Posibila problema: lipsa acceleratie in treapta 4
![]() ![]() ![]() |
Posibila problema: lipsa acceleratie in treapta 4
naturall |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 23 June 04 From: IIIrd World ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
1900 toamna
- B69XXX
|
|||
naturall |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 23 June 04 From: IIIrd World ![]() |
Este vorba de un Logan Laureate 1,4l.
Eu eram la volan. Am carnet doar de vreo 9 luni, de aceea am intrebat pe cei care stiu mai multe smile.gif |
--------------------
Dacia
Logan
1900 toamna
- B69XXX It's more DACIA than Renault
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Treptele de viteza la orice masina se schimba la o anumita turatie pe care o cere motorul , atunci cand se tureaza in gol trebuie schimbata viteza .La tine e clar ca ai schimbat prea devreme .Uita-te la turometru cand schimb si vezi ce turatie ai ,daca ai sub 2000 r/m atunci pa ca iti moare motorul . Treapta a 4-a ar merge cam pe la 60 la ora adica 2500 r/m depinde de motor si cuplu . Fa si tu niste teste , vezi la ce turatie trage motorul mai bine .
Trebuie sa simti la ureche motorul cand cere urmatoarea treapta de viteza , incearca sa mergi o perioada fara muzica . Bafta . |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
Nice_Guy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 11 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Si daca omu nu aude motoru in interiorul masini ce face se uita pe turometru? Periculos sa te uiti la turometru ca sa vezi cand tre sa schimbi viteza :beat: .
Yo inainte sa ma urc pe logan la testdrv am mers cu aro si la logan am incercat sa schimb viteza dupa ureche si m-am trezit ca la un momendat aveam 5000 rt/min :roll: |
-------------------- |
|
geo.meg |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Omulet ,si eu am mers cu LOGANUL si intradevat este silentios ,dar nu e Mercedes ,ceva ceva tot se aude in habitaclu .si asta pana se obisnuieste omul cu rapoartele de la cutie .
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
Sony |
![]()
Post
#6
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Nice_Guy a scris,
Daca ar fi asa periculos nu ar mai monta constructorii turometru. Nu iti cere nimeni sa te uiti non-stop la turometru, dar e bine sa arunci cand si cand un ochi pe turometru. |
||
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|||
naturall |
![]()
Post
#7
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 23 June 04 From: IIIrd World ![]() |
Intr-adevar schimbat cam repede ... dar mie nu mi-a lasat impresia ca murea motorul ci senzatia clara ca nu a intrat deloc in viteza. Problema e ca am trecut a3a dupa care am intrat din nou a 4 a si reactia a fost aceeasi: MOARTA TOTAL !!! (In a 4 a a intrat foarte usor fara probleme) Se tura, ajunsese pe la 3200 si motorul nu tragea deloc.... Eroare de pilotaj (destul de putin probabil) sau ... ? |
||
--------------------
Dacia
Logan
1900 toamna
- B69XXX
|
|||
SilviuB |
![]()
Post
#8
|
Membru de BUKOWINA Group: Members Posts: 281 Joined: 19 August 04 From: Suceava-Bukowina ![]() |
Eu nu am schimbat a 4-a la 40km/h dar am franat sa ajung aici si apoi am accelerat si nu a murit motorul. Ii dai talpa si se duce; mie la Logan mi se pare treapta a 4-a cea mai buna la viteze cuprinse intre 40-90km/h.
