DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Moare bateria in mers, cu faza de intalnire

brigada_diverse
post 18 Jul 2007, 07:46
Post #1


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




Am mers acum cateva zile la Caranda Bateries pentru verificarea acumulatorului(are 1 an) de 65Ah. Verifica ala pe acolo tensiunea fara contact, cu contact, si in turatie. Surpriza: in turatie avea vreo 15,5V pe acumulator cu faza de drum(faza lunga) pornita.

S-a gandit omu sa mai relgeze releele de incarcare. Acum cu mers la relanti da vreo 13,5 iar in turatie vreo 14,3.
Am avut ocazia sa merg noaptea cu masina. Si am asteptat la un stop cu motorul la relanti si cu faza de intalnire pornita. In mers, la ceasul bateriei acul era pe mijloc, in intersectie, dupa vreo 30 sec ajunsese la minim si se aprinsese becu de pe bord(ala cu bateria). S-a intamplat intr-o intersectie sa moara motoru(banuiesc ca de la baterie), dar am avut noroc ca am dat de un vecin ca mi-a dat curent sa o pornesc. cand am ajuns acasa "ochiul magic" al bateriei indica starea : necesita incarcare. inainte de reglajul releelor mergea perfect. acum descarca orice acumulator in mers(am mai probat 1 acumualtor pe masina).


mentionez ca am facut prostia sa scot +-ul de pe baterie inainte sa opresc motorul ziua.

e posibil sa se fi ars vreo dioda din cauza asta? sau releele de incarcare?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jul 2007, 07:50
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Da, foarte posibil. Nu mai ai incarcare, si de aia se descarca.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 18 Jul 2007, 08:10
Post #3


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




si pe unde se afla diodele?


culmea e ca ziua(fara alte luni pornite) ea se incarca, dar noaptea moare....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 18 Jul 2007, 10:33
Post #4


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Nu cred ca este problema de diode. Schimba releul. Nu mai scoate niciodata borna in timpul mersului. Daca sunt diode impuscate alternatorul trebuie sa scoata un zgomot ca un geamat si care dispare cand scoti firul merge la carbuni.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 18 Jul 2007, 16:15
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Cand are dioda strapunsa ,incalzeste ,si cand e intrerupta nu incarca la sarcini mari. Regleaza-i releul din nou, cum trebuie.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 18 Jul 2007, 20:01
Post #6


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




QUOTE(PH-06-BOA @ 18 Jul 2007, 16:15)
nu incarca la sarcini mari. Regleaza-i releul din nou, cum trebuie.
*


sarcina mare se considera faza de drum? in rest, dac anu-i arpinsa merge bine


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 18 Jul 2007, 20:14
Post #7


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




vezi ca problema asemanatoare am eu, numai ca la mine este de la papucul firului de la demaror care vine pe baterie smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Jul 2007, 00:07
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(cristitranca @ 18 Jul 2007, 08:46)
Am mers acum cateva zile la Caranda Bateries pentru verificarea acumulatorului(are 1 an) de 65Ah. Verifica ala pe acolo tensiunea fara contact, cu contact, si in turatie. Surpriza: in turatie avea vreo 15,5V pe acumulator cu faza de drum(faza lunga) pornita.

S-a gandit omu sa mai relgeze releele de incarcare. Acum cu mers la relanti da vreo 13,5 iar in turatie vreo 14,3.
Am avut ocazia sa merg noaptea cu masina. Si am asteptat la un stop cu motorul la relanti si cu faza de intalnire pornita. In mers, la ceasul bateriei acul era pe mijloc, in intersectie, dupa vreo 30 sec ajunsese la minim si se aprinsese becu de pe bord(ala cu bateria). S-a intamplat intr-o intersectie sa moara motoru(banuiesc ca de la baterie), dar am avut noroc ca am dat de un vecin ca mi-a dat curent sa o pornesc. cand am ajuns acasa "ochiul magic" al bateriei indica starea : necesita incarcare. inainte de reglajul releelor mergea perfect. acum descarca orice acumulator in mers(am mai probat 1 acumualtor pe masina).
mentionez ca am facut prostia sa scot +-ul de pe baterie inainte sa opresc motorul ziua.

