Motor Dacia Nova, A desfacut cineva motorul pana acum ?
![]() ![]() ![]() |
Motor Dacia Nova, A desfacut cineva motorul pana acum ?
mihai0070 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|||
codrin_ando |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 March 07 From: Sv ![]() |
Da, eu l-am desfacut in totalitate....si am schimbat doar segmentii(care mai mergeau de altfel, la fel si lantul distributiei).Ideea e ca eu il desfacusem pentru a schimba discul de ambreiaj....dar daca tot eram acolo am zis sa ma uit si in motor (se mai adaugase si faptul ca bujia de la pistonul 3 nu lucra , mereu afumata, unde am gasit si segmentii aliniati "ca la teatru"
![]() DA GARNITURILE DIN SET PE CARE LE AVEAM PE MASINA SUNT FACUTE DIN CUPRU NU DIN CAUCIUC. Ma gandesc la faptul ca sunt mult mai rezistente cele din cupru, la caldura si la socurile mecanice din motor, decat cele din cauiuc, mai ales ca din fabrica masina le avea pe cele din cupru. Numai bine!! |
--------------------
DACIA
NOVA
1999 GT, 1,6l
- SV 04 PMU <<CODRIN_A>>
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#3
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Avand in vedere ca motoarele de nova sunt toate la fel ... ma refer la GT nu la injectie ... nu cred ca in 96 si 97 se foloseau de cauciuc si in 98 si 99 sau 2000 se foloseau de cupru ... ori cum mororul fiind identic de poate pune si de cupru ? in cazul in care sa zicem ca as gasi setul cu garnituri de cauciuc ?
vad ca tu ai nova din 99 ... eu ma refer la o nova din 96 care are setul varza ... This post has been edited by mihai0070: 4 Jun 2007, 14:01 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
mad toz |
![]()
Post
#4
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Dar parca se gasea set motor de 1600 facut de setcar,cu pistoane usurate si numai stiu ce.Nu e mai bun ca cel de uzina?Se mai gaseste?
Scz de offtopic: vroiam sa va intreb si eu pe cei cu motoare de 1600,ca eu am unu pe berlina si imi sta presiunea cam jos de cand am masina.Adica cand motorul are 85 de grade presiunea la ulei ,la relantiu,este de 2 .La voi cum e? scz inca odata mihai ca am postat aici. |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#5
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E bună presiunea...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#6
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Este prea buna presiunea ... eu am 1 la relanti ...
gata cu Off topic ... ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#7
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#8
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
c_brati |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 23 May 07 ![]() |
QUOTE(mihai0070 @ 4 Jun 2007, 14:00) Avand in vedere ca motoarele de nova sunt toate la fel ... ma refer la GT nu la injectie ... nu cred ca in 96 si 97 se foloseau de cauciuc si in 98 si 99 sau 2000 se foloseau de cupru ... ori cum mororul fiind identic de poate pune si de cupru ? in cazul in care sa zicem ca as gasi setul cu garnituri de cauciuc ? vad ca tu ai nova din 99 ... eu ma refer la o nova din 96 care are setul varza ... eu am o berlina din 96 cu motor 1,6 deci probabil il testau inainte sa-l puna pe nova.... cert e ca are garn de cauciuc. nu poti sa montezi unu de cupru pt ca nu se potriveste (are alte canturi mi- a aratat mecanicul meu pt ca initial imi cumparasem set cu garn de cupru facut de setcar) referitor la presiune tot la 2 imi sta de noua si dupa ce i-am schimbat set, vibrochen ,cuzineti, pompa ; poate e defect indicatoru' de presiune pt ca motorul merge f bine |
--------------------
dacia
berlina
1996 motor1,6
- gj-10-BBB
|
|
gogoasa |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 18 January 06 ![]() |
la nova mea , pe carburatie, cu bordul 'patrat' din octombrie 97, am schimbat anul trecut setul motor, inainte de acumpara setului am fost sfatuit sa-l desfac sa vad ce garnituri sunt, ocazie cu care am constatat ca sunt din cupru. La cele cu aceste garnituri "umarul" pe care sta camasa cilindrului este drept (90') iar la cele cu garniturile din cauciuc este de 45', am fost nevoit sa schimb setul pentru ca o cumparasem cu acel clasic furtun ce iese de la capacul culbutorilor , semn ca motorul era uzat si trebuia sa fac ITP, unde in mod sigur ar fi depistat nivelul mare de noxe
|
--------------------
dacia
nova
- b-57-roz
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#11
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles ... nova are set motor cu garnituri de cupru ... nu vorbesc de nova mea (noiembrie 97 tot bord patrat) vorbesc de o nova din 96 primele modele cu faruri de nova patrate nu modelul nou tip DSN ... la care trebuie schimbat setul si eventual axa cu came ... set am gasit ... ori cum o sa o desfac inainte de cumparare si vad ce tip de garnituri sunt ... axa aveti idee unde gasesc ? din cate am vazut eu arborele cu came este la fel si la motorul de 1300 ?
