Cam la cati km sau cat timp se schimba anvelopele?
![]() ![]() ![]() |
Cam la cati km sau cat timp se schimba anvelopele?
AMW |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|||
alinushy |
![]()
Post
#2
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
daca nu ai probleme cu ele (tocite, "galme", ...) nu le schimba, rocada e bine sa o faci la iarna, asta daca cele de pe spate sunt mai bune decat cele pe fata
|
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
borkanel |
![]()
Post
#3
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
intre 5000-10000 km se muta rotile pentru a uniformiza uzura (nu rocada). Ca si nr. de km se folosesc pana la indicatorul de uzura sau, cica, aprox 6 ani ca pe urma imbatraneste cauciucul si e risc de explozie.
This post has been edited by borkanel: 20 May 2007, 20:41 |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
os |
![]()
Post
#4
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Studii publicate de - printre altii - Michelin, Continental si parca ADAC recomanda ca avelopele cu profil mia bun sa fie montate pe puntea din spate (nu fata).
Motivele sunt: 1. un derapaj initiat de rotile spate este mai greu de redrsat/controlat decit derapajul rotilor dn fata; 2. daca derapajul are ca urmare o tamponare, este preferabil pentru ocupanti ca aceasta tamponare sa se produca frontal decit lateral. Anvelope mai uzate pe spate maresc riscul de ciocnire laterala. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Batrânul |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
@AMW
QUOTE Cam la cati km sau cat timp se schimba anvelopele? Te referi la schimbarea anvelopelor intre ele (rocada), sau la schimbarea lor cu altele noi ? In primul caz, poti s-o faci la 25-30K km, in al doilea caz depinde de uzura lor. Pe mine m-au tinut cca 75K km (la DSN). |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
minny |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Depinde si de marca anvelopei, nu se poate generaliza. Eu matadoarele din fabrica le-am tinut 3 ani jumate (si 35.000 de KM) dar sincer cauciucuri mai proaste rar gasesti (poate Montana ...). Si cand le-am dat jos erau si tocite si cu crapaturi si cu galme (acumulate mai ales in ultimele 6 luni). Cu gumele de acum, nu nu stiu ce dar mult mai corecte in raportul pret/calitate (Barum Brillantis) cred ca o sa reusesc sa merg mai mult.
|
--------------------
------
------
------
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Barum Brillantis am si eu, 2 ani si 30 000 km si se comporta OK. Pe fata n-au galme , nu-s coapte, tocite 1/2, si pe spate arata aproape ca noi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Depinde de stilul de condus. Daca mergi lejer cu masina, le poti tine pana la semn. Daca mergi mai sportiv, mergi cu viteza mare conditii de ploaie, e bine sa le schimbi cand ajungi cu desenul la 4 mm.
Depinde si de km. Recomandabil e la cam 35000 de km, dupa aceea nu prea mai ai cine stie ce desen. Ca vechime, un cauciuc bun nu e bine sa-l tii mai mult de 3-4 ani. Daca e montana, atunci oricum o sa inceapa sa se coaca dupa un an de zile si o sa inceapa sa faca galme. Ca regula generala, nu mai poti pune baza intr-un cauciuc care a facut galme, trebuie aruncat sau, in cel mai rau caz, mutat la rezerva. |
--------------------
.
.
.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu am Montana M+S si n-au nimic dupa 12.000km si 1 an aproape. Ba chiar mi se pare ca s-au tocit foarte putin.
Cauciucurile se schimba cand ajung la limita de uzura sau au taieturi sau galme pe ele. Mai aveti si voi grija cum dati prin gropi cu masina, ca d-aia fac galme. Si verificati presiunea din pneuri sa fie corecta, la fel si unghiurile (uzura pe xterior, intrerior). |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
LUXOR |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 25 December 06 ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 21 May 2007, 16:05) ... și n-au nimic după 28.000 km (presiune, echilibrare, unghiuri corecte) dar... de ce odată cu trecerea timpului au luat o formă ciudată, ovalizată, de pară parcă ... de ai impresia că nu sunt umflate la presiunea corectă? O fi o boală generală, ori numai la Montana se manifestă? Și astea au "acel mic semn din șanțuri" ca Michelin-urile ? Mulțumesc. |
--------------------
DACIA
1310 Li
2000 Berlina Minds are like parachutes - they only function when open.
(Thomas Dewar ) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#11
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am mers cu montana 324 vreo 70.000km
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
AMW |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Dupa deschiderea acestui topic am inchis calculatorul si am plecat in oras.
La jumatate de ora, din "cauza" unei salvari care se grabea si strada fiind cu sens unic si foarte aglomerata...a trebuit sa escaladez o bordura destul de inalta..din aceea noua care are niste crestatii pe margine...cand am incercat sa cobor....pana....rezultatul...cauciucul dreapta fata taiat pe interior cam 3-4 cm Bun, ploua in draci, facut pana, pus rezerva...mers la vulcanizare sa imi fac roata...pe drum (adica pe Bdul Regina Elisabeta) pe banda a doua...era o dala din aceea de pavaj de trotuare (naiba stie cum a ajuns acolo) ....nu am observato la timp si am trecut peste ea cu partea stanga...rezultatul....ditai galma pe roata stanga fata.... Ajuns la vulcanizare....mi-au zis ca e ok, cauciucul se vulcanizeaza...mi-l echilibreaza si nu o sa am nici o problema cu el...nici la viteze mari etc...cat despre galma...au fost mai rezervati...au zis ca e cam maricica....da michelin are cauciucuri bune....si daca nu merg cu peste 200 (daaah..nici sa vreau nu pot) nu am nici o problema... Ce ziceti...tocmai ziceam ce cauciucuri bune am dupa aproape 30k km fara pene si galme etc....si acum ar cam trebui sa schimb doua.... ![]() @LUXOR Da toate cauciucurile au acel semn in "desenul" de pe el...este o norma obligatorie |
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
ydaniel |
![]()
Post
#13
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asta e:) oricum merge;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Asi |
![]()
Post
#14
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
si totusi o anvelopa BUNA nu se masoara in km..
