Furtun filtru aer-unde e indicat sa faca priza?
![]() ![]() ![]() |
Furtun filtru aer-unde e indicat sa faca priza?
luciank |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|||
pastrama |
![]()
Post
#2
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Ai grija ca e foarte posibil sa se topeasca!
Iar despre pozitionare...poti sa-l pui oriunde vrei dar cel mai bine intr-un loc din care sa traga aer rece. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
dariusz |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 13 February 07 From: baia-mare ![]() |
mie mi se pare cam mic in diametru.cred ca ai putea sa pui unul din aluminiu , din acelea care se foloseau la hrnul centralelor de apartament.iar ca pozitionare sa il pui acolo unde era cel original.
|
--------------------
dacia
supernova
2002 europa
- mm 13 ral membru cooperant
|
|
luciank |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
pastrama_stelistu, spuneai intr-un post din 2006:
"Daca tot vreti sa reduceti temperatura aerului de sub capota, cel mai bine e sa va faceti o priza de aer...si puneti furtunul ala sa traga aer de acolo...io asa am facut." Unde si cum ai facut acea priza de aer? - dariusz - am incercat cu tub flexibil din aluminiu, dar se tot desface la capat, nu am reusit sa-l fac sa stea ca lumea in carcasa filtrului de aer. Ma gandeam sa folosesc acest tip de tub pentru a izola termic furtunul improvizat de mine - gerge_slz spunea tot intr-un post din 2006 QUOTE Solutia mea e mai buna decat aia cu filtru sport, e adevarat ca nu in forma actuala, dar in cea finala sigur va fi. aici- Pana la urma cere a fost solutia finala? This post has been edited by luciank: 6 May 2007, 17:00 |
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
dariusz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 13 February 07 From: baia-mare ![]() |
izolezi tu furtunul ala dar cum ramine cu debitul de aer?iar pentru priza aia de aer daca e sa ti-o faci tu e cam multicel de lucru.daca mergi la un atelier te cam costa.mai bine iti pregatesti flexul si te apuci de taiat.o sa ai astfel o dsn tuning , cu o priza de aer functionala
|
--------------------
dacia
supernova
2002 europa
- mm 13 ral membru cooperant
|
|
pastrama |
![]()
Post
#6
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Uite-asa am facut io!
Decat sa dau o gramada de bani pe furtunul ala de rahat, am preferat sa iau un filtru sport pe care-l am de vreo 2 ani. ![]() Stiu, priza arata ca un c*r, dar nu aspectul ma intereseaza. This post has been edited by pastrama_stelistu: 6 May 2007, 17:17 Attached thumbnail(s) Bahaos_004_001.jpg ( Size: 103.13k ) Number of downloads: 480 Bahaos_018_001.jpg ( Size: 95.59k ) Number of downloads: 569 |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
luciank |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
- dariusz - furtunul nu e chiar atat de subtire precum pare, e aproape la fel ca cel original, cred ca va asigura debitul necesar
- pastrama_stelistu - ai mare dreptate ca nu merita atatia bani furtunul ala. Solutia aleasa de tine e super... Iar priza de aer e foarte reusita, arata nemaipomenit de bine, vorbesc serios. Pana la urma am sa pozitionez capatul furtunul sub far, sper ca am facut o alegere buna. Motive: - cat de cat ferit de apa - nu sunt surse de caldura pe-acolo (exceptie cand se incalzeste capota de la soare) |
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
virtualu |
![]()
Post
#8
|
![]() om_serios Group: Members Posts: 198 Joined: 6 June 06 ![]() |
- cu cat furtunul e mai lung si mai mic ca diametru "interior" scade proportional si debitul de aer... motorul nu va "respira" cum trebuie...
