de apasat dar ambreajul merge ok aproape ca la DSN ... de fluierat nu fluiera ... cum imi dau seama ca placa este dusa ... fara sa desfac pe acolo ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
cristidb |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Discul se schimba cand patineaza, sau daca la demontare se observa ca nu mai are santuri pe el. Altfel nu poti stii cat e de uzat.
Ambreiajul trebuie sa se apese usor. Placa de presiune se intareste in timp, mai ales din cauza incalzirilor repetate. De obicei cand patineaza discul placa se incinge destul de tare si din cauza asta se intareste. Poti vedea cata viata mai are placa daca te uiti prin gaura de la furca, la suprafata de contact cu rulmentul. Daca are uzutra mare nu mai are viata lunga. Cand se sparge o sa sesizezi. Pedala devine brusc mult mai moale si cupleaza foarte sus si patineaza. De obicei se sparge radial arcul diafragma, in dreptul unui nit de sprijin. Probabil se va vedea doar dupa demontare si examinare atenta. Mai poate scartai si de la furca sau de la pedala. Pune putin ulei pe axul furcii, demonteaza pedala de ambreiaj si unge ajul pedalei. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#5
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Inteleg din postul tau cristidb ca nu am deloc probleme la ambreaj ... o sa incerc cu lanterna sa vad placa de presiune ...
Inteleg ca o placa de presiune intarita ..rezulta pedala tare ... o placa de presiune buna (moale) rezulta pedala usor de apasat de ci este buna ... Scartaiuul a ramas (mai putin ce-i drept ) dupa ce am schimbat cablul uzat ... acum sigur este pedala de vina ... Multumesc de raspuns ... ori ce alte pareri sunt bine venite ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
codrin_ando |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 March 07 From: Sv ![]() |
Parerea mea e ca nu prea ai cum sa stii cand e APROAPE gata placa de presiune, decat prin metoda "minierului"
![]() Personal am schimbat una pana acum.Cand am desfacut-o am constatat uzura excesiva la soare din cauza rulmentului de presiune. Sincer nu am simtit nici o diferenta la pedala pana sa o dau jos, dar daca o mai lasam sigur imi penetra soarele pentru ca era foarte subtiat. Asta alaturi de uzura provocata de mers pe niturile discului de ambreiaj.La placa noua razele se latesc in dreptul rulmentului (sper ca va tine mai mult ca masina ![]() Am mai schimbat si un cablu de ambreiaj mai demult care se rupsese in drum.Cu cel nou special de Nova trebuia sa insurubez surubul de reglaj al furcii pana la capat ca sa nu stea rulmentu pe placa, si banui ca ar mai fi trebuit strans da nu mai era loc.Cred ca de acolo a inceput sa se uzeze placa. ![]() Discul cand e dus se observa si pe deasupra cutiei in dreptul semnelor pentru volanta.Se apropie mult de miez. Cu noul reglaj al ambreiajului pot spune ca pedala se apasa si prinde exact ca la un Clio Symbol. ![]() Cum iti dai seama de un cablu de ambreiaj uzat? Incep sa se desprinda spire din el? |
--------------------
DACIA
NOVA
1999 GT, 1,6l
- SV 04 PMU <<CODRIN_A>>
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#7
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Constat diferente intre ce spui tu (codrin_ando) si ce s-a intimplat la mine ... tu zici ca "Cu cel nou special de Nova trebuia sa insurubez surubul de reglaj al furcii pana la capat ca sa nu stea rulmentu pe placa" la mine ca sa am cursa de 3 mm la reglaj (rulemtul sa nu atinga placa) a trebuit sa desurubez la maxim surubul de reglaj NU sa il insurubez acum nu pot sa ridic cursa ambreajului mai sus de cat este acum este la maxim dar merge ok ... sper sa tine mult asa