Naturall , daca ai carnet doar de 9 luni nu te astepta sa conduci ca Schumacher, ai rabdare si ai sa inveti tainele sofatului cu timpul. Eu am permis de 4 ani si cred ca mai am de invatat. |
--------------------
VW
POLO
2005
- 8XSYL
|
|
Hentiu |
![]()
Post
#9
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 2 July 04 From: Timisoara ![]() |
NATURALL:
Sunt sofer de 13 ani si mie mi se pare acelasi lucru: s-ar putea sa fi tras de levier din a 3-a spre a 4-a si sa nu fi reusit sa cuplezi in a 4-a ci sa-ti ramana levierul la punctul mort... Urmare: masina se va tura, dar viteza va scadea... Mai insista, obisnuieste-te mai bine cu cutia... |
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM-96-HEN
|
|||
BAC |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Sau poate patineaza discul de ambreiaj. Fa un test. Pe la 60 kmora introdu in treapta a V-a si apasa acceleratia pana la capat. Daca motorul se tureaza fara ca masina sa ia viteza proportional cu turatia, inseamna ca va trebui sa faci o vizita la service.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
Marius |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
treapta a II-a, 3.500 rot/min = 45 km/h biggrin.gif poate fi si asta o cauza
desi daca se accelereaza cu simt de raspundere nu poti sa zici ca-ti moare motorul |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Eu nu inteleg cum treapta a II-a, 3.500 rot/min = 45 km/h biggrin.gif poate fi o cauza pentru ca intr-a 4-a se tureaza motorul fara ca masina sa se duca si ea.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
TazManiac |
![]()
Post
#13
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 16 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Adica de fapt a dat a doua, nu a patra. |
||
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.5 dci iunie 2007
|
|||
Sergiu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Pai a zis ca a dat a 4-a, motorul s-a turat cand o accelera, dar nu se ducea masina... Eu asta am inteles...
In plus (pentru By-Geo), daca schimbi prea devreme, nu se tureaza motorul in gol! E gresit sa schimbi prea devreme, dar nu asa se manifesta. Sau ma insel? Sau doar a mea merge diferit? |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
MMihai |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 772 Joined: 5 June 03 From: PITESTI ![]() |
Pentru naturall baga a4a numai dupa 60km/h si daca ar fi o problema nu ar trebui sa traga bine pe nici o treapta. Ca sa te convingi pleaca dupa loc si schimba la 5000rpm fiecare treapta sa vezi acolo ce trage.. :twisted: te mai bagi si in 5500 dar ar fi o problema :inger: ... primii 1000km nu trece de 3000rpm !!!!!! :!: si nu incerca ce ti0am spus eu decat dupa 10.000 daca vrei sa ai masina 8)
|
--------------------
Renault
Megane III
1.6 16V 110cp Noir Nacre
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Mai fratilor, daca as fi moderator, v-as da jos toate posturile! Omul a zis ca are problema ca nu ii cupleaza a 4-a, nu e vorba de dreptul lui de a o cupla sau nu la 45 km/h. Nu s-a pus problema daca asa trebuie sau nu, problema s-a pus ca nu intra si se tureaza motorul in gol. La care niste mari mesteri au zis ca daca e prea mica viteza se tureaza in gol. GRESIT!
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Andy-LGN |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 August 04 ![]() |
Eu am motor de 1.6 . Cu treapta a PATRA pot sa o iau si de la 40km/h si 2000rpm si tot se duce super bine.
Poate ca tocmai aici ESTE DIFERENTA INTRE MOTORUL DE 1.6 si ce l de 1.4 biggrin.gif Oricum asa cum am mai spus de nenumarate ori treptele 3 si 4 sunt foarte bune pt sprinturi. Te duci si pe distanta mare dar si intr-o acceleratie buna si constanta. Faptul ca esti incepator nu trebuie sa fie o cauza. Incearca si tu sa schimbi la 2500 rpm si daca nici atunci nu are vana treci pe la service (dar nu cred ca va fi cazul daca vei schimba la 2500rpm) |
-------------------- |
|
naturall |
![]()
Post
#18
|
||||
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 23 June 04 From: IIIrd World ![]() |
Nu e asta diferenta :mrgreen: sergiu:
ai inteles perfect, asa a fost!!! Ulterior am facut un test: am trecut a4a la 25-30km/ora si chiar se simtea ca se duce fata de ce se intamplase anterior cand se comporta ca si cum nu ar fi intrat in viteza. Daca se mai intampla, am sa merg in service cu ea... sad.gif |
||||
--------------------
Dacia
Logan
1900 toamna
- B69XXX
|
|||||
geo.meg |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Domnu Sergiu ,nu ai auzit de perderea de putere cand motorul este cu treapta I la 4000 si cu ce viteza poti merge , normal ca nu mai ai putere si motorul tipa la tine sa-i schimbi pinioanele ca sa poata si el sa se miste sau dumitale ai cutie hidramata made in romania si nu schimbi de loc vitezele . I-a fa niste teste si vezi cum trage ca altfel nu se mai inventau acele trepte de viteza .
