DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Instalatia gpl

Tuchi
post 9 Jul 2007, 17:54
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 9 July 07




Stie cineva daca folosirea unei instalatii gpl duce la incalzirea mai rapida a temperaturii motorului?
Am traversat Bucurestiul pe o caldura infernala si am oprit de vreo trei ori sa se raceasca motorul.
Am crezut ca s-a dus naiba garnitura de chiuloasa dar din fericire am scapat, chiar daca a bolborosit si antigelul in borcan(stiu ca nu trebuie sa lasi nici vara apa in motor)
Asta dupa ce la prima oprie am scos termostatul din functiune.

This post has been edited by Tuchi: 9 Jul 2007, 18:04


--------------------
Dacia berlina 1995/1400
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 9 Jul 2007, 20:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Crezi ca remediul pentru cresterea peste normal a temperaturii apei este montarea unei instalatii GPL?Cauta cauzele in alta parte.Berlina mea merge si vara si iarna cu termostat si antigel si nu a patit niciodata nimic.Verifica tot circuitul de racire sa nu fie infundat pe undeva,daca zici ca garnitura de chiulasa nu are nimic.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 9 Jul 2007, 20:41
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




QUOTE(cristio_79 @ 9 Jul 2007, 21:17)
Crezi ca remediul pentru cresterea peste normal a temperaturii apei este montarea unei instalatii GPL?
*


remediu = leac, solutie, rog de vindecare, rezolvare a unei anumite probleme....
OMUL asta zicea urmatoarele: "Stie cineva daca folosirea unei instalatii gpl duce la incalzirea mai rapida a temperaturii motorului?"

adica saracul voia sa afle daca instalatia lui GPL poate duce la supraincalzirea motorului.....

Hmmm parerea mea ? nu prea cred... daca instalatia e ok dpdv tehnic....
pot fi probleme la cureaua de antrenarea a pompei de apa, termostat, ventilator sau electroventilator sau altele...aici mai las pe altii mai specialisti sa vina cu opinii.... a si era sa uit "no ofense intended".........


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 9 Jul 2007, 20:47
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Am un prieten cu nova pe gpl, care sustine ca pe gaz ajunge motorul mai repede la temperatura de lucru.
Eu unul nu am observat asa ceva la mine.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Jul 2007, 21:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Tuchi @ 9 Jul 2007, 18:54)
Stie cineva daca folosirea unei instalatii gpl duce la incalzirea mai rapida a temperaturii motorului?
Am traversat Bucurestiul pe o caldura infernala si am oprit de vreo trei ori sa se raceasca motorul.
  Am crezut ca s-a dus naiba garnitura de chiuloasa dar din fericire am scapat, chiar daca a bolborosit si antigelul in borcan(stiu ca nu trebuie sa lasi nici vara apa in motor)
  Asta dupa ce la prima oprie am scos termostatul din functiune.
*


iti spun sigur ca pe GPL se incalzeste mai tare , la gpl conteaza foarte mult aprinderea sa fie foare bine pusa la punct
pe GPL se vad aproape toate problemele ce tin de aprindere si de motor


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 9 Jul 2007, 21:42
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Merg pe gpl prin oras mereu si niciodata nu am avut probleme de genul asta.Totul e absolut normal,la fel ca pe benzina.Cu termostat si antigel.Daca nu a mai fiert dupe ce ai scos termostatul,inseamna ca el era problema.
L.E.Scuze,m observat ca ai spus ca a fiert si dupa.Ai o problema cu sistemul de racire.Ceva infundat.Nu are voie sa se comporte asa.

This post has been edited by PaulT: 9 Jul 2007, 21:45


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 9 Jul 2007, 23:33
Post #7


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Fiind un combustibil cu randament scazut, mai mic decat al benzinei, mi se pare normal sa se incalzeasca mai repede si mai tare motorul, mai mult combustibil e transformat in caldura. Am observat-o si pe masina mea...