![]() - parerea mea e sa pui unul cat de cat la fel cu cel original, asta in caz ca nu pui unul sport! |
--------------------
dacia
supernova
2001 - clima
|
|
Marco24 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 592 Joined: 22 February 06 From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea ![]() |
sal...virtualu zice bine...din poza ta se vede clar ca diametrul furtunului este mai mic, normal originalul trece peste tubul de plastic care iese din carcasa filtrului(al tau intra). In mod normal motorul nu va primi acelasi debit de aer, amestecul nu va fi acelasi si motorul simte asta. Dar, cum regulile sunt facute sa fie incalcate, poate ca pozitionand bine furtunul ala si primind aer frontal si direct(poate si ceva mizerii
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 16v / BMW E46
|
|
luciank |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Multumesc pentru sfaturi, o sa incerc totusi varianta asta. Prima constatare e ca viteza cu care se absoarbe aerul prin furtun e mai mare decat cu furtunul original, deci s-ar putea ca debitul de aer sa fie acelasi indiferent de marimea sectiunii. Pentru ca debitul sa fie acelasi:
- sectiune mai mica => viteza mai mare a aerului si invers Ramane de vazut daca va fi suficient pentru turatii mari. Pe ce principiu se absoarbe aerul prin filtrul de aer? E vorba de depresiune sau anumite mecanisme, motorase... fac acest lucru ? (ma gandesc ca in acest caz ar aparea o uzura prematura a acestora) Scuze pentru aceasta "vorba multa, saracia omului", ramane sa vad cum se va comporta in practica. Daca nu... ![]() ![]() This post has been edited by luciank: 7 May 2007, 17:28 |
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
spiridon |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Eu am reusit sa strecor furtunul pe linga radiator, exact in spatele mastii !
|
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
luciank |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
|
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
Marco24 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 592 Joined: 22 February 06 From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea ![]() |
..cred ca Spiridon se refera la furtunul original..si eu am facut asta(trebuie data grila jos) dar cineva mi-a zis ca pe drumurile noastre o sa iau mult praf si alte mii de impuritati( ca de, la noi e plin) si m-am lecuit. L-am pus la loc.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 16v / BMW E46
|
|
pastrama |
![]()
Post
#14
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
QUOTE(Marco24 @ 7 May 2007, 23:41) E prea mare caldura pe acolo...si e mai complicata treaba cu scoaterea carcasei pentru ca ea tine corpul clapeta fixat. Si tot in carcasa aia mai intra un furtunas(de recuperare a vaporilor de ulei). This post has been edited by pastrama_stelistu: 8 May 2007, 01:11 |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Marco24 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 592 Joined: 22 February 06 From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea ![]() |
mda..ai dreptate...tin minte ca atunci cand mi-au scos rampa cu injectoare, ptr. a fi curatate, corpul clapeta se balanganea fara nici o sustinere...efectiv se introducea acoloprin apasare.
![]() This post has been edited by Marco24: 8 May 2007, 10:39 |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 16v / BMW E46
|
|
spiridon |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Oricum toate se incalzesc pe linga motor !
E adevarat ca intra mai mult praf...dar e mai sprintena ! La 18 ron filtrul pot sa-l schimb la 5000 ca nu e nici o gaura in buget. Eu i-am facut si un ajutaj dintr-un bidon de apa de 5 l... This post has been edited by spiridon: 8 May 2007, 15:39 |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
luciank |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Ceva poze ?
|
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
dariusz |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 13 February 07 From: baia-mare ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
2002 europa
- mm 13 ral membru cooperant
|
|
spiridon |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Prin oras nu imi ia mai mult de 7%
Poze...in curind ! This post has been edited by spiridon: 15 May 2007, 20:37 |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
luciank |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Pana la urma am pozitionat acest furtun improvizat la fel cum era cel original. Am circulat cam 600 km. si n-am observat nici o problema chiar daca e mai subtire decat cel original. Mai ramane sa-i fac un calcul al consumului sa vad cum sta.
