DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ITP-urile, Marsaluim ptr o schimbare

the fast and furious
post 10 May 2007, 04:37
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti





Fratilor , noi mandrii posesori de berline ar trebui sa facem ceva ca sa schimbam conditiile de acordare a ITP -ului. Sa va spun si ce-am patit:

Ma duc acum cateva zile cu berlina 99 intr-un service autorizat RAR din zona Autovit ca sa fac ITP...desigur ma respinge la prima vizita , ca masina nu-i niciodata perfecta (desi de la ultimu ITP nu am mers decat vreo 6000 km). Imi spune ce am de facut si schimbat la ea( bieleta directie, cremaliera directie, toba finala, si Atentie [/B]" dezechilibru franare spate.
Ma prezint la ei in service, imi schimba ce era de schimbat, imi fac aerisire la frane, reglaje saboti, retusari tamburi, spalari cu diluanti, sprayuri etc; si vine si momentul revenirii pe platforma de rulare si franare. Fata inregistreaza valori exact egale 2 kN iar spatele S 1.5 kN iar D 0.5 kN. Se apuca mecanicu de trancanit si refacut ( practic a mai dat cu smirghel pe ferodouri odata ) , o pune din nou pe platforma din nou aceeasi problema: dezechilibru franare spate. Sincer mecanicu nu mai stia ce sa-i mai faca si pan la urma dupa vreo 5 astfel de testari s-au cam plictisit de ea si vroiau sa mi-l dea , cand hopa tipu de la RAR in inspectie in statie. Imi venea sa ma dau cu capu de pereti , eram deja de vreo 5 ore in service si mi se parea super stupid sa nu-mi dea ITP pt o asemenea chestie ( mentionez ca la franarea pe asfalt se intampla sa manifeste acelasi lucru, dar urmatoarea franare sa fie corecta.).
... si pan la urma cum credeti ca ia ITP-ul? Se urca maistru mecanic in ea dupa cea injurat in prealabil de toti constructorii de Dacii , iese pe sosea si rupe n doua prin frane succesive bunatate de cauciucuri montate cu 2 zile inainte ( eu sunt destul de grijuliu cu masina in general de felul meu , dar imi bagasem de mult picioru si nu ma mai interesa ceo sai faca ).
Si surpriza urca pe cilindrii de testare si spatele franeaza perfect undeva la 1.4 kN.

Ideea principala din toata aceasta intamplare este ca ar trebui sa o lase mai moale cand vine vb de Dacii, fiindca personal tind sa cred ca nenorocirea asta de masina nu trecea ITP la masuratori fixe nici cand a iesit de pe poarta fabriicii.
Multi ar spune ca pt o asemenea chestie trebuia sa dau dreptu, dar problema este ca nu mai e cum era odata... sau uitat indivizii la revizie si la functionarea instalatiei de spalare a parbrizului.
Si eu cu ce m-am ales din toata afacerea asta: 1.6 mil manopera service + piese de inca 2 mil si cu invatatura ca tre sa am mare noroc ca sa trec ITP cu Dacia desi am reparat tot ce era de reparat.
Cred ca ar trebui sa militam pt standarde mai acceptabile la ITP in cea ce priveste autohtona Dacie sau sa speram la vremurile de altadata cand pt o mica atentie la revizie se trecea cu vederea totul.


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 May 2007, 06:37
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu exista alte standarte pentru Dacii, toate trebuie sa se incadreze in parametrii corespunzatori, e vorba de siguranta circulatiei.
E aiurea, cum adica, daca tu de exemplu ai Dacie, iei ITP-ul pe pupe, si ma pui pe mine in pericol ca umbli cu franele dereglate?! Mai bine militam pentru schimbarea panaramelor de mecanici din Romania.