This post has been edited by mihai0070: 5 Jun 2007, 08:42 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
anndi |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Axa de nova difera de cea de berlina de 1,3 sau 1,4.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
anndi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
E ceva mai ascutita si tine un pic mai mult deschise supapele. Am pus 2 axe una langa alta si se vede "la ochi".
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
pai in manual nu zice nimic ca ar fi diferite. Cat despre schimbatul axei la ce sa schimbi, la vreo 15-20 de motoare cat am asistat n-am schimbat la nici unu axa, nu vad ce rost are macar sa o schimbi cu una mai ascutita si atunci incep peripetii cu reglajul. La motorul de dacie depinde cum e intretinut, dar prima data se face segmentare si apoi sari cu banul la un set motor.
|
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.386 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Arborele cu came se mai uzeaza si el. Uzura care poate reduce inaltimea de ridicare a supapei cu pana la 1 mm (aici intra si raportul bratelor culbutorilor). Asa ca la un rulaj mai mare poate fi nevoie de inlocuirea arborelui de distributie.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#17
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
romania12 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 15 February 13 From: Drobeta Turnu Severin ![]() |
Se pot afuma bujiile daca sunt segmentii aliniati? Mie in 2 sapt mi-a facut bujiile praf, da de la ce sa fie ca am schimbat carburatorul (cu totul), delcoul si bobina de inductie. Unde pot sa ma umblu si ce sa mai fac deoarece sincer sunt in pana de idei.
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Razvan_Ionut |
![]()
Post
#19
|
![]() Distrigaz Jr. Group: Members Posts: 1.497 Joined: 31 March 09 From: Bucuresti ![]() |
bujiile se mai pot afuma si din cauza simeringurilor de la supape , nu neaparat din cauza segmentilor.
|
--------------------
Dacia / Daewoo
Nova GT / Cielo Executive 8v
1999 / 2005
- B 62 MHL / B 989 XXX Mai bine fiare vechi decat plastice de ultima generatie.
"Un pacient bine fixat nu necesita anestezie." Respecta-ma si te voi respecta! |
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
Sau de la modul de a conduce
|
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
romania12 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 15 February 13 From: Drobeta Turnu Severin ![]() |
Cu bujii noi masina merge perfect, cam 2 sapt dupa care incept sa le scot ba ude, ba negre. Prima simptoma pe care o arata este ca merge foarte greu pana in 2000 de ture, dupa ce am sarit de astea 2000 nu mai am probleme cu ea. A 2 simptoma este ca incepe sa mearga mai intai in 3, dupa care in 2 si dupaia deloc, scot bujiile le curat si merge cand in 2 cand in 3
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
nova tuning |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 22 September 12 From: braila ![]() |
prin braila nu stiti daca se gaseste un set motor bun, nu facaturi? nu am nicio problema cu ea dar intreb totusi. stima.
|
--------------------
dacia
nova gti
1999
|
|
Razvan_Ionut |
![]()
Post
#23
|
![]() Distrigaz Jr. Group: Members Posts: 1.497 Joined: 31 March 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(romania12 @ 24 Feb 2013, 11:50) Cu bujii noi masina merge perfect, cam 2 sapt dupa care incept sa le scot ba ude, ba negre. Prima simptoma pe care o arata este ca merge foarte greu pana in 2000 de ture, dupa ce am sarit de astea 2000 nu mai am probleme cu ea. A 2 simptoma este ca incepe sa mearga mai intai in 3, dupa care in 2 si dupaia deloc, scot bujiile le curat si merge cand in 2 cand in 3 ![]() ![]() avansul si platina sunt reglate bine ? ca sa reglezi corect pozitionezi volanta la punct. verifica sa nu ai joc la angrenajul de la pompa de ulei care da la axul delcoului. bujiile nu se curata cu peria de sarma imediat ce le-ai scos din chiuloasa , te duci in casa , le pui capetele pe aragaz ca sa arda toata mizeria , pe urma ti cu un patent (!!!!!) si freci capetele cu peria de sarma .... astepti sa se raceasca si le montezi. This post has been edited by Razvan_Ionut: 24 Feb 2013, 13:15 |
--------------------
Dacia / Daewoo
Nova GT / Cielo Executive 8v
1999 / 2005
- B 62 MHL / B 989 XXX Mai bine fiare vechi decat plastice de ultima generatie.