vorbim de tiruri.. da vorbim stric de km parcursi, pret mic, distanta de franare mica.. (cornering ability, stability nu conteaza la uin tir.. la 5-6tone pe punte nu mai conteaza) vorbim de wrc: cornering, profilul sa fie adecvat(maare), stabilitate.. aderenta pe macadam.. e oricum scazuta.. vorbim de F1-aderenta maxima.. le fac aproape din guma de mestecat.. le tin incinse la 100 de grade, pentru ca acolo au punctul optim de temperatura pentru aderenta maxima. vorbim de masini de strada: eh aicea trebe cate ceva din fiecare.. un compromis intre toate.. iar in functie de stilul de condus o anvelopa buna e una care ofera siguranta in trafic, fara sa derapeze lateral, fara sa intre in supravirare-subvirare, fara sa fie "din lemn" sa franeze in x kilometri, dar sa tina o viata. acest compromis poate fi orientat in diverse directii.. daca iei cine stie ce anvelopa sport.. aia nu tine mai mult ca una normala.. chiar mai putin.. dar performantele sunt cu totul altele.. acelasi compromis il stabilim de la bun inceput cand luam o masina in general.. e frumos sa ai o masina care sa consume putin.. (implica masina mica, putere relativ mica etc) vreau masina cu mult spatiu in interior.. iau o duba(sau logan ![]() sau totusi e misto o masina cu multi cai putere.. vre-un ursulet sau un muscle car, mercedes.. etc.. totusi consumul depaseste imaginabilul.. iar ca un compromis optim intre pret/sportivitate/consum/putere/dimensiune se ajunge pentru fiecare om in parte la masina pe care o detine actual. dupa nevoi si dupa buget.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Foarte corect. De aceea daca observi galme sau uzura accentuata, schimbi anvelopa indiferent ca e Michelin sau Victoria (acum la Victoaria se fabrica tot Michelin adica in ROMANIA, nu stiati?) si nu zici ca e marca scumpa deci merge si asa.
De asemenea chiar daca un cauciuc nu are uzura vizibila el ar trebui schimbat daca incepe sa alunece mai usor decat inainte (asta inseamna o imbatranire a cauciucului si a pierderii proprietatilor de aderenta). Tata a pus la un moment dat pe berlina niste GoodYear SH cu profil inca foarte bun si la primul noroi pe care l-am intalnit am crezut ca merg cu sania. Probabil GooDYear alea aveau o vechime mai mare de vreo 6 ani. Si inainte aveam Montana pe masina care s-au uzat dupa 33.000km si erau mult mai bune. Voi n-ati vazut cauciucuri SH care pareau noi? Alea erau probabil nefolosite (adica NOI) dar vechi de multi ani, asa ca le-au vandut la noi (lada de gunoi). Pe fiecare cauciuc cred ca scrie si data fabricatiei (saptamana si anul), deci n-ar strica sa va uitati si dupa alea. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
radian |
![]()
Post
#16
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 21 May 2007, 13:01) ...Daca e montana, atunci oricum o sa inceapa sa se coaca dupa un an de zile si o sa inceapa sa faca galme... Ete na, am mers cu ele doi ani (fara o luna) si peste 60k km, iar atunci cand le-am dat jos chiar m-am uitat la ele, toate patru aratau acceptabil, nu erau coapte, nu aveau galme... In rest, de acord cu tine, Montana e o marca de toata jena... |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
Sony |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#18
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Pararea mea e ca anvelopele nu trebuie sa stea pe masina mai mult de 50.000km sau 4 ani. De preferat sa se schimbe la 40.000 sau 3 ani. Toate astea daca masina nu are probleme de convergenta sau daca nu apare uzura prematura din cauza franelor/demarajelor in tromba etc.
P.S. - depinde si de materialul cauciucurilor, de obicei cele mai de calitate sunt mai gumate, mai moi , au aderenta mai buna dar se uzeaza un pic mai repede. Eu am tinut montanele pe dsn pana la 55.000 si cand le-am dat jos mai aveau floare, dar asta nu e un criteriu in a le pastra prea mult.. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Zippy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
35.000 km,4 ani, mai am 3 matadoare din fabrica, unu a facut explozie
![]() |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cred ca parerile despre cauciucuri depind si de stilul de condus. Ca daca mergi fara sa te uiti ca dai prin sticle sau mergi pe linia de tramvai si iei toate fiarele alea inainte sau dai prin gropi fara sa incetinesti macar, nu te tine nici un fel de anvelopa.
Deci o anvelopa e buna daca: -nu a ajuns la marcherul de uzura (unele au, la altele masori sa mai aiba macar 0.5-1mm, desi asta e cam la risc) -nu are o vechime prea mare de la data fabricatiei (adica nu-si schimba aderenta in sensul diminuarii ei vizibile) -nu are taieturi, galme, crapaturi sau deformari ale balonului, ceea ce poate duce la explozii, pene etc. -are profil adaptat sezonului (sau este all seasons) -este umflata la presiunea prescrisa de producatorul masinii -roata este echilibrata -unghiuril de directie ale masinii sunt reglate corespunzator (asta pentru a evita deteriorarea prematura a anvelopei). In rest, depinde cati bani aveti sa dati pe cauciucuri. Decat sa iei niste Michelin si sa le schimbi cand apare panza pe ele, mai bine niste anvelope mai ieftine,dar schimbate la timp. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:20 |