DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> foc la instalatia electrica, doar fum :)

kalyyyyyy
post 4 Jun 2007, 07:43
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Am imprumutat masina unui prieten pentru un drum mai lung si ,fara ca el sa fi facut ceva(il cred) masina a scos fum de la motor.A oprit si luase-ra niste fire foc,le-a smuls de acolo,a venit un nene si le-a pus la loc.Totul frumos,pana sa ajunga masina la mine dinnou s-a mai intamplat patania de 2 ori.Dupa ultima oara,a fost cu masina la un service.Aici intervine urgenta raspunsurilor voastre:mecanicii,pe langa cablurile arse,au identificat problema ca fiind de la alternator(au schimbat puntea de diode - scuze daca denumirea este diferita).Eu nu vad cum sa fi dus cele 2 diode care au zis ei ca sunt arse la incalzirea asa de tare a firelor sau la un scurt,mai ales avind in vedere ca incarcarea mea nu era tocmai buna,acul statea pe partea dungata,aproape de rosul inferior.
Este posibil ca puntea de diode sa fi provocat asa ceva?daca nu ,dati-mi va rog idei,ce ar fi putut?precizez ca instalatia electrica este din '82,deci este posibil ca o cauza sa fie vechimea(deteriorarea izolatiei de la cablaj)
Imi cer scuze moderatorilor daca mai exista un astfel de topic,am cautat cat de cat si nu am gasit,sper ca e scuzabil din natura urgentei.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 4 Jun 2007, 07:46
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Vezi in primul rand ce sigurante ai pus ... sa fie calibrate exact pe cerinta ... nu mai mari ...(EX: faruri 5 A si tu au pus 15 A ca nu aveai alta ...)


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 4 Jun 2007, 15:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




scurt poate fi si in puntea de diode si sa-ti provoace arderea firelor numai ca asta se intampla imediat dupa ce pui bornele pe baterie. atunci normal ar trebui sa t-i se topeasca firul albastru care merge de la baterie si pana la borna + de alternator. acuma n-am inteles, mai ai si acuma scurtul dupa ce ti-or schimbat diodele?


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 4 Jun 2007, 22:11
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Nu mai am scurtul,dar cu ce calitate de oameni au umblat pe acolo(au uitat sa puna firele la sonda de marsarier,la sonda de apa le-au pus invers,au lasat fire neizolate,etc),prefer sa fiu sigur ca asta era motivul(diodele).De ars,s-a ars exact firul de care zici tu,ala de la alternator la baterie,deci este totusi posibil ca asta sa fie cauza.O sa merg totusi la un electrician cat de curind.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 5 Jun 2007, 07:04
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Daca e ala albastru, dintre + alternator si + baterie, da, puntea in scurt sau scurt pe traseul cablului albastru.
Daca se mai topeste si alt cablu care pleaca dinspre alternator, atunci posibil scurt pe traseul cablului respectiv.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th July 2025 - 11:00
Forum Renault