"Un pacient bine fixat nu necesita anestezie." Respecta-ma si te voi respecta! |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
bujiile nu se curata cu peria de sarma sau nu se freaca cu nimic abraziv sau metalic !
se deterioreaza izolatorul de pe electrodul central si electrozii daca sunt uleioase se pot spala cu benzina cu o pensula sau cel mult o periuta de dinti, sau daca sunt afumate tot la fel sau se mai pot arde pe aragaz in mod normal un motor bun si reglat corect le curata singur, nici macar nu sunt adeptul reglarii bujilor, cand se uzeaza electrozii consider ca motorul merita bujii noi, iar din cate buji noi am verificat toate respectau distanta de pe cutia lor |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
romania12 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 15 February 13 From: Drobeta Turnu Severin ![]() |
Sunt reglate ambele. Bujiile exact asa le curat (le ard pe aragaz si le curat cu smilgher). Se mai poate din cauza contactului sa imi faca figuri ca nu imi lucreaza cum trebuie( cand dau la automat imi invarte singur la motor pana porneste, daca nu porneste trebuie sa fug repede sa ii iau bornele).
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
tocmai ca nu se pune hartie abraziva pe ele sau altceva abraziv
le arzi putin doar daca sunt umede altfel le distrugi izolatia |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
romania12 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 15 February 13 From: Drobeta Turnu Severin ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 25 Feb 2013, 15:08) tocmai ca nu se pune hartie abraziva pe ele sau altceva abraziv le arzi putin doar daca sunt umede altfel le distrugi izolatia Pai si daca sunt negre rau cu ce pot sa le curat?? 26 Feb 2013, 00:14: QUOTE(romania12 @ 24 Feb 2013, 11:50) Cu bujii noi masina merge perfect, cam 2 sapt dupa care incept sa le scot ba ude, ba negre. Prima simptoma pe care o arata este ca merge foarte greu pana in 2000 de ture, dupa ce am sarit de astea 2000 nu mai am probleme cu ea. A 2 simptoma este ca incepe sa mearga mai intai in 3, dupa care in 2 si dupaia deloc, scot bujiile le curat si merge cand in 2 cand in 3 ![]() ![]() Poate sa fie de la contact?? Cam imi face figuri, adica, imi ramane cuplat pana porneste motorul (moment in care se decupleaza), daca nu imi da la automat in continu pana fug repede si ii iau bornele. Poate fi de la asta?? Sa imi fure curent si sa nu mearga rotund si sa imi afume bujiile ![]() ![]() This post has been edited by romania12: 26 Feb 2013, 00:14 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
daca sunt negre le poti curata cu benzina cu pensula sau maxim cu o periuta de dinti (casata
![]() dar nu prea are rost, in ideea ca se murdaresc iarasi daca nu-i faci ceva sa aduci motorul in mintile lui, sau chiar daca e motorul ok se pot afuma si daca faci drumuri scurte mai mult cu motorul rece sau daca mergi subturat ideea e sa-ti reglezi motorul dupa stilul tau de mers ca sa nu le mai afume, ca in cativa km ele se afuma la loc daca nu... |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
andrei_broasca21 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 10 December 08 From: bucuresti ![]() |
acum vreo 2 ani am fost nevoit sa fac si eu motoru na nova mea . am zis hai sa nu ma bag eu asa ca am dus masina la un "mecanic" setu lam luat din pantelimon dar nu mai tin minte de cine era facut ( garnituri de cupru) . toate bune si frumoase cam 2 luni . cand sa plec de pe loc intr-o curba mare bubuitura se sperie lumea de pe langa mn . opresc chiar in mijlocu drumului sa ma uit cand ma uit in spatele masini un piston pe jos . imi explodase motoru . atasez o poza facuta cu tel cand am scos motoru pt al schimba. si alta chestie am putut totusi sa mai plec cu ea sa fac cam 25 km pana acasa asa.gaura este la pistonu 4 . mare grija la ce cumparati si cine il pune .
This post has been edited by andrei_broasca21: 8 Mar 2013, 10:46 Attached thumbnail(s) Andrei_poze0066.jpg ( Size: 172.15k ) Number of downloads: 493 |
--------------------
DACIA
NOVA/ SUPERNOVA CONFORT/
GT '98 / MPI 2002
- B-15-pyk, B-27-KZV
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 00:52 |