![]() "Discul cand e dus se observa si pe deasupra cutiei in dreptul semnelor pentru volanta.Se apropie mult de miez" daca discul este acea mica dunga neagra imediat spre motor langa reperul de aliniere al semnului atunci pot sta linistit ca mai are cel putin 3 sau 4 mm de carne ... "Cum iti dai seama de un cablu de ambreiaj uzat? Incep sa se desprinda spire din el?" cazul meu ... cablul nu avea spire (sarmulite) rupte dar era uzat si intins ... probabil ca s-au rupt in interiorul camasii si nu puteam vedea ... dar era foarte lustruit la furca acolo unde este bucsa aia de plastic. Acum intreb (cu riscul sa ma repet) ambreajul meu cupleaza undeva sub jumatate ... cu o cursa falsa destul de mare la pedala ... decupleaza bine si cupleaza bine ... maine o sa verific si placa de presiune cu o lanterna si revin cu port ... pedala se apasa usor si nu necesita forta pentru apasare si revenirea este la fel de lina ... apropo cum cupleaza la clio ... "Sincer nu am simtit nici o diferenta la pedala pana sa o dau jos" si dupa schimbare ce diferenta ai simtit ... pedala a fost mai tare mai moale ... mai usor de apasat mai dura ... ??? This post has been edited by mihai0070: 21 Apr 2007, 22:14 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
cristidb |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
codrin_ando a intrat bine cablul de ambreiaj in gaura din caroserie? Eu am schinbat doua pana acum si la reglaj a trebuit sa desfac surubul cam 1,5cm.
De obicei un cablu uzat agata. Daca suspectezi ceva scoate cablul de pe furca si misca-l cu mana. Daca agata inseamna ca s-au rupt sarme din el. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
codrin_ando |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 March 07 From: Sv ![]() |
"la mine ca sa am cursa de 3 mm la reglaj (rulemtul sa nu atinga placa) a trebuit sa desurubez la maxim surubul de reglaj NU sa il insurubez acum nu pot sa ridic cursa ambreajului mai sus de cat este acum este la maxim dar merge ok ... sper sa tine mult asa "
Da este adevarat, trebuia strans la maxim surubul cablului, probabil ca fiind nou era mai scurt si mai intins ![]() furca noua+cablu nou = diferenta la strangerea surubului (banuiesc). "si dupa schimbare ce diferenta ai simtit ... pedala a fost mai tare mai moale ... mai usor de apasat mai dura ... ???" La prima apasare a ambreiajului pedala a mers extrem de usor, cred ca se putea apasa si cu un deget (asta din cauza ca eram cu reglajul surubului de la ambreiajul vechi), cam un sfert de pedala mergea in gol ca sa zic asa.Apoi cupla extrem de jos cam la 1 cm de eliberat pedala. cand am revenit cu desfacerea surubului (acum e undeva spre jumatea filetului, si un pic spre "desfacut", astfel incat sa am cam 6 7 mm de spatiu intre rulment si placa) pedala s-a intarit si parca e putin putin mai moale decat inainte (o diferenta sesizabila doar daca stai atent sa analizezi). Pe scurt cum vad eu un ambreiaj optim reglat : 1.o marja de securitate de ? cm-eu zic ca vro 5 7 mm(cam asa am) intre rulment si placa (eventual intreb: cum sa vad daca spatiul de ? cm-sau mai mic- e mult sau putin pentru ca cele 2 sa nu vina in contact - ochiometric???, pentru ca, rulmentul rotindu-se usor, poti avea impresia ca e decuplat cand el poate sa stea pe placa). Cum se masoara distanta: prin cursa libera a furcii sau sa te uiti in cutie?Pentru ca banui ca una zice cursa furcii si alta zice rulmentul ![]() 2. o cursa a pedalei care sa lucreze undeva pe la jumatate sau putin spre podea 3.pedala sa nu oscileze in gol decat foarte putin = spatiul descris mai sus de ? cm sau mai putin. cursa falsa nu inseamna ca distanta dintre rulment-placa e mare??? "a intrat bine cablul de ambreiaj in gaura din caroserie?" personal nu am fost de fata la schimbarea dar nici la rupere, dar banui ca a intrat, eventual uns cu vaselina ![]() Daca bag ulei in camasa cablului(asta daca merge) posibil sa-i lungesc viata?El nu agata sau altceva. This post has been edited by codrin_ando: 22 Apr 2007, 09:38 |
--------------------
DACIA
NOVA
1999 GT, 1,6l
- SV 04 PMU <<CODRIN_A>>
|
|
gti98 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salut!
