DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> culbutori, schimbare rampa

harbulet
post 13 Jun 2007, 09:58
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




salut


am o problema cu intreupera la relanti si uneori in sarcina

dupa mai multe reglaje schimbat bobine, platina, bujii etc

am fost la la un sevices pt reglaje, nea mecanicu' a zis ca intrupera se datoreza culbutorilor si ca trebuie polizati - zis si facut

dupa ce a polizat culbutori si reglajul motorului facut de el, a transformat masina in aparat de vibro-masaj, a motivat ca 2 culbutori sunt strambi, nu tije ca ma intrebat

am reglat eu tacheti ca la carte si a revenit intrupera nu ma mai masaza
un lucru mai bun

am de gand sa schimb eu rampa saturanduma de motivati mecanicesti

as vrea de la voi o descriere a operatiei ma gandesc ca-i foarte simpla, dar in acelasi timp am o temere pentu chestiile ascunse

multumesc

This post has been edited by harbulet: 13 Jun 2007, 09:59


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 13 Jun 2007, 13:27
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




esti sigur ca nu si-a batut joc de tine si ti-a luat bani ... rampa aia o schimbi doar daca doamne fereste s-a rupt ... in rest ce sa se toceasca ...la ea ?????


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 13 Jun 2007, 14:07
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




de regula intretinera o foc singur, dar am zis sa ma duc la un profesionist, de demontat culbutori au fost demontati, el a zis ca sunt strambi culbutori, eu unu nu prea imi explic cum sa se strambe un culbutor, cert e ca se aude o bataie in poartea de sus a motorului cand e sta mai mult in parcare

motorul are pe ceas 110k km, nu stiu ce viata a avut inainte de mine ce ulei a avut, ce forja a luat etc


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 13 Jun 2007, 16:12
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Rampa culbutorilor e relativ ieftina, 60-70RON. De preferat ar fi sa schimbi si tijele impingatoare. "Smecherii" nu sunt la schimbare. Scoti rampa veche, montezi rampa noua, reglezi culbutorii. Singura chestie ar fi sa ungi rampa inainte sa nu fie pe "uscat" pana urca uleiul dupa pornire. Cam atat . Succes


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 14 Jun 2007, 08:43
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




Nu are garnituri pe unde urca uleiul, sau sigurante pe undeva

in carte nu spune nimic


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 14 Jun 2007, 09:39
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Nu are nici o garnitura iar sigurante au doar culbutorii sa nu sara de pe axa.


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 15 Jun 2007, 08:50
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




sigurantele sunt doar cele din capat

difera culbutori de la un motor la altul ex 1310/1400


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 15 Jun 2007, 10:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




nu


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jun 2007, 11:18
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(harbulet @ 15 Jun 2007, 08:50)
sigurantele sunt doar cele din capat

difera culbutori de la un motor la altul ex 1310/1400
*




Nu exista motor de 1310 tongue.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 15 Jun 2007, 13:02
Post #10


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Exista 1300 ,1400 si 1600 .


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jun 2007, 13:15
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




adica 1289, 1397 si 1557 rolleyes.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 16 Jun 2007, 02:02
Post #12


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Si 1195, dac-o mai fi vreunul in viata. alcoholic.gif


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 18 Jun 2007, 10:29
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




as fi fost mai multumit daca se raspundea la raspuns

sa refolmulez intrebarea: exista diferenta de culbutori (adica: forma, dimensiune, curbura, filet etc) pt un motor cu o cilindree de 1289 an fabricatir 1987 montat pe o caroserie tip dacia 1310 -MLS in talon si TLX capota de la portbagaj- si alte tipuri de motore montate pe aceeasi caroserie Dacia inainte de 1987 si dupa 1987


va multumesc pt raspunsurile la obiect anticipat



--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 18 Jun 2007, 10:41
Post #14


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




intre motorul 810.20 si pana la 106.30 ...montate pe dacia ... nu este nici o diferenta intre ... tijele culbutori si tacheti...motorul 810.20 are o cilindree de 1289cmc si 106.30 de 1557cmc ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 18 Jun 2007, 10:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(OAP @ 15 Jun 2007, 11:27)
nu
*




QUOTE(harbulet @ 18 Jun 2007, 11:29)
sa refolmulez intrebarea: exista diferenta de culbutori

S wink.gif a reformulez raspunsul: Nu


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 18 Jun 2007, 11:09
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




multumesc pt raspuns -OAP si mihai0070-


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 18 Jun 2007, 14:38
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Daca schimbi rampa trebuie sa schimbi si culbutorii care mai mult ca sigur sunt uzati pe partea inferioara. Tijele impingatoare pot fi verificate daca sunt strimbe prin rostogolire pe o suprafata plana (un geam de exemplu).


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Jun 2007, 18:32
Post #18


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu zic sa cumperi si rampa si tijele impingatoare;) de preferat ar fi fost sa cumperi si tachetii:) dar....


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 19 Jun 2007, 09:03
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




am sa cumpar rampa completa si tijele le verific si le schimb dor pe cele strambe, la tacheti nu cred ca au uzura


problema de fapt este ca la relanti dupa ce se incalzeste ar cate o intruperea aleator, precedentul proprietar lucra la o remiza CFR si cred ca a folosit ulei de acolo, probleme cu presiune nu am

dupa ce sta nepornita mai mult timp zdrangane culbutori pana ia ulei, plus ca in momentul cand a fost desfacut capacul de la cubutori mecanicul a curatat capacu' si restul cu surubelnita, dupa care a spalat rampa, culbutori etc de polizat a zis ca a polizat si cubutori, eu plecand sa cumpa diverse intre timp, facea reglajul cand am revenit.

ma gandesc ca spaland rampa de meclemul care era acolo a prins joc cubutori pe ax, acuma nu stiu daca are importanta (sau daca se poate)sa schimbe culbutori intre ei!?
si avea dreptate cu ideea de a fi stram un culbutor

pana la urma o sa fac si chestia. Si vreu sa o fac singur fara ajutorul mecanicilor, ultimul neglijand sa mai stranga delcoul, sa reglaze culbutorii la mana fara lera, sa nu stranga bine capacul la culbutori



si m-am saturat de chestiile astea


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 23 Jun 2007, 21:55
Post #20


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




culbutorii implicit rampa sunt la fel la toate motoarele incepand cu 1.3 pana la 1.6...


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 29 Jun 2007, 09:18
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




Multumesc pt raspunsuri,

cum am o dilema am gasit rampa fabricata de connex sau master sport, de fabrica cica nu se mai face la fel si tijele


care rampa o fi mai buna?


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 19:30
Forum Renault