Treptel de viteza se schimba intre anumite intervale de turatie combiant (in functie de puterea furnizata ) cu viteza pe care o poti atinge cu fiecare trapta . Si pentru cunoasterea dumitale , eu nu ma consider un mester dar stiu cum functioneaza o masina si din cand in cand mai dau si un sfat . |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#20
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Te rog frumos sa-mi explici turarea in gol a motorului. Cand o sa inteleg asta din explicatia ta, o sa te cred ca stii cum functioneaza o masina. Pana atunci, eu consider ca motorul se tureaza in gol doar daca nu este cuplat de roti (asta inseamna in gol, nu?), si asta se intampla in cateva situatii, cum ar fi: ambreiaj actionat, ambreiaj care patineaza, treapta de viteza necuplata. Tin sa spun ca la 40 km/h in treapta I trage mai bine decat la 40 km/h in treapta II, in care totusi trage mai bine decat la 40 km/h in treapta III s.a.m.d. Motorul pierde putere doar peste turatia de putere maxima. Pana atunci nu! Eu nu zic ca o turez pana la 4000 tot in treapta I si asa merg, dar astept explicatia la turatul acela in gol. |
||
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|||
Marius |
![]()
Post
#21
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Uite aici cred ca te inseli. In treapta a II-a la 40 km/h ai ~ 3000 rot/min iar in treapta a I-a ai ~ 4000. Dupa parerea mea trage mai bine atata timp cat esti mai aproape de 2800 rot/min, turatia de cuplu maxim, deci in a II-a. |
||
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|||
Sergiu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Ok, zici tu asa, dar daca iei in calcul si factorii de demultiplicare ai cutiei si ii aplici cuplului (stiai ca la roti cuplul nu este cel de la motor, nu? se mai imparte la niste numere date de cutie!), o sa constati ca tot in treapta I trage mai bine... Iar ca sa facem lucrurile complicate sa fie mai simple, nu mai consideram cuplul motor si factorii dati de cutie ci consideram direct puterea dezvoltata de motor. Cu cat puterea e mai mare, cu atat trage mai bine.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Bogdan-Adrian |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 10 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Marius_MCA @ 30 Sep 2004, 16:38) Uite aici cred ca te inseli. In treapta a II-a la 40 km/h ai ~ 3000 rot/min iar in treapta a I-a ai ~ 4000. Dupa parerea mea trage mai bine atata timp cat esti mai aproape de 2800 rot/min, turatia de cuplu maxim, deci in a II-a. Aici te contrazic eu pe tine, ai 75 CP la 5500 de rotatii (unele motoare iau CP maximi si mai repede si ii mentin pana la turatia maxima data de producator). Incearca tu sa schimbi la 2800 rot/min si zi in cate secunde ajungi la 100 km/h? Iti zic eu, aproximativ in 20 sec. Caracteristicile Loagnului dau 100km/h in 13.0 sec. Cum crezi ca au schimbat ei vitezele de au ajuns la cifra de 13.0 sec., la 2.800?, sau la 2.000, eu nu cred. Vorbesc din propria experienta, cu un DSN mergeam pana in 5500 rotatii(cand ma intreceam cu cineva) unde era si limitata de altfel ( ![]() This post has been edited by Bogdan-Adrian: 10 Nov 2004, 23:07 |
--------------------
Renault Megane 2.2
Confort Privilege 1.5 dci 105 CP
2007
|
|
Wolfman |
![]()
Post
#24
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
De-acord, acceleratia maxima o obtii schimband la turatia de putere maxima. trebuie avut grija doar de mentinerea aderentei...
|
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
Kramer |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
In cazul demarajelor e mai important cuplul decat puterea, pentru ca masina are o viteza relativ mica si ceea ce se urmareste este obtinerea unei acceleratii maxime. In concluzie, turatia optima pentru demaraj este cea la care se obtine cuplul maxim. Si, desigur, ma refer la cuplu la roata, nu la arborele cotit, ceea ce implica si cutia de viteze.