Cam 8 anisori nu am avut nici un fel de probleme cu ambreiajul, dar cand au inceput... Am ajuns la a 3-a placa de presiune si desi am si 3 rulmenti (tot de presiune) s-a stricat doar una din carcasele lor... Referitor la subiectul deschis aici: 1 Placa de presiune, dupa cunostintele mele se poate defecta in doua feluri: a) daca plesneste, de regula de la una din gaurile de nit pentru fixare, spre exterior; efectul este ca in loc sa se "intoarca" la apasarea in zona centrala de catre rulmentul de presiune, si astfel sa slabeasca strangerea discului intre zona de frictiune a placii si volanta, arcul "se casca" pe linia fisurii. Cat timp fisura nu e completa, "decuplarea" discului nu e nici ea completa; cand a plesnit pana la capat, decuplarea nu mai e posibila. Spre deosebire de ruperea cablului de comanda, cand pedala e moale si merge in gol, in cazul fisurarii "soarelui" pedala are cam aceeasi "tarie" ca una "buna" (poate apar mici diferente, dar eu nu am sesizat) ![]() La a 3-a placa am instalat "steluta" de protectie a "soarelui", pe care se reazema rulmentul de presiune. A functionat cam o luna asa, pana ce pierderea etansarii la simeringul arborelui prizei de putere (intrarea in cutia de viteze) m-a obligat la o noua demontare. Cablul de comanda al ambreiajului a fost slabit la maximum, in ideea de a nu atinge "steaua" aia instalata pe soare (!); materialul e mult mai gros si daca apare o frecare, sper sa crape intai rulmentul (din care mai am), sa se uzeze steaua (care e 7,5-8RON si sa nu ajung iar la placa de presiune (150RON)! Exista o mica urma, dar nu se poate spune inca daca e semnul produs de presiunea normala a debreierilor sau inceputul uzurii anormale (a unui material moale). 2 Patinarea ambreiajului apare in situatia unei uzuri accentuate a garniturilor de frictiune a discului, si/ sau a imbibarii acestora cu lubrifiant (ulei) curs din cutia de viteze (uleiul pierdut din motor e aruncat de rotatia volantei pe peretii "carterului" mecanismului de ambreiaj si nu are "cale" spre disc). Subtierea discului prin uzura, desi e de ordinul milimetrilor, se produce intr-o zona unde cursa soarelui e de asemenea de ordinul milimetrilor. In plus, suprafetele de presiune de pe placa si de pe volanta ajung in contact cu niturile de fixare a garniturilor de frictiune, care au alt coeficient de frecare si alta duritate decat acestea, alunecand mult mai usor. Exploatarea in aceste conditii deterioreaza suprafata de frictiune (rizuri ca si la discurile franelor, in cazuri grave fiind necesar de inlocuit volanta si/sau placa de presiune...) Nu folositi automobilul cu defectiuni, acestea se agraveaza si nota de plata creste foarte repede! Noroc si atentie! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#11
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ufffff mi-e groaza ... daca s-a uzat placa de presiune ... mi-e droaza doar de desfacut motor si cutie ...
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
cristidb |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
gti98 legat de situatia in care arcul crapa langa un nit. Am avut problema asta in urma cu o luna si ceva. Dimineata cand am plecat cu masina ambreiajul cupla mult mai sus, peste jumatatea cursei si pedala era mai moale. Intra bine in viteza. Fisura era completa. Probabil s-a crapat cand s-a racit, pentru ca nu a dat nici un semn cu o seara inainte.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 14:00 |