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 10 Jul 2007, 00:18
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.635
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




o aerisire ai facut dupa ce ai scos termostatul? sau inainte era facuta? smile.gif


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 10 Jul 2007, 15:53
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




GPL-ul nu are randament mai scazut.Diferenta de consum(care e f mica) apare datorita diferentei de densitate dintre cele 2 tipuri de combustibil.Intr-un volum de 1l este mai multa benzina(ca masa)decat GPL.Consumul litric e putin mai mare,dar daca am raporta consumul la greutatea combustibilului utilizat,nu la volum,GPL-ul ar iesi mai bine. biggrin.gif


L.E. Repet:ai probleme la sistemul de racire.

This post has been edited by PaulT: 10 Jul 2007, 15:55


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B85MKY
post 17 Jul 2007, 11:55
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 16 July 07
From: Bucuresti




GPL-ul nu are treaba cu incalzirea motorului. Vezi sa nu fie sistemul de racire cu piatra prin el. Desfa-l si spala-l. Eu am mers toata vara trecuta cu gpl in bucuresti si nu s-a incalzit motorul. Probleme sunt la trecerea pe benzina


--------------------
Dacia Papuc 2006 double cab - B 85 MKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TBird
post 27 Aug 2007, 16:05
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 22 August 07
From: Constanta




Cu toate ca topicul e de mult... tin sa raspund si eu smile.gif. Folosesc GPL in mijlocul veri prin oras ( CT ) in care cred ca vara e mai aglomerat ca in Bucuresti... mai mult de 50 grade nu urca apa cheers.gif


--------------------
Cielo Executiv DOHC 1.5 16V 2001 - CT-85-SFD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 27 Aug 2007, 16:27
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




QUOTE(TBird @ 27 Aug 2007, 16:05)
Cu toate ca topicul e de mult... tin sa raspund si eu smile.gif. Folosesc GPL  in mijlocul veri prin oras ( CT ) in care cred ca vara e mai aglomerat ca in Bucuresti... mai mult de 50 grade nu urca apa   cheers.gif
*



asta nu e un lucru bun sa stii..


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalinte
post 27 Aug 2007, 23:02
Post #13


membru pasionat de daciute vechi


Group: Members
Posts: 102
Joined: 2 January 07




mare dreptate a avut cel ce a spus ca GPL-ul evidentiaza toate problemele motorului. am vazut-o pe pielea mea. dupa montaj am avut belele cu aprinderea era defectuos reglata am schimbat tot inclusiv bobina. mi s-a ars garnitura de chiulasa care era atacata mai de mult saraca dar...pentru o buna functionare trebuie verificat inainte de montaj garnitura de chiulasa eventual inlocuita ca nu e f scumpa, aprinderea sa fie bine reglata, culbutorii reglati corespunzator si apoi reglat carburatorul si plamanul.dupa ce am inlocuit tot ce era putred nu am mai avut probleme si de aproape 30.000 km merge fara probleme si vara si iarna si in bucuresti si la drum lung. gaz sa fie in butelie si dor de duca. numai bine!


--------------------
dacia,opel 1304,astra G 1998 izoterma,2004 1,7CDTI - il-03-tzt; il-03-mhr
papucar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 28 Aug 2007, 03:56
Post #14


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(sefu_alx @ 27 Aug 2007, 18:27)
asta nu e un lucru bun sa stii..
*


Mda, poate se referea peste suta. Cand sunt 60 de grade la nivelul asfaltului, lui ii sta apa la 50 blink.gif

Ma rog, si totusi ziceti ca GPL-ul nu are randament mai scazut decat benzina?
Pai si faptul ca are co in jur de 89 nu conteaza? Asta nu influenteaza diferenta de consum, doar starea de agregare? Eu cred ca influenteaza.

Sustin si eu ca la GPL se vad TOATE problemele legate de aprindere. La cald porneste greu si da rateuri, am patit-o si eu pana nu am schimbat platinile (aveau 7 ani, dar pe benzina mergeau brici cu aprindere de Tg Mures), bobina (cred ca era din 83, originala biggrin.gif), si fisele + capac delcou.
Bujiile le las pana se fac cat acul cool.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KidTx
post 29 Aug 2007, 23:36
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 19 July 06
From: Buc




GPL-ul este convenabil daca mergi mult cu masina.
la aprindere nu are ce sa strice....eventual motorul (supapele)ca este ardere uscata.dar daca faci ce scrie in carte (pornire si oprire pe benzina) nici o problema.


