DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Comportament frane berlina, cum ar trebui sa stea pedala

the fast and furious
post 22 Apr 2007, 15:38
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti






Salut am o berlina din 99 si nu pot sa spun ca ma plang de frane insa intotdeauna ea cupleaza foarte jos si la o faranare brusca imi diminuaeaza foarte mult distanta de franare ( pierzi cativa metri pana incepe sa cupleze ).
Am avut deja 2 accidente in care ar fi contat o frana teapana. Pompa de frana are dublu circuit si mentionez ca dealungul timpulu la aerisirile instalatiei mi s-a reglat de fiecare data pedala asa cum vroiam , sa cupleze sus insa intr-o saptamana revine din nou jos. Scurgeri de lichid nu au fost, garniturile le-am schimbat atat la etrieri cat si pe spate. Peste o luna tree sa fac si ITP si schimb din nou garniturile si mi-am luat si repartitor de fabrica nou( mi-a spus un mecanic ca alimenteaza spatele c-am deficitar si e pe direct, adica nu mai repartizeaza corect). Mentionez ca Sabotii spate au fost montati noi acum 2 ani , un etrier schimbat acum 1 an, iar la pompa nu s-a umblat niciodata.
E normal ca pedala sa stea asa la pompele dublu circuit?
Sal


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_engeneer
post 22 Apr 2007, 16:23
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 9 September 06
From: Alexandria TR




Sa nu ai probleme cu pompa, mai ales daca zici ca n-a fost desfacuta niciodata. Trebuie sa te uiti pe la pistonase sa vezi in ce stare sunt garniturile. De obicei uzura garniturilor de la pistonas face ca pedala sa tina jos. Ce lichid de frana folosesti? Eu pun pe a mea numai DOT4. Multi spun ca arde garniturile dar nu e asa. Vezi si cu repartitorul ce faci. 35% din eficienta franelor e pe rotile spate.

Bafta si nu e de gluma cu franele.... mai bine se uita cineva care stie ce face.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 Berlina - TR-03-YGE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Apr 2007, 19:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ridica frina de mina 3-4 dinti (asa incit roata spate sa nu fie frinata); daca pedala tine mai sus, autoreglajul nu isi face treaba si trebuie facut manual; cauta pe forum posturi de-ale lui dyda, explica el cum se face cu autoreglajul; daca nici cu frina ridicata nu ai pedala mai sus, e aer prin instalatie. Vezi si pompa, daca spui ca n-a fost demontata, posibil sa aiba garnituri uzate.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 23 Apr 2007, 05:20
Post #4


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Din pacate dupa investitia pe care am facut-o eu ,nu pot sa ma plang functioneazaz bine franele dar dupa o aerisire riguroasa ca la carte pedala tinea sus ,rotile prindeau toate 4 instantaneu pedala dupa cateva ore a inceput sa isi piarda din cursa (prindea mult mai jos).Prinde destul de bine dar prinde jos (pompa cu dublu circuit cu ICP).Intrebarea mea este de ce se inmoaie pedala cand nu am pierderi de lichid deloc ?????


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobu
post 1 May 2007, 19:48
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 1 May 07




Salutare,
aceeasi problema o am si eu de cand am cumparat masina (4 ani). Tot pompa dublu circuit am (nu stiu exact tipul). Am facut aerisiri peste aerisiri...satisfacut 2-3 zile, apoi nu mai tinea frana (nu se mai blocau rotile) si pedala se inmuia. Nu am avut pierderi de lichid, am schimbat pompa de 2 ori. Astazi am cumparat o pompa noua de fabrica (1 milion de lei), am montat-o, am aerisit si din pacate nu mai tin franele de loc (doar roata dreapta spate tine cateodata). La propriu pot spune ca de cand am cumparat masina, am avut frane cu scartait roti doar cateva zile dupa ce faceam o aerisire...pana am renuntat si am mers cu ochii in patru...
Un vecin a schimbat pompa dublu circuit cu una simplu circuit (plus modificari conducte) dupa saptamani de incercari de a o face sa functioneze constant rezonabil.

Daca are cineva o alta solutie in afara arderii cu benzina a masinii, va suntem recunoscatori.


--------------------
dacia 1310 break 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 1 May 2007, 19:52
Post #6


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cum aerisești?
La sonda ICP ai umblat?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobu
post 1 May 2007, 20:16
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 1 May 07




Am mai citit pe forum (sunt asa de suparat si obosit ca am postat fara sa citesc nimic...) si cred ca gresesc pe undeva. Metoda de aerisire o stiu de la 'batranii' de prin fata blocului si este foarte posibil sa nu fie corecta.
La aerisire nu pornesc motor (pompa are servofrana, mi s-a spus ca rezultatul este acelasi), masina sta pe toate rotile, om pe locul soferului.

Incep de la roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata
Se 'fac' 3-4 pedale, pedala se intareste si tine ceva mai sus decat la prima, apoi cu pedala apasata se desface aerisitorul de la roata in cauza. Astept sa se duca pedala pana la capat, strang. Am incercat si la aerisirea pompei cu aceeasi metoda(pedala) (dupa cele 4 roti) si am obs ca se pierde presiunea pe circuitul spate.

Ma apuc de citit...nu prea am inteles rolul sondei ICP.
Multumesc pt orice sfat.


--------------------
dacia 1310 break 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 1 May 2007, 20:44
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Sonda ICP trebuie să fie DEMONTATĂ de pe corpul pompei pe timpul aerisirii...
Pe timpul aerisirii punții spate, se recomandă plasarea unei greutăți în portbagaj, sau a unui pasager pe bancheta din spate, pentru evitarea blocării repartitorului...

Restul informațiilor pe celelalte n topicuri...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th June 2025 - 19:40
Forum Renault