DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema schimator viteze

lvl100
post 28 Jun 2007, 16:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 5 November 06





De fapt e vorba de inelul acela de plastic de sub burduf si care tine arcul de pe schimbator.
De cand am luat masina, in marsarier intra greu. In celelalte viteze intra fara nici un fel de probleme. Am citit si pe alte topice si probabil ca se poate repara relativ usor faza cu intratul, era vorba parca de ceva bucsi de schimbat, pentru ca in rest cutia merge frumos. Iar cu marsarierul deja m-am obisnuit, il bag frumos dupa ce am invatat ce "efect in miscare" sa-i dau. smile.gif

Dar ce nu am inteles eu ce cu inelul acela. Are vreun rol practic, afecteaza ceva mai profund, sau e doar sa tina inelul de la maciulia schimbatorului in tensiune ?
Intreb asta pentru ca normal, creatia geniului autobilistic roman, inelusul de plastic firav care tine 2 parti metalice culisante + un arc greu, incredibil dar a cedat.
Iar acum nu stiu ce sa cred. De intrat in marsarier intra ca inainte chiar daca nu mai am de ce sa trag in sus.
Intrebarea e, daca bag in marsarier fara inelul ala pot sa stric ceva in cutie, sau se poate schimba marsarierul si fara el si fara sa apara vreo problema pe termen lung.


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Jun 2007, 16:32
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Acel inel, când funcționează normal, cu ajutorul acelui arc, ridică alte 2 inele ce se află sub burduful manetei...

Deci, fără să ridici inelul acela, maneta nu se duce la maxim în stânga, și astfel intră ușor treptele I și II.
Când ridici inelul, maneta merge maxim spre stânga, permițând să intre în R...

E o protecție contra cuplării accidentale a marche arrierului...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
codrin_ando
post 28 Jun 2007, 23:53
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 6 March 07
From: Sv




Da, are rol doar de a proteja cuplarea R din gresela si la repezela can vrei sa dai a 2a.

Personal am eliminat complet acel inel (care e defapt un cilndru de plastic ce imbraca tija la schimbator, treminandu-se cu un inel) am taiat schimbatorul , am pus alta husa si alta nuca...si e mai elegant de 1000 de ori. biggrin.gif

Manevrabilitatea a ramas la fel pentru mine...si doar pt mine ...pt ca masina nu prea vede mai mult de un sofer(adica eu tongue.gif ).
Trebuie de avut grija la schibare in tr 2 sa nu trageti prea mult inspre voi (sa intre in R)pentru ca o sa auziti un carait ...cam neplacut si cam destructiv pt cutie...in rest toate cele bune ....si parerea mea ca ofera masinii un aer mai sportiv.

DRUM INTINS !!! biggrin.gif


--------------------
DACIA NOVA 1999 GT, 1,6l - SV 04 PMU
<<CODRIN_A>>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 29 Jun 2007, 07:07
Post #4


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Asa cum au spus si colegii de mai sus ... inelul ridica in partea de jos un alt inel mult mai gros si putin mai lat ... inelul de jos ...culiseaza pe o piedica care permite ghidarea manetei sa intre in 1 si in 2 ... cand ridici inelul ... inelul de jos se ridica si el si calca peste ghidajul de 1 si 2 ...si iti permite deplasarea manetei in stanga cu vre-o 2 cm mai mult decat normal si cupleaza R ... fara aceasta siguranta ... cam riscati sa cuplati R si sa caraiti cutia ... asa ca recomand repunerea in functiune a inelului ...chiar daca ati micsorat schimbatorul ... (incercati unul de renault ... are inel mult mai elegant decat nova ...)



codrin_ando esti pescar rolleyes.gif

This post has been edited by mihai0070: 29 Jun 2007, 07:08


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lvl100
post 29 Jun 2007, 15:22
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 5 November 06




Multumesc pentru lamuriri.

Oricum pentru a fi sigur ca nu apar probleme i-am tras ca meseriasul 3 picaturi de superglue si l-am rezolvat smile.gif Dar macar acum am inteles si eu care e toata smecheria cu inelul ala.


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 30 Jun 2007, 12:06
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Spune cineva ca dacia nu este moderna ...tongue.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:46
Forum Renault