jocuri motor, ...la biele
![]() ![]() ![]() |
jocuri motor, ...la biele
mirceas |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|||
mircea.a |
![]()
Post
#2
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Jocul stanga-dreapta al bielelor este normal deoarece si bolturile joaca la fel de usor in pistoane. Mai periculos este jocul sus-jos, sa zicem asa, care se amplifica pe masura ce se uzeaza mai tare cuzinetii de biela. Cu cat jocul este mai mare cu atat mai repede se uzeaza cuzinetii, datorita izbiturilor la care sunt supusi la schimbarea de sens a bielei. Daca tot ai baia scoasa, scoate cuzinetii de la biele sa vezi daca nu au uzuri mari. Cu ocazia asta poti sa ii schimbi cu altii de cota 0. Daca nu vrei sa-i schimbi poti incerca sa pui intre cuzineti si capacele lor o foita de calc sau de indigo. Acelasi lucru poti sa-l faci si la capacele cuzinetilor de palier. Dupa mine ar trebui ca strangerea sa o faci cu o cheie dinamometrica ca sa nu ai belele dupa aceea. Daca le strangi prea tare poti sa intinzi suruburile de biela, daca le lasi prea slabe... nici nu vreau sa ma mai gandesc.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
mirceas |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
jocul e doar stanga-dreapta, sus-jos nu. am mai vorbit intamplator chiar acum cu un mecanic si mi-a zis acelasi lucru ca si tine.
baia nu mai e scoasa, a fost data jos cand am schimbat pompa de ulei. am facut poza ca sa am pe ce arata. e singurul joc pe care l-am remarcat si imi faceam griji. as fi desfacut atunci macar capacul unei biele dar nu am cheie dinamometrica sa strang la cuplu (valorile le stiu din carte). nu gasesc pe nicaieri, iar cele la comanda sunt enorm de scumpe, nu se justifica pentru rarele ocazii in care as face astfel de lucruri la motor. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#4
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Probabil ca bataile care se atenueaza sunt de la un piston care dupa ce se incalzeste si se dilata reduce jocul intre fusta pistonului si camasa. Verifica si avansul la aprindere, daca nu este bine reglat poate sa amplifice aceste zgomote. Daca motorul porneste bine si nu consuma ulei nu cred ca trebuie sa ii schimbi setul. Daca zgomotele se amplifica... n-ai incotro.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
"in fata-jos aud o bataie gen diesel, deasupra motorului o bataie mai infundata, uneori similara cu cea de oala de lut. culbutorii sunt reglati."
Bataie gen diesel, infundata, jos, e bataie de lagar. Bataie sus, ca de oala de lut (care si dispare la deconectarea bujiei) e de piston sau bolt in piston(adica joc mare intre bolt si umerii pistonului). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mirceas |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
setul nu are mai mult de 10.000 km, vibrochenul nu a fost rectificat. trage bine si nu papa ulei. e posibil sa exagerez si eu, cum am zis la cald, daca opresc la intersectii parca zici ca nici nu merge motorul. la rece mi se pare cam zgomotos. ar trebuie sa schimb si uleiul ca era cam negru, desi am schimbat pompa l-am pus tot pe ala. mi-ati recomanda sa pun un 10w40, mai ales pe caldura asta?
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#7
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
La mine e invers, la rece motorul e mai putin zgomotos, dar pe masura ce se incalzeste pare tot mai zgomotos ( culbutorii, tachetii... etc se aduna ).
Iit recomand 10w40, e foarte bun si pe vremea asta ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#8
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Nu ma pricep bine la indicativele uleiurilor dar teoria este: vara uleiuri groase si iarna mai subtiri. Decizia iti apartine.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE vara uleiuri groase si iarna mai subtiri Corect, eu recomand Elf 20w50, iar iarna 15w40, am acum in motor Elf 20w50 si este destul de bun nu si-a schimbat culoarea si am in jur de 2500 km, bine i-am mai adaugat si un flacon de Metabon Gold. Asa ca mirceas iti recomand in continuare tot acelas tip de ulei, dar mai intai spala motorul cu solutie de spalat si regleaza bine nivelul cnc poate si de asta ti se murdareste uleiul din cauza amestecului mai bogat, parerea mea. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 24 Jul 2007, 23:34 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:47 |