|
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
adrianF |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 13 November 05 ![]() |
am facut si eu o mica improvizatie cu acest furtun, am cumparat furtun cum se foloseste la 1300 intre filtru si galerie dar as vrea sa va intreb daca influenteaza mersul motorului faptul ca furtunul respectiv e mai mic in diametru cu aprox 1.-2mm (a trebuit sa tai nervurile ce erau pe garnitura de cauciuc sa intre, dupa ochi arata identic in diametru)se simte o usoara trepidatie da asta cand e la turatii joase si accelerez ,la viteza nu are probleme dar nu sunt foarte sigur ca e de la asta.
care ar fi pozitionarea corecta?e bine cum l-am pus eu , prima data l-am lasat mai lung si apoi l-am mai scurtat si l-am pus cum se vede in una din poze. This post has been edited by adrianF: 3 Jun 2007, 10:03 Attached thumbnail(s) Imaginile_mele_11_.jpg ( Size: 16.77k ) Number of downloads: 411 Imaginile_mele_14_.jpg ( Size: 17.24k ) Number of downloads: 211 Imaginile_mele_13_.jpg ( Size: 13.46k ) Number of downloads: 175 Imaginile_mele_10_.jpg ( Size: 10.72k ) Number of downloads: 180 Imaginile_mele_12_.jpg ( Size: 11.75k ) Number of downloads: 156 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002/Europa
|
|
luciank |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Eu zic ca e foarte bine cum ai procedat iar faptul ca furtunul e cu ceva mai subtire decat cel original nu cred ca influenteaza cu nimic mersul motorului. Sigur trepidatiile de la relanti nu sunt din cauza lui. Pentru 1-2 mm in minus nu mi-as face probleme in locul tau, eu am pus un furtun si mai subtire (se vede in pozele de mai sus) si merge bine masina.
Unde ai gasit acel furtun ca parca la Dacia 1300 era mult mai scurt, sau se vinde la metru ? |
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
se vinde la metru in targ, 34 ron /metru
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
adrianF |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 13 November 05 ![]() |
eu l-am luat dintr-un magazin din Arad , am dat 11lei pe o bucata de aproximativ 30 cm comprimat
nu iti influenteaza consumul sau puterea faptul ca e mai subtire? This post has been edited by adrianF: 4 Jun 2007, 13:34 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002/Europa
|
|
luciank |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Referitor la putere nu am simtit nici o diferenta, parca merge ceva mai bine dar observatia mea nu e concludenta deoarece inainte de improviza acest furtun de aspirator am circulat fara (asa am cumparat masina) iar masina avea si alte probleme....
Consumul nu l-am facut inca, dar urmeaza cat de curand. Tine-ne si tu la curent daca ai noutati privind comportamentul masinii. |
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
luciank |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
In sfarsit am reusit sa-i calculez consumul cu ocazia unui drum Tg-Mures - Mangalia: 5,02 l / 100 km. mers moderat, maxim 120 km/h dar foarte rar, in rest respectat cat de cat regulile de circulatie (in localitati 60 - 70 , in afara 100-110 km/h pe E 60), incarcatura aprox. 180 kg (3 persoane din care un copil + bagajele). Se pare ca dimensiunile furtunului pentru filtrul de aer improvizat de mine nu influenteaza performantele masinii.
This post has been edited by luciank: 4 Jul 2007, 01:07 |
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
ZaiR |
![]()
Post
#27
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
cel mai bun este "furtunul" care este imbracat de carton avand pe interior aluminiu (se gaseste in targ la Vitan) iar locul cel mai ok ar fi jos dreapta langa radiator cu fata catre aerisirile de la spoiler.
de ce acolo? pt ca de acolo se va trage aer mult mai rece fata de ceea ce se gaseste sub capota motorului iar daca motorul va trage aer cald ii va influenta randamentul ..acest lucru se observa numai in oras cand se incalzeste motorul f.rau This post has been edited by ZaiR: 4 Jul 2007, 09:41 |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:30 |