Probleme - zgomote la oprirea HU, HU Blaupunkt MP 71
![]() ![]() ![]() |
Probleme - zgomote la oprirea HU, HU Blaupunkt MP 71
alc2 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|||
deconectat |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Sunetul descris de tine seamana cu un condensator care se descarca pe difuri. Verifica firele de la HU la dif-uri sa nu dea la masa pe undeva.
Daca nu e de la fire si HU nu mai e in garantie, desfa-l si vezi sa nu ai vreun scurt pe undeva. Vezi ca pe capac, pe partea cu placa trebuie sa fie un strat de ceva izolator (hartie, cauciuc etc); verifica sa nu fie zgariat stratul ala. Daca nu te pricepi foarte bine, nu iti recomand sa te bagi in HU, pentru ca e destul de complicat si s-ar putea sa nu mai stii sa-l pui la loc. Tu stii cel mai bine daca te descurci sau nu. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
alc2 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
o.k. valentin , voi merge maine la un service .Am incercat sa-l demontez si nu am reusit...Revin cu detalii.
|
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
alc2 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Am fost la un service , au gasit contactele puternic oxidate (ca si cum ar fi curs apa sau alta solutie ) pe spatele cablajului ( mai mult pe partea cu lipituri ) .Au curatat mai intai cu alcool izopropilic , rezultat zero , aceleasi pacanituri la oprire . Am luat toate traseele la curatat si verificat , acelasi rezultat . Din pacate in interiorul aparatului , in partea dinspre componente se lucreaza f.greu din motive de lipsa spatiu , tot acolo se vede un electrolitic un pic umflat....Am plecat de aolo dupa ce s-au incercat toate metodele de curatare a cablajului , rezultatul final fiind un pacanit mai mic dar totusi suparator . Daca stiti pe cineva, un electronist priceput ( a se citi si rabdator ) care poate sa rezolve problema , raman dator .... .
|
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
N-am vrut sa postez de la inceput dar descrierea ta imi confirma presupunerile. Din pacate sunt prea departe sa te ajut altfel decat cu o descriere a situatiei, eventual cu un sfat.
Puteri atat de mari (4x45W), cu alimentare la 12V, se pot obtine numai "ridicand" tensiunea de alimentare cu invertoare DC/DC, adica intern, alimentarea se face, in realitate, cu 32-50V. Acel condensator "umflat", fie si putin, imi sugereaza ca a fost supus unei tensiuni peste tensiunea maxima admisa (fie si temporar) iar "mizeria" de pe cablaj este in realitate efectul scurgerii electolitului din condensatoare. Acest lucru se intampla daca chopperul care alimenteaza circuitele a luat-o razna si nu mai este "stabilizat", adica nu mai functioneaza circuitele de control ale acestuia. In consecinta, la oprire, in loc sa se faca o oprire ferma a chopperului acesta mai oscileaza necontrolat si "paraie" in boxe deoarece etajul final este alimentat direct cu tensiunea chopperului iar circuitele de mutting (care fac oprirea/pornirea silentioasa la orice scula audio) nu mai functioneaza. Asa ca sfatul meu este sa cauti un service de eletronice, care in afara curatirii (... obligatorii, altfel se corodeaza toate circuitele) trebuie sa verifice chopperul, de preferat cu sarcina artificiala (exista riscul sa se distruga finalii audio daca boxele de proba sunt de impedanta mica, ai facut foarte bine nemaipornind RCD), si sa-l "stabilizeze" (pornit/oprit ferm in sarcina), apoi sa-ti schimbe toti condensatorii electrolitici care au fie si cea mai usoara umflatura. Eventual, toate descrierea asta, iti poate da o idee despre ce ar trebui facut. Succes! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
deconectat |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
E clar ca s-a oxidat de la un condensator, ca altceva nu prea avea ce sa-ti curga in el, deci gaseste niste baieti care chiar stiu ce fac, ca de curatat poti sa-l cureti si tu acasa.
Eu cred ca s-ar putea sa ai noroc si sa-ti oscileze aiurea fix din cauza unui condensator uscat. Acum depinde de cat de norocos esti... |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
sar putea ca oxidul acela sa fie chiar "zeama" din acel electrolitic umflat.
oricum trebuie desfacut si curatat si schimbat electroliticul si vazut ce mai e pe acolo |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
alc2 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
multumesc tuturor pt sfaturi , o sa incep cu schimbarea electroliticilor , va tin la curent .
|
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
il faci singur?
spor la treaba! |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
alc2 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu , nu gasesc inca pe nimeni sa-l faca.Am gasit pe cineva dar in Iasi......
Please , daca aveti pe cineva , un electronist in Buc....raman dator ....bere multa ![]() @Giurisici Fabian: ma poti ajuta ? |
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
alc2 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Rezolvat prin curatarea zonei de contacte de pe partea cu cablajul ( nu au fost de vina condensatorii ) , prin amabilitatea lui @Fabian , caruia-i datorez muuulta BRRC ( bere_rece
![]() @Fabian , inca o data multumesc,ai un UP de la mine in aria Feedback ( atunci cand se va crea ![]() Se poate inchide , Multumesc . |
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 20:08 |