Volanul revine mai lent!
![]() ![]() ![]() |
Volanul revine mai lent!
irinel75 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|||
FiveThreeFive |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
De revenirea volanului sunt raspunzatoare unghiurile de fuga (inclinare a pivotului) si convergenta. Dar nu cred ca asta e solutia in cazul tau, atat timp cat unghiurile au fost reglate corect pe banc si sunt in limitele specificati de producator.
Intrucat ai schimbat caseta de directie, cred ca volanul revine mai greu la tine din urmatoarele doua cauze: 1. Pistonul impingator si bucsa anti-zgomot inca nu s-au rodat pe bara cremaliera. 2. Arcul pistonului impinge prea tare. Pentru a-l regla, trebuie sa desfaci suruburile de la placuta de sub piston si sa inlocuiesti saibele distantiere (dintre arc si placuta cu unele mai subtiri. Retine ca pana si o diferenta de o zecime de mm in grosimea saibelor respective are un efect sesizabil. Daca ajungi aici, asigura-te ca exista suficienta vaselina in cremaliera. Cel mai bine, pleaca de la ideea ca este din cauza "1". Mai mergi cu masina asa cca. 700..1000 Km. Daca tot nu vei fi multumit de modul in care revine volanul, treci la "2". |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
irinel75 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
multumesc frumos..insa de cind s-a pus saiba aia..s-a mai "rodat " tachetul impingator..e cea mai subtire saiba...daca nu o pun trancane caseta...mi s-a parut ca baietii nu au facut treaba buna, deoarece tragea usor dreapta....ma rog insesizabil...intrebarea mea ramine in picioare..daca mai "deschid" usor rotile ce se intimpla?sau daca le mai "inchid" ajung la rezultatul dorit???
sanatate multa va doresc |
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei sa te joci cu unghiurile, atunci umbla la unghiul de fuga (inclinarea pivotului). O valoare pozitiva cat mai mare a unghiului de fuga determina volanul sa revina mai repede.
Unghiul de fuga il reglezi din capetele tijelor tirant. Iti recomand sa reglezi unghiul de fuga la valoarea maxima indicata de producator, dar nu cred ca e o idee buna sa depasesti aceasta valoare. In orice caz, sper ca vrei sa faci operatia pe un banc de reglare, si nu "vizual". |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
os |
![]()
Post
#5
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
irinel75,
*Lasa unghiurile cum le indica manualul. * (desigur trebuie sa fie facute ca lumea). Altfel o sa ai probleme cu stabilitatea de drum respectiv cu uzura anvelopelor (si a mecanismelor directiei). Posibil ca piesele (fiind noi) sunt inca "strînse". De asemenea este posibil ca nu au unsoare. În final o posibila cauza profana: presiunea in anvelope ca si tipul si dimensiunea acestora: monteaza (daca nu ai) anvelope de acelasi tip, cu grad sensibil egal de uzura, si umfla-le la presiunea indicata (sau usor mai mult). os. |
--------------------
.
.
.
|
|
irinel75 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
Os merci mult..am umblat, am umflat, insa tot nu imi place....zicea cineva pe forum ca daca le deschid, virez mai usor, si directia e mai prompta..ins anu mai gasesc acel topic.. :shock:
|
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|
os |
![]()
Post
#7
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
irinel75, ma retrag din discutie fiindca nu am destula experienta ca sa pot participa in mod calificat.
Sustin in continuare ca e bine sa lasi unghiurile "in pace" -> adica reglate corect in gama valorilor recomandate de producator. Multa bafta, os |
--------------------
.
.
.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Unghiurile reglate asa cum trebuie vor aduce directia pe "linia zero" .. daca directia ti-a fost reglata bine raspunsul e in faptul ca piesele is noi... si daca schimbi acel cupla elastic se simte un pic rigiditate in directie..
Deci, mai asteapta putin |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 11:53 |