DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frige Bobina de inductie

jews
post 23 Jun 2007, 14:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 23 June 07




Salut . Sunt un membru nou al clubului si un incepator in ale soferiei. Mi se incalzeste foarte tare bobina de inductie. Cu toate astea porneste la prima cheie si merge fara probleme. AAAAA porneste mei greu cand e calda. Ce poate fi? Am cumva un scurt in instalatia electrica. Multumesc


--------------------
Dacia 1310L 1998 - PH-09-BVD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KidTx
post 23 Jun 2007, 15:12
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 19 July 06
From: Buc




scurt la instalatia electrica nu ai.si mie mi sa intamplat mai demult se incingea si bobina statea culcata.mi-a zis cineva sa o pon "in picioare" .am schimbat bobina si am pus-o in "picioare".si acum se incinge dar nu mai am probleme la pornite cand este incinsa.


--------------------
Dacia 1310 1995 - B 05 MKM
Repar obiecte pierdute
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionutzz
post 23 Jun 2007, 18:17
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 26 March 07




Daca se incalzeste tare bobina cel mai bine este s-o schimbi, asa am patit eu, cand se incalzea tineam contactul vreo 5 secunde pana pornea. Dupa ce am schimbat-o pornea la prima cheie, dar tot se incalzeste putin..


--------------------
Dacia 1307 1999
Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2007, 21:38
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Care e totusi problema? am inteles ca masina merge .Bobina e construita in asa fel incat trebuie sa se incalzeasca. D'aia are ulei in ea, sa disipe caldura spre carcasa. Daca masina merge, n'are nimic ! Toate se incalzesc mai ales vara, abia sa pui mana pe ele, si n'au nimic, cautati-va si voi alte indeletniciri decat sa pipaiti bobina.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 24 Jun 2007, 17:13
Post #5


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Corect, Argon. Totusi, o mica nelamurire (io sunt altul caruia i se incinge bobina de-ti ia pielea daca tii mana pe ea, si totusi merge). In manualele alea mai vechi scrie ca bobina tre'sa stea musai in picioare, sub nici o forma culcata. La Dacia mea, dupa cate imi dau seama, ea a venit din fabrica pusa orizontal (ca asa are racordul de prindere). Sa mor io daca inteleg logica manualului...
Pentru initiatorul topicului, pornirile grele pe caldurile astea pot veni si de la fenomenul de "vapour lock", adica evaporarea benzinei in carburator, fapt ce nu are deloc legatura cu bobina.


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Jun 2007, 10:25
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Logica este asa: bobina are un singur punct de potentiala curgere: pe la fisa centrala; acolo are un contact cu surub unde etansarea poate fi compromisa. A doua explicatie: bobina are ulei numai cit sa acopere partea bobinata, deasupra raminind perna de aer. Daca pui bobina orizontal, perna se formeaza deasupra unei parti bobinate care se incinge si in plus nici nu mai beneficiaza de izolatia creata [SI] de ulei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Peengoo
post 25 Jun 2007, 16:13
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 23 June 07




Mda ... si la mine frige bobina ... nu m-ar deranja daca s-ar incinge treptat si in timp mai mare, dar avand in vedere ca incepe sa se incinga de nu poti pune mana pe ea in aprox 3 minute nu imi prea place. Oricum o sa o schimb chiar daca o fac doar sa ma aflu in treaba.


--------------------
Dacia 1310 1995 - HD 02 KRZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalinte
post 25 Jun 2007, 16:34
Post #8


membru pasionat de daciute vechi


Group: Members
Posts: 102
Joined: 2 January 07




bobina se poate incinge si daca aprinderea este defectuos reglata si asta ii scureaza din durata de functionare.In legatura cu ce zice manualu , bobinele vechi aveau carcasa prinsa in suruburi si pe acolo se pierde uleiul,astea noi sunt capsulate si nu mai curge uleiul din ea.parca prin anii 95-97 s-au montat bobinele culcate si apoi s-a revenit la montarea lor in picioare probabil din cauza ca se defectau repede iar explicatia este data mai sus de un coleg forumist.