De aici putem selecta combinatii posibile: turatie motor mare + treapta cutie mica sau turatie de cuplu maxim + treapta mai mare. Eficienta fiecarei combinatii depinde evident de curba de cuplu a motorului respectiv si de rapoartele de demultiplicare ale cutiei. Corect? |
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Si daca te apuci sa scrii ecuatii in care sa ai viteza curenta, cuplul la roti si cel de la arborele cotit, raportul cutiei, dimensiunile rotii, turatia motorului - o sa ajungi la concluzia ca e necesar ca motorul sa dezvolte o putere cat mai mare ca sa ai acceleratie puternica. Corect? Cine nu crede, sa incerce!
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Marius |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Tot ce am vrut eu sa spun referitor la turatiile de 3.000 vs 4.000 se referea strict la expresia "trage mai bine". Adica: repriza de accelerare de la 3.000 tur la 4.000 tur este mai energica decat de la 4.000 tur la 5.000 tur, si aici nu ma refer la trepte de viteza diferite ci la aceiasi treapta.
|
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Marius_MCA, in postul tau vorbeai de turatie in treapta I si in treapta II pentru o anumita viteza, deci nu de reprize intre diverse turatii. Intr-o treapta data, va trage mai bine unde este cuplul mai mare, exact cum ai spus tu. Eu cred ca motoarele astea asa si sunt gandite sa functioneze: cand accelerezi, o faci intre 3000 si 4000. Pentru croaziera, o tii intre 2500 si 4000, in functie de viteza. Iar peste 4000 e o rezerva, in care intri in situatii speciale (depasiri la limita).
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Marius |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Intradevar, la inceput m-am referit la turatii diferite in trepte de viteza diferite, iar ulterior la aceiasi treapta de viteza.
Ideea mea este urmatoarea: cand incerci sa obtii acceleratii maxime de la un motor schimbul treptelor se face cat mai sus in ture tocmai pentru a nu se pierde cuplul. Adica daca schimbi la turatie mica (3000-3500 tr), cand ai trecut intr-o treapta superioara turatia scade prea mult si pierzi cuplu. Daca schimbi astfel incat reluarea accelerarii sa se faca de la 3000-3500 tr/min in sus beneficiezi de intreg raportul dintre cuplu si puterea motorului. Sergiu, sunt de acord cu tine ca intervine si rapoartele cutiei de viteze, dar personal cred ca la motorul asta de 1.4, cea mai buna plaja de accelerare este intre 3000 si 4000 de turatii. QUOTE Pentru croaziera, o tii intre 2500 si 4000, in functie de viteza. Dupa parerea mea la peste 3000 tr/min nu se mai poate numi croaziera. P.S.: rog moderatorii sa splituiasca pe aici ca ne-am dus off topic. Scuze. |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#30
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MMihai @ 27 Sep 2004, 20:44) Pentru naturall baga a4a numai dupa 60km/h si daca ar fi o problema nu ar trebui sa traga bine pe nici o treapta. Ca sa te convingi pleaca dupa loc si schimba la 5000rpm fiecare treapta sa vezi acolo ce trage.. ![]() ![]() OF TOPIC de ce doar dupa 10.000 sa ii dai peste 5000? Daca esti intr-o depasira si idiotul ala pe care il depasesti accelereaza si nu te lasa sa efectuezi depasirea....ce faci? Te busesti frontal cu ala de pe contrasens? Cred ca o sa o calci peste 5500 .....si nu cred ca nu mai ai masina dupa aia. Singura chestie e sa nu mergi cu ea in fiecare zi si constant cu 5000-6000 de ture. Parerea mea! ON TOPIC Verifica discul de ambreiaj sau fa o vizita la service sa il verifice ei! |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:36 |