--------------------
Dacia 1310 1995 - B 05 MKM
Repar obiecte pierdute
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 30 Sep 2007, 13:57
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Vrajealaaaaa. Ce ardere umeda vrei tu la 2570 de grade, cum ar arata?
Supapele s-ar arde numai din prostul reglaj al culbutorilor.
Pornirea grea , fie la rece sau la cald, reglaj defectuos.
Pornirea si oprirea o fac numai pe gaz (nici nu mai am rezervor) de 40000 de km, iar iarna (sub -15 grade) o pornesc pe injectie ( am o seringa cu care bag benzina pe la emulsor in camera de nivel si putina in difuzor in loc de sprit , si atat. La dacie trebuie ceva imaginatie si multe trucaje, c-asa scapi de cheltuiala.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KidTx
post 30 Sep 2007, 18:35
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 19 July 06
From: Buc




ce te face sa crezi ca pe gerul ala stau sa bag benzina cu seringa?
aleg partea mai usoara..... opresc pe benzina


--------------------
Dacia 1310 1995 - B 05 MKM
Repar obiecte pierdute
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 1 Oct 2007, 17:52
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Cand aud asta cu arderea uscata...Nu exista ardere umeda.Si pornirea pe gaz e mai benefica pentru motor decat pornirea pe benzina.Si crede-ma ca GPL este mai convenabil indiferent cat mergi,mai ales daca vorbim de o masina ptr care instalatia e 7,5 mil.Cum sa nu fie convenabil cand combustibilul costa 16500 fata de benzina care e 34000???Si consumul e aproape identic(cu diferente aproape insesizabile). blink.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razwy
post 10 Nov 2007, 23:13
Post #19


mad max


Group: Members
Posts: 28
Joined: 8 September 06




Si eu am Dacia pe gaz si intradevar se incalzeste mai repede apa pe gaz decat pe benzina.Dimineata cind ii rece afara si pornesc motorul pe gaz,apa se incalzeste mai repede decat atunci cand pornesc pe benzina. In rest No Problem.


--------------------
Dacia 1300, 1310 1979, 1995 berlina - CS-04-YFS, B-34-RBK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 11 Nov 2007, 12:19
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




smile.gif) nu prea e reala faza cu incalzitul mai repede pe gaz ca pe benzina... se incalzeste cam la fel.....poate pe gaz un pic chiar mai greu (cel putin asa se intampla la mine la prima pornire din zi).........
.. din punct de vedere teoretic si chiar si practic ...puterea calorica a GPL este mai mica decat a benzinei ...in plus arderea GPL se produce ceva mai lent fata de a unei benzine obisnute....iata u link cu mai multe detalii...http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_efficiency... pentru cei care nu sunt convinsi puteti utiliza google..poate revin si cun un link in romana...


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 16 Nov 2007, 23:21
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.635
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




mie mi se pare ca se incalzeste un pic mai repede pe gaz smile.gif dar am doar de 2 zile smile.gif


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 17 Nov 2007, 00:24
Post #22


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Felicitari ptr alegere Sorin! smile.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 17 Nov 2007, 05:52
Post #23


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(sorin1983 @ 16 Nov 2007, 23:21)
mie mi se pare ca se incalzeste un pic mai repede pe gaz smile.gif dar am doar de 2 zile smile.gif
*




Ce instalatie? Marca ei?

This post has been edited by autom: 17 Nov 2007, 05:53


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 19 Nov 2007, 21:52
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.635
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




QUOTE(StefanT @ 17 Nov 2007, 00:24)
Felicitari ptr alegere Sorin!  smile.gif
*


mersi sper sa nu fiu dezamagit smile.gif macar exclud furtul...ca nici macar brichete nu se mai incarca smile.gif)

QUOTE(autom @ 17 Nov 2007, 05:52)
Ce instalatie? Marca ei?
*


habar n-am !pot sa iti dau niste detalii smile.gif cica e italianca blush.gif smile.gif))
supapa multipla - tomasetto
carcasa etansa - tomasetto
reductor-vaporizator - intergaz
modul de comanda electronic
- p alimentare - tomasetto
- e gaz - intergaz
- comutator - autronic
astea fiind din hartia de la ei cu care trebuie sa ma prezint la rar


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 17:41
Forum Renault