--------------------
dacia,opel 1304,astra G 1998 izoterma,2004 1,7CDTI - il-03-tzt; il-03-mhr
papucar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 1 Oct 2007, 09:05
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




vreau sa va rog (cine vrea) sa puna mana pe bobina de inductie ca sa vedem o comparatie, pt.ca parerile sunt impartite la cat de tare trebuie sa se incalzeasca bobina.
a mea se incalzeste de de-abia pot sa tin mana pe ea (frige). deci, ca o aproximatie, probabil are vreo 40-50 de grade. masina merge, dar am schimbat deja o bobina si vreau sa stiu daca e normal sa se incalzeasca asa.
incercati sa puneti mana pe ele dupa un drum mai lung- eventual- si postati aici, va rog.
sal


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 1 Oct 2007, 09:32
Post #10


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Daca-ti porneste masina la cald ignora temperatura mare. Toate se incalzesc mai mult sau mai putin.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Oct 2007, 10:41
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(C.C. @ 1 Oct 2007, 09:05)
vreau sa va rog (cine vrea) sa puna mana pe bobina de inductie ca sa vedem o comparatie, pt.ca parerile sunt impartite la cat de tare trebuie sa se incalzeasca bobina.
a mea se incalzeste de de-abia pot sa tin mana pe ea (frige). deci, ca o aproximatie, probabil are vreo 40-50 de grade. masina merge, dar am schimbat deja o bobina si vreau sa stiu daca e normal sa se incalzeasca asa.
incercati sa puneti mana pe ele dupa un drum mai lung- eventual- si postati aici, va rog.
sal
*




idem! de 11 ani nu s-a stricat.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 1 Oct 2007, 12:11
Post #12


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Dar este posibil ca dupa un drum lung sa iti fluctueze turatia si sa mearga neregulat la relanti ??,dar sa porneasca la sfert de cheie ??


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Oct 2007, 13:00
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




posibil este, normal nu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 1 Oct 2007, 16:38
Post #14


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Dupa cele citite pe aici ma gandesc serios sa schimb si eu bobina, macar de proba sa vad daca-mi rezolva problemele la relanti. Am una in portbagaj, romaneasca cred are marcaj EP, deci ma gandesc ca e romaneasca. Pare nou-nouta, am gasit-o prin debara intr-o cutie cu piese. rolleyes.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 1 Oct 2007, 17:40
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Nu cred ca ti-ar rezolva problemele la relanti.Daca are ceva bobina incepe sa intrerupa in regimuri mai inalte.In turatii mici inca mai duce un timp,pana moare.Daca trage bine(si din cate am inteles merge f bine)las-o,ca nu e de acolo. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 1 Oct 2007, 17:58
Post #16


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




O s-o las ca pana la urma masina merge bine in sarcina. Doar mi se pare ca se incalzeste mai greu motorul decat de obicei, desi n-a fost mai frig afara sau ceva de genul asta. Poate sa afecteze chestia asta schimbul uleiului, din RO3 20W40 in BP 15W40? blink.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 1 Oct 2007, 18:15
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Daca are frecari mai reduse...s-o incalzi mai greu.. biggrin.gif .Oricum,s-a mai racorit afara.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 1 Oct 2007, 18:45
Post #18


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




sad.gif Tocmai ca zilele astea cel putin in Pitesti a fost chiar cald.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 1 Oct 2007, 18:55
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Si in Bucuresti a fost,dar nu ca mai demult.Oricum,e o problema daca se incalzeste mai mult,nu daca se incalzeste mai greu.Alearg-o linistit. sofer5.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 1 Oct 2007, 19:00
Post #20


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Nu-mi place ca inainte pornea frumos cu soc tras iar pana ieseam la drum intins dintre blocuri, adica aprox 2 minute si 300m bagam socul si statea la relanti. Acum s-a lungit timpul la vreo 4 minute. In rest e in continuare "tun". tongue.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 2 Oct 2007, 07:49
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




Poate nu e reglat avansul ca lumea, in sensul ca e prea mic, poate avea acest efect si cu un avans prea mic. Merita sa verifici si asta...


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Oct 2007, 16:41
Post #22


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




am schimbat 5 bobine de cand e masina.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Oct 2007, 08:35
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Bobina se incinge si de la condensator "uscat', capacitate scazuta sau daca ai pus doi condensatori in paralel ori de la condensator partial in scurt sau alt scurt partial pe traseul primar.
De asemenea, o tensiune de incarcare mai mare de cei 14,4 V produce incingerea, ca si o distanta prea mica la platine (crestw "dwell time"-timpul cit bobina e sub tensiune - cu efect de crestere a temoeraturii).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Oct 2007, 17:57
Post #24


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Sper sa nu fiu off-topic ,platina 0,4 ,avansul fiind pus facut cu reperul pe volanta si scanteie la fisa centrala ,fie ca este motorul cald sau rece da rateuri in evacuare si are si un mers neregulat ,mutand delcoul cand este cald motorul mai in stanga spre radiator masina porneste mult mai greu dar acele rateuri din evacuare nu mai sunt asa dese si motorul merge mai rotund dar parca mai puturos la accelerare , bobina de inductie poate afecta in vreun fel reglarea avansului si automat pornirea ??? huh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tataye
post 4 Oct 2007, 23:21
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 4 October 07




Apropo de rateuri...ieri am patit-o si eu. Nu porneste cand e cald motorul si trebuie insistat sad.gif ...La a 4-a cheie a pornit si a si bubuit iesind de sub capota un fum alb...mi-a sarit relantiul vacumatic si a sarit si capacul de la supapa de servo-frana...acum nu stiu de ce: 1. nu porneste la cheie, asa cum porneste cand e rece? 2. dc a dat rateu in carburator (presupun ca acolo, din spusele unui mecanic)?...lamuriti-ma ca nu stiu ce sa-i mai fac cu pornirea motorului dupa ce se incalzeste motorul (BOBINA e noua, are o sapt jumatate)...multumesc


--------------------
Dacia 1310 TLX a.k.a. BABU - Born 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 4 Oct 2007, 23:56
Post #26


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Rateu in carburator din cate stiu eu da cand e benzina putina. Cat despre pornirea la cald, poate ai prins o bobiba proasta, a mai patit recent un forumist treaba asta. smile.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tataye
post 5 Oct 2007, 11:32
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 4 October 07




Am uitat sa specific ca sunt pe GPL tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX a.k.a. BABU - Born 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Oct 2007, 22:15
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Tataye @ 5 Oct 2007, 00:21)
Apropo de rateuri...ieri am patit-o si eu. Nu porneste cand e cald motorul si trebuie insistat sad.gif ...La a 4-a cheie a pornit si a si bubuit iesind de sub capota un fum alb...mi-a sarit relantiul vacumatic si a sarit si  capacul de la supapa de servo-frana...acum nu stiu de ce: 1. nu porneste la cheie, asa cum porneste cand e rece? 2. dc a dat rateu in carburator (presupun ca acolo, din spusele unui mecanic)?...lamuriti-ma ca nu stiu ce sa-i mai fac cu pornirea motorului dupa ce se incalzeste motorul (BOBINA e noua, are o sapt jumatate)...multumesc
*


delcoul cu probleme (axul) ai joc mare lareral asa imi facea si mie pina cind l-am schimbat la gpl trebuie sa ai aprinderea pusa bine la punct

This post has been edited by bygy007: 5 Oct 2007, 22:36

Attached thumbnail(s)
13_08_07_1503.jpg ( Size: 47.08k ) Number of downloads: 217


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 13:37
Forum Renault