Concluzie, data viitoare mergi la o statie ITP ce nu are atelier, sau daca are, le impui de la bun inceput ca tu nu o faci acolo. O sa vezi ca prin minune ca nu mai trebuie schimbate atatea la masina wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aho
post 10 May 2007, 07:04
Post #3


Membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 84
Joined: 8 May 07
From: Baia Mare




Si eu votez cu standardele unice. Asa o sa vina si Georgel cu camionul de 30 de ani ca vrea si el regim special si noi nu mai putem respira in spatele lui. Dupa ce l-am depasit ne punem intrebarea daca are frane suficient de bune sau tot trece peste......
La urma urmei tot spre binele nostru e!


--------------------
Dacia/Ford 1310 break CL/Focus Ghia Turnier 1996/2003 - MM __ ___
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 10 May 2007, 09:40
Post #4


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Esti glumet rau. De ce trebuie standarde speciale la Dacie cand tu, mecanicu si ala care au facut piesele habar nu aveti de masini? Eu cand aveam vreo 8 ani (parca), invatasem ca dupa ce schimbi placutele de frana (de exemplu) o perioada eficienta franarii poate fi chiar foarte scazuta, chiar daca placutele is noi, pana ce treaba se aseaza pe disc, mai ales daca discul este mai uzat. Nu este obligatoriu ca sa stii si tu asa ceva, dar retardatul ala care si-a bagat mainile in masina ta, trebuia sa stie.

Ma intreb daca unii inteleg ce e aia cauza si ce e aia efect.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 10 May 2007, 16:08
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




In cazul tau nu e de vina dacia ta sau conditiile de efectuare a itp-ului ci de vina sunt toti incompetentii care se numesc mecanici. Acolo este problema la noi in primul rand nu la masini wink.gif


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danny_bb
post 10 May 2007, 16:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 17 February 07
From: Brasov/Slobozia




Nu o sa avem mecanici pana cand nu o sa fie platiti bine. Si ca sa fie platiti bine trebuie sa faca treaba buna. Si nimeni nu face primul pas. Patronii de service-uri nu ii platesc iar mecanicii nu fac treaba buna.


--------------------
Dacia Break 1.6TD 1988, Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 10 May 2007, 17:17
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Yo rezolv problemele masinii la "negru"Vorbesc cu mecanicu' (cand termina tura de servici)ii platesc direct lui.....omul face un ban si face si treaba buna!Asa am facut tot timpul .....am lasat masina cuiva care face treaba buna si pe care-l cunosc ca nu cumva sa patesc ca altii care descopereau dupa ce-si luau masina din service ca alte piese erau inlocuite!Am cativa vecini care procedeaza asa......iau de pe masinile altora pise bune si pun in loc altele mai uzate......mai trag si vreo 2 l de benzina din porbagaj!Mecanicii buni si seriosi trebuie cautati si "stimulati"(cash) cheers.gif


This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 10 May 2007, 17:21


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 10 May 2007, 20:41
Post #8


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Fara suparare, vecinii aia ai tai se numesc hoti .. Sa speram ca vor ramane in curand someri.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danny_bb
post 10 May 2007, 20:46
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 17 February 07
From: Brasov/Slobozia




Va sugerez verificati daca va schimba filtrul de ulei la revizie. Am vazut cazuri in care nu au schimbat filtrul. Vorba lui hash astia sunt hoti care in loc sa repare masinile mai rau le strica.


--------------------
Dacia Break 1.6TD 1988, Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 10 May 2007, 20:48
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




daca mecanicilor nu le convin salariile sa se apuce de altceva , pentru ca nu sint de acord sa imi puna mie viata in pericol pentru ca nu sint platiti cum trebuie de patroni


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 10 May 2007, 22:06
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Se pare ca Dacia vrea sa schimbe atitudinea mecanicilor din service-urile autorizate Dacia. Daca ceva nu va convine mergeti la un superior al lor si explicati-i care e problema. Daca nu merge nici asa, o plangere la Vocea Clientului s-ar putea sa-i bage putin in priza.

Este important ca si noi, cei care mergem in service sa nu-i mai lasam sa-si bata joc de masinile pe care le-am platit cu bani munciti (ca daca erau nemunciti luam altceva..smile.gif ).


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 14:58
Forum Renault