e posibil sa se fi ars vreo dioda din cauza asta? sau releele de incarcare?
*




poti incepe verivicarile si sa urmezi pasii descrisi de mine


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492

This post has been edited by bygy007: 19 Jul 2007, 00:08


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olarusergiu
post 13 Aug 2007, 20:14
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 12 August 07
From: Pascani-Iasi




1.Verifica carbunii de la alternator sa impinga cat mai mult arculetele alea...
2.Verifica cu un aparat de masura releul de incarcare(astea mici si negre care sunt acuma is cele mai rele ..la cel mai mic scurt se arde tranzistorul din interior...cauta unu dinala mai vechi cu rezistente de nichelina)
3.Diodele de la alternator
4,Verifica si densitatea din baterie a acidului ( 1,28)
5.in momentul in care pui borna de + la baterie vezi sa nu faca scanteie ....daca face inseamna ca ai consumatori
6.Bafta la rezolvat problema


--------------------
DACIA Berlina 1974 renaut - IS-21-SCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 13 Aug 2007, 22:47
Post #10


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(olarusergiu @ 13 Aug 2007, 20:14)
5.in momentul in care pui borna de + la baterie vezi sa nu faca scanteie ....daca face inseamna ca ai consumatori
*



Napsa atunci. Inseamna ca am si eu ceva probleme. Care e chestia de fapt: cu motor oprit, lumini stinse, tot, tot, nu semnalizare lasata aprinsa, nu avarie, nu casetofon, nu plafoniere, nu NIMIC... daca iau/pun borna de plus ori de minus de pe/pe baterie, o mica scanteie tot face, inclusiv o pocnitura mica.
E ceva dus pe la cablaraie, instalatie electrica? sad.gif


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 13 Aug 2007, 23:11
Post #11


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




De inceput sa verifici cat electrolit a mai ramas in baterie, ca daca iti baga 15 volti jumate in ea cu siguranta s-a dus naibii. Am patit si eu. Vezi ca nu e normal sa-ti supraincarce cu consumatori porniti, si eu intampin problema asta dar momentan nu am timp sa caut.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 13 Aug 2007, 23:33
Post #12


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Naspa moment rolleyes.gif hai ca verific maine si va zic...


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olarusergiu
post 13 Aug 2007, 23:33
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 12 August 07
From: Pascani-Iasi




odata ce face o scanteie inseamna ca undeva e un consumator....alarma auto,IC-ul....sau daca nu e o problema pe instalatie sau la un bec pe undeva sau fedurile din bord alea pt a mentine bateria,desi alea consuma fff putin alea face cate un impuls la baterie sa nu se descarce cand sta nefolosita


--------------------
DACIA Berlina 1974 renaut - IS-21-SCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 13 Aug 2007, 23:44
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




verifica-ti incarcare(alternator si mai ales releu) si mai fa o chestie:scoate cheia din contact si cu un multimetru verifica tensiunea intre borna scoasa din baterie si baterie(toti consumatorii opriti),Daca exista tensiune s-ar putea sa ai o problema asemanatoare cu a mea,ceva care sa consume bateria cat masina sta.La mine din fericire nu a fost nici un scurt,a fost casetofonul prost.Succes!


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 14 Aug 2007, 01:28
Post #15


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Pana la urma se pare ca e grupul acela de led-uri rosu/verde clipitor din bord, dar parca imi aduc aminte ca imi facea scanteie bateria si inainte de a avea conectat acel led. Cand am luat masina, majoritatea chestiilor luminoase din bord (martori, jucaria asta cu led-uri, iluminarea scrumiera/bricheta/ceasuri etc) erau pur si simplu neconectate. Inca nici bricheta n-am avut rabdare s-o cuplez (sa-i prind un fir).

Poate "Gicu" care mi-a dat masina a avut aceeasi problema despre care vorbesc eu acum si - intr-un acces de nebunie probabil - le-o fi taiat pe toate de nervi radmasa.gif

This post has been edited by Bullix: 14 Aug 2007, 01:29


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Aug 2007, 14:50
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




toate masinile care au alarma sa casetofon este posibil sa faca scinteie datorita condesatorilor din dispozitivele respective
masurarea curentului de repaos se face asa cu totul oprit se desface borna se pune aparatul pe cea mai mare valoare A sau mA o tasta a apatului se pune pe baterie iar alta pe borna care a fost desfacuta acel curent nu trebuie sa depaseasca 50mA sau 0,05A


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st May 2025 - 08